IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Cradle Of Filth II Vorige pagina
cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 02-10-2010 14:00 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Goh, die nieuwe clip (en nummer)... wat slecht


Faustian Spirit of the Earth


Trey
Usericon van Trey
Posted 02-10-2010 15:43 by Trey Profiel van Treyhttp://metalportal.hyves.nl

quote:
Op 23 september 2010 15:25 schreef Trey het volgende:
Cradle geeft speciale cd-versies meestal een fraai/apart uiterlijk mee. Weet iemand of dat bij Darkly, Darkly, Venus Aversa ook het geval is?


Er is informatie bekendgemaakt over een speciale fan-editie van Darkly, Darkly, Venus Aversa:
* http://www.metalunderground.com/news/details.cfm?newsid=60514
* http://www.burningshed.com/store/peaceville/multiproduct/231/1902/


.MorgiL.
chick on a mission
Usericon van .MorgiL.
Posted 02-10-2010 15:48 by .MorgiL. Profiel van .MorgiL.

De laatste cd´s zijn erg goed.Straks dat nieuwe nummer eens luisteren.

[Dit bericht is gewijzigd door .MorgiL. op 02-10-2010 15:50]


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 03-10-2010 10:24 by underkoffer Profiel van underkofferhttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

quote:
Op 2 oktober 2010 15:43 schreef Trey het volgende:
Er is informatie bekendgemaakt over een speciale fan-editie van Darkly, Darkly, Venus Aversa:
* http://www.metalunderground.com/news/details.cfm?newsid=60514
* http://www.burningshed.com/store/peaceville/multiproduct/231/1902/



zie ook de site van peaceville, en de link hun eigen site ( deze)


Vind ik ook niet


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 04-10-2010 18:56 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

staat de cd al online?


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 04-10-2010 21:53 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Nee. Promo's zijn wel al verspreid, dus zal niet lang meer duren.


Impaler Lord
In Faustian Verse
Usericon van Impaler Lord
Posted 08-10-2010 23:01 by Impaler Lord Profiel van Impaler Lordhttp://www.cradleoffilth.nl



Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn!


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 21-10-2010 13:28 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

Ik heb The Gospel of Filth besteld en ben het nu aan het lezen. Een erg onderhoudend boek, goed geschreven en gave foto's/artwork.

Wat ik mij al jaren afvraag, is er iemand die weet wat er nu precies mis is gegaan met de mix van Cruelty and the Beast? En dan met name met het drumgeluid?
De mix is veel scheller dan Dusk en her Embrace en in het drumgeluid zijn de kick en de snare amper te onderscheiden. Blastbeats klinken daardoor alsof ze half time gespeeld worden.

Dat was wel even slikken toen, zeker nadat Barker toen de band verliet en we die prutser van een Erlandson achter de drumkit kregen.

Ze zouden die cd eens opnieuw moeten mixen. Mocht iemand CoF de komende tijd nog gaan interviewen, dan mag hij/zij dat wel eens vragen.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 21-10-2010 13:40 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Die nieuwe drummer is ook maar matig anders, vooral live... kan echt niet volgen.


Faustian Spirit of the Earth


RadiumAngel
Usericon van RadiumAngel
Posted 21-10-2010 13:43 by RadiumAngel Profiel van RadiumAngel

Ik heb nog ergens een cassettebandje liggen met enkele nummers van Cruelty And The Beast met daarop de oorspronkelijke opnames. Ik geloof dat de drums daar beter klinken dan op de uiteindelijke versie.


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 21-10-2010 13:44 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

Kijk, dat is interessant, was dat destijds een promotape? Ik heb wel van een vriend van mij destijds een promo cd gekregen. Op het origineel was alleen het laatste nummer anders gemixt.

Over de nieuwe drummer. Ik heb hem 1 keer aan het werk gezien in 013 en dat was een verademing vergeleken met dat gepruts van Adrian. Ik vond die nieuwe wel ok, daar zat ik niet met de tenen krom in de schoenen of hij die blastbeats wel haalde.

CoF moet gewoon Barker terughalen of een beest van een deathmetaldrummer halen. Barker maakte de muziek erg extreem en die balans was precies goed. In tegenstelling tot veel andere "blackmetal"drummers was er wel te horen wat hij deed ipv alleen gesis van een hihat in een blastbeat.

Barker schijnt Dani voor zijn bek te hebben getimmerd, ik hoop dat nog te lezen in The Gospel... alleen is het niet echt een bio

[Dit bericht is gewijzigd door Wordfuhrer TMDC op 21-10-2010 13:45]


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 21-10-2010 13:44 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 21 oktober 2010 13:28 schreef Wordfuhrer TMDC het volgende:
Ik heb The Gospel of Filth besteld en ben het nu aan het lezen. Een erg onderhoudend boek, goed geschreven en gave foto's/artwork.

Wat ik mij al jaren afvraag, is er iemand die weet wat er nu precies mis is gegaan met de mix van Cruelty and the Beast? En dan met name met het drumgeluid?
De mix is veel scheller dan Dusk en her Embrace en in het drumgeluid zijn de kick en de snare amper te onderscheiden. Blastbeats klinken daardoor alsof ze half time gespeeld worden.

Dat was wel even slikken toen, zeker nadat Barker toen de band verliet en we die prutser van een Erlandson achter de drumkit kregen.

Ze zouden die cd eens opnieuw moeten mixen. Mocht iemand CoF de komende tijd nog gaan interviewen, dan mag hij/zij dat wel eens vragen.
Klopt inderdaad! Wat ook opvalt is het verschil in drumsound bij de overgang van track 3 Cruelty Brought Thee Orchids (teveel bassdrum) naar track 4 Beneath the Howling Stars. Een St. Anger foutje?


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 21-10-2010 13:47 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

ik ga het checken, wel is het zo dat de blastbeats op Desire.. itt tot de rest met de snare op de tel zijn ipv op de afterbeat.

Nee dat is niet waar, het eerste nummer(na de intro) heeft ook blastbeats op de tel alleen heb ik echt jaaaaaren gedacht dat het een polka was. Ik hoorde pas hoe het echt werd gespeeld toen ik Adrian eens zag loseren


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 21-10-2010 13:49 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 21 oktober 2010 13:28 schreef Wordfuhrer TMDC het volgende:

Wat ik mij al jaren afvraag, is er iemand die weet wat er nu precies mis is gegaan met de mix van Cruelty and the Beast? En dan met name met het drumgeluid?
De mix is veel scheller dan Dusk en her Embrace en in het drumgeluid zijn de kick en de snare amper te onderscheiden. Blastbeats klinken daardoor alsof ze half time gespeeld worden.


Gian heeft vlak na het vertrek van Barker ooit in een interview gezegd dat het drumgeluid zo kut is omdat Barker wilde dat het zo klonk. Blijkbaar is ie helemaal gek op tikkerige kicks. Of het klopt of gewoon natrapperij is, weet ik uiteraard niet. Dat was een inetrview in Hard 'n Heavy (ik schat begin '99 ofzo).

quote:
Ze zouden die cd eens opnieuw moeten mixen. Mocht iemand CoF de komende tijd nog gaan interviewen, dan mag hij/zij dat wel eens vragen.


Hebben ze met "Thirteen Autumns and a Widow" gedaan op de Lovecraft & Witch Hearts verzamelaar. Ik vond het nog steeds niet tof klinken overigens.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


RadiumAngel
Usericon van RadiumAngel
Posted 21-10-2010 13:49 by RadiumAngel Profiel van RadiumAngel

Die nummers nam ik van de radio uitzending van 120 Watt (nu Aardschok) op en ze kwamen van een promo cd. Volgens mij had de presentator het er toen al over dat de nummers op de promo beter klonken.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-10-2010 13:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 oktober 2010 13:44 schreef Wordfuhrer TMDC het volgende:
Kijk, dat is interessant, was dat destijds een promotape? Ik heb wel van een vriend van mij destijds een promo cd gekregen. Op het origineel was alleen het laatste nummer anders gemixt.

Over de nieuwe drummer. Ik heb hem 1 keer aan het werk gezien in 013 en dat was een verademing vergeleken met dat gepruts van Adrian. Ik vond die nieuwe wel ok, daar zat ik niet met de tenen krom in de schoenen of hij die blastbeats wel haalde.

CoF moet gewoon Barker terughalen of een beest van een deathmetaldrummer halen. Barker maakte de muziek erg extreem en die balans was precies goed. In tegenstelling tot veel andere "blackmetal"drummers was er wel te horen wat hij deed ipv alleen gesis van een hihat in een blastbeat.

Barker schijnt Dani voor zijn bek te hebben getimmerd, ik hoop dat nog te lezen in The Gospel... alleen is het niet echt een bio
Sorry, ik heb geen tijd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 21-10-2010 13:55 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

Dat is typisch, ik zal die promo er eens bijpakken. Die heb ik al jaren niet meer gehoord.Daarnaast gaat een radio uitzending door 30 limiters en eq's heen, dat die nummers anders klinken geloof ik meteen.

@Usher

Pwew, ik kan mij niet voorstellen dat je hier als drummer blij mee bent. Door dat getik hoor je juist niet wat hij doet. Ten tweede begrijp ik niet dat de rest en de producer dit hebben gepikt. Barker speelde rond die tijd ook een Lock Up cd in die WEL klonk als een klok.

Sowieso heeft Cradle een paar nummers opnieuw gemixt als extraatjes op een cd(niet die Succubi nummers)

Ik noem een Haunted Shores en Funeral in Carphatia. Die klinke als een natte krant. het volle heavymetal geluid van V Empire en vooral Dusk is dan helemaal weg

BTW: heeft iemand die nieuwe cd al ergens op een servertje staan? Ik kan hem online nog niet vinden


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 21-10-2010 13:57 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Heb wel een streamlink gekregen, maar die heb ik nu niet bij de hand. Sorry


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


RadiumAngel
Usericon van RadiumAngel
Posted 21-10-2010 14:00 by RadiumAngel Profiel van RadiumAngel

Bij Barker zijn eerst opname met Dimmu Borgir klinken de drums opvallend hard in de mix en niet iedereen was daar blij mee.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-10-2010 14:06 by bastianus Profiel van bastianus

Die Lock Up heb ik ook, maar ik vind het drumgeluid niet bijzonder. Wel hoor je heel goed wat Barker doet, maar ik vind het bassgeluid erg getriggerd en tikkerig. Lijkt me trouwens sowieso nogal een opgave, om na Barker in een band te gaan drummen. Diens metronomische strakheid vind ik trouwens eerder een nadeel dan een voordeel, klinkt soms meer als een computer dan als een drummer met alle triggers erop.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 21-10-2010 14:07 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

Dat komt misschien ook doordat de drums bij het Peter Tatgren werk behoorlijk op de achtergrond stonden. Die mixen waren altijd heel breed, bombastisch, maar ook ontzettend wollig.

het heeft mij igg niet gestoord

@Bas, op Cruelty inderdaad. Op Dusk en V Empire zeker niet. Daar is alles perfect in balans. Volgens mij was dat ook een andere producer dan Cruelty, Kit Woolevn geloof ik.

@Bas2: niet bijzonder is iets heel anders dan ronduit storend

[Dit bericht is gewijzigd door Wordfuhrer TMDC op 21-10-2010 14:11]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-10-2010 14:12 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 oktober 2010 14:07 schreef Wordfuhrer TMDC het volgende:
Dat komt misschien ook doordat de drums bij het Peter Tatgren werk behoorlijk op de achtergrond stonden. Die mixen waren altijd heel breed, bombastisch, maar ook ontzettend wollig.

het heeft mij igg niet gestoord

@Bas, op Cruelty inderdaad. Op Dusk en V Empire zeker niet. Daar is alles perfect in balans. Volgens mij was dat ook een andere producer dan Cruelty, Kit Woolevn geloof ik.
Dusk is inderdaad geweldig, ook qua totaalgeluid. Zo druk en toch kan je alles horen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 21-10-2010 14:17 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

Miauw miauw miauw miauw miauw miauw miauw miauw miauw dat vindt hij overheerlijk!


Ja hoor...


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 21-10-2010 14:24 by Wordfuhrer TMDC Profiel van Wordfuhrer TMDC

hehe

" In twilight darkness en moonrise, my scarlet tears wil run"


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 21-10-2010 14:24 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen