IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Akercocke Vorige pagina
PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 04-09-2017 9:10 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

't Is misschien een aquired taste, maar ik vind die vocalen helemaal niet storend, past bij hun eigenzinnige sound.
Ik vraag me trouwens af hoe je hun bandnaam correct uitspreekt (Akerkok, of Akerkoke ). Komt blijkbaar van een versie van het Faust-verhaal, waarbij Faust van Memphisto een aapje krijgt als compagnie, en dat aapje z'n naam is dus...


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 04-09-2017 9:23 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2017 23:28 schreef WMP het volgende:
Muzikaal niet verkeerd, maar die vocalen zijn een grap zeker?



Dit dus ja.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 04-09-2017 9:27]


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-09-2017 14:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Vocalen zijn best vaak wat dingen mis mee, grunt en clean dan. Komen ze in het geheel meestal goed mee weg.

De nieuwe komt hier goed binnen, maar heeft (nog? zit nog in het wen-/groeiproces) geen impact a la Words that go Unspoken... Hoewel het qua stijl per plaat altijd weer wat anders is, vind ik deze qua sound (open, redelijk organisch) en feel wel naar Words that go Unspoken... neigen. Met ook wel een beetje de moderne productie van Antichrist, maar dan gelijk iets teruggeschaald.
quote:
Op 4 september 2017 9:10 schreef PandroidJack het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe je hun bandnaam correct uitspreekt (Akerkok, of Akerkoke ). Komt blijkbaar van een versie van het Faust-verhaal, waarbij Faust van Memphisto een aapje krijgt als compagnie, en dat aapje z'n naam is dus...

èh-keur-kòh-kie geloof ik.


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-09-2017 15:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

gaap


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 05-09-2017 20:52 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ik heb het nieuwe album vandaag beluisterd. Instrumentaal ronduit fantastisch, bij vlagen echt fenomenale progmetalpassages die als Rush meets Voivod klinken. De vocalen zijn daarentegen echt niet om te harden op de cleane vocalen na.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 05-09-2017 20:52]



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-09-2017 21:50 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2017 23:28 schreef WMP het volgende:
Muzikaal niet verkeerd, maar die vocalen zijn een grap zeker?
De grunts zijn van het niveau '5-jarige probeert stoer te grunten' en de cleane vocalen klinken als een soort dronkemansgebral van iemand die iets te hard perst bij het poepen.


Ai! Klinkt niet best dan, wilde deze morgen eens beluisteren maar wellicht wat betere muziek uitkiezen dan.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 06-09-2017 11:40 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Nee, nee, laat je niet tegenhouden. Het is echt een heel interessante plaat, en die vocals...zo erg zijn die echt niet hoor. Past gewoon bij het geheel, mijn inziens.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-09-2017 12:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Gewoon Words that go unspoken... luisteren


I wish I was a butterfly


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-09-2017 18:39 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2017 11:40 schreef PandroidJack het volgende:
Nee, nee, laat je niet tegenhouden. Het is echt een heel interessante plaat, en die vocals...zo erg zijn die echt niet hoor. Past gewoon bij het geheel, mijn inziens.


Al een paar rondjes kunnen beluisteren, ik weet nog niet zo goed om te gaan met de "cleane" delen die soms zo ongemakkelijk klinken, dat ik niet weet of ik het serieus moet nemen. Interessant is wel een goede omschrijving inderdaad. Even wennen.


WMP
Usericon van WMP
Posted 07-09-2017 21:35 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Dat idee heb ik ook best wel. Die cleane vocalen klinken alsof de zanger in een enorm melige bui was, maar dat hij toch echt de vocalen in moest zingen die dag omdat het de laatste studiodag was. Op Words That Go... zat ook cleane zang, en hoewel dat ook niet mijn favoriet was, klonk dat tenminste niet zo enorm cheesy.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-09-2017 22:40 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik snap het niet. Kijk, die belachelijke semi-black metal krijs enzo snap ik ergens nog wel, dat men een bepaald theatraal effect beoogt. Net als met die grunt. Maar die cleane zang, dat is af en toe zo vals en onzeker... past echt niet bij het niveau van de rest van de muziek.

Ik luister erg graag naar het album, maar die zang is niet uit te leggen. In 'Disappear' klopt het overigens nog vrij aardig qua zang (ook echt vet qua riffs & opbouw dat nummer).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 11-09-2017 1:07 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Zó erg zijn de vocals nu ook weer niet. Enkel bij First To Leave The Funeral is er een echt dramatische zanglijn, die gelukkig niet te lang duurt. Al bij al een prima plaat. Ik mis enkel de boosaardigheid van vroeger, het klinkt me een beetje te proper soms. Grotere focus op de prog dan op de black/death, het mocht voor mij nét wat steviger.


Faustian Spirit of the Earth


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 04-12-2017 11:32 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Heeft iemand ze toevallig bezig gezien afgelopen weekend op dat Hollands festival? Ben wel benieuwd naar de bevindingen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


smallie
Usericon van smallie
Posted 04-12-2017 18:42 by smallie Wijzig reactieProfiel van smallieQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2017 11:32 schreef PandroidJack het volgende:
Heeft iemand ze toevallig bezig gezien afgelopen weekend op dat Hollands festival? Ben wel benieuwd naar de bevindingen.

Ja. En ik vond ze erg goed. Helaas voor de band was de zaal maar half gevuld, misschien omdat het voor de nederlanders etenstijd was..... In vergelijking met de rest van de line up waren ze een uitzondering. Meer prog dan black. Maar voor mij stond er een erg professionele band die een goede show weggaf en waarvan ik blij ben dat ik er geen minuut van gemist heb. Ook de zang waar nog weleens over geklaagd wordt was dik in orde.
Tot zover mijn bescheiden mening. Ben benieuwd wat de meer professionele recensenten te melden hebben.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-12-2017 19:26 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Mooi optreden inderdaad, vind de zang op plaat echt beduidend minder klinken dan dat het live deed.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 05-12-2017 13:37 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Merci voor jullie commentaren. Nu wil ik ze zeker live zien, en hopelijk moet ik daarvoor niet speciaal naar Graspop. Ze komen wel op Desertfest in Londen, hopelijk ook dan in België.

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 05-12-2017 13:37]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 05-10-2022 13:10 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Voor de fans, een lang interview met de drummer over zijn drie bands.





The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 07-10-2022 9:23 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Nieuwe plaat van The Antichrist Imperium, één van zijn projecten.

https://apocalypticwitchcraft.bandcamp.com/album/volume-iii-satan-in-his-original-glory


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen