IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Opeth - Damnation tour bevestigd! Vorige pagina | Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 05-10-2003 17:15 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Oja de eerste die door het concert van Opeth SLAAYOOOOR gaat bleren krijgt een krat bier in zn smoel


Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 05-10-2003 17:22 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

ik ga ook vanavond, heb niet zoveel zin, maar de plicht roept hehe

in biebob vorige week waren ze wel ok, beetje saai soms

soldier of fortune van deep purple was wel erg mooi


Do androids dream of electric sheep?


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 05-10-2003 18:23 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2003 17:15 schreef Tormented soul het volgende:
Oja de eerste die door het concert van Opeth SLAAYOOOOR gaat bleren krijgt een krat bier in zn smoel


OE, damn je brengt mensen op ideeen!


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 05-10-2003 18:29 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 5 oktober 2003 18:23 schreef TNightmare het volgende:
OE, damn je brengt mensen op ideeen!


Ja, alleen even slayor roepen voor een krat bier is best wel de moeite waard.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 05-10-2003 18:37 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

ik heb opeth vorige week gezien in biebob, ik zei iets tegen vriend, en het hele publiek ging van sssssssssssssst
best erg

maar kom, arjen lucassen heb ik daar ontmoet, gevraagd of ik op nieuwe cd mag meezingen


Do androids dream of electric sheep?


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 05-10-2003 18:37 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 5 oktober 2003 18:37 schreef Kristof het volgende:
maar kom, arjen lucassen heb ik daar ontmoet, gevraagd of ik op nieuwe cd mag meezingen


Nieuwe Ayreon?
En, mocht het?


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 05-10-2003 18:38 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

jammer genoeg niet

maar goed, alle gekheid op een stokje, het is wel een aardige gozer

vond alleen raar dat niemand hem herkende en niemand iets tegen hem zei, maar ja ik stap op iedereen af hoor


Do androids dream of electric sheep?


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 05-10-2003 18:38 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2003 18:37 schreef Kristof het volgende:
ik heb opeth vorige week gezien in biebob, ik zei iets tegen vriend, en het hele publiek ging van sssssssssssssst
best erg



okeeeey... Maar hopen dat Opeth impressive wordt dan...


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 05-10-2003 18:39 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 5 oktober 2003 18:38 schreef Kristof het volgende:
jammer genoeg niet

maar goed, alle gekheid op een stokje, het is wel een aardige gozer

vond alleen raar dat niemand hem herkende en niemand iets tegen hem zei, maar ja ik stap op iedereen af hoor


Maar er komt dus wel weer een nieuwe Ayreon?


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Kristof
metalfan.nl
Usericon van Kristof
Posted 05-10-2003 18:42 by Kristof Wijzig reactieProfiel van KristofQuote dit berichthttp://www.metalfan.nl

ja ik heb hem eventjes ondervraagd

hij was bezig met nieuwe zangers, en zangpartijen opnemen, nieuwe cd komt begin volgend jaar

hij vond die tour van star one ook zo geweldig, maar dat komt er wellicht nooit meer van

de nieuwe ayreon gaat zacht en hard tegelijk zijn


Do androids dream of electric sheep?


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 05-10-2003 18:43 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Nou gaat dit verdacht veel op een slowchat lijken.
Maar dat is zeker wel goed nieuws.
Maar de meeste Ayreon platen zijn hard en zacht tegelijk, alleen die laatste 2 niet, maar dat had ook net zo goed een dubbel-cd kunnen zijn.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 06-10-2003 9:01 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik bezoek toch regelmatig concerten, en dit was de 5e maal opeth voor mij…. Toch is dit het beste concert wat ik ooit heb gezien (en het was geeneens metal). Atmosfeer wasom kippevel van te krijgen, nummers waren welhaast perfect gespeeld en de plaulist is er eentje waar ik alleen maar van kon dromen:

Heel de cd Damnation:

Windowpane
In my time of need
Death whispers a lullaby
Closure
Hope leaves
To rid th disease
Ending credits
Weakness

Benighted
To Bid you farewell
Face of melinda
Harvest

Lastig om de beste nummers op te noemen, laat ik het er op houden dat ik weggeblazen werd bij In my trime of need (heel publiek wat meezingt, rillingen!), Closure (dat is het nummer wat steeds aanzwelt , en op de cd plotseling, hak, afgelopen is, maar live speelde ze het acht minuten lang, tot aan het einde toe *geweldig!*). Het nummer waar ik het minste van verwachtte, Weakness, was juist een van de uitschieters. Niks meer dan een psychedelic keyboardje op de achtergrond en de schitterende vocals van Micheal maakten hier een waar kunstwerk van.

En toen waren we aangekomen bij de "oldies". Na een korte pauze werd het nummer Benighted van Still Life ter gehoren gebracht, en wedereom met angstwekkend veel perfectie. Voor het nummer daarna heb ik geen woorden… ik weet dat ik To Bid You Farewell maar één maal in mijn leven live zal zien (en dat is een van mijn lievelingsnummers), dus ik genoot emt volle teugen van dit nummer, waar andere muziek ver voor moet uitwijken. Opeth kon dan ook op een staande ovatie rekenen (en dat is niet meer dan terecht). Michael en crew hielden de hoge kwaliteit van TNYF vast in het volgende nummer, 'die andere ballad'; face of Melinda (ook van Still Life). Afsluiter was (hoe kan het ook anders) Harvest. Het halve publiek was inmiddels voor het podium komen staan, en scandeerde hard mee met dit catchy nummer.

Al met al een FANTASTISCH concert. Ook de souvenirs (Plectrum, drumstick, ketting, Longsleeve) geven dit nog een extra tintje


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 06-10-2003 9:11 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

*kuch* Jij weet niet meer hoe de Deep Purple cover heet?


I'm not being rude. You're just insignificant.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 06-10-2003 9:11 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2003 9:01 schreef Tormented soul het volgende:
Ik bezoek toch regelmatig concerten, en dit was de 5e maal opeth voor mij…. Toch is dit het beste concert wat ik ooit heb gezien (en het was geeneens metal). Atmosfeer wasom kippevel van te krijgen, nummers waren welhaast perfect gespeeld en de plaulist is er eentje waar ik alleen maar van kon dromen:

Heel de cd Damnation:

Windowpane
In my time of need
Death whispers a lullaby
Closure
Hope leaves
To rid th disease
Ending credits
Weakness

Benighted
To Bid you farewell
Face of melinda
Harvest

Lastig om de beste nummers op te noemen, laat ik het er op houden dat ik weggeblazen werd bij In my trime of need (heel publiek wat meezingt, rillingen!), Closure (dat is het nummer wat steeds aanzwelt , en op de cd plotseling, hak, afgelopen is, maar live speelde ze het acht minuten lang, tot aan het einde toe *geweldig!*). Het nummer waar ik het minste van verwachtte, Weakness, was juist een van de uitschieters. Niks meer dan een psychedelic keyboardje op de achtergrond en de schitterende vocals van Micheal maakten hier een waar kunstwerk van.

En toen waren we aangekomen bij de "oldies". Na een korte pauze werd het nummer Benighted van Still Life ter gehoren gebracht, en wedereom met angstwekkend veel perfectie. Voor het nummer daarna heb ik geen woorden… ik weet dat ik To Bid You Farewell maar één maal in mijn leven live zal zien (en dat is een van mijn lievelingsnummers), dus ik genoot emt volle teugen van dit nummer, waar andere muziek ver voor moet uitwijken. Opeth kon dan ook op een staande ovatie rekenen (en dat is niet meer dan terecht). Michael en crew hielden de hoge kwaliteit van TNYF vast in het volgende nummer, 'die andere ballad'; face of Melinda (ook van Still Life). Afsluiter was (hoe kan het ook anders) Harvest. Het halve publiek was inmiddels voor het podium komen staan, en scandeerde hard mee met dit catchy nummer.

Al met al een FANTASTISCH concert. Ook de souvenirs (Plectrum, drumstick, ketting, Longsleeve) geven dit nog een extra tintje



deze live review lijkt wel heel erg op het mijne

maar in ieder geval cool dat het weer zo goed was! en hoe was TODT???


I Find That I Am Not There...


Sater
Usericon van Sater
Posted 06-10-2003 9:14 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik was gisteravond met mijn vriendin nog naar Still Life aan het luisteren op mijn kamer en we hadden best wel spijt...


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 06-10-2003 9:14 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2003 9:11 schreef rvanderholst het volgende:
deze live review lijkt wel heel erg op het mijne

maar in ieder geval cool dat het weer zo goed was! en hoe was TODT???


kut inderdaad =/

TODT, tja ik vond alleen de helft van de nummers leuk (ik heb ook alleen maar hun laatste album geluisterd), en wist me niet zo heel erg te boeien. Technisch zat het overigens allemaal wel prima in elkaar .

oja... WIE WAS DAT DIE GODVERDOMME KEIHARD SLAAAAAAAAAYOOOOOR DOOR OPETH HEEN SCHREEUWDE!?? WIE!!!??


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 06-10-2003 9:15 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2003 9:11 schreef helmet het volgende:
*kuch* Jij weet niet meer hoe de Deep Purple cover heet?



Soldier of fortune, excuse me .die was idd erg goed


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 06-10-2003 9:20 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 6 oktober 2003 9:14 schreef Tormented soul het volgende:
oja... WIE WAS DAT DIE GODVERDOMME KEIHARD SLAAAAAAAAAYOOOOOR DOOR OPETH HEEN SCHREEUWDE!?? WIE!!!??
Waar blijft mijn bier?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 06-10-2003 9:21 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

ik bedoelde een LEGE krat, naar je hoofd


Sarah
Thor
Usericon van Sarah
Posted 06-10-2003 9:21 by Sarah Wijzig reactieProfiel van SarahQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2003 9:14 schreef Tormented soul het volgende:

oja... WIE WAS DAT DIE GODVERDOMME KEIHARD SLAAAAAAAAAYOOOOOR DOOR OPETH HEEN SCHREEUWDE!?? WIE!!!??


Zou ik ook doen!!!
Maar ik ga geen x aantal pleuro's neerleggen om slayor te schreeuwen


Allebei kutbands trouwens


LAI LAI HEI


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 06-10-2003 9:23 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 6 oktober 2003 9:21 schreef Tormented soul het volgende:
ik bedoelde een LEGE krat, naar je hoofd
Dan is het op zijn best een bierkrat, en geen krat bier!

Maareh.. Opeth was fuckin' fantastisch! Damn, wat een geweldig optreden... heerlijk zitten genieten. Lekker wat humor tussen de nummers door. Alleen jammer van dat kutsmoesje over die versterkers

The Old Dead Tree wist me ook zeer zeker te vermaken.. nog overwogen een longsleeve van ze aan te schaffen, maar tegen de tijd dat we bijgekomen waren van het optreden en naar de gang wandelden waren de longsleeves natuurlijk al op.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 06-10-2003 9:26 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik had daar geen geld meer voor, maar ik verbaaste me wel dat Opeth shirts had meegenomen met het oude logo


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 06-10-2003 9:45 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2003 9:21 schreef Sarah het volgende:
Allebei kutbands trouwens

loop dan niet in dit topic te posten....


I Find That I Am Not There...


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 06-10-2003 10:51 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 6 oktober 2003 9:14 schreef Tormented soul het volgende:TODT, tja ik vond alleen de helft van de nummers leuk (ik heb ook alleen maar hun laatste album geluisterd), en wist me niet zo heel erg te boeien. Technisch zat het overigens allemaal wel prima in elkaar .



TODT heeft maar één album hoor? (dat ervoor -The Blossom- heet nl 'demo') En ze waren echt niet in vorm gisteren... keiveel fouten gespeeld, en het geluid was ook niet echt in orde.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 06-10-2003 11:24 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Toen ik binnenkwam was TODT al even bezig geloof ik. We zijn rechts bovenaan op de trap gaan zitten.

Geluid was goed, sfeer was goed, muziek was lekker.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen