IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Cradle Of Filth II Vorige pagina | Volgende pagina
neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 25-09-2007 11:01 by neefherbert Profiel van neefherbert

quote:
Op 24 september 2007 0:28 schreef Impaler Lord het volgende:
15. Funeral In Carpathia (205 punten)


mijn absolute favoriet.
Ik kan eigenlijk de meeste platen van cradle wel waarderen behalve 'The Principle of Evil Made Flesh' (te rommelig en dun) en 'Thornography' (teveel cheesy 'Amerikaanse' zanglijntjes)


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 15-01-2008 12:46 by Impaler Lord Profiel van Impaler Lordhttp://www.cradleoffilth.nl

Funeral in Carpathia is inderdaad erg gaaf ja. Ik vind zelf de rerecording op FtCtE van Funeral in Carpathia echt super!

[Dit bericht is gewijzigd door Impaler Lord op 15-01-2008 13:30]


Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-01-2008 12:54 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 31 december 2006 0:50 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Wij coverden niet he? Wij kloonden.

en goed ook!
Mwa, De prodctie was best goed en het zat allemaal aardig in elkaar, maar het was wel erg liefjes, zoetsappig en ook niet al te snel. Tikje doomy.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 15-01-2008 16:21 by TMDC wordfuhrer Profiel van TMDC wordfuhrerhttp://www.monolith-deathcult.com

Cradle blijft mijn favoriete band. Een van de weinige bands die naast de muziek ook de merch en het image goed op orde had.

De nummer opbouw is altijd goed en ze hebben eigenlijk amper niemendalletjes, of je moet de intrumentals overbodig vinden, maar die zijn goed voor de sfeer.

Tijdens het schrijven van de laatste TMDC heb ik ter referentie met grote regelmaat Cradle platen naast gedraaid(en dat is ook goed te horen ha!)

Ook weer een zootje EC riffs door de mangel gehaald natuurlijk.....

Edit, ik luister nu een nieuw nummer op hun space. heerlijk om een blastbeat te horen zonder te denken"ooh god, haalt ie het wel?!"

[Dit bericht is gewijzigd door TMDC wordfuhrer op 15-01-2008 16:32]



spectre
Usericon van spectre
Posted 15-01-2008 16:48 by spectre Profiel van spectre

Muziek en Image op orde?

???

:')

Voor kinderen van 13 jaar misschien ja..



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 15-01-2008 16:50 by TMDC wordfuhrer Profiel van TMDC wordfuhrerhttp://www.monolith-deathcult.com

Dat vind jij en dat mag jij vinden.
Ik vind van niet en ik ben geen kind van 13.



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 15-01-2008 16:54 by Staalman Profiel van Staalman

Hoe dan ook, ik heb net weer even CoF uit de kast gepakt en gedraaid. Blijft verder heerlijk klinken, imago of niet. Het is uiteindelijk de muziek die telt, en die telt...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


R.
Usericon van R.
Posted 15-01-2008 16:56 by R. Profiel van R.

quote:
Op 15 januari 2008 16:48 schreef spectre het volgende:
Muziek en Image op orde?

???

:')

Voor kinderen van 13 jaar misschien ja..




Je liep graag in lak, toch?


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 15-01-2008 17:04 by Creepmime Profiel van Creepmime

Volgens mij is het 'dat telt'. Maar goed TMDC W. jij vindt dat jullie jezelf kunnen vergelijken met CoF en dat jullie ook je image en uitstraling op orde hebben? Is het nou echt zo gaaf om jezelf daarmee te vergelijken om lekker overal tegen in te gaan? Die laatste tour haalden jullie nog geen middelde van 50 man per avond en alleen de kleine zaaltjes in NL. Waar blijft het resultaat van jullie goede invloeden en prachtige commerciele instelling?


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 15-01-2008 17:06 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

dat staat er niet aapje, er staat dat hij muziekaal cradle naast zn eigen muziek hield en dat dat terug te horen is...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 15-01-2008 17:11 by Creepmime Profiel van Creepmime

Het ging ook niet alleen om die post anders quote ik wel. Alleen hoe zij omgaan met andere bands en zichzelf tegen alles afzetten maar wel er boven plaatsen kan je leuk vinden en zien als uitstraling ik vind het eerder vaak ronduit associaal en arrogant. Prima hebben ze goed afgekeken... maar laat dan ook is wat zien behalve leuke filmpjes bij tmf.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-01-2008 17:13 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 15 januari 2008 16:56 schreef R. het volgende:
Je liep graag in lak, toch?
Nou niet graag hoor.. het zweet nogal


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-01-2008 17:19 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 15 januari 2008 17:11 schreef Creepmime het volgende:
Het ging ook niet alleen om die post anders quote ik wel. Alleen hoe zij omgaan met andere bands en zichzelf tegen alles afzetten maar wel er boven plaatsen kan je leuk vinden en zien als uitstraling ik vind het eerder vaak ronduit associaal en arrogant. Prima hebben ze goed afgekeken... maar laat dan ook is wat zien behalve leuke filmpjes bij tmf.

Tsja, ik vind een uitstraling als TMDC heeft meer hebben dan dat overdreven nederige wat veel bands hebben. Je moet vooral bij TMDC de humor ervan inzien denk ik, en ik zie er behoorlijk wat humor in, hehe

Alhowel ik op een gegeven moment vond bij Cradle dat de merch en het imago de overhand over de muziek begonnen te krijgen. tot en met Cruelty vind ik het echt erg gaaf, maar de nieuwe cd's doen me helemaal niets meer.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 15-01-2008 17:19 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 15 januari 2008 17:11 schreef Creepmime het volgende:
Het ging ook niet alleen om die post anders quote ik wel. Alleen hoe zij omgaan met andere bands en zichzelf tegen alles afzetten maar wel er boven plaatsen kan je leuk vinden en zien als uitstraling ik vind het eerder vaak ronduit associaal en arrogant. Prima hebben ze goed afgekeken... maar laat dan ook is wat zien behalve leuke filmpjes bij tmf.


Het is een manier om je als band te etaleren, maar de grap is er wel snel af ja... en dan komt het op de muziek aan.



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 15-01-2008 17:21 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 15 januari 2008 17:19 schreef Murdering Monk het volgende:
Tsja, ik vind een uitstraling als TMDC heeft meer hebben dan dat overdreven nederige wat veel bands hebben. Je moet vooral bij TMDC de humor ervan inzien denk ik, en ik zie er behoorlijk wat humor in, hehe



Zolang ze niet met een paar man dronken mensen in elkaar slaan op festivals is het humor ja.



spectre
Usericon van spectre
Posted 15-01-2008 17:21 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 15 januari 2008 17:19 schreef blonde rockgod het volgende:
Het is een manier om je als band te etaleren, maar de grap is er wel snel af ja... en dan komt het op de muziek aan.
Aah, je stopt die kritische ondertoon er mooi in BRG

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 15-01-2008 17:21]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-01-2008 17:23 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 15 januari 2008 17:21 schreef blonde rockgod het volgende:
Zolang ze niet met een paar man dronken mensen in elkaar slaan op festivals is het humor ja.

Daar weet ik niks vanaf, dus kan ik ook niet over oordelen.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-01-2008 17:25 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 15 januari 2008 16:50 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Dat vind jij en dat mag jij vinden.
Ik vind van niet en ik ben geen kind van 13.
Ik weet wel op welke doelgroep CoF zich richt, dat zie je in het gekozen image en nog duidelijker zie je het in het straatbeeld.
Dat is ook niet erg, CoF is een bedrijf, en bedrijven moeten geld verdienen.

Maar mooi dat jij het ook leuk vind hoor Jong van geest is goed

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 15-01-2008 17:27]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 15-01-2008 17:32 by TMDC wordfuhrer Profiel van TMDC wordfuhrerhttp://www.monolith-deathcult.com

quote:
Volgens mij is het 'dat telt'. Maar goed TMDC W. jij vindt dat jullie jezelf kunnen vergelijken met CoF en dat jullie ook je image en uitstraling op orde hebben?


Jazeker. We hebben muzikaal raakvlakken(nummer opbouw, de mannier van de vocals in de muziek leggen) met Cradle of Filth en kwa image ook wel. Kwa image en uitstraling hebben we alles piekfijn op orde. Jouw huiligere bijdrages aan dit topic zijn hier een treffend voorbeeld van.

quote:
Is het nou echt zo gaaf om jezelf daarmee te vergelijken om lekker overal tegen in te gaan?

Ik vind deze zin een beetje raar lopen maar goed. Dat terzijde... Ja het is gaaf om dit image te handhaven, anders zouden het niet al 5 jaar doen hè?

quote:
Die laatste tour haalden jullie nog geen middelde van 50 man per avond en alleen de kleine zaaltjes in NL.

Ehm, welke tour was dat precies?

quote:
Waar blijft het resultaat van jullie goede invloeden en prachtige commerciele instelling?

Er wordt over gepraat, mensen zijn eerder geneigd om het te gaan beluisteren(want er is niets mooiers dan dat wij een kut cd maken en op onze bek gaan.)

Belangrijker is dat wij er ontzettend veel lol aan hebben en finaal lak hebben aan de ongeschreven regels in de scene. Metal is een vorm van provocatie. Het "wij tegen de burgerlullen" syndroom. Het is echter schrijnend om te moeten constateren dat deze "provocateurs" 9 van de 10 keer zelf bekrompen burgermannetjes zijn die niet hard genoeg op hun pik getrapt kunnen worden.

En dat doen we dan ook met liefde en vol overtuiging.

quote:
Alleen hoe zij omgaan met andere bands

Hoe gaan wij om met andere bands dan? Wat heb je met ons meegemaakt? Ik word nu toch wel nieuwsgierig eigenlijk....

quote:
en zichzelf tegen alles afzetten maar wel er boven plaatsen kan je leuk vinden en zien als uitstraling ik vind het eerder vaak ronduit associaal en arrogant.

Ik vind jou een huilebalk zonder enig gevoel voor humor, sarcasme en ironie.

quote:
Prima hebben ze goed afgekeken... maar laat dan ook is wat zien behalve leuke filmpjes bij tmf.

Wat moeten we laten zien dan? We hebben een nieuwe cd gemaakt en bijna iedereen(inclusief mijn moeder) vindt het gaaf.




Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 15-01-2008 17:35 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 15 januari 2008 17:11 schreef Creepmime het volgende:
Het ging ook niet alleen om die post anders quote ik wel. Alleen hoe zij omgaan met andere bands en zichzelf tegen alles afzetten maar wel er boven plaatsen kan je leuk vinden en zien als uitstraling ik vind het eerder vaak ronduit associaal en arrogant. Prima hebben ze goed afgekeken... maar laat dan ook is wat zien behalve leuke filmpjes bij tmf.


ze hebben een grote bek, hebben overal kritiek op en kunnen zelf ook best tegen kritiek. Ze maken een pot stevige herrie, herrie die door een 'echt' label uitgegeven en gepromoot wordt...

Asociaal en arrogant.. hmmm dat label zou ik eerder plakken op die 82 miljard neppe wannebeblackmetal-en-ander-prutskuttenkoppenbandjes die ons land rijk is en denkt het recht te hebben hun o zo waanzinnig goeie ( ja dat is sarcastisch bedoeld) releases in eigen beheer of met net zo neppe labeltjes over ieereen uit te spuwen.

Ik zie er de lol wel van in, van de aan de ene kant humoristische en aan de andere kant serieus aan de weg timmerende mannetjes van tmcd...

En wat cradle betreft, das gewoon een erg goed doordacht bedrijf, dat in mijn ogen niet de kans gekregen maar genomen heeft om het geheel naar een groter plan te tillen. Neem alleen al de verhalen over de merchandise, ik doel niet op de hoeveelheid verschillende shirts maar op het feit dat ze de obscure shirts lieten ontwerpen door erkende kunstenaars met het oog op censuur waar ze zo buiten vielen...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-01-2008 17:37 by spectre Profiel van spectre

Prachtig ook die terugkomst van Wordführer als er een nieuw plaatje gemaakt is. En dan dat elk topic uiteindelijk over TMDC gaat


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 15-01-2008 17:38 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

nu nog wel.. als zometeen mijn cd uit is gaat zelfs t TMDC topic daarover!




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-01-2008 17:38 by spectre Profiel van spectre

hehe.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 15-01-2008 17:47 by TMDC wordfuhrer Profiel van TMDC wordfuhrerhttp://www.monolith-deathcult.com

Ik heb dit topic niet gekaapt, ik ben een die-hard CoF fan. Creepmime, die zich gedraagd als een konijntje dat in de koplampen van een aanstormende auto staart, staat overigens( u zou het bijna denken) niet op onze loonlijst.

Cradle is inderdaad een bedrijf en dat hebben ze verdomde goed aangepakt. Ook een sterk punt van Cradle is dat ze zichzelf ook niet al te serieus nemen en dat is te wijten aan hun opvoeding. Reken maar dat Spinal tap, Black Adder, Fawlty Towers en alles van Monty Python de godsganse dag aanstaan in huize Filth.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-01-2008 17:50 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 15 januari 2008 17:47 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Ook een sterk punt van Cradle is dat ze zichzelf ook niet al te serieus nemen en dat is te wijten aan hun opvoeding. Reken maar dat Spinal tap, Black Adder, Fawlty Towers en alles van Monty Python de godsganse dag aanstaan in huize Filth.


Dani kan iedereen wel voldoende Brits-droog uit de hoek komen. Wat ik van me niet-COF appearances van hem herinner (Viva La Bam bvb).

Alleen had ik gehoord dat hij bij Never Mind the Buzzcocks (geweldig programma!) het afzeiken niet zo goed kon hebben. Jammer genoeg nooit dat fragment gevonden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen