|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: is dat erg? bedoel culturen veranderen sowieso, is het niet door het een dan is het wel door het ander. Net als het klimaat zeg maar, daar zijn ze ook nog niet over uit of het door toedoen van de mens komt of dat het het natuurlijk verloop is, en daarnaast nog de vraag of het uberhaupt erg is. Ik denk van niet, verandering is misschien eng voor velen, maar niet noodzakelijk slecht. zonder culturele verschillen geen oorlog= goed imho |
|
quote: |
|
Er word ook altijd gezeken op de V.S. (o.a. door mij ), maar als er ooit nog een wijziging in de machtsbalans op deze wereld gaat komen, komt dat of van China, of van een verenigd Europa...en in deze maatschappij gaat het toch altijd eerst over geld, dus is de Euro een goede eerste stap vind ik zelf |
|
quote: Culturen veranderen idd, het is gewoon een natuurlijk proces. Die verandering is goed. Vergelijking met het klimaat is treffend in zoverre dat het klimaat altijd al aan het vernaderen was, of het voor de mens op korte termijn 'goed' is, is moeilijk te zeggen. Een ding is zeker de mens als individu heeft een relatief beperkte invloed op zowel het klimaat als een cultuur. Ik ben er niet mee eens dat geen culturele verschillen een goede zaak zijn. Het is alleen een goede zaak als je een homogene wereldmaatschappij nastreeft waarin iedereen dezelfde opinies en gebruiken heeft. Dit is niet echt een maatschappij waarin ik graag zou leven niet in de minste omdat het veel weg heeft van de 'maakbare ideale mens' theorien van allerlei foute ideologen uit 19e en 20e eeuw. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik denk dat Zweden er op termijn niet slim aan heeft gedaan om tegen de Euro te stemmen. Op korte termijn zullen ze er weinig last van ondervinden aangezien meerendeel van hun export richting VK en VS gaat die zoals we weten niet over de Euro beschikken. Ze zullen waarschijnlijk nog voor het termijn van 10 jaar alsnog beslissen om twee redenen. Als grootste reden zie ik de lange termijn stabiliteit van de munteenheid. Als de Euro to wasdom groeit zal het samen met de Dollar, de Zwitserse Frank, Yen en op termijn de Chinese Yuan veruit de balngrijkste munteenheid zijn. Met grootte komt ook stabiliteit en derhalve een relatief grotere risico in waardeschommelingen van de 'kleine' munteenheden. Dus zal het op termijn interessant zijn voor Zweden, Denemarken en andere kleine landen toe te treden. Momenteel wordt de stabiliteit van de Euro enigszins negatief beinvloed door landen als Duitsland en Frankrijk. Zelf denk ik dat op termijn ook zij zullen inzien dat ze af moeten stappen van de Betuttelings-staat en zodoende makkelijker in staat zullen zijn om bestaande begrotingstekorten weg te werken en nieuwe te voorkomen. Ik zie dit vreemd genoeg eerder in Duitsland dan in Frankrijk gebeuren ondanks de veel grotere macht aldaar van allerlei vakbonden en zogenaamde progressieve elementen. De Duitsers zijn volgens mij namelijk een rationelere volk dan de Fransen. We zullen het zien... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Het is een wederzijds effect natuurlijk. Je kan dat 'opkrikken' zien als een investering. Immers: welvarende partnerlanden hebben ook meer geld uit te geven aan jouw producten. Een goed voorbeeld hiervan is de Marshall Plan en andere wederopbouw initiatieven van de VS in Europa. Ze hebben ontelbare miljarden in Europa gepompt wat wel als 'opkrikken' gezien kon worden. Tegelijkertijd creerden ze de voorwaarden voor economisch en politiek stabiele partnerlanden waarmee ze handel kunnen drijven. Een typisch geval van een win-win situatie. De Marshall Plan was formeel een lening...maar die is door niemand op Nederland en ik meen Denemarken na afbetaald. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik vind het trouwens wel typisch dat alle zweden die ik ken VOOR de euro hadden gestemd. Zouden het vooral de ouderen zijn geweest die conservatief tegen hebben gestemd? Zenial |
|
quote:Same here! I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
meedoen of oprotten is mijn idee Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche) |
|
quote: ontkracht het eens dan? hoeveel oorlogen zijn er geweest tussen "democratien" , nou nou nou.......... |
|
quote: ten eerste: Hitler en Mussolini zijn officieel ook "democratisch" gekozen.. ten tweede: je kunt niet stellen dat er geen oorlog zal zijn als er geen cultuurverschillen meer zijn, dit is namelijk nog nooit voorgekomen en aldus is er geen bewijs voor.... Daarnaast zullen er zolang er nog verschillende naties zijn op deze aardbol altijd "meningsverschillen" zijn, in welke gradatie dan ook... |
|
quote: dat waren geen democratien lieverd, heb het niet over het gekozen worden quote: vreemd dat er dan toch zoveel onderzoek naar is... je weet wat theorien zijn? |
|
quote: Ja, ik weet wat theoriën zijn, dank je voor interesse...vreemd toch dat ik niet de indruk kreeg dat het hier om een theorie ging.."klonk" mij in de oren als een vaststelling, vandaar mijn reactie |
|
quote: er bestaat een "democratic peace" theorie, is erg hot momenteel vooral onder Amerikanen, erg logisch ook omdat het in hun voordeel is. |
|
quote: ja, dat verbaasd me niks...als ze zelf een dictatuur waren zouden alle (edit: algemeen gezien) amerikanen daar nog voor zijn [Dit bericht is gewijzigd door chriz op 16-09-2003 14:26] |
|
quote:je bent altijd voor jezelf natuurlijk. Helemaal als amerikaan, die lui sporen echt niet. |
|
quote: Ach, misschien was het hier net zo erg als wij zo'n uitgekookt propaganda annex brainwashing systeem hadden....you never know |
|
En daarom moet je als Europees land proberen zoveel mogelijk identiteit te behouden. Ik moet er niet aan denken dat de hele wereld dezelfde cultuur zou hebben, want zoals dat er nu uitziet is dat dan de domme coca cola consumenten cultuur van de VS. Zelfs niet als dit het einde van oorlogen zou betekenen, waar ik ook geenzins in geloof. |
|
quote:ja dan lopen we straks allemaal op nikes en drinken we cola en hebben we een man aan het hoofd van de regering die een religieuse mafkees is |
|
quote: Dit geeft al weer aan dat we helaasch al een eind op weg zijn |
|
quote: ik voel hier sarcasme in |
|
quote: maar je zult er niet door in klederdracht gaan lopen? Waarom loopt iedereen die oude dingen zo belangrijk vindt niet in klederdracht? het weren ze moderne technieken als de mobiele telefoon en internet? @C: meen je dat nou |
|
quote: en opnieuw |
|
quote: Dat is natuurlijk weer het andere uiterste. Als je het zo ziet ben je wel heel zwart wit ingesteld |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |