IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Is de mens wel gelijk/gelijkwaardig? Vorige pagina | Volgende pagina
Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 19-08-2004 23:24 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2004 23:21 schreef Morghodius het volgende:
Is de mens wel gelijk/gelijkwaardig?

nee

iedereen staat onder mij




Waar is de gaaaaaaaaaaap-smiley?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-08-2004 23:25 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2004 23:24 schreef Chantalie het volgende:
Waar is de gaaaaaaaaaaap-smiley?


De -smiley dekt de lading wel aardig...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 19-08-2004 23:26 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2004 23:25 schreef altx het volgende:
De -smiley dekt de lading wel aardig...


Oeps, overheen gekeken
Sorry!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-08-2004 23:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 augustus 2004 23:22 schreef Chantalie het volgende:
Niet mee eens. Je genetica is (misschien, dit is namelijk ook flink subjectief) gelijkwaardig, niet gelijk.

sorry dat bedoelde ik eigenlijk ook


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 19-08-2004 23:46 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Iedereen is hetzelfde maar toch weer anders... Mooie filosofische tekst die ik ooit eens had opgepikt op school.



Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 19-08-2004 23:46 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

en dat maakt ieder mens ook zo uniek


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 19-08-2004 23:51 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

"je bent uniek... net als iedereen )

ben het eens met wat al eerder gezegd is. je "waarde" word bepaalt door je daden, en je karakter, uiterlijk, lokatie.

maar uiteraard verbind iedereen andere waardes aan deze criteria. zo is voor de 1 iemands karakter belangrijker dan uiterlijk. voor de ander tellen daden weer zwaarder mee. iedereen meet dus met andere maten.


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-08-2004 0:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 augustus 2004 23:51 schreef Brujeria het volgende:
"je bent uniek... net als iedereen )

ben het eens met wat al eerder gezegd is. je "waarde" word bepaalt door je daden, en je karakter, uiterlijk, lokatie.

maar uiteraard verbind iedereen andere waardes aan deze criteria. zo is voor de 1 iemands karakter belangrijker dan uiterlijk. voor de ander tellen daden weer zwaarder mee. iedereen meet dus met andere maten.

goed en fout bestaan alleen individueel


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 20-08-2004 0:21 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 0:15 schreef ElitE het volgende:
goed en fout bestaan alleen individueel
dat bedoel ik. voor bijv. een kleine crimineel is een grote drugsbaron mischien wel een laaiend voorbeeld.


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 20-08-2004 0:23 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

toch zijn er wel een paar dingen die in ieder geval voor een grote groep gelden, toch?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-08-2004 0:24 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 20 augustus 2004 0:23 schreef Chantalie het volgende:
toch zijn er wel een paar dingen die in ieder geval voor een grote groep gelden, toch?

jup net zoals dat de grote groep mensen 2 armen en 2 benen heeft


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 20-08-2004 0:27 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 0:23 schreef Chantalie het volgende:
toch zijn er wel een paar dingen die in ieder geval voor een grote groep gelden, toch?
mensen kunnen in ieder geval goed doen alsof. diep in elk menselijk brein zit er bij iedereen een "fout". die kan nooit naar boven komen maar kan wel door bepalde gebeurtenissen getriggerd worden waardoor het merkbaar word.


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 20-08-2004 0:28 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 0:27 schreef Brujeria het volgende:
mensen kunnen in ieder geval goed doen alsof. diep in elk menselijk brein zit er bij iedereen een "fout". die kan nooit naar boven komen maar kan wel door bepalde gebeurtenissen getriggerd worden waardoor het merkbaar word.


Is alles wel alsof gedaan?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 20-08-2004 0:31 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 0:28 schreef Chantalie het volgende:
Is alles wel alsof gedaan?
nee, dat hoeft natuurlijk niet. maar er zijn er volgens mij zat die ja en amen knikken op de "normen en waarden" en daarbij hun eigen ding denken...


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 20-08-2004 0:33 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 0:31 schreef Brujeria het volgende:
nee, dat hoeft natuurlijk niet. maar er zijn er volgens mij zat die ja en amen knikken op de "normen en waarden" en daarbij hun eigen ding denken...


Da's waar, mee eens.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-08-2004 0:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 20 augustus 2004 0:31 schreef Brujeria het volgende:
nee, dat hoeft natuurlijk niet. maar er zijn er volgens mij zat die ja en amen knikken op de "normen en waarden" en daarbij hun eigen ding denken...

iedereen maakt weleens een fout met het nastreven van zijn eigen principes, de een wat meer als de ander.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 20-08-2004 0:36 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 0:33 schreef ElitE het volgende:
iedereen maakt weleens een fout met het nastreven van zijn eigen principes, de een wat meer als de ander.


Maar wordt je daardoor een ' minder ' mens?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-08-2004 0:39 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 20 augustus 2004 0:36 schreef Chantalie het volgende:
Maar wordt je daardoor een ' minder ' mens?

niet eerlijk iig,
de mens is ook moeilijk algemeen te beoordelen omdat goed en fout individueel zijn. dus voor de 1 ben je wel minder als bij de ander.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 20-08-2004 0:39 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 0:36 schreef Chantalie het volgende:
Maar wordt je daardoor een ' minder ' mens?
ehm, dat ligt aan jezelf. als je heel schuldig voelt enzo vind ik van wel. je moet het jezelf niet te moeilijk maken. (in het kader van vergissen is mense...)

[Dit bericht is gewijzigd door Brujeria op 20-08-2004 0:40]


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 22-08-2004 18:06 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2004 13:22 schreef Jebes het volgende:
Duidelijk mag zijn dat geen mens gelijk is, mensen dienen alleen wel gelijkwaardig behandeld te worden.




Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 18-09-2004 11:38 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 19:05 schreef HgarrothwulfF het volgende:
bespottelijk topic, iedereen weet toch dat de ene mens minder waard is dan de ander, alleen al in de ogen van anderen/elkaar verschillen ze

denk je dat het toeval is dat negers in afrika wonen en daar allemaal dood gaan aan aids? natuurlijke selectering, darwinisme, survival of the fittest, bij dezen heeft de natuur die bevolkingsgroep gekozen

dat maakt ''hun'' minder waard dan ''ons''

voor de blanke man heeft de natuur een condoom laten evolueren uit schors van een bepaalde boom

quote:
Op 11 augustus 2004 22:54 reageerde Chantalie daarop als volgt:


Omdat iemand op een andere plek op deze wereld geboren is en een ander kleurtje heeft dan jij is die persoon per definitie minder waard dan jij? Niet te geloven!

In principe boeit het mij niet zo veel waar iemand vandaan komt of hoe hij/zij 'getint' is - ik heb geen hekel aan mensen op grond van dergelijke kenmerken. Het is echter een feit dat negers (daar hebben we het toch het meeste over in dit topic, geloof ik) minder begaafd zijn dan blanken. Als die laatsten niet op een gegeven moment naar Afrika waren gegaan en elementen uit hun cultuur hadden overgebracht op de plaatselijke bevolking, was Afrika nog altijd een groot lappendeken geweest van huttendorpen die bevolkt werden door inboorlingen die om de haverklap verwikkeld waren in een stammenoorlog. Sla er de geschiedenisboeken maar op na: negers hebben nooit iets substantieels bijgedragen aan de ontwikkeling van de westerse (toch de meest ontwikkelde van alle nog bestaande beschavingen) of enige andere beschaving, niet voor en niet nadat "wij" met al onze kennis naar hun continent vertrokken.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 18-09-2004 12:12 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 11:38 schreef Hexegot het volgende:
In principe boeit het mij niet zo veel waar iemand vandaan komt of hoe hij/zij 'getint' is - ik heb geen hekel aan mensen op grond van dergelijke kenmerken. Het is echter een feit dat negers (daar hebben we het toch het meeste over in dit topic, geloof ik) minder begaafd zijn dan blanken. Als die laatsten niet op een gegeven moment naar Afrika waren gegaan en elementen uit hun cultuur hadden overgebracht op de plaatselijke bevolking, was Afrika nog altijd een groot lappendeken geweest van huttendorpen die bevolkt werden door inboorlingen die om de haverklap verwikkeld waren in een stammenoorlog. Sla er de geschiedenisboeken maar op na: negers hebben nooit iets substantieels bijgedragen aan de ontwikkeling van de westerse (toch de meest ontwikkelde van alle nog bestaande beschavingen) of enige andere beschaving, niet voor en niet nadat "wij" met al onze kennis naar hun continent vertrokken.
Tjongejonge, die dingen die jij als feit presenteert kan je ten eerste nooit hard maken, en die geschiedenisboeken van jou geven ook geen compleet beeld van de zaak...en waar haal jij eigenlijk vandaan dat de westerse de meest ontwikkelde is van alle beschavingen? (het is wel heel westers om dat te denken overgens). Ik vind slavernij niet echt iets is wat bij beschaving hoort.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-09-2004 12:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 11:38 schreef Hexegot het volgende:
Het is echter een feit dat negers (daar hebben we het toch het meeste over in dit topic, geloof ik) minder begaafd zijn dan blanken.



Nee. We hadden het hier voornamelijk over gelijkwaardigheid tussen individuen en wat hun rechten etc. zijn....

Minder begaafd? Kerel, ik heb vroeger toen ik klein was in een aantal Afrikaanse landen gewoond en later heb ik er veel gereisd. Die mensen zijn allerminst minder begaafd en ze zouden een gemiddelde, luie op hun reet ingekakte westerling zo 'aankunnen' mits ze uit dezelfde strartpositie zouden vertrekken.

quote:

Als die laatsten niet op een gegeven moment naar Afrika waren gegaan en elementen uit hun cultuur hadden overgebracht op de plaatselijke bevolking, was Afrika nog altijd een groot lappendeken geweest van huttendorpen die bevolkt werden door inboorlingen die om de haverklap verwikkeld waren in een stammenoorlog.



Om de haverklap verwikkeld in een stammenoorlog? Welke geschiedenis boeken gebruik je om dit te staven? Of is dit gewoon een van je aannames?

quote:

Sla er de geschiedenisboeken maar op na: negers hebben nooit iets substantieels bijgedragen aan de ontwikkeling van de westerse (toch de meest ontwikkelde van alle nog bestaande beschavingen) of enige andere beschaving, niet voor en niet nadat "wij" met al onze kennis naar hun continent vertrokken.


Misschien dat jij eens inderdaad de geschiedenisboeken in moet duiken en bijvoorbeeld over de Ghaneze Imperium, Imperium van Mali of de Munhumutapa Imperium om maar even 3 voorbeelden uit mijn hoofd te noemen.

De reden waarom de Afrikaanse volkeren technologisch en wetenschappelijk vroeger minder geavanceerd zijn, is simpel en tweeledig.

Ten eerste leefden de volkeren daar in veel kleinere groepen die over een veel grotere gebied verspreid waren. Dit was in Europa niet het geval. Ergo was er minder wederzijds versterkende kennisuitwisseling.

Ten tweede... Noem eens drie van de meest bekende historische beschavingen. Denk dan over na WAAR en met name in wat voor klimaten deze beschavingen zich ontwikkeld hebben. Juist....in de zgn. temperate climates. Weet je wat dit tot gevolg heeft? Dat men veel minder tijd hoeft te spenderen aan het overleven i.v.m. extreem weer en voedselvoorziening en meer tijd voor de verdere ontwikkeling heeft. Dit is een gegeven dat als een paal boven water staat en uitvoerig gedocumenteerd is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-09-2004 13:41 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 11:38 schreef Hexegot het volgende:
In principe boeit het mij niet zo veel waar iemand vandaan komt of hoe hij/zij 'getint' is - ik heb geen hekel aan mensen op grond van dergelijke kenmerken. Het is echter een feit dat negers (daar hebben we het toch het meeste over in dit topic, geloof ik) minder begaafd zijn dan blanken. Als die laatsten niet op een gegeven moment naar Afrika waren gegaan en elementen uit hun cultuur hadden overgebracht op de plaatselijke bevolking, was Afrika nog altijd een groot lappendeken geweest van huttendorpen die bevolkt werden door inboorlingen die om de haverklap verwikkeld waren in een stammenoorlog. Sla er de geschiedenisboeken maar op na: negers hebben nooit iets substantieels bijgedragen aan de ontwikkeling van de westerse (toch de meest ontwikkelde van alle nog bestaande beschavingen) of enige andere beschaving, niet voor en niet nadat "wij" met al onze kennis naar hun continent vertrokken.


Leuk dat je reageert hoor, alleen quote (quotte??) ik jou niet, maar iemand anders.
Overigens is mijn vriend half Afro-Amerikaans, half Nederlands/oosters, en heeft IQ van 120. Ik weet niet waar jij ' begaafdheid ' mee wilt meten, mocht je dat met IQ willen doen, maar de gemiddelde Nederlander heeft geen IQ van 120. Wat ik probeer te zeggen is dat die vlieger dus blijkbaar niet voor iedereen opgaat.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2004 14:14 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Wat ik me overigens afvraag... Van wie hebben de Egyptenaren hun technologie, waarvan wij vandaag de dag nog steeds gebruik van maken, of die wij nog niet eens begrijpen, gecopy-paste?

Verder klopt het wel dat stammenoorlogen in Afrika vaak voorkomen (van de +/- 125 conflicten vorig jaar, waren er geloof ik 80 in Afrika, en waren ongeveer al die 80 conflichten stammenoorlogen), dit is grotendeels te danken aan de grens-indeling van de landen. En zoals we weten hebben wij westerlingen achter ons bureau die lijntjes zo getekend met als gevolg dat er verschillende stammen in 1 land wonen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen