IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : virus / computer probleem II Vorige pagina | Volgende pagina
Odal
Usericon van Odal
Posted 19-01-2005 22:07 by Odal Profiel van Odalhttp://www.hammerarts.cjb.net

ok Dit is mogelijk de oplossing voor mensen die er ook last van hebben:

Start -> Uitvoeren/Run: services.msc

Zoek op 'messenger' en disable die door rechtermuisknop hier op te klikken en dan 'disable' ofzo


metalmaniac666
By Your Command Imperious Leader
Usericon van metalmaniac666
Posted 20-01-2005 1:41 by metalmaniac666 Profiel van metalmaniac666http://dokkem.metalruilen.nl

quote:
Op 19 januari 2005 8:40 schreef Orion het volgende:
nou ik post dit gewoon in beide topics


maaruh , .VOB / .BUp .INFO bestanden hoe fik ik die op dvd?
zijn het eigenlijk wel bestanden voor op dvd te fikken?


In Nero in de video_ts map slepen en op dvd branden.


Bang that head that doesn't bang!


metalmaniac666
By Your Command Imperious Leader
Usericon van metalmaniac666
Posted 20-01-2005 1:43 by metalmaniac666 Profiel van metalmaniac666http://dokkem.metalruilen.nl

quote:
Op 19 januari 2005 9:56 schreef Greycloak het volgende:
Ok, hoe zet ik dít uit:

"Messenger-service

Bericht van SYSTEM aan USER op 19-1-2005 9:11:14"

...en dan een heel verhaal over hoe je een einde kan maken aan ellendige pop-ups door naar www.errorfixer.com te gaan.

Dat verhaal van hun aan hoe je eraf komt is in het Engels, het schijnt makkelijk te zijn, één of andere setting "ergens" in je systeem om te hangen, maar met een Nederlandse Windows XP kom ik niet uit de vertaling.

Help?

Firewall gebruiken. ZoneAlarm oid.


Bang that head that doesn't bang!


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 20-01-2005 9:27 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

quote:
Op 19 januari 2005 20:49 schreef Greycloak het volgende:
Ok, onder configscherm heb ik geen "systeem" zitten, en nu?

Als je XP hebt, zou het kunnen dat je links een knop "klassieke weergave" hebt. Daar op klikken. Je zoekt trouwens systeembeheer (ik heb het effe opgezocht) en daaronder "services"

[Dit bericht is gewijzigd door DarknessThere op 20-01-2005 9:27]


Orion
Usericon van Orion
Posted 27-01-2005 22:54 by Orion Profiel van Orion

Godverdomme!

kan iemand mij vertellen hoe het komt dat :
SVCHOST.exe continu 99% van mijn CPU geheugen neemt?
en waarom het 2 X in mijn taskms staat !?


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 27-01-2005 23:45 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

gooi maar weg



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 28-01-2005 0:29 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 27 januari 2005 23:45 schreef Matthijz Filth het volgende:
gooi maar weg


Tuurlijk

http://www.neuber.com/taskmanager/process/svchost.exe.html


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 22-02-2005 12:26 by ouwe Profiel van ouwe

Ik heb een probleem met PHP...
Ik heb een database met daarin 2 tabellen: 'cd' en 'vinyl'.
Nu wil ik een query maken die ALLES uit de tabellen haalt. Waarom werkt de volgende code niet:

<?php
$db = mysql_connect("localhost", "s135585", "*****");
mysql_select_db("s135585",$db);

$result = mysql_query("SELECT DISTINCT band FROM 'cd', 'vinyl'",$db);

while ($data = mysql_fetch_row($result))
{
printf("%s<br>", $data[0]);
}
?>


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 22-02-2005 12:31 by ouwe Profiel van ouwe

MySQL said: Documentation
#1052 - Column: 'band' in field list is ambiguous


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 22-02-2005 12:35 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

Omdat dat de verkeerde manier van joinen is Volgens mij ben je op zoek naar iets als SELECT * FROM cd LEFT JOIN vinyl USING (band);


I'm not being rude. You're just insignificant.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-02-2005 13:36 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 februari 2005 12:26 schreef ouwe het volgende:
Ik heb een probleem met PHP...
Ik heb een database met daarin 2 tabellen: 'cd' en 'vinyl'.
Nu wil ik een query maken die ALLES uit de tabellen haalt. Waarom werkt de volgende code niet:

<?php
$db = mysql_connect("localhost", "s135585", "*****");
mysql_select_db("s135585",$db);

$result = mysql_query("SELECT DISTINCT band FROM 'cd', 'vinyl'",$db);

while ($data = mysql_fetch_row($result))
{
printf("%s<br>", $data[0]);
}
?>


Fout 1: Je joint zonder join-voorwaarde. Op deze manier vraag je eerst alle combinaties op van alle records uit de ene tabel met alle records uit de andere tabel en haalt dan achteraf alle verschillende bands eruit. Stel de ene tabel bevat 100 records en de andere ook, dan vraag je op deze manier 10.000 records op om uiteindelijk een aantal bands in de orde van grootte van 100 terug te krijgen (pakweg). Een beetje onnodige overhead...

Fout 2: Als je 2 tabellen met elkaar joint en een veld wilt selecteren dat in beide tabellen voorkomt, moet je erbij zeggen uit welke tabel die komt. Dus SELECT cd.band of SELECT vinyl.band in plaats van SELECT band.

En dan zit je nog met het probleem dat records wel in de ene tabel voor kunnen komen en niet in de andere of andersom. Als je dit daadwerkelijk met één join probeert op te lossen, is het praktisch onmogelijk om zonder onnodige overhead alle relevante records terug te krijgen. (Een inner join levert namelijk alleen de records die in beide tabellen voorkomen. Een left outer join alleen de records die in de eerste tabel voorkomen en eventueel in de tweede. En een right outer join alleen de records die in de tweede tabel voorkomen en eventueel in de eerste. Maar wat je wilt is een combinatie van de twee outer joins. Daarom kun je het mijns inziens beter met een union oplossen.)

Volgens mij moet je query er ongeveer zo uitzien:

SELECT DISTINCT band FROM
(SELECT band FROM cd UNION SELECT band FROM vinyl)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-02-2005 13:37 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 februari 2005 12:35 schreef helmet het volgende:
Omdat dat de verkeerde manier van joinen is Volgens mij ben je op zoek naar iets als SELECT * FROM cd LEFT JOIN vinyl USING (band);


En wat nu als een band alleen in de vinyl-tabel voorkomt en niet in de cd-tabel?

(zie mijn bovenstaande post)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-02-2005 13:48 by altx Profiel van altx

O ja, tussen twee haakjes:

De enige echt goede manier om dit op te lossen is om een aparte band-tabel te maken, waarbij elke band dus sowieso maar 1 keer in die tabel voorkomt. Scheelt een DISTINCT (en is dus weer minder onnodige overhead). En waarbij de cd-tabel een verwijzing naar de band-tabel bevat en de vinyl-tabel ook. Op die manier elimineer je ook de redundantie uit je datamodel.

Maar dat is voor de volgende keer...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 22-02-2005 15:27 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

quote:
SELECT DISTINCT band FROM
(SELECT band FROM cd UNION SELECT band FROM vinyl)


Of korter (als ik het me goed voorheb)
SELECT band from cd
UNION ALL
SELECT band from vinyl

[Dit bericht is gewijzigd door DarknessThere op 22-02-2005 15:28]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-02-2005 15:30 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 februari 2005 15:27 schreef DarknessThere het volgende:
Of korter (als ik het me goed voorheb)
SELECT band from cd
UNION ALL
SELECT band from vinyl


Dit filtert de dubbele er niet uit (integendeel...).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 22-02-2005 15:38 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

hmm, blijkbaar heb je gelijk... Sorry, ik zwijg al


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 22-02-2005 18:05 by ouwe Profiel van ouwe

quote:
Op 22 februari 2005 13:48 schreef altx het volgende:
O ja, tussen twee haakjes:

De enige echt goede manier om dit op te lossen is om een aparte band-tabel te maken, waarbij elke band dus sowieso maar 1 keer in die tabel voorkomt. Scheelt een DISTINCT (en is dus weer minder onnodige overhead). En waarbij de cd-tabel een verwijzing naar de band-tabel bevat en de vinyl-tabel ook. Op die manier elimineer je ook de redundantie uit je datamodel.

Maar dat is voor de volgende keer...


Heel erg bedankt dat je tijd hebt genomen om het uit te leggen. Ik ben een beginner in dit soort werk, maar het lijkt me wel gaaf om het te kunnen. Ik heb het er vandaag nog met iemand overgehad en samen hebben we een nieuwe datastructuur opgesteld (inderdaad met 1 tabel voor de bands):



Ik denk dat dit beter gaat werken of niet? Iedere band kan meerdere albums hebben. Heb je misschien MSN dat we eens kunnen overleggen enzo? Lijkt me wel leuk


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 22-02-2005 18:08 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

En verzamelCDs.. ? Meerdere bands bij 1 CD..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 22-02-2005 18:11 by ouwe Profiel van ouwe

quote:
Op 22 februari 2005 18:08 schreef Illusione het volgende:
En verzamelCDs.. ? Meerdere bands bij 1 CD..

Ik heb maar enkele verzamelaars, dus in dat geval is de band 'V.A.' en in de tracklist kan ik dan de bands zetten...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-02-2005 20:23 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 februari 2005 18:05 schreef ouwe het volgende:
Heel erg bedankt dat je tijd hebt genomen om het uit te leggen. Ik ben een beginner in dit soort werk, maar het lijkt me wel gaaf om het te kunnen. Ik heb het er vandaag nog met iemand overgehad en samen hebben we een nieuwe datastructuur opgesteld (inderdaad met 1 tabel voor de bands):

[plaatje]

Ik denk dat dit beter gaat werken of niet? Iedere band kan meerdere albums hebben. Heb je misschien MSN dat we eens kunnen overleggen enzo? Lijkt me wel leuk


Voor MSN zie m'n profiel.

Kort samengevat, zou je datamodel er als volgt uit kunnen zien (bevat niet alle velden, maar is slechts ter illustratie):

quote:
ARTIESTEN-tabel:
ArtiestID, ArtiestNaam, LandID

LANDEN-tabel:
LandID, LandNaam

ALBUMS-tabel:
AlbumID, AlbumTitel, Jaar, Formaat

TRACKS-tabel:
AlbumID, TrackNummer, ArtiestID, TrackTitel


Waarbij de vetgedrukte velden de sleutels zijn van de tabellen (de TRACKS-tabel heeft dus een samengestelde sleutel) en de onderlijnde velden zijn de verwijzingen van de ene tabel naar de andere.

Op deze manier heb je zo min mogelijk redundantie in het datamodel en kun je ook V.A.-cd's op een beetje normale manier opslaan (je hoeft dan niet V.A. als artiest in de ARTIESTEN-tabel op te slaan).

Mocht je dat laatste wat minder belangrijk vinden, dan zouden de ALBUMS- en TRACKS-tabellen er ook zo uit kunnen zien:

quote:
ALBUMS-tabel:
AlbumID, ArtiestID, AlbumTitel, Jaar, Formaat

TRACKS-tabel:
AlbumID, TrackNummer, TrackTitel


Maar als "noodoplossing" moet je dan dus wel V.A. als artiest in de ARTIESTEN-tabel opslaan en de namen van de verschillende artiesten in het veld TrackTitel opnemen. (Een extra veld ArtiestNaam in de TRACKS-tabel opnemen hiervoor, is weer geen nette oplossing, omdat je dan ArtiestNaam in twee verschilende tabellen hebt.)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-02-2005 20:36 by altx Profiel van altx

quote:
Op 22 februari 2005 15:38 schreef DarknessThere het volgende:
hmm, blijkbaar heb je gelijk... Sorry, ik zwijg al


Je zat heel dicht in de buurt. Als je die "ALL" weglaat, dan klopt-ie wel.

Ik was even vergeten dat een UNION (zonder ALL dus) sowieso al alle DISTINCT records teruggeeft. (Ik gebruik zelf nooit UNIONS, omdat je in een goed datamodel alles met 1 query moet kunnen oplossen en met een UNION ben je al query's aan elkaar aan het plakken...).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 22-02-2005 21:11 by ouwe Profiel van ouwe

Hehe altx, heel erg bedankt


Odal
Usericon van Odal
Posted 22-02-2005 21:20 by Odal Profiel van Odalhttp://www.hammerarts.cjb.net

Heeft iemand hier ook Goeie software (onder XP) om date te recoveren????


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 22-02-2005 21:58 by A. Profiel van A.

quote:
Op 22 februari 2005 21:20 schreef Odal het volgende:
Heeft iemand hier ook Goeie software (onder XP) om date te recoveren????


Je wilt een datum herstellen?


Welcome to the Atrocity Exhibition


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-02-2005 22:01 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 22 februari 2005 21:58 schreef A. het volgende:
Je wilt een datum herstellen?

nee een afspraakje wat in de soep liep ofzo...



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen