IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : De landing op Mars Vorige pagina | Volgende pagina
0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-01-2004 22:43 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2004 22:00 schreef arrebar het volgende:
Maar de vraag is natuurlijk zitten de grondstoffen die we zoeken wel op mars of de maan en hoe gaan we dat transporteren. Als iemand van nasa ooit zal zeggen dat ze er olie of gas vandaan kunnen halen maken ze em voor gek uit. Maar waar gaan we de energie vandaan halen om een spaceshuttle ter groote van een ijzererstschip naar de maan en weer terug laten gaan.


Dan nog maar niet te spreken of het wel rendabel is. Alleen de afstand al


"This one is older than shit, heavier than time!"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 16-01-2004 22:44 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 16 januari 2004 22:43 schreef 0Tolerence het volgende:
Dan nog maar niet te spreken of het wel rendabel is. Alleen de afstand al
Dat zei ik toch al?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 16-01-2004 22:55 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Je onderbouwt het alleen niet. Afstand doet er in de ruimte niet zoveel toe omdat de wrijving nihil is.

Die theorie over die microwaves geeft aan dat je simcity2000 hebt gespeeld. Chapeau. Een zonnecel moet op aarde al 5 jaar draaien om de energie die erin gepropt is om hem te maken terug te verdienen. Als je hem de ruimte in schiet, gooi daar dan nog maar een factor 500 tegenaan. Dus nee, lijkt me geen goed plan.


Follow the freezing moon...


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 16-01-2004 22:56 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 16 januari 2004 22:43 schreef 0Tolerence het volgende:
Dan nog maar niet te spreken of het wel rendabel is. Alleen de afstand al

Een groot ruimteschip de ruimte doorkrijgen is niet zo moeilijk, er is daar toch geen luchtwrijving. Alleen is er zoveel energie nodig om zon schip van de aarde of van de maan los te krijgen dat ik het me afvraag of dat wel op te wekken is. Zonder natuurlijke eneriebronnen, en daarmee bedoel ik ook waterstof en uranium te gebruiken.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 16-01-2004 23:06 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 16 januari 2004 22:55 schreef Freduk het volgende:
Je onderbouwt het alleen niet. Afstand doet er in de ruimte niet zoveel toe omdat de wrijving nihil is.
Ten eerste is de wrijving niet nihil, helaas.. maar goed, wel flink verwaarloosbaar.

De energiekosten zitten 'm ook niet in het afleggen van die enorme afstand, maar het ontsnappen van de zwaartekracht van de twee planeten (heen en terug) en het afremmen voor 'impact' of landing.

quote:
Die theorie over die microwaves geeft aan dat je simcity2000 hebt gespeeld. Chapeau. Een zonnecel moet op aarde al 5 jaar draaien om de energie die erin gepropt is om hem te maken terug te verdienen. Als je hem de ruimte in schiet, gooi daar dan nog maar een factor 500 tegenaan. Dus nee, lijkt me geen goed plan.
Eh, SC2000 heb ik nauwelijks gespeeld hoor.. het is een bestaande theorie op basis van bestaande technologie. Alleen op een dergelijke schaal implementeren is natuurlijk complete scifi.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 16-01-2004 23:24 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ja klopt maar om dat opstijgen van de aarde te voorkomen had ik dus een post of 6 geleden al een theorietje:
quote:
Op 16 januari 2004 21:07 schreef Freduk het volgende:
Ga naar de maan, maak een blok grondstoffen aan van voor mijn part 50x50x50 m, pleur er wat V2O5 of ander hittebestendig coatinkje overheen, katapulteer dat voor mijn part hydrolisch richting aarde, koppel het aan een geschikt voortuig die nog wat kan sturen.

Al buiten de dampkring laat je het los en zorg dat het ergens in de oceaan pleurt. Je gaat terug voor een volgend blok grondstoffen met je ruimtescheepje.


Dat loskomen van de maan kost ook niet zoveel moeite, zoals jij vast wel weet is de valversnelling daar maar 1,2 m/s^2 ofzo, en het zwaartekrachtveld van de maan is ook vrij klein. Als je iets met 50 per uur wegschiet komt t vast wel los=schatting maar kan je narekenen.


Follow the freezing moon...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 16-01-2004 23:39 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 16 januari 2004 23:24 schreef Freduk het volgende:
Ja klopt maar om dat opstijgen van de aarde te voorkomen had ik dus een post of 6 geleden al een theorietje:
Ja, loskomen is een ding, maar je wil ook niet dat het nog 100 jaar onderweg is


I'm not being rude. You're just insignificant.


Daops
Usericon van Daops
Posted 17-01-2004 11:47 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Zoals ik eerder in dit topic zei, lijkt me logischer om de grondstoffen (als ze er al zijn) vanaf de maan te gebruiken om van daaruit naar mars te gaan.

Inderdaad, de energie die het kost om grote blokken naar de aarde te schieten zou niet opwegen tegen het uiteindelijke beetje energie wat je er op aarde mee zou produceren. Daarbij, al zou je die blokken massaal naar de aarde schieten blijft het een druppel op een gloeiende plaat qua energie-probleem hier.

Ik denk dat wij heel goed op aarde zelf ons energieprobleem kunnen oplossen met nieuwe technieken (betere zonnepanelen, water, wind etc.).


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 17-01-2004 11:59 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Het bewijs is er!!!Er is water geweest op mars!!Er is namelijk een kuil gevonden met daarin een bord;verboden te vissen


spelfout weggehaald...


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 17-01-2004 12:00 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2004 11:59 schreef varanus het volgende:
Het bewijs is er!!!Er is water geweest op mars!!Er is namelijk een kuil gevonden met daarin een bord;verboden te vissen

En zo zie je maar wat met zo'n planeet gebeurd als men toch gewoon doorgaat...


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 18-01-2004 18:46 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 17 januari 2004 12:00 schreef RrroooaaarrR het volgende:
En zo zie je maar wat met zo'n planeet gebeurd als men toch gewoon doorgaat...


en dan... joepie dr hebben ooit honderden jaren geleden n paar bacterien geleefd, zijn we dan allemaal helemaal blij?


yo yo wassup nigga bitches in da house


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 18-01-2004 19:12 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ja, ik wel want dan komen de meeste ideeen over god en geloven enzo op de spreekwoordelijke helling te staan


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 18-01-2004 19:14 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 18 januari 2004 19:12 schreef BARABAS het volgende:
Ja, ik wel want dan komen de meeste ideeen over god en geloven enzo op de spreekwoordelijke helling te staan

en ben jij allemaal?


yo yo wassup nigga bitches in da house


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-01-2004 22:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 19:12 schreef BARABAS het volgende:
Ja, ik wel want dan komen de meeste ideeen over god en geloven enzo op de spreekwoordelijke helling te staan


En de wat is hier voor jou voordelig aan?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 18-01-2004 23:00 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 7 januari 2004 12:18 schreef mislyd het volgende:
. Ook dat koloniseren gaat veel energie kosten en moeilijkheden met zich meebrengen,


tegenwoordig kan waterstof ook als brandstof voor motoren gebruikt worden ,misschien zal de toepassing hiervan zich uitbreiden , en ruimteschepen kan je altijd net zo dicht bij de zon laten staan als wenselijk is ( bijvoorbeeld voor energieopwekking, en vervolgens transport energie in de vorm van waterstof ) , misschien is de energiekwestie in de toekomst minder een beperking dan nu het geval is .
Blijft wel gevaarlijk in het begin , mensen op andere planeten en manen .



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-01-2004 23:03 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2004 23:06 schreef helmet het volgende:
Ten eerste is de wrijving niet nihil, helaas.. maar goed, wel flink verwaarloosbaar.

De energiekosten zitten 'm ook niet in het afleggen van die enorme afstand, maar het ontsnappen van de zwaartekracht van de twee planeten (heen en terug) en het afremmen voor 'impact' of landing.

Eh, SC2000 heb ik nauwelijks gespeeld hoor.. het is een bestaande theorie op basis van bestaande technologie. Alleen op een dergelijke schaal implementeren is natuurlijk complete scifi.


Het grootste probleem is de afstand, je zal genoeg snelheid moeten zien te ontwikkelen om het in een acceptabele periode te kunnen afleggen. 6 maanden is natuurlijk van de gekken. Daarbij komt nog kijken dat je flink wat energie mee moet nemen om jezelf weer van de mars aantrekking te ontdoen, zoals je al zei.
Ik denk eerlijk gezegd dat het nog wel tientallen jaren gaat duren.


"This one is older than shit, heavier than time!"


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 18-01-2004 23:43 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 22:35 schreef Chelman het volgende:
En de wat is hier voor jou voordelig aan?
Ik wordt er strontziek van dat gelovige mensen hetgeen waar ze in geloven uitdragen alsof het de waarheid is


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 19-01-2004 17:22 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 18 januari 2004 23:43 schreef BARABAS het volgende:
Ik wordt er strontziek van dat gelovige mensen hetgeen waar ze in geloven uitdragen alsof het de waarheid is


voor hun is dat het ook anders zijn ze nie gelovig, en uitdragen naar jou?.... denk je echt dat een jehova getuigen op een metalhead afstapt :S


yo yo wassup nigga bitches in da house


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-01-2004 17:44 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 23:43 schreef BARABAS het volgende:
Ik wordt er strontziek van dat gelovige mensen hetgeen waar ze in geloven uitdragen alsof het de waarheid is


Jij draagt toch ook bepaalde dingen uit waarin je gelooft?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 19-01-2004 17:47 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

Wordt Mars een christelijke kolonie dan?


Uit liefde voor ZM.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-01-2004 17:48 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 19:12 schreef BARABAS het volgende:
Ja, ik wel want dan komen de meeste ideeen over god en geloven enzo op de spreekwoordelijke helling te staan


Weet je dat jij nou net zo hard probeert te bewijzen dat die dingen niet waar zouden zijn, als dat de mensen aan wie jij een hekel schijnt te hebben, proberen te bewijzen dat ze wel waar zijn...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-01-2004 17:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 17:48 schreef altx het volgende:
Weet je dat jij nou net zo hard probeert te bewijzen dat die dingen niet waar zouden zijn, als dat de mensen aan wie jij een hekel schijnt te hebben, proberen te bewijzen dat ze wel waar zijn...


idd


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 19-01-2004 18:28 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 19 januari 2004 17:48 schreef altx het volgende:
Weet je dat jij nou net zo hard probeert te bewijzen dat die dingen niet waar zouden zijn, als dat de mensen aan wie jij een hekel schijnt te hebben, proberen te bewijzen dat ze wel waar zijn...

owned


yo yo wassup nigga bitches in da house


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-01-2004 19:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 23:43 schreef BARABAS het volgende:
Ik wordt er strontziek van dat gelovige mensen hetgeen waar ze in geloven uitdragen alsof het de waarheid is


Als ik gelovig zou zijn zou leven op andere planeten alleen maar de almacht van god meer aantonen lijkt me.


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 19-01-2004 20:16 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 19 januari 2004 19:41 schreef attila_de_hun het volgende:
Als ik gelovig zou zijn zou leven op andere planeten alleen maar de almacht van god meer aantonen lijkt me.


ik ben gelovig maar er staat niks over in de bijbel... dus lijkt me het onwaarschijnlijk dat als ik in het goeie geloof mijn god da heeft gemaakt... dus dat ik er dan mschien wel naast zit


yo yo wassup nigga bitches in da house


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen