IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Metallica (part 2) Vorige pagina | Volgende pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 15-07-2006 0:39 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Yep, ben ook aan het kijken. Leuk om die oude nummers weer eens te horen!


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-07-2006 23:21 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 18-07-2006 23:23 by Babylon Profiel van Babylon

LOL wat een klein fregat.


zo kan ie wel weer


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 18-07-2006 23:23 by Hexegot Profiel van Hexegot

Ach, ze waren nog zo jong...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-07-2006 0:44 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Metallica laat zich toch downloaden

Uitgegeven: 28 juli 2006 14:12
AMSTERDAM - Metallica biedt zijn muziek vanaf volgende week aan op de site van iTunes. De groep heeft dat lang geweigerd, omdat de bandleden vinden dat het aanbieden van losse nummers het einde van het muziekalbum kan inluiden. De metalband is nu toch overstag gegaan.

De groep zegt in een bericht op de eigen website te accepteren dat steeds meer fans online muziek aanschaffen.

Aan de vier albums die worden aangeboden, 'Kill 'em all', 'Ride the lightning', 'Master of puppets' en '... And justice for all' worden live nummers toegevoegd van een optreden in Seattle in 1989. Fans kunnen de albums in complete vorm downloaden of de nummers los aanschaffen. Andere albums van Metallica volgen later dit jaar.

iTunes

De nummers zijn via de Amerikaanse en Canadese versies van iTunes te bestellen. Een woordvoerder van de Nederlandse iTunes-site zegt vrijdag niet te weten of en wanneer de nummers op de Nederlandstalige site beschikbaar zijn.

Napster

Metallica heeft zich in het verleden sterk uitgesproken tegen het downloaden van losse nummers. In 2000 won de band een rechtszaak tegen download-service Napster, waardoor het bedrijf geen nummers van de band meer mocht aanbieden. Een nieuw album van de band komt volgend jaar uit en is vooralsnog titelloos.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 29-07-2006 1:10 by Immortella Profiel van Immortella

Sjongejonge zeg...

Eerst doen ze er zo'n beetje alles aan om 't te voorkomen, en nu gaan ze er zelfs nog extra nummers aan toevoegen ook.

Hmmm.. Ik ruik toch nog weer enige commerciële uitbuiting.


Verder heerste het afgelopen Metallica concert natuurlijk wel .


..."Hate can only create more hate"...


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 29-07-2006 9:21 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Tja, da's natuurlijk goed te vergelijken. Illegaal gratis downloaden en legaal betaald downloaden.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-07-2006 11:31 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 29 juli 2006 1:10 schreef Immortella het volgende:
.Hmmm.. Ik ruik toch nog weer enige commerciële uitbuiting.



dat valt toch wel mee?? de geïnteresseerde kan nu een nummer afzonderlijk aanschaffen dus dat is best netjes voor diegene die bijv. de extra livenummers willen hebben. (of alleen "motorbreath" of "whiplash" of...) en zo duur zullen die afzonderlijke nummers toch niet zijn (ik heb niet gekeken dus mogelijk kan ik hier miszitten). nee, dit is lijk mij geen uitbuiting maar gewoon met de tijd meegaan (en los van dat alles men is niet verplicht om het aan te schaffen hè )

dit lijkt me zelfs een goede extra optie voor de toekomst, een band biedt gewoon een stel nummers aan en koop maar wat je wilt (ook al zal er ongetwijfeld altijd wel een markt voor cd's/lpees etc blijven)


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 29-07-2006 15:22 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 29 juli 2006 9:21 schreef Psychonaut het volgende:
Tja, da's natuurlijk goed te vergelijken. Illegaal gratis downloaden en legaal betaald downloaden.


Nee, uiteraard is dat wat anders. Maar het gaat mij meer om het 'downloaden' zelf, waar Metallica toch behoorlijk tegen was. Tuurlijk was dat illegaal en gratis, maar nu zijn ze opeens wel erg pro downloaden.
Dát was mijn principe. En dat terwijl ik vannacht ook niet bepaald helder meer was .


..."Hate can only create more hate"...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-08-2006 16:24 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

http://www.sendspace.com/file/i3smym

hier kun je een tweede nieuw metallica nummer downloaden, eentje die ze live hebben gespeeld in Japan. de kwaliteit is matig maar het lijkt wel weer een wat sneller nummer. maar goed er zullen binnkort wel betere versies opduiken


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-08-2006 16:31 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 29 juli 2006 11:31 schreef attila_de_hun het volgende:
dit lijkt me zelfs een goede extra optie voor de toekomst, een band biedt gewoon een stel nummers aan en koop maar wat je wilt (ook al zal er ongetwijfeld altijd wel een markt voor cd's/lpees etc blijven)
Gelukkig wel, ik snap sowieso niet wat mensen trekt aan de kwaliteit van mp3. Iets met desintresse en doofheid blijkbaar.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-08-2006 16:31 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 29 juli 2006 9:21 schreef Psychonaut het volgende:
Tja, da's natuurlijk goed te vergelijken. Illegaal gratis downloaden en legaal betaald downloaden.


Dat en: 'Alleen koeien veranderen niet van mening.'


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-08-2006 16:51 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 29 juli 2006 15:22 schreef Immortella het volgende:
Nee, uiteraard is dat wat anders. Maar het gaat mij meer om het 'downloaden' zelf, waar Metallica toch behoorlijk tegen was. Tuurlijk was dat illegaal en gratis, maar nu zijn ze opeens wel erg pro downloaden.
Dát was mijn principe. En dat terwijl ik vannacht ook niet bepaald helder meer was .

Ze waren niet per se tegen downloaden, ze waren tegen downloaden waar de desbetreffende band niets aan verdient en blijkbaar (afgeleid uit dat bericht) ook omdat het de sfeer van een album breekt. Twee redenen die niets met het downloaden zélf te maken hebben en alleen de tweede reden hebben ze nu overboord gezet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-08-2006 16:52 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 augustus 2006 16:24 schreef attila_de_hun het volgende:
http://www.sendspace.com/file/i3smym

hier kun je een tweede nieuw metallica nummer downloaden, eentje die ze live hebben gespeeld in Japan. de kwaliteit is matig maar het lijkt wel weer een wat sneller nummer. maar goed er zullen binnkort wel betere versies opduiken

Hehe; Description: Metallica - Leper Anger

Klinkt op zich wel aardig, alleen de overgangen zijn een beetje raar.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 15-08-2006 0:18 by Mies Profiel van Mieshttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 14 augustus 2006 16:24 schreef attila_de_hun het volgende:
http://www.sendspace.com/file/i3smym

hier kun je een tweede nieuw metallica nummer downloaden, eentje die ze live hebben gespeeld in Japan. de kwaliteit is matig maar het lijkt wel weer een wat sneller nummer. maar goed er zullen binnkort wel betere versies opduiken
het is iig beter dan St. Anger



Lawnmower
verdoemme seg
Usericon van Lawnmower
Posted 15-08-2006 2:37 by Lawnmower Profiel van Lawnmower

quote:
Op 15 augustus 2006 0:18 schreef Mies het volgende:
het is iig beter dan St. Anger


Net of dat zo moeilijk is.


Acid casualty with a reposessed car, Vietnam vet playin' air guitar


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 15-08-2006 2:45 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

klink toch al beter dan die eerste nieuwe song


Faustian Spirit of the Earth


Lawnmower
verdoemme seg
Usericon van Lawnmower
Posted 15-08-2006 3:28 by Lawnmower Profiel van Lawnmower

Ik ga rustig het album afwachten, en niet uitgebreid die 'nieuwe' nummers luisteren. Heb gister ook nog een stukje van Metallica gezien op MTV, van Rock Am Ring, maar dat viel me best tegen. 'T zijn nu echt ouwe lullen, vooral Lars.


Acid casualty with a reposessed car, Vietnam vet playin' air guitar


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 15-08-2006 10:23 by 6sic6 Profiel van 6sic6

Ik ben toch wel benieuwd naar het nieuwe album. Een tweede MOP zal het nooit meer worden....
Edit: Dat 2de nieuwe nummer klinkt wel aardig, ondanks de kwaliteit.

[Dit bericht is gewijzigd door 6sic6 op 15-08-2006 10:24]


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 15-08-2006 11:28 by Bintmeister Profiel van Bintmeister

Wat er van te horen is zit er inderdaad weer wat melodie in, en dat is altijd fijn om te horen


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 15-08-2006 12:27 by aerodis Profiel van aerodis

quote:
Op 15 augustus 2006 10:23 schreef 6sic6 het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd naar het nieuwe album. Een tweede MOP zal het nooit meer worden....



Nee, alsjeblieft niet zeg.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 15-08-2006 12:28 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Pfff dat gezeik ook he, tering.

Een tweede Master of Puppets, een tweede Mysteriss Dom Sathanas, een tweede Reign in Blood

Zou gaaf worden, ieder album hetzelfde. Dat kan alleen Motorhead


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-08-2006 13:21 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 augustus 2006 12:28 schreef Burzum het volgende:
Pfff dat gezeik ook he, tering.

Een tweede Master of Puppets, een tweede Mysteriss Dom Sathanas, een tweede Reign in Blood

Zou gaaf worden, ieder album hetzelfde. Dat kan alleen Motorhead

hey, als we een tweede load kunnen pennen (reload dus) dan mogen ze van mij ook gerust een tweede MOP maken

het probleem alleen is, ze kunnen het niet meer ook al hangt hun leven er vanaf (denk ik).

ps: en AC/DC en The Ramones betreffende "dat kan alleen motorhead"


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 15-08-2006 18:50 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 15 augustus 2006 13:21 schreef attila_de_hun het volgende:
hey, als we een tweede load kunnen pennen (reload dus) dan mogen ze van mij ook gerust een tweede MOP maken

het probleem alleen is, ze kunnen het niet meer ook al hangt hun leven er vanaf (denk ik).

ps: en AC/DC en The Ramones betreffende "dat kan alleen motorhead"


p.s: Load en Reload zijn tegelijk geschreven, en het merendeel van Reload is ook opgenomen toen Load opgenomen is, dus Reload is een soort leftover van Load.

Wat wel betekent dat de heren Metallica dus lekker lang (vanaf Load tot aan St. Anger, die 2 nr's op S&M niet meegerekend) geen ene flikker qua nieuwe nummers hebben gedaan.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-08-2006 20:19 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 augustus 2006 18:50 schreef blonde rockgod het volgende:


Wat wel betekent dat de heren Metallica dus lekker lang (vanaf Load tot aan St. Anger, die 2 nr's op S&M niet meegerekend) geen ene flikker qua nieuwe nummers hebben gedaan.


je vergeet het "briljante" I disappear. Zowat het allerslechtse metallicanummer ooit.

en ja ik wist ook dat load/reload uit dezelfde sessies stamden. reload is ook geen verzameling "leftovers" waaronder men meestal de mindere overblijvende nummers beschouwd. maar men heeft de nummers op volgorde van voltooien opgenomen herinner ik me uit een interview (in de aardschok).

ik vraag af, zouden er leftovers zijn van de eerste drie platen? ik heb daarnooit vangehoord dat er overblijvende nummers uit die tijd zijn. zo ja, dan zou ik dan best wel willen horen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen