IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Leden Duitse neonaziband veroordeeld tot gevangenisstraf Vorige pagina | Volgende pagina
Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 27-12-2003 11:46 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

Niet dat er nu nog achter sta, voor de duidelijkheid.Die periode heb ik achter me gelaten.


Botmuyl
Usericon van Botmuyl
Posted 27-12-2003 12:01 by Botmuyl Wijzig reactieProfiel van BotmuylQuote dit berichthttp://www.wederganger.nl

Ik vraag me af of ze aanzien krijgen als ze joodse instanties moeten helpen en assisteren in de integratie van buitenlanders. Ik denk dat er sterk op gelet gaat worden dat ze niet gaan "saboteren" zoals de mensen dat in de Duitse wapenfabrieken deden. Een ellendige straf voor de heren van Landser, zonder meer.



Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 27-12-2003 12:06 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

Kan best dat ze bijdraaien. Ik bedoel de Boehse Onkelz waren aan t begin ook een naziband. Niet dat ze nu niet rechts zijn. Maar de teksten van nu zijn wel heel realistisch. Die oude teksten waren wel erg aanstootgevend. zoals bij t nummer Tuerken raus.


necroslaughter
Usericon van necroslaughter
Posted 27-12-2003 16:11 by necroslaughter Wijzig reactieProfiel van necroslaughterQuote dit bericht

Ach...het is maar wat je aanstootgevend noemt.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 27-12-2003 19:43 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Dan mogen ze Zack de la Rocha ook opsluiten, belachelijk en die figuur van de AEL ook, en bijna alle Imams in NL en Belgie ook....

Het is misplaatse hypocrisie van de Duitsers die allergisch zijn voor alles wat hen herinnert aan hun "foute" verleden...

Niet dat Landser mijn pakkie an is, maar er zijn mensen die zeker net zulke boodschappen verkondigen en daar nog goed mee wegkomen ook omdat het valt onder behoud van hun cultuur!



necroslaughter
Usericon van necroslaughter
Posted 27-12-2003 19:46 by necroslaughter Wijzig reactieProfiel van necroslaughterQuote dit bericht

En daar sluit ik me volledig bij aan...goed gezegd !


lord Kaas
Usericon van lord Kaas
Posted 05-01-2004 21:49 by lord Kaas Wijzig reactieProfiel van lord KaasQuote dit bericht

Het verschil tussen de boodschap van de heren van Landser en die van bijvoorbeeld een Zack de La Rocha is dat die heren van Landser toch beduidend meer vrijheidsbeperking preken dat die dude van Rage Against The Machine.

Niet dat ik achter het arresteren van mensen naar aanleiding van dat soort uittingen pleit...

...integendeel


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-01-2004 21:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2004 21:49 schreef lord Kaas het volgende:
Het verschil tussen de boodschap van de heren van Landser en die van bijvoorbeeld een Zack de La Rocha is dat die heren van Landser toch beduidend meer vrijheidsbeperking preken dat die dude van Rage Against The Machine.



RATM was voorstaander van een rode dictatuur....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-01-2004 21:54 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Ja maar hij....
Ja maar zij....


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-01-2004 21:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2004 21:54 schreef ghoulliette het volgende:
Ja maar hij....
Ja maar zij....



nietus


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-01-2004 21:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2004 21:53 schreef Chelman het volgende:
RATM was voorstaander van een rode dictatuur....


Als er een band op deze wereld tot kattenbakgridkorrels vermalen had moeten worden was het wel RATM. Wat een drammerige stomme kloteband was dat.


lord Kaas
Usericon van lord Kaas
Posted 05-01-2004 22:02 by lord Kaas Wijzig reactieProfiel van lord KaasQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2004 21:53 schreef Chelman het volgende:
RATM was voorstaander van een rode dictatuur....


Ik heb zelf ook een hekel aan rasechte commies.
Maar ik heb in de teksten van RatM nooit propaganda gevonden voor zijn ideeën voor een rode staat. Hij verwoordt alleen zijn woede op Amerika's huidige en toenmalige corrupte overheid e.d.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-01-2004 22:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2004 22:02 schreef lord Kaas het volgende:
Hij verwoordt alleen zijn woede op Amerika's huidige en toenmalige corrupte overheid e.d.



Huidige?? Kon "Zack" in de toekomst kijken?
Maar ik heb RATM altijd vreselijk nep en gemaakt gevonden. Ze waren ook zo gruwelijk politiek correct. Ze wilden nooit reageren op de beledigingen van bijv. Mike Muir(ST). Of ze durfden waarschijnlijk niet.
En die vernieuwende sound van die gitarist wasniet om aan te horen.


lord Kaas
Usericon van lord Kaas
Posted 05-01-2004 22:18 by lord Kaas Wijzig reactieProfiel van lord KaasQuote dit bericht

Dat is dan je persoonlijke mening over de muziek, ik ken inderdaad ook een heleboel betere en toch politiek en maatschappij kritische bands. Maar persoonlijk vind ik dat nog geen meer geldende reden om ze op te sluiten dan een nazi-bandje die waarschijnlijk toch alleen maar nazi publiek aantrekt.


Volgens mij bestaat RatM nog steeds, vandaar dat ik "huidige" typte


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-01-2004 22:25 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Ik dnek trouwens dat wanneer er geen rasistisch geweld zou voortvloeien uit dit soort bands, ze ook niet zo moeilijk hadden gedaan.
Als men negers/ joden/ wie dan ook, in elkaar gaat schoppen heb je nu eenmaal een zondebok nodig. Eigen schuld dikke bult.
(Neo-nazies zouden beter dan iedereen moeten weten hoe het zondebok creëren werkt.


Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 05-01-2004 22:58 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

quote:
Op 5 januari 2004 22:13 schreef attila_de_hun het volgende:
Huidige?? Kon "Zack" in de toekomst kijken?
Maar ik heb RATM altijd vreselijk nep en gemaakt gevonden. Ze waren ook zo gruwelijk politiek correct. Ze wilden nooit reageren op de beledigingen van bijv. Mike Muir(ST). Of ze durfden waarschijnlijk niet.
En die vernieuwende sound van die gitarist wasniet om aan te horen.


Mike! One of my heroes Maar das een ander topic geloof ik



Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 06-01-2004 17:18 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

De politieke kant van de la Rocha was imho niet op propagandistische wijze verspreid via hun muziek, volgens mij was de muziek van ratm (die ik trouwens wel errug goed vind ) meer anti-establishment dan pro-communistisch. Wat die gasten buiten hun bandleven aan speeches hebben gegeven of aan activisme gedaan is hun zaak, en dat zou ik ook zeggen van die neonazi band.

p.s. Bohse Onkelz was en blijft zwaar bagger, of ze nu openlijk rechts zijn of niet.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 07-01-2004 19:35 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Ik vind het een beetje gek, de zogenoemde "leider" krijg een paar jaar gevangenis straf. (Iets wat ik persoonlijk een beetje overdreven vind, hoeveel jaar krijg je voor moord?) Terwijl die andere bandleden er waarschijnlijk met veel minder straf vanaf komen.

Ik ben absoluut geen voorstander van dit soort bands, maar ik vind wel dat het zou moeten kunnen. Beetje jammer.


I am the 1%.


Legion Norge
Usericon van Legion Norge
Posted 08-01-2004 9:59 by Legion Norge Wijzig reactieProfiel van Legion NorgeQuote dit bericht

En gaan ze dan binnenkort alle leden van metal bands opsluiten omdat ze aanzetten tot haat tegen christenen, Kom op zeg.
In vele muzieksoorten word toch tegen bepaalde dingen aangeschopt.
De neo punkband tegen buitenlanders enz.
Metal tegen alle vormen van religie
En rappers schoppen en schieten op elkaar


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-01-2004 10:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2004 9:59 schreef Legion Norge het volgende:

En rappers schoppen en schieten op elkaar



Ik zie dat je heel veel over de rapscene weet....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 08-01-2004 10:05 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2004 9:59 schreef Legion Norge het volgende:
Metal tegen alle vormen van religie
Echt wel...White Metal is tegen Gristenen man!! en Doom? en Thrash? Je hebt het volgens mij nu alleen over black dude..
quote:

En rappers schoppen en schieten op elkaar

Ja, echtwel, allemaal...en alle buitenlanders jatten


Legion Norge
Usericon van Legion Norge
Posted 08-01-2004 10:15 by Legion Norge Wijzig reactieProfiel van Legion NorgeQuote dit bericht

Ja sorry, zo bedoelde ik het niet. Maar ik vind het opsluiten van die bandleden net zo oppervlakig als de uitspraken die ik net deed. Tuurlijk zijn niet alle metal bands anti-religie en niet alle rappers schieten elkaar af. Het gaat mij om de vooroordelen die mensen hebben, zoals we allemaal tegen elkaar aankijken. Maar ik vind dat je moet kunnen laten blijken waar je tegen of voor bent, en dat hoeft niet meteen agresie of wat dan ook op te wekken.

[Dit bericht is gewijzigd door Legion Norge op 08-01-2004 10:15]


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 08-01-2004 10:21 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 25 december 2003 21:00 schreef GalleryOfSuicide het volgende:
Heeft die band Landser misschien een site?


Ja dit vroeg ik dusch ook al in pagina 1 of 2 ofzo....
En?


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


campske666
Usericon van campske666
Posted 08-01-2004 10:37 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 23 december 2003 20:34 schreef attila_de_hun het volgende:
Van FOK

Leden Duitse neonaziband veroordeeld

Michael Regener, de leider van de rechts-extremistische band Landser, is door een rechtbank in Keulen veroordeeld tot 3 jaar en 4 maanden celstraf. Twee andere bandleden kregen voorwaardelijke straffen en een taakstraf van 90 uur in een Joodse instelling of een organisatie voor integratie van buitenlanders.




taakstraf in een joodse instelling, die is goed man

quote:
Op 23 december 2003 20:34 schreef attila_de_hun het volgende:

Het is de eerste keer dat in Duitsland een neonaziband om zijn muziek wordt veroordeeld. De rechter acht het bewezen dat het trio nazipropaganda heeft verspreid en zich aan opruiïng heeft schuldiggemaakt. "Zeker vier teksten zetten aan tot haat en geweld tegen buitenlanders, joden en andersdenkenden", zo oordeelde hij.

Landser heeft in de loop der jaren 4 albums met een sterk nazigehalte geproduceerd. Op de laatste, "Ran an den Feind", vernoemd naar een Duits soldatenlied uit de Tweede Wereldoorlog, wordt onder meer opgeroepen Israël te bombarderen, "nigger" op te hangen of neer te schieten, en leden van de Duitse regering af te maken.




tot zover vrijheid van menings-uiting

quote:
Op 23 december 2003 20:34 schreef attila_de_hun het volgende:

Dat is een zware straf. Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Ik ben het niet met deze teksten en de filosofie van deze band eens, maar is deze straf niet te zwaar?

En stel dat bijv. Abou Jahjah in Duitsland zou wonen ? Zou hij dan ook gevangenisstraf krijgen aangzien hij ook een groot voorstander van bombarderen van Israel is en zijn organisatie ook duidelijk tot haat aanzet?


Tuurlijk niet, Moslims en negers mogen racist zijn, blanken daarintegen niet. Da's toch logisch !!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-01-2004 11:32 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2004 10:15 schreef Legion Norge het volgende:
Ja sorry, zo bedoelde ik het niet. Maar ik vind het opsluiten van die bandleden net zo oppervlakig als de uitspraken die ik net deed. Tuurlijk zijn niet alle metal bands anti-religie en niet alle rappers schieten elkaar af. Het gaat mij om de vooroordelen die mensen hebben, zoals we allemaal tegen elkaar aankijken. Maar ik vind dat je moet kunnen laten blijken waar je tegen of voor bent, en dat hoeft niet meteen agresie of wat dan ook op te wekken.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen