IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Cradle Of Filth II Vorige pagina | Volgende pagina
Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 16-09-2010 12:37 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

:')!@foto's


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 16-09-2010 13:17 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 16-09-2010 14:56 by Morridin Profiel van Morridinhttp://wp.livereviewer.com/

Godver, Dani lijkt nu net op Eddie op Maiden's eerste lp :')



Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 16-09-2010 16:57 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

Cradle op zijn hoogtepunt, dat wil dus zeggen de Barker years maakten veel en veel betere muziek dan Dimmu B.

Waar DB beelf hangern in stompzinnige riedeltjes als Mourning Palace en Deaths Embrace produceerde Cradle al complete mini opera's zoals Queen of Winter Throned, A Gothic Romance, Haunted Shores en ga maar door.

Los van de smaakkwestie is DB compositie technisch toch zeker de mindere


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-09-2010 17:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Met enkele uitzonderingen maakt Cradle zijn melodieën op gitaarbasis, toch de leidende melodieën. Bij Dimmu eerder keys

als je je zo een paar nummers voor de geest voor de geest probeert te halen merk ik alvast het verschil wel

Cradle is daardoor ook minder cliché, al is het eindproduct misschien minder metal


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-09-2010 17:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 september 2010 1:02 schreef Burzum het volgende:





it's the Twilight zone!


signature


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-09-2010 17:10 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Eén nieuw nummer gehoord (Lilith Immaculate). Alle nostalgie van de door Wordfuhrer genoemde nummers aan de kant geschoven (godennummers!), klinkt het lang niet slecht. Na een paar erg matige jaren (vooral in de vorm van gedrochten als Damnation and a Day en Nymphetamine) beginnen ze het eindelijk weer wat te leren. Ben benieuwd of ze Godspeed weten te overtreffen.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 17:19 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Sowieso is de vergelijking tussen Cradle en Dimmu een beetje scheef.

Waar Cradle trendsettende en goed uitgedachte muziek maakte (nadruk op verleden tijd) met een originele mix tussen heavy metal en gothic/black invloeden is Dimmu nooit meer dan een tweederangs sympho black gezelschap geweest dat hun populariteit voornamelijk moest hebben van 15 jarige satanistjes. Ook Stormblast en For All Tid zijn als je kijkt naar wat de Noorse scene verder te bieden heeft echt geen klassiekers. Waar een Dusk and her Embrace juist wel een mijlpaal mag worden genoemd.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 16-09-2010 17:22 by Staalman Profiel van Staalman

Dat nieuwe nummer op die Peaceville verzamelaar is iig heerlijk! Wat een drumwerk. Dit nummer rost al het werk met die drumkneus Erlandsson al aan gort.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-09-2010 17:27 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 16 september 2010 17:19 schreef Onweerwolf het volgende:
Sowieso is de vergelijking tussen Cradle en Dimmu een beetje scheef.

Waar Cradle trendsettende en goed uitgedachte muziek maakte (nadruk op verleden tijd) met een originele mix tussen heavy metal en gothic/black invloeden is Dimmu nooit meer dan een tweederangs sympho black gezelschap geweest dat hun populariteit voornamelijk moest hebben van 15 jarige satanistjes. Ook Stormblast en For All Tid zijn als je kijkt naar wat de Noorse scene verder te bieden heeft echt geen klassiekers. Waar een Dusk and her Embrace juist wel een mijlpaal mag worden genoemd.
Ja, Dimmu was natuurlijk wel een van de eerste bands die op die manier black metal verfriste met toetsenpartijen en daardoor een nieuw publiek aanboorde. Maar het is inderdaad zo dat ze simpelweg geen echte klassieker op hun naam hebben staan. Enthrone Darkness Triumphant zou daar dan in aanmerking voor moeten komen, maar die barst niet bepaald uit z'n voegen van kwaliteit, zoals een Dusk and Her Embrace.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 17:35 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Het punt met EDT is dat het eigenlijk gewoon pulp is. Het is geen slecht album en het zit goed in elkaar gemixed. Het is gemakkelijk verteerbaar en als je de plaat voor het eerst hoort dan kan ik me voorstellen dat je onder de indruk bent. Maar dat is ook juist het probleem. Het is te simplistisch, er zit geen diepgang in en eigenlijk is het het tegenovergestelde van een zgn. groeidiamant; de plaat wordt alleen maar minder boeiend naarmate je hem vaker beluisterd. Ik moet toegeven dat ik Mourning Palace nog steeds wel een tof nummer vind, maar voor de rest doet het me niks en dat is eigenlijk representatief voor de rest van hun werk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 16-09-2010 17:39 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 16 september 2010 17:19 schreef Onweerwolf het volgende:
is Dimmu nooit meer dan een tweederangs sympho black gezelschap geweest dat hun populariteit voornamelijk moest hebben van 15 jarige satanistjes.


En Cradle of Filth niet zeker?

Verder vind ik oud werk van beide bands op z'n tijd nog steeds goed te pruimen.

Dimmu Borgir heeft trouwens duidelijk mijn voorkeur, maar dat terzijde.

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 16-09-2010 17:40]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-09-2010 17:41 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Hehe, inderdaad.

Denk dat Cradle of Filth bij dat soort types nog altijd populairder is en was dan Dimmu Borgir.

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 16-09-2010 17:43]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 17:41 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 september 2010 17:39 schreef Metalhead22 het volgende:
En Cradle of Filth niet zeker?


Naar mijn mening niet nee. Tuurlijk heeft Cradle ook veel van dat soort fans maar ik denk dat ze ook gewaardeerd werden door de wat serieuzere muziek liefhebber en bij Dimmu heb ik dat idee niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 17:42 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 september 2010 17:41 schreef Burzum het volgende:
Hehe, inderdaad.

Denk dat Cradle of Filth bij dat soort types nog altijd populairder is en was dan bij Dimmu Borgir.


Dat is wat anders.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 16-09-2010 17:44 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Juist.

Eigenlijk vind ik alles van Dimmu Borgir goed t/m Death Cult Armageddon. Allehelgens Død I Helveds Rike is een briljant nummer.

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 16-09-2010 17:45]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-09-2010 17:44 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 16 september 2010 17:41 schreef Onweerwolf het volgende:
Naar mijn mening niet nee. Tuurlijk heeft Cradle ook veel van dat soort fans maar ik denk dat ze ook gewaardeerd werden door de wat serieuzere muziek liefhebber en bij Dimmu heb ik dat idee niet.


Dat bedoel ik dus eigenlijk. Ik heb dat idee altijd andersom gehad. Met name de recentere platen van Dimmu Borgir heb ik toch het idee dat er juist meer "serieuze" muziekliefhebbers naar luisteren.

Zal er een voorbeeld tegenaan gooien: als ik me niet vergis vind de heer M de nieuwe Dimmu Borgir erg goed en dat is volgens mij qua muziek de meest kritische persoon op dit hele forum

Sla me maar op mijn smoel als ik het mis heb, Maarten

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 16-09-2010 17:50]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 17:48 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 september 2010 17:44 schreef Burzum het volgende:
Dat bedoel ik dus eigenlijk. Ik heb dat idee altijd andersom gehad. Met name de recentere platen van Dimmu Borgir heb ik toch het idee dat er juist meer "serieuze" muziekliefhebbers naar luisteren.


Ik heb het zelf over de periode waarin beide bands hun eerst 3/4 albums maakten.

Over de latere albums van beide bands valt m.i. al helemaal weinig positiefs te zeggen. Hoewel ik het wellicht met je eens ben dat Dimmu wat constanter bleef dan Cradle. Die laatste heeft in het vorige decennium wel een paar hele slechte platen gemaakt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-09-2010 17:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik vind het persoonlijk vooral duidelijk dat Cradle een meer vrouwelijker karakter heeft (de teksten, lust & romantiek, gothic, ...) en Dimmu een Satanisch (pompeus, demonisch, dreigend)

beiden scoren makkelijk en zeker wanneer ze in desbetreffend genre de juiste snaren aanraken.


signature


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-09-2010 17:51 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

In dat geval moet ik je wel gelijk geven ja. Dusk and Her Embrace was onder beide groepen wel behoorlijk populair denk ik.

@bliksemvos

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 16-09-2010 17:51]


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 16-09-2010 17:55 by RudiEngel Profiel van RudiEngel

quote:
Op 16 september 2010 1:12 schreef cataclysm child het volgende:
Voor het album heb ik goede hoop, Godspeed... was best vet. Die foto's daarentegen overtreffen zelfs de laatste bandpic van Dimmu ruimschoots


Wat is er mis met die van Dimmu? Ik vind ze juist erg gaaf (die clip ook). Lekker origineel + sluit goed aan bij het thema.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-09-2010 18:04 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 16 september 2010 17:44 schreef Burzum het volgende:
Zal er een voorbeeld tegenaan gooien: als ik me niet vergis vind de heer M de nieuwe Dimmu Borgir erg goed en dat is volgens mij qua muziek de meest kritische persoon op dit hele forum

Sla me maar op mijn smoel als ik het mis heb, Maarten

Klopt (DCA dan), maar volgens mij vindt hij ook Susperia gaaf, dus zo kritisch kun je hem niet meer noemen

edit; lol, gaat nu bijna alleen nog maar over Dimmu hier

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-09-2010 18:05]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-09-2010 18:05 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982



Hierbij neem ik mijn woorden terug.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-09-2010 18:10 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 16 september 2010 17:44 schreef Burzum het volgende:
Zal er een voorbeeld tegenaan gooien: als ik me niet vergis vind de heer M de nieuwe Dimmu Borgir erg goed en dat is volgens mij qua muziek de meest kritische persoon op dit hele forum

Sla me maar op mijn smoel als ik het mis heb, Maarten


M. is een serieuze muziekliefhebber?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-09-2010 18:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 september 2010 18:04 schreef ZelThoR het volgende:
Klopt (DCA dan), maar volgens mij vindt hij ook Susperia gaaf, dus zo kritisch kun je hem niet meer noemen


Susperia is klasse!!!


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen