|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Genre's evolueren en je kunt denk ik vrij zelden spreken van een uitvinder. this user is dead |
|
tja, maar wie worden nu beschouwd als de echte grondleggers van zon genre |
|
quote: In het algemeen ben ik met JFrost eens. Ik bedoel als we het over Heavy Metal hebben dan zou ik naar de jaren 20 terug kunnen gaan naar een zekere Robert Johnson die toen al repetitieve rauwe klanken produceerde die veel terugkomen bij bands zoals Sabbath etc. De blues is sowieso een van de grootste HM invloeden geweest. een lijstje van de bands die een bepaalde genre 'groot' gemaakt hebben is niet zo moeilijk te maken....maar uitvinden? nee. [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 29-08-2003 19:23] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: dat zal dan idd de rede zijn waarom ik zoveel verschillende namen hoor... |
|
Ach, er zit ook zoveel tussenin.. Het is niet plotsklaps een ander genre. Er zat bands te noemen die een beetje een overstapje maken, maar om nou te zeggen dat ze iets totaal nieuws uitvinden.. Hmm denk het niet. zo kan ie wel weer |
|
beethoven |
|
quote:Wat leuk een lijstje |
|
Gothenburg: Eucharist + At The Gates kunnen beschouwd worden als "de uitvinders", het is populair geworden door vooral In Flames. @wim: Zo beter? [Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 29-08-2003 20:32] Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
-Heavy metal: Fear Factory -Powermetal: Emperor -Trashmetal: Black Sabbath -blackmetal: Manowar -Deathmetal: Dream Theatre -Speedmetal: Type O Negative -Gothicmetal: Devin Townsend -Grind: Biohazard -Progressive metal: Burzum mvg wk10 |
|
is eucharist populair? dat wist ik niet. Oud Vuil. |
|
quote: Zeg ik dan dat ze populair zijn? Ze zijn wel 1 van de makers van het genre. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: mja, nou snap ik je post. die kan op meerdere manieren uitgelegd worden, vandaar. edit: ahaaaaaaa. [Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 29-08-2003 20:33] Oud Vuil. |
|
quote: Ow, nu zie ik het zelf ook Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Altijd erg riskant om een band aan te wijzen als uitvinder van "..... metal". Black: Venom + Bathory? Death: Possessed + Death? Ik zeg dit niet met zekerheid, aangezien er altijd wel bandjes zijn die er ook aan hebben meegewerkt. [Dit bericht is gewijzigd door Aart op 29-08-2003 20:37] Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben... |
|
Nu Metal - Limp Bizkit [Dit bericht is gewijzigd door windkracht10 op 29-08-2003 20:44] mvg wk10 |
|
Nja, om toch maar wat zinnigs toe te voegen: Doom Metal: Black Sabbath Darkwave: Antonius Rex this user is dead |
|
korn is, denk ik, de hoofd veroorzaker van de nu-metal. Oud Vuil. |
|
quote: geniaal |
|
quote: eigenlijk heb je best gelijk. er zijn genre's waarvan de 'uitvinder' vaak zoek blijft door het konstante evolueren van de genre's. ........As you're clinging to your last breath.....You realize there is nothing fluffy about death ....... |
|
Duidelijker is het wanneer men bands onder de loep neemt die een genre op zichzelf vormen: fear factory om maar een voorbeeld te geven. mvg wk10 |
|
Black: Venom, Hellhammer Heavy: Motörhead, Maiden... |
|
quote: slotjuh dusch |
|
hehheh, dat moch bonhomo willen. op hollands metaal kraakte hij zelfs king diamond/ mercyful fate af. Oud Vuil. |
|
quote: Dat hij het uitgevonden heeft zegt nog niet dat hij ook smaak heeft [Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 29-08-2003 21:34] |
|
quote: ...Judas Priest Nu: Prong? Pfft, het boeit ook niet, zoveel menschen, zoveel meningen... NP: Manowar - Sign Of The Hammer (Live) For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |