IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : virus / computer probleem II Vorige pagina | Volgende pagina
MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 26-06-2006 21:19 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Een hele domme vraag misschien, maar is het mogelijk om op een flash-site de URL van een foto te achterhalen?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-06-2006 21:47 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 24 juni 2006 15:29 schreef Mikeee het volgende:
Mss. dan eens googlen op "Sims+daemon tools" oid.
Geen idee welke titels dat doen nl.
Er was nog 1 regkey die naar daemon verwees, weggehaald maar nog steeds zelfde probleem ...

Heb in oude pc nog andere dvd drive zitten .. eens kijken of die wil ...

Anders ga ik pc formateren (was toch al nodig) en dan weer eens proberen ..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-06-2006 21:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Oh, mijn virtueel geheugen van de pc staat nu op 288 - 576(zoiets)MB. Goede stand?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 26-06-2006 22:41 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 26 juni 2006 21:19 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Een hele domme vraag misschien, maar is het mogelijk om op een flash-site de URL van een foto te achterhalen?


Ja.
Als je het plaatje zo graag wil capture je het toch gewoon?


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-06-2006 23:16 by M. Profiel van M.

quote:
Op 24 juni 2006 15:21 schreef Mikeee het volgende:
Sommige software let ook op wanneer er image-mounting programma's geïnstaleerd zijn zoals Daemon Tools. Dan weigeren ze te runnen. D-T hoeft niet eens actoief te zijn. Aanwezig in je registry/op je hdd is genoeg.


Hey, dat vind ik wel een beetje een sterk verhaal.

Als het waar zou zijn, zou je daar als klant volgens mij best een sterke zaak voor de rechtbank van kunnen maken. Daemon Tools is namelijk absoluut niet illegale software te noemen -- wat heeft een producent überhaupt te maken met wat voor programma's er zoal op de PC's van de klanten geïnstalleerd zijn?
Weet je toevallig bij welke software je dit tegen bent gekomen? Dan weet ik wat ik kan boycotten, ik wil geld uitgeven aan een volledig functioneel produkt en niet aan iets wat ik alleen maar kan draaien op een PC met louter software in het straatje van de ontwikkelaar.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-06-2006 23:16 by M. Profiel van M.

quote:
Op 26 juni 2006 21:49 schreef Jenje het volgende:
Oh, mijn virtueel geheugen van de pc staat nu op 288 - 576(zoiets)MB. Goede stand?

Hoeveel intern geheugen heb je?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 26-06-2006 23:21 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 26 juni 2006 23:16 schreef M. het volgende:
Hey, dat vind ik wel een beetje een sterk verhaal.




Ik heb het ook al eens eerder gehoord, zoek maar eens op Google.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-06-2006 23:27 by M. Profiel van M.

quote:
Op 26 juni 2006 23:21 schreef Burzum het volgende:
Ik heb het ook al eens eerder gehoord, zoek maar eens op Google.

Hmmm ik kom wel wat forum topics tegen met mensen die dit noemen ja. Maar niets officieels (misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen -- "emulation software detection sims" op verschillende manieren zeg maar).

Vage shit.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-06-2006 23:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 26 juni 2006 23:16 schreef M. het volgende:
Hoeveel intern geheugen heb je?
768 MB


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 27-06-2006 22:38 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 26 juni 2006 22:41 schreef Argus het volgende:
Ja.
Als je het plaatje zo graag wil capture je het toch gewoon?

Snap ik, maar is het niet mogelijk om het direct door te linken naar een andere site zonder dat je't weer ergens anders heen moet uploaden? Ik heb geen verstand van flash, maar die foto moet toch een bepaalde URL op zich hebben of niet?


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 05-07-2006 17:39 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Zijn hier meer gebruikers vande firewall van zonealarm? Ik gebruik dat ding al jaren, werkt prima. Maar sinds gisteren doettie raar. Het icoontje staat niet meer rechtsonderin de taakbalk, bij de klok. Als ik hem handmatig wil opstarten, mag dat niet, want geen privileges ofzo. En als ik in het configuratiescherm-> beveiligingscentrum kijk, staat er dat de firewall van zonalarm ingeschakeld is. Maar ik zie daar dus niets van. Uninstall gedaan en er opnieuw geinstalleerd, maar het zelfde probleem. Nu staat de firewall van windows dus aan, maar die vertrouw ik niet.

Wat, waarom en hoezo?

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 05-07-2006 17:39]



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-07-2006 17:42 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 juni 2006 23:34 schreef Jenje het volgende:
768 MB

Voor games wordt aangeraden om veel meer virtual memory te gebruiken. Geloof dat de vuistregel 1,5 * werkgeheugen is.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 05-07-2006 17:43 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 5 juli 2006 17:39 schreef Oud Vuil het volgende:
Zijn hier meer gebruikers vande firewall van zonealarm? Ik gebruik dat ding al jaren, werkt prima. Maar sinds gisteren doettie raar. Het icoontje staat niet meer rechtsonderin de taakbalk, bij de klok. Als ik hem handmatig wil opstarten, mag dat niet, want geen privileges ofzo. En als ik in het configuratiescherm-> beveiligingscentrum kijk, staat er dat de firewall van zonalarm ingeschakeld is. Maar ik zie daar dus niets van. Uninstall gedaan en er opnieuw geinstalleerd, maar het zelfde probleem. Nu staat de firewall van windows dus aan, maar die vertrouw ik niet.

Wat, waarom en hoezo?


je kunt voor de zekerheid ff een online virusscan doen:
http://housecall.trendmicro.com/



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-07-2006 17:50 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 5 juli 2006 17:42 schreef ZelThoR het volgende:
Voor games wordt aangeraden om veel meer virtual memory te gebruiken. Geloof dat de vuistregel 1,5 * werkgeheugen is.

Niet helemaal goed, maar toch

quote:
Virtual Memory Settings Below - Very Important!

Memory management in WindowsXP is different to that under the older Win95/98/ME Windows series. No matter how much physical RAM you have on your system, your Virtual Memory (aka the Swapfile or Pagefile) settings will have a major impact on your system's performance. The information on Virtual Memory below is sourced from this definitive Virtual Memory in WinXP Guide. I highly recommend you read the guide for precise details of what VM is and what it does.

To access the Virtual Memory settings, go to the Control Panel>System>Advanced>Performance>Settings>Advanced>Virtual Memory section and click the Change button. Then follow these steps:

1. If you have only one hard drive, skip to step 2. If you have more than one hard drive, you should put the main pagefile on the drive which doesn't contain your Windows installation and applications/games. This will reduce hard drive head movement on the main disk and speed up access to the pagefile. To do this, first select the appropriate drive under the Drive window, then continue.

2. Under the next section select the "No Paging File" option and click the Set button. Reboot as requested then continue to step 3. This is done to clear the existing pagefile (curing any pagefile corruption), and make sure that the new pagefile you make will start off in one single contiguous block on your hard drive. The pagefile cannot be defragmented using the Defrag tool, so it's important that you start with a single unfragmented pagefile for optimal performance.

3. Back in the Virtual Memory window, you should select the "Custom Size" option. Now here comes the tricky part. There are many differing opinions on just how big or small the pagefile should be. One rule every expert agrees on however is never ever set your pagefile=0, regardless of how much RAM you have. WinXP needs a pagefile in order to operate correctly. Setting the pagefile to zero does not speed up your WinXP by forcing XP to "just use my RAM"...it doesn't work that way - refer to the guide above for more details.

As a rule of thumb, and to make sure you have plenty of Virtual Memory (to avoid crashes and errors), I suggest setting the Initial Size to the same amount as your physical RAM. E.g if you have 512MB of RAM, set the initial pagefile size to 512MB. For the Maximum Size, I suggest something very large, particularly as modern games and applications are very memory hungry. Since your system's total Virtual Memory is the sum of your RAM + Pagefile, as a general rule I recommend making sure your RAM + Pagefile is a very large amount such as 2GB or even higher. E.g. if you have 512MB of RAM, set the Maximum Size value for the Pagefile to 1500MB or more. If you still have doubts, choose "System Managed Size" to be totally safe.

4. Once you've adjusted these settings click the Set button.

Your pagefile is now set optimally, and you will have plenty of Virtual Memory to play with, while at the same time avoiding the myth that you will free up your RAM by setting a small Pagefile size.



[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 05-07-2006 17:51]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 05-07-2006 17:51 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 5 juli 2006 17:39 schreef Oud Vuil het volgende:
Zijn hier meer gebruikers vande firewall van zonealarm? Ik gebruik dat ding al jaren, werkt prima. Maar sinds gisteren doettie raar. Het icoontje staat niet meer rechtsonderin de taakbalk, bij de klok. Als ik hem handmatig wil opstarten, mag dat niet, want geen privileges ofzo. En als ik in het configuratiescherm-> beveiligingscentrum kijk, staat er dat de firewall van zonalarm ingeschakeld is. Maar ik zie daar dus niets van. Uninstall gedaan en er opnieuw geinstalleerd, maar het zelfde probleem. Nu staat de firewall van windows dus aan, maar die vertrouw ik niet.

Wat, waarom en hoezo?

ZORG wel dat wanneer er geen firewall actief is dat je je kabel uit je computer trekt of de router uitschakelt.
Windows computers hebben maar een minuutje ofzo nodig om een worm binnen te krijgen.

..en ja, ik gebruik ook ZA. Af en toe doet 'ie vreemd en krijg ik een melding van "ZA moet afsluiten blablabla, verzend een foutmelding naar Microsoft?? Ja/Nee"
Heb je trouwens de laatste versie? 6.5.722.000

Trouwens, de problemen doen zich -zo ver ik heb kunnen bemerken- alleen als ik een torrentclient aan heb staan.
Ik vermoed dat 'ie af en toe over de hoeveelheid data struikelt bij het filteren

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 05-07-2006 17:53]



Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 05-07-2006 19:50 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Virusscan had ik al gedaan, ik gebruik avg, ook gratis. Ja, ik ben van de gratis, ja, hehe.

Ik heb dus nu de windows firewall (xp sp2) aanstaan. Is dat ding wel goed genoeg?



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 05-07-2006 19:56 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 5 juli 2006 17:51 schreef Mikeee het volgende:
ZORG wel dat wanneer er geen firewall actief is dat je je kabel uit je computer trekt of de router uitschakelt.
Windows computers hebben maar een minuutje ofzo nodig om een worm binnen te krijgen.



Tegenwoordig is dat echt seconden werk.... Tijdens een installatie ook nooit een directe internet link in je pc laten zitten.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 05-07-2006 19:58 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 5 juli 2006 19:50 schreef Oud Vuil het volgende:
Virusscan had ik al gedaan, ik gebruik avg, ook gratis. Ja, ik ben van de gratis, ja, hehe.

Ik heb dus nu de windows firewall (xp sp2) aanstaan. Is dat ding wel goed genoeg?


Minder opties e.d. maar hij werkt ok.
Alleen een al binnen gekomen worm oid kan wat makkelijker naar buiten dan bij de meeste 'echte' firewalls.


Maar een software firewall is toch altijd kwetsbaar relatief gezien.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 05-07-2006 22:12 by Mikeee Profiel van Mikeee

quote:
Op 5 juli 2006 19:50 schreef Oud Vuil het volgende:
Virusscan had ik al gedaan, ik gebruik avg, ook gratis. Ja, ik ben van de gratis, ja, hehe.

Ik heb dus nu de windows firewall (xp sp2) aanstaan. Is dat ding wel goed genoeg?

Wim, een virus is geen worm. Zoek het verschil maar op wikipedia ofzo. Hopelijk vindt AVG ook wormen enzo. Iedereen zou eigenlijk HijackThis-CWShredder en SpyBot op diens computer moeten hebben. Ook gratis en door de internetcommunity als beste beoordeeld. Vindt de meeste wormen en altijd up-to-date. Google ze maar.
Eerst SpyBot draaien en daarna CWShredder.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-07-2006 22:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 5 juli 2006 19:50 schreef Oud Vuil het volgende:
Virusscan had ik al gedaan, ik gebruik avg, ook gratis. Ja, ik ben van de gratis, ja, hehe.

Ik heb dus nu de windows firewall (xp sp2) aanstaan. Is dat ding wel goed genoeg?
heb ik ook, ook samen met AVG, en heb nooit ergens last van (gebruik ook regelmatig Hitmanpro)


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 05-07-2006 22:30 by Mikeee Profiel van Mikeee

OH FUCK, vergeten te zeggen:
WINDOWS FIREWALL IS WAARDELOOS EN MAAKT CONFLICT met andere firewalls. Je kan er maar 1 tegelijk op je comp aan hebben.
Om 'm goed uit te schakelen (zonder dat 'ie blijft zeuern om herstart te worden) moet je naar Start-->Settings-->Control Panel-->Administrative Tools-->Services en daar windows firewall zoeken en uitschakelen en op "disabled" zetten zodat die niet weer aanspringt als je reboot.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 05-07-2006 22:31]



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-07-2006 22:41 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Ik gebruik hier als virusscanner AVAST, een erg goed en vooral ook niet al te zwaar programmatje, en Free-ware. Werkt erg goed, weet alleen niet of er ook een fire-wall bij zit, volgens mij wel maar dat is bij mij niet nodig (zit via router al op firewall).

Groot nadeel van programma's als Norton en McAffee heb ik altijd gevonden dat ze zo ontzettend veel geheugen innemen en daarmee je halve computer platleggen.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 05-07-2006 23:00 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 5 juli 2006 22:12 schreef Mikeee het volgende:
Wim, een virus is geen worm. Zoek het verschil maar op wikipedia ofzo. Hopelijk vindt AVG ook wormen enzo. Iedereen zou eigenlijk HijackThis-CWShredder en SpyBot op diens computer moeten hebben. Ook gratis en door de internetcommunity als beste beoordeeld. Vindt de meeste wormen en altijd up-to-date. Google ze maar.
Eerst SpyBot draaien en daarna CWShredder.


Ok, ben ik nu mee bezig.

Verdomme, ik wil gewoon ook weer zonealarm.

edit. Zo. allebei laten draaien en niets aan het handje. Fijns.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 05-07-2006 23:09]



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 05-07-2006 23:10 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 5 juli 2006 22:41 schreef Valorian het volgende:
Groot nadeel van programma's als Norton en McAffee heb ik altijd gevonden dat ze zo ontzettend veel geheugen innemen en daarmee je halve computer platleggen.


Vooral Norton heeft daar last van. Ik draai het dan ook alleen op de 'download' pc.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 05-07-2006 23:11 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 5 juli 2006 23:10 schreef Argus het volgende:
Vooral Norton heeft daar last van. Ik draai het dan ook alleen op de 'download' pc.


Dat spul is me veels te duur. En om dat soort programma's nou te gaan downen van een bedenkelijke site of torrentsite of wat dan ook, liever niet. Ik ga voor gratis en dat gaat al 7 jaar prima.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen