IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : C-187 - 187 to the world : de voortzetting na Pestilence!!!! Vorige pagina | Volgende pagina
Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 13-07-2002 9:48 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

quote:
Op 13 juli 2002 4:11 schreef REelax187 het volgende:

Ja, ben er al een tijd mee bezig maar het moet perfekt zijn voordat ik 't uitbreng!

Ik ben helaas niet op de hoogte van de huidige metalscene.......helaas=misschien wel goed, zodat ik niet zo kan copiëren van de hedendaagse metal.!
Hate Eternal ken ik, maar mis het virtuose....
Ik doe gewoon mijn ding en kijk wel hoever ik kom!!!
Dreaming with was wel cool voor z'n tijd, maar nu kan het mijn interlekt niet meer stimuleren met dit gegeven.
Voor die tijd was het zeker vooruitstrevend!!!

Cheers!!! P.M.


Idd is misschien wel beter om je niet te laten bïnvloeden ja om je hele eigen geluid en stijl te maken.
Veel suc6 ermee in ieder geval en ik ben ook zeer benieuwd



[Dit bericht is gewijzigd door Triple-Dan op 13-07-2002 9:51]


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 13-07-2002 23:23 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

naja, ik ben ook wel een beetje nieuwschierig, maar ja, rap, heh. ik weet 't niet, kan alleen eigenlijk beasty boys waarderen.

en spheres kan me nog steeds niet bekoren. misschien dan wel z'n tijd vooruit, maar ook nu vink 't nix, maar das m'n persoonlijke opinie.

dat niet in de maat bangen argument begrijp ik niet, ik kan me een intervieuw herinneren, waarin pestilence zelf zei, dat ze headbangen op het podium niet meer wilden doen. of zit ik er helemaal naast?



Oud Vuil.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 14-07-2002 1:17 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Jezus, wat een gezever, ging het hier niet over muziek?


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 14-07-2002 14:54 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

gaat het toch over hehe


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-07-2002 4:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 13 juli 2002 23:23 schreef webblaster wim het volgende:
naja, ik ben ook wel een beetje nieuwschierig, maar ja, rap, heh. ik weet 't niet, kan alleen eigenlijk beasty boys waarderen.


Crossover muziek met schreeuwrap; dan zit je wat mij betreft al héél dichtbij!

quote:
dat niet in de maat bangen argument begrijp ik niet, ik kan me een intervieuw herinneren, waarin pestilence zelf zei, dat ze headbangen op het podium niet meer wilden doen. of zit ik er helemaal naast?


Met alle respect, maar ik vind wel dat je hier een ouwe koe neukt.
Het argument gaat er niet om dat Pestilence niet meer had willen bangen: de muziek komt altijd eerst; het gaat erom dat de fans juist niets méér wilden dan dat en de klasse van een toen nieuw genre (techno metal of fusionmetal) veel te snel hebben afgewezen (nl. bijna onmiddelijk) ipv de muziek eerst de tijd geven. Het is een kortzichtige houding waardoor innovatieve bands hun support missen omdat te weinig mensen er open voor staan en dus een band -uit elkaar- laten vallen.
Pestilence en Cynic zijn hier voorbeelden van, maar ook Nocturnus. 3 voorbeelden van bands die wat toevoegden en metal interessanter maakten.

De combinatie metal met fusion elementen schept een enorme ruimte voor vernieuwing alleen zijn er weinig bands die het aankunnen om én snel, én subtiel, én technisch/ virtuoos én hard te kunnen spelen van nummers met kop & staart; kortom: intens dynamisch (dynamo? ) zoals het leven zelf op z'n best en daarom vind ik dat deze bands gekoesterd dienen te worden want het is een klasse apart die muzikale grenzen in het algemeen overschrijdt.

Er heerst veel te vaak een -voorbarig- negatieve houding binnen de metal tegenover vernieuwing die ervoor gaat zorgen dat deze muziekstijl niet alleen in creatief opzicht maar ook nog eens -letterlijk- gaat uitsterven; de oude helden gaan de laatste maanden dood bij bosjes en er dienen nieuwe goden voor in de plaats te komen!!!!

Naapers hebben we zat, vernieuwers altijd te weinig!!!!!

ps. moet er ter relativering wel ff bij vermelden dat enorme kortzichtigheid ook bestaat vanuit andere muziekgenres tov metal, net zo fout, maar omdat metal de ultieme muziek is dat zich ook nog eens heeft bewezen dat het zich bij uitstek leent voor experiment dienen metals beter te weten!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 15-07-2002 12:37]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 15-07-2002 10:48 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-07-2002 18:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb een vraagje voor Patrick Mameli:

Marcel Coenen (u bekend? gitarist van Lemur Voice en nu Sun Caged..) en ik hebben een Shredfest georganiseerd in Rotterdam op 1 september..

Op dit festival komen een aantal zieke shredders spelen en er is ook een showcase voor onbekend talent. Zo zal Ron Thal een optreden komen doen

Je kan er hier meer over lezen: http://www.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=3166 En je kan mij/ marcel mailen als je meer info wilt, misschien vind je het wel gaaf om hier je medewerking aan te verlenen

Cheers,

SnaacK


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 15-07-2002 18:19 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

En dan ben ik net vakantie


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-07-2002 19:26 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2002 18:19 schreef Triple-Dan het volgende:
En dan ben ik net vakantie

Heb je een annuleringsverzekering


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 15-07-2002 19:28 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

ja heb ik wel maar ook een vriendin hahahaha lol.......


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-07-2002 19:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

en een annuleringsverzekering voor je vriendin

tjsa, slecht gepland, iets anders kan ik er niet van zeggen.. je gaat een hoop leuke dingen missen (om het zout ff lekker in de open wonden te wrijven )


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 15-07-2002 19:38 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

o ja ?!?! geef me toch maar een Grieks eilandje, een biertje op het strand en lekker een temperatuurtje van 35 graden

Als we dan toch strooien hahahahah


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-07-2002 19:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

[gruwelijk OT]

Ach Triple Daantje, we delen dan wel dezelfde muzikale interesse (zo ongeveer), qua vakantie heb ik hele andere ideeën over wat ik relaxed vind.. Ben niet zo'n strandligger namelijk

Maarruh je neemt toch wel je gitaar mee?

[/gruwelijk OT]


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 15-07-2002 19:46 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Nee dat is juist de ellende géén GITAAR


Strandliggen doe ik ook niet veel maar is af en toe wel lekker


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-07-2002 19:53 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2002 19:46 schreef Triple-Dan het volgende:
Nee dat is juist de ellende géén GITAAR


Strandliggen doe ik ook niet veel maar is af en toe wel lekker


[nog steeds gruwelijk OT]
WWWAAAAATTTT Geen gitaar??? Das zwaar klote zeg.. Die fout heb ik 1 keer gemaakt, moest echt op zoek naar een gitaarshop En dat lukte wel in the middle of nowhere in Portugal..

Maarruh hoe lang moet je je 7 snaartjes missen dan?
[/nog steeds gruwelijk OT]

Is er trouwens iemand die mij aan het emailadres van Patrick kan helpen?? Dat zou errug fijn zijn


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 15-07-2002 20:25 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 15 juli 2002 4:34 schreef Mutilator het volgende:



Met alle respect, maar ik vind wel dat je hier een ouwe koe neukt.
Het argument gaat er niet om dat Pestilence niet meer had willen bangen: de muziek komt altijd eerst; het gaat erom dat de fans juist niets méér wilden dan dat en de klasse van een toen nieuw genre (techno metal of fusionmetal) veel te snel hebben afgewezen (nl. bijna onmiddelijk) ipv de muziek eerst de tijd geven. Het is een kortzichtige houding waardoor innovatieve bands hun support missen omdat te weinig mensen er open voor staan en dus een band -uit elkaar- laten vallen.
Pestilence en Cynic zijn hier voorbeelden van, maar ook Nocturnus. 3 voorbeelden van bands die wat toevoegden en metal interessanter maakten.

De combinatie metal met fusion elementen schept een enorme ruimte voor vernieuwing alleen zijn er weinig bands die het aankunnen om én snel, én subtiel, én technisch/ virtuoos én hard te kunnen spelen van nummers met kop & staart; kortom: intens dynamisch (dynamo? ) zoals het leven zelf op z'n best en daarom vind ik dat deze bands gekoesterd dienen te worden want het is een klasse apart die muzikale grenzen in het algemeen overschrijdt.

Er heerst veel te vaak een -voorbarig- negatieve houding binnen de metal tegenover vernieuwing die ervoor gaat zorgen dat deze muziekstijl niet alleen in creatief opzicht maar ook nog eens -letterlijk- gaat uitsterven; de oude helden gaan de laatste maanden dood bij bosjes en er dienen nieuwe goden voor in de plaats te komen!!!!

Naapers hebben we zat, vernieuwers altijd te weinig!!!!!

ps. moet er ter relativering wel ff bij vermelden dat enorme kortzichtigheid ook bestaat vanuit andere muziekgenres tov metal, net zo fout, maar omdat metal de ultieme muziek is dat zich ook nog eens heeft bewezen dat het zich bij uitstek leent voor experiment dienen metals beter te weten!!!


ach ja ach ja, je hebt ook gelijk, ik zie je punt ook wel. maar ik hoef er niet blij om te zijn, al die bands die van stijl gingen veranderen in de early days.(en nog steeds).

wat de één te gek vind, vind de ander enorm sucken. hoopies mensen die de "technische" death helemaal te gek vinden, maar nog nooit scream bloody gore hebbe gehoord, terwijl dát de death is die ik het fijnst vind.

ach, ik wil helemaal niemand afzeiken, iedereen experimenteerd zich maar een slag in de rondte, als er publiek voor is(en dat is er natuurlijk ook), geef ik de desbetreffende band/persoon helemaal gelijk. ennn het is natuurlijk leuker om muziek te maken waar je echt achter staat, dan dat je alleen maar speelt wat de mensen willen dat je speelt.
in dit geval, pestilence bestaat niet meer, maar heeft een fantastische nalatenschap achter gelaten! en dat is voor mij zat,

maar ik hou dan ook niet zo van vernieuwing. en ik hield al niet van al te technische metal, laat staan fusion

mijn mening dus.


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-07-2002 21:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2002 4:34 schreef Mutilator het volgende:
Crossover muziek met schreeuwrap; dan zit je wat mij betreft al héél dichtbij!



Het is een kortzichtige houding waardoor innovatieve bands hun support missen omdat te weinig mensen er open voor staan en dus een band -uit elkaar- laten vallen.
Pestilence en Cynic zijn hier voorbeelden van, maar ook Nocturnus. 3 voorbeelden van bands die wat toevoegden en metal interessanter maakten.

De combinatie metal met fusion elementen schept een enorme ruimte voor vernieuwing alleen zijn er weinig bands die het aankunnen om én snel, én subtiel, én technisch/ virtuoos én hard te kunnen spelen van nummers met kop & staart; kortom: intens dynamisch (dynamo? ) zoals het leven zelf op z'n best en daarom vind ik dat deze bands gekoesterd dienen te worden want het is een klasse apart die muzikale grenzen in het algemeen overschrijdt.

Er heerst veel te vaak een -voorbarig- negatieve houding binnen de metal tegenover vernieuwing die ervoor gaat zorgen dat deze muziekstijl niet alleen in creatief opzicht maar ook nog eens -letterlijk- gaat uitsterven; de oude helden gaan de laatste maanden dood bij bosjes en er dienen nieuwe goden voor in de plaats te komen!!!!

Naapers hebben we zat, vernieuwers altijd te weinig!!!!!

ps. moet er ter relativering wel ff bij vermelden dat enorme kortzichtigheid ook bestaat vanuit andere muziekgenres tov metal, net zo fout, maar omdat metal de ultieme muziek is dat zich ook nog eens heeft bewezen dat het zich bij uitstek leent voor experiment dienen metals beter te weten!!!


ik vraag me af welke rol de platenmaatschappij heeft gespeeld bij het uiteenvallen van pestilence en cynic. Ik denk niet dat roadrunner de bands goed heeft behandeld zowel financieel als met promotie. dat is denk ik ook een enrome tegenvaller voor zo een band en ik denk dat uiteenvallen van bands niet door reactie van fans wordt bepaal. pestilence en cynicn hebben altijd fans gehad, alleen is de markt misschien kleiner voor dat soort van technishe metal. iets wat uiteraard ook weer deesl aan de platenindustrie tw wijten valt met hun krakkemikkige promotie (die steken hun energie waarschijnlijk liever in een safe project).

vernieuwing hoeft niet altijd een vooruitgang te zijn. ik vind het ook eens fijn als een band conservatief blijft. dit is uiteraard niet in regels vats te leggen. sommige bands groeien muzikaal enorm en is de verandering fantastische (bijv. pestilence, atheist etc) bij andere bands raakt het kant noch wal (sepultura). was sepultura maar wat conservatiever geweest hun verandering van stijl is voor mij HET voorbeeld dat muzikale groei niet altijd even wenselijk uitpakt.



REelax187
Usericon van REelax187
Posted 15-07-2002 22:27 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2002 18:07 schreef Snaack het volgende:
Ik heb een vraagje voor Patrick Mameli:

Marcel Coenen (u bekend? gitarist van Lemur Voice en nu Sun Caged..) en ik hebben een Shredfest georganiseerd in Rotterdam op 1 september..

Op dit festival komen een aantal zieke shredders spelen en er is ook een showcase voor onbekend talent. Zo zal Ron Thal een optreden komen doen

Je kan er hier meer over lezen: http://www.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=3166 En je kan mij/ marcel mailen als je meer info wilt, misschien vind je het wel gaaf om hier je medewerking aan te verlenen

Cheers,

SnaacK


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 15-07-2002 22:35 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

[quote]Op 15 juli 2002 18:07 schreef Snaack het volgende:
Ik heb een vraagje voor Patrick Mameli:

Marcel Coenen (u bekend? gitarist van Lemur Voice en nu Sun Caged.....

Eh, nee sorry.....

Ook kan ik helaas ik geen tijd vrijmaken/krijgen voor dit leuke aanbod!!

Niet alleen vakanties spelen een rol maar ook de repetities voor C-187 moeten dan serieus in frequentie omhoog.
Maar thanx 4 the offer!! En wie weet in de toekomst..... Cheers ,Patrick M.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 15-07-2002 22:40 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 15 juli 2002 22:35 schreef REelax187 het volgende:
Op 15 juli 2002 18:07 schreef Snaack het volgende:
Ik heb een vraagje voor Patrick Mameli:

Marcel Coenen (u bekend? gitarist van Lemur Voice en nu Sun Caged.....

Eh, nee sorry.....



speedica zegt je wel wat, denk ik. zattie ook in.


Oud Vuil.


REelax187
Usericon van REelax187
Posted 15-07-2002 22:50 by REelax187 Wijzig reactieProfiel van REelax187Quote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2002 22:40 schreef webblaster wim het volgende:
speedica zegt je wel wat, denk ik. zattie ook in.


Eh, ja,
die naam zegt me in ieder geval nog wat. Verdomme, het lijkt wel of ik oud begin te worden hahaha......

P.M.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-07-2002 23:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2002 22:35 schreef REelax187 het volgende:
Op 15 juli 2002 18:07 schreef Snaack het volgende:
Ik heb een vraagje voor Patrick Mameli:

Marcel Coenen (u bekend? gitarist van Lemur Voice en nu Sun Caged.....

Eh, nee sorry.....

Ook kan ik helaas ik geen tijd vrijmaken/krijgen voor dit leuke aanbod!!

Niet alleen vakanties spelen een rol maar ook de repetities voor C-187 moeten dan serieus in frequentie omhoog.
Maar thanx 4 the offer!! En wie weet in de toekomst..... Cheers ,Patrick M.



Ach jammers.. Marcel zit trouwens ook op dit forum, een zieke shredder!! Hij wordt door Ibanez geëndorsed om maar iets te noemen.. En ken je Lemur Voice echt niet Aai.. Vette progmetal man

Zijn nieuwe band, Sun Caged, is ook zeer vet!! Ik kan het niet eens meer Prog noemen, het is een mix van metal, jazz, rock, name it! Check www.suncaged.com

Mocht je je bedenken (ik zal ff met namen strooien De volgende gitaristen komen onder andere:
-Ron Thal (Bumblefoot!) www.ronthal.com
-Rusty Cooley (o.v.b.) www.rustycooley.com
-Marcel Coenen offcourse (Lemur Voice, Sun Caged, Speedica e.a.)www.marcelcoenen.com
-Joop Wolters (Arabesque) (vergeef me de evt. spelfouten)

Een vette happening dus, die de gehele zondag in beslag zal nemen (van 14.00 - 00.00)

Marcel zal trouwens ook met Time Machine, een Satriani-tribute band, optreden

Tot zover de promotie en mijn poging om je alsnog over te halen het i.i.g. te komen checken

Heb je trouwens enig idee wanneer je met C-187 gaat touren/ materiaal uit gaat brengen?


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 15-07-2002 23:25 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

GangstaMetal,Grunge Gangsta Raps?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-07-2002 23:26 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Please Vargen, niet nog zo'n reactie Lees dan tenminste eerst ff de hele thread door


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 16-07-2002 1:07 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Dat bedoelde ik met mijn vorige post! Als het je niet aanstaat post dan niets!(praat dan niet )
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat klinken, ik zal dit weekend eens die tracks gaan downloaden.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen