IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Leden Duitse neonaziband veroordeeld tot gevangenisstraf Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-12-2003 20:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Van FOK

Leden Duitse neonaziband veroordeeld

Michael Regener, de leider van de rechts-extremistische band Landser, is door een rechtbank in Keulen veroordeeld tot 3 jaar en 4 maanden celstraf. Twee andere bandleden kregen voorwaardelijke straffen en een taakstraf van 90 uur in een Joodse instelling of een organisatie voor integratie van buitenlanders.

Het is de eerste keer dat in Duitsland een neonaziband om zijn muziek wordt veroordeeld. De rechter acht het bewezen dat het trio nazipropaganda heeft verspreid en zich aan opruiïng heeft schuldiggemaakt. "Zeker vier teksten zetten aan tot haat en geweld tegen buitenlanders, joden en andersdenkenden", zo oordeelde hij.

Landser heeft in de loop der jaren 4 albums met een sterk nazigehalte geproduceerd. Op de laatste, "Ran an den Feind", vernoemd naar een Duits soldatenlied uit de Tweede Wereldoorlog, wordt onder meer opgeroepen Israël te bombarderen, "nigger" op te hangen of neer te schieten, en leden van de Duitse regering af te maken.




Dat is een zware straf. Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Ik ben het niet met deze teksten en de filosofie van deze band eens, maar is deze straf niet te zwaar?

En stel dat bijv. Abou Jahjah in Duitsland zou wonen ? Zou hij dan ook gevangenisstraf krijgen aangzien hij ook een groot voorstander van bombarderen van Israel is en zijn organisatie ook duidelijk tot haat aanzet?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 23-12-2003 20:35]


valfar
Usericon van valfar
Posted 23-12-2003 20:40 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Wat een onzin! Er bestaat toch zoiets als vrijheid van meningsuiting? Maar volgens mij is het gewoon toeval dat men deze band heeft uitgekozen als zondebok. Want er zijn echt wel genoeg bands/mensen die ook zo denke. Maar ze moeten niet de band straffen omdat ze over dit soort dingen zingen, ze moeten juist de mensen straffen die ze eventueel zouden aansporen, maar de meeste van die mensen hebben die gedachtes sowieso al, want anders zullen ze waarschijnlijk niet naar die muziek luisteren!
Maar nogmaals, wat een onzin!!!!



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-12-2003 20:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vrijheids van meningsuiting, dat gebruikt de KKK ook altijd als excuus ...


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 23-12-2003 20:45 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

In Nederland is het verkondigen van Nazi-meningen toch ook verboden? Alle andere meningen zijn wel toegestaan.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-12-2003 20:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2003 20:42 schreef Jenje het volgende:
Vrijheids van meningsuiting, dat gebruikt de KKK ook altijd als excuus ...


Ik denk dat de KKK meer wordt aangepakt omdat ze daadwerklijk huizen in de fik steken en mensen lynchen(ten minste dat hebben ze ooit gedaan). Je kunt zeggen wat je wilt, maar niet doen wat je wilt.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 23-12-2003 20:46 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Landser, hehehe. Erg grof inderdaad. Heb er ooit eens 2 cd's van gehad. Nummers als Opa war Sturmführer bei der SS spreken natuurlijk boekdelen, zeer uitgesproken neo-nazi en ook erg recht uit racistisch tegenover negers en turken, best goede muziek verder. Ik kon er wel om lachen altijd. Ze brachten het wel treffend. Veel rechtse bands proberen subtiel te zijn Landser dus absoluut niet.



Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 23-12-2003 20:47 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2003 20:40 schreef valfar het volgende:
Wat een onzin! Er bestaat toch zoiets als vrijheid van meningsuiting? Maar volgens mij is het gewoon toeval dat men deze band heeft uitgekozen als zondebok. Want er zijn echt wel genoeg bands/mensen die ook zo denke. Maar ze moeten niet de band straffen omdat ze over dit soort dingen zingen, ze moeten juist de mensen straffen die ze eventueel zouden aansporen, maar de meeste van die mensen hebben die gedachtes sowieso al, want anders zullen ze waarschijnlijk niet naar die muziek luisteren!
Maar nogmaals, wat een onzin!!!!


Maar er bestaat wel degelijk verschil tussen je mening uiten en opruiing. De scheidslijn is misschien niet duidelijk, maar hij is er wel.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, en ik ben heel erg blij dat we dat hebben, maar da's wel wat anders dan daadwerkelijke opruiing.

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 23-12-2003 20:47]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 23-12-2003 20:49 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

En iedereen maar lullen over vrijheid van meningsuiting.....

Ik zeg niet dat ik het goed vind dat ze naziproppaganda verspreiden.
Als iedereen zo voor vrijheid van meningsuiting is, waarom worden de bandleden dan zo zwaar gestraft??


They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-12-2003 20:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2003 20:45 schreef elessar het volgende:
In Nederland is het verkondigen van Nazi-meningen toch ook verboden? Alle andere meningen zijn wel toegestaan.


Dus als het AEL zegt: "We moeten Israel bombarderen" mag het wel en als een Nederlandse variant van Landser het zingt niet?


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 23-12-2003 20:50 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2003 20:49 schreef Metallica-Freak het volgende:
En iedereen maar lullen over vrijheid van meningsuiting.....

Ik zeg niet dat ik het goed vind dat ze naziproppaganda verspreiden.
Als iedereen zo voor vrijheid van meningsuiting is, waarom worden de bandleden dan zo zwaar gestraft??



Dit gaat toch niet om de vrijheid van meningsuiting maar om opruiing!?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 23-12-2003 20:54 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2003 20:50 schreef Chantalie het volgende:
Dit gaat toch niet om de vrijheid van meningsuiting maar om opruiing!?


Jij hebt gelijk, ik had dat eerdere stukje text van jou verkeerd gelezen sorry.


They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 23-12-2003 20:56 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2003 20:49 schreef attila_de_hun het volgende:
Dus als het AEL zegt: "We moeten Israel bombarderen" mag het wel en als een Nederlandse variant van Landser het zingt niet?


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 23-12-2003 20:59 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2003 20:54 schreef Metallica-Freak het volgende:
Jij hebt gelijk, ik had dat eerdere stukje text van jou verkeerd gelezen sorry.


Maakt niet uit, kan gebeuren.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 23-12-2003 21:05 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik vind die wet gewoon nergens op slaan.
OF je hebt vrije meningsuiting of niet.
Volgens mij is het overigens nergens ter wereld 100%.

Oke misschien hebben ze expres in strijd met de wet gehandeld. Tough luck. Nu werkt het misschien zelfs averechts omdat hun aanzien in het milieu verhoogt.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 23-12-2003 21:06 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

sorry hoor, maar volgens mij gaat dit helemaal niet om vrijheid van meningsuiting, maar over opruiing.
En daar zijn ze terecht voor veroordeeld.
Er mogen in dat opzicht best grenzen zijn!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-12-2003 21:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2003 21:06 schreef Chantalie het volgende:
sorry hoor, maar volgens mij gaat dit helemaal niet om vrijheid van meningsuiting, maar over opruiing.
En daar zijn ze terecht voor veroordeeld.
Er mogen in dat opzicht best grenzen zijn!


Ja, maar dan moeten ze die grenzen wel consequent handhaven. Als dus allochtonen een demonstratie op straat houden en oproepen tot moord- en doodslag moeten die dus ook gelijk worden opgepakt en evenlange straf krijgen.
"Gelijke monniken, gelijke kappen" dus dag AEL.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 23-12-2003 21:14 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ach, deze heren zijn heus niet de enigen die mensen opruien (goh wat een EVIL bezigheid).
Wereldwijd:
Geestelijken doen dat ook.
Politici doen dat ook.

Opruiing op zich is niet strafbaar. De NAZI politieke ideologie verspreiden wel.

//edit
Attila was me voor.

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 23-12-2003 21:14]


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 23-12-2003 21:14 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 23 december 2003 21:12 schreef attila_de_hun het volgende:
Ja, maar dan moeten ze die grenzen wel consequent handhaven. Als dus allochtonen een demonstratie op straat houden en oproepen tot moord- en doodslag moeten die dus ook gelijk worden opgepakt en evenlange straf krijgen.
"Gelijke monniken, gelijke kappen" dus dag AEL.


indeed, dan is er gelijk geen discriminatie meer op dat gebied...



Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 23-12-2003 21:15 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

ik vind opruiing sowieso verkeerd, maakt me niet uit wie 't doet.
En trouwens, dat vind ik ook van propaganda.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 23-12-2003 21:15 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2003 21:12 schreef attila_de_hun het volgende:
Ja, maar dan moeten ze die grenzen wel consequent handhaven. Als dus allochtonen een demonstratie op straat houden en oproepen tot moord- en doodslag moeten die dus ook gelijk worden opgepakt en evenlange straf krijgen.
"Gelijke monniken, gelijke kappen" dus dag AEL.


Helemaal mee eens!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 23-12-2003 21:20 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 23 december 2003 21:14 schreef MBMarduk het volgende:
Ach, deze heren zijn heus niet de enigen die mensen opruien (goh wat een EVIL bezigheid).
Wereldwijd:
Geestelijken doen dat ook.
Politici doen dat ook.

Opruiing op zich is niet strafbaar. De NAZI politieke ideologie verspreiden wel.

//edit
Attila was me voor.


en terecht!
elke vorm van racisme of haat jegens groepen personen mag van mij illegaal zijn, inclusief haat jegens palestijnen van de joden



~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 23-12-2003 22:26 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Rond de AEL en dergelijke 'nieuwere' groeperingen zijn nog geen wetsvoorzieningen gemaakt/aangepast, ze hebben tenslotte nog niks 'ergs' mispeuterd. Zo schijnt dat nu eenmaal te werken. Ik hoop te mogen aannemen dat voldoende bekwame mensen zich hier reeds mee bezig houden op dit ogenblik, maar daar vrees ik eigenlijk enigszins voor. Zo had de FBI/CIA ook al weet ik veel hoe lang de Al Quaida in het vizier, de jacht werd maar geopend toen het allang goed en wel misgegaan was.

Rond (neo)nazisme moest er in het verleden reeds een wetgeving worden bedacht/gemaakt, omdat zij het in het wel al te gortig hebben gemaakt, en vooral Duitsland kan het zich om ethische redenen niet permitteren daar géén maatregelen rond te treffen.

Aan de andere kant snap ik dan niet dat enkele weken geleden Blood and Honour zomaar mocht bijeenkomen midden op het dorpsplein van ehmm... Ardooie (Belgie) geloof ik, toen hebben de flikken zelfs openlijk toegegeven dat ze 'bang waren iets te ondernemen tegen de onverwachte overmacht'. Iets wat dan natuurlijk ook weer niet helemaal snor zit, want ik vraag me dan natuurlijk af waarom die flikken dan geen hulp hebben gevraagd? Er zijn best wel meer politiemensen in Belgie dan dat handvol veldwachters ginder. Struisvogelpolitiek?

Moet ik ook nog opmerken dat het minimaliseren en ridiculiseren van de holocaust ed uit WOII bij wet verboden is. Deze wet valt natuurlijk wel zwaar in vraag te trekken... bijvoorbeeld sommige jongeren of bepaalde marginale submilieu's zullen zich dan net sneller aangetrokken voelen tot dat 'verbodene'. Een rechtszaak als deze hierboven zal ongetwijfeld hun 'heilig vuur' alleen nog maar aanwakkeren. Tevens houdt het scherp en gericht historisch onderzoek in die branche tegen omdat 'de holocaust nu eenmaal niet mag geminimaliseerd worden'. Dus als één of andere prof of historicus nu onomstotelijk kan bewijzen dat er in plaats van 6 miljoen joden 'maar' 5,5 miljoen zijn gedeporteerd en vergast, vliegt die volgens de Belgische logica de bak in? (ik zeg 'Belgische' omdat ik niet op de hoogte ben van de Nederlandse wetgeving hierrond, maar dat zal wel ongeveer hetzelfde zijn, neem ik aan.)

Soit, ik vind dat discussies als deze met enig gezond verstand moeten worden benaderd, dus ga nu niet meteen zinloos wat roepen, gelieve uw standpunten te staven met argumenten. Indien u dat niet kan, hou gewoon uw bakkes,...(ja, ik weet dat we nochtans ook een recht van vrije meningsuiting hebben, dat staat zelfs in de grondwet, lees eerst de rest van de zin alvoor u waarschijnlijk weer begint met volledig zinloos van uw neus te maken)...misschien wordt dit dan per uitzondering wel nog een interessant topic. ARGUMENTEN graag.

[Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 23-12-2003 22:31]


Benny Neyman
Usericon van Benny Neyman
Posted 23-12-2003 22:29 by Benny Neyman Wijzig reactieProfiel van Benny NeymanQuote dit bericht

apart verhaal.

ikzelf ben altijd voor vrijheid van meningsuiting geweest, maar dit is toch wel een vreemde zaak. ik zou niet graag in de schoenen van die rechter willen staan.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 23-12-2003 22:30 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Het nare is dat het ellendige gevolgen kan hebben voor mensen die teksten gebruiken die a-religieus zijn of zich tegen achterlijke praktijken van bepaalde culturen richten.
Dat wordt snel verkeerdelijk als racisme aanzien.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 23-12-2003 22:33 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 23 december 2003 22:30 schreef Gunman het volgende:
Het nare is dat het ellendige gevolgen kan hebben voor mensen die teksten gebruiken die a-religieus zijn of zich tegen achterlijke praktijken van bepaalde culturen richten.
Dat wordt snel verkeerdelijk als racisme aanzien.


Jamaar ja, ten eerste is dat dan weer niet verboden, dat mag, en ten tweede, wie maakt er dan uit wat er in welke cultuur als zijnde 'achterlijk' wordt gezien?


Benny Neyman
Usericon van Benny Neyman
Posted 23-12-2003 22:34 by Benny Neyman Wijzig reactieProfiel van Benny NeymanQuote dit bericht

is Landser een metalband?
vergeef mij als ik jullie tegen 't hoofd stoot, maar dit soort dingen hoor je vrij veel over metal, zo heb ik, jaren geleden gelezen over 'black metal' in noorwegen, waar over satan werd geschreven en het zelfs zo ver ging dat er enkele kerken zijn verbrand. heeft dit misschien niet met de muziek te maken?


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen