|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: wat dan, hoe wil jij dan de nederlandse cultuur bewaren?? En hoe doet de euro hier afbraak aan? de gulden is namelijk ook niet oer hollands. |
|
quote: Ik ben ook absoluut niet tegen verandering. Ik heb het echter niet op het aan het handje meelopen van Amerika en het zomaar afschrijven van een eigen identiteit als land om het kleine broertje te worden van een ander. |
|
quote: Cultuur is functioneel. De wereld veranderd en culturen veranderen mee. this user is dead |
|
quote: dat lijkt mij dus ook, dus is de euro gewoon een moderne geld cultuur imho. over 50 jaar is de euroinvoering een nostalgische gebeurtenis enzo |
|
quote: Dit was niet bedoeld tegen de euro dan heb je mij verkeerd begrepen, maar tegen de stelling van jou dat cultuurverschillen opgeheven moeten worden en mijn vrees dat dit zou lijden tot een grote Amerikaanse toestand. |
|
quote: Monetaire eenheid lijkt me trouwens weinig met cultuur te maken hebben. Elk land handeld met ronde stukjes metaal en rechthoekige stukjes papier. Of er nou klompen en molens opstaan of kaas en stokbroden... this user is dead |
|
quote: je geeft geen antwoord op mijn vraag. wat is de nederlandse cultuur en hoe deze te bewaren? |
|
quote: en andere met geiten, en dan heet het wel cultuur. |
|
de euro is gay... Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
quote: Zeg je nou "...en andere landen handelen met geiten" of "op de munten van andere landen staan geiten"? this user is dead |
|
quote: nee in afkriaanse landen wordt handel gedreven met geiten---> ruil handel. |
|
quote: Ja, DAT is inderdaad cultuur. Maar aangezien ze in Zweden niet met Dennebomen handelen, kunnen ze net zo goed de Euro nemen. Wat dat betreft is 'cultuurbehoud' als argument natuurlijk niks waard. this user is dead |
|
quote: Een definitie van de Nederlandse Cultuur is niet iets wat je hier even in een paar zinnen neer kan zetten. Hoe je deze kan bewaren is door onze manier van leven voort te zetten en je niet totaal te laten overheerschen door de ideeen van een grootmacht als Amerika. Dus bijvoorbeeld door eigen regelgeving en oppassen voor te vergaande "samenwerking" . |
|
Hollandsche Boeren Nuchterheid en Krenterigheid is denk ik wel Nederlanse cultuur. Dat is mooi, dus dat moeten we aan Amerikanen opdringen this user is dead |
|
quote: En ook een gezonde kruisbestuiving tussen verschillende culturen niet zo ver laten komen dat het tot een versmelting leidt. Of erger nog, een verdrukking van de één door de ander. |
|
quote: Dat is inderdaad een belangrijk deel van de schone Twentse cultuur (net als Mayham trouwens ) |
|
quote: Precies samenwerking zolang beide partijen hun eigen identiteit behouden en geen van allen verdrukt wordt is iets wat ik steun. |
|
quote:Hmmm, dus volgens jou zijn democratieën per definitie cultuurloos. En denk jij dat bv de VS Irak is binnegevallen omdat daar een andere cultuur is? Lijkt me niet he... [Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 16-09-2003 19:38] |
|
Ik denk dat het volgende wel op z'n plaats is: "Stilstand is achteruitgang" "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: nee dude, democratie is een onderdeel van de westere cultuur. ja wel want door de cultuur verschillen zijn er handels beperkingen. Waarom denk je dat de VS alle staten wil democratiseren? zodat ze allemaal het zelfde gaan denken als de VS, wat vertrouwen en samenwerking schept en wat dus geld in het laadje brengt. |
|
quote: en wat dan? je zegt nog steeds helemaal niets, misschien moet je eens gaan soliciteren voor een baan als politicus. |
|
quote: Misschien snap je het wel niet... this user is dead |
|
quote: nee hoor, hij zegt gewoon niets concreets, alleen vage brabbels waar je niets aan hebt. |
|
quote: Sommige dingen in het leven zijn concreet, anderen zijn abstract. Wen er maar vast aan. this user is dead |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |