IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Vrouwenzang in metal Vorige pagina | Volgende pagina
Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 09-09-2005 23:46 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2005 23:45 schreef altx het volgende:
En het is by the way Tarja (met een R in plaats van een N).


Oeps, stom, dat wist ik ook eigenlijk wel.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-09-2005 23:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2005 23:45 schreef altx het volgende:
Ik maak zelf nog wel uit of ik het saai vind of niet. Wat kan mij dat boeien of het in 1 octaaf is of niet. Voor mijn part heeft ze het in 1 noot ingezongen...

Leuk hoe mensen een waarde-oordeel als vaststaand feit presenteren.

En het is by the way Tarja (met een R in plaats van een N).
Jij vind je smaak anders ook behoorlijk de waarheid anders zou je niet reageren.

Overigens deel ik de mening van Chantalie, Tarja zingt saai, weinig variatie en dynamiek in haar zang, continue herhalen. Doe dan idd Anneke of de zangeres van Octavia Sperati. Lekker gedurfd zingen, met variatie, inleving en emotie.


just1me
"RhOôo !!!"
Usericon van just1me
Posted 09-09-2005 23:48 by just1me Wijzig reactieProfiel van just1meQuote dit bericht

how can you see into my eyes like open doors


Vrije meningsuiting en zeggen wat je wilt? Da's niet hetzelfde als off-topic blaten!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 09-09-2005 23:49 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2005 23:48 schreef just1me het volgende:
how can you cum into my eyes like open doors




Bazzio Attacks!!!


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 09-09-2005 23:53 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2005 23:48 schreef Jenje het volgende:
Jij vind je smaak anders ook behoorlijk de waarheid anders zou je niet reageren.

Overigens deel ik de mening van Chantalie, Tarja zingt saai, weinig variatie en dynamiek in haar zang, continue herhalen. Doe dan idd Anneke of de zangeres van Octavia Sperati. Lekker gedurfd zingen, met variatie, inleving en emotie.


Dat Octavia Sperati, kun je me daar wat meer over vertellen? Ik ga trouwens een van m'n favoriete artiestes opzetten: Tori Amos. Misschien niet de beste zangeres, maar wel een verdomd eerlijke. En da's voor mij ontzettend veel waard. Alleen helaas niet passend in dit topic.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


just1me
"RhOôo !!!"
Usericon van just1me
Posted 09-09-2005 23:53 by just1me Wijzig reactieProfiel van just1meQuote dit bericht

was ff melig


Vrije meningsuiting en zeggen wat je wilt? Da's niet hetzelfde als off-topic blaten!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-09-2005 23:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2005 23:53 schreef Chantalie het volgende:
Dat Octavia Sperati, kun je me daar wat meer over vertellen? Ik ga trouwens een van m'n favoriete artiestes opzetten: Tori Amos. Misschien niet de beste zangeres, maar wel een verdomd eerlijke. En da's voor mij ontzettend veel waard. Alleen helaas niet passend in dit topic.


Interview:
http://www.zwaremetalen.com/interview/4440.html

Review:
http://www.zwaremetalen.com/recensie/4282.html

Site:
http://www.octavia-sperati.com/ (krijg ik nu alleen niet geopend, probeer anders via http://www.candlelightrecords.co.uk/)


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 09-09-2005 23:58 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

dank je wel!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-09-2005 23:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Erg gave band! Doet me beetje aan Gathering denken.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-09-2005 0:01 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2005 23:48 schreef Jenje het volgende:
Jij vind je smaak anders ook behoorlijk de waarheid anders zou je niet reageren.

Overigens deel ik de mening van Chantalie, Tarja zingt saai, weinig variatie en dynamiek in haar zang, continue herhalen. Doe dan idd Anneke of de zangeres van Octavia Sperati. Lekker gedurfd zingen, met variatie, inleving en emotie.


Wat een onzin weer. Ik kan waarde-oordelen en empirische oordelen nog wel uit elkaar houden hoor...

Als ze het had geformuleerd als "ik vind het saai om die en die reden", dan had ik er al beter mee kunnen leven, maar dan nog, wat zegt het aantal octaven nou? Dan zouden grunts altijd saai moeten zijn...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


just1me
"RhOôo !!!"
Usericon van just1me
Posted 10-09-2005 0:01 by just1me Wijzig reactieProfiel van just1meQuote dit bericht

wie heeft nog een zangeres nodig?


Vrije meningsuiting en zeggen wat je wilt? Da's niet hetzelfde als off-topic blaten!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 10-09-2005 0:02 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 10 september 2005 0:01 schreef just1me het volgende:
wie heeft nog een zangeres nodig?

op dit moment niet echt.



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-09-2005 0:03 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2005 0:01 schreef just1me het volgende:
wie heeft nog een zangeres nodig?


Je mag bij mij in de douche komen zingen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-09-2005 0:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tja beetje persoon weet dat als iemand maar in 1 octaaf zingt dat er dan weinig in toon gevarieerd wordt. In grunts gebeurd dat veel minder omdat het ook veel lastiger is en vaak niet klinkt (zo'n op en neer gaande grunt is gay) maar bij cleane zang kun je meer met toon spelen en dien je dat ook te doen anders word het snel saai, zang speelt daar immers een duidelijkere rol.


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 10-09-2005 0:04 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2005 0:01 schreef just1me het volgende:
wie heeft nog een zangeres nodig?

http://www.kindertent.nl/just1me
geil!!


just1me
"RhOôo !!!"
Usericon van just1me
Posted 10-09-2005 0:06 by just1me Wijzig reactieProfiel van just1meQuote dit bericht

huh iis mijn site geil ? ik weet niet of ik onder de douche wil staan met eddie


Vrije meningsuiting en zeggen wat je wilt? Da's niet hetzelfde als off-topic blaten!


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 10-09-2005 0:06 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2005 0:01 schreef altx het volgende:
Wat een onzin weer. Ik kan waarde-oordelen en empirische oordelen nog wel uit elkaar houden hoor...

Als ze het had geformuleerd als "ik vind het saai om die en die reden", dan had ik er al beter mee kunnen leven, maar dan nog, wat zegt het aantal octaven nou? Dan zouden grunts altijd saai moeten zijn...


Wat 't altijd octaven voor mij zegt? Blijkbaar is dat een reden waarom ik iets saai kan vinden.
En over die grunts? Blijkbaar heb ik daar andere maatstaven voor. Maar toch heb ik 't idee dat ik een Mikael Akerfeld al gevarieerder vind grunten dan een Tarja Turunen op die drie bewuste cd's heb horen zingen. Nogmaals, latere cd's van de band ken ik niet, 't zou best kunnen dat ze met sprongen vooruit gegaan is, daar geef ik dus ook geen mening voor.
Maar goed, ik heb zat mensen nog veel ongezoutere meningen horen geven, eigenlijk doe ik 't zelden, doe ik 't een keer, word ik er meteen uitgepikt. Apart.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-09-2005 0:06 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2005 0:03 schreef Jenje het volgende:
Tja beetje persoon weet dat als iemand maar in 1 octaaf zingt dat er dan weinig in toon gevarieerd wordt. In grunts gebeurd dat veel minder omdat het ook veel lastiger is en vaak niet klinkt (zo'n op en neer gaande grunt is gay) maar bij cleane zang kun je meer met toon spelen en dien je dat ook te doen anders word het snel saai, zang speelt daar immers een duidelijkere rol.


Argh... "weet". Het gaat niet om "weten", het gaat om smaak.

Ik krijg nu echt jeuk van mensen die denken verstand van muziek te hebben en op die manier hun eigen smaak als vaststaand feit gaan presenteren.

Als ik het niet saai vind, dan is dat mijn goed recht. En ja, ik ben een leek op muziekgebied, maar dat maakt muziek luisteren nu juist zo leuk, omdat ik niet van die oogkleppen (oorkleppen?) op heb...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 10-09-2005 0:07 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2005 0:06 schreef just1me het volgende:
huh iis mijn site geil ? ik weet niet of ik onder de douche wil staan met eddie

ohh vooral die iron maiden prijsvraag vind ik super!!! hahaha kolere zeg


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-09-2005 0:08 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2005 0:06 schreef just1me het volgende:
huh iis mijn site geil ? ik weet niet of ik onder de douche wil staan met eddie


Eddie hoeft ook niet mee... Met zijn drieën wordt het een beetje druk...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 10-09-2005 0:08 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2005 0:06 schreef altx het volgende:
Als ik het niet saai vind, dan is dat mijn goed recht. En ja, ik ben een leek op muziekgebied, maar dat maakt muziek luisteren nu juist zo leuk, omdat ik niet van die oogkleppen (oorkleppen?) op heb...


Heb je mij horen zeggen dat dat niet je goed recht is dan?
Goed, van mij mag je overal de woordjes 'volgens mij' voor plakken, als je dat blij maakt.

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 10-09-2005 0:09]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-09-2005 0:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2005 0:06 schreef altx het volgende:
Argh... "weet". Het gaat niet om "weten", het gaat om smaak.

Ik krijg nu echt jeuk van mensen die denken verstand van muziek te hebben en op die manier hun eigen smaak als vaststaand feit gaan presenteren.

Als ik het niet saai vind, dan is dat mijn goed recht. En ja, ik ben een leek op muziekgebied, maar dat maakt muziek luisteren nu juist zo leuk, omdat ik niet van die oogkleppen (oorkleppen?) op heb...
Dus als iemand constant zelfde zingt is het niet saai?


just1me
"RhOôo !!!"
Usericon van just1me
Posted 10-09-2005 0:09 by just1me Wijzig reactieProfiel van just1meQuote dit bericht

wat voor liedje moet ik dan zingen? en waar gaat die arme eddie dan heen ?


Vrije meningsuiting en zeggen wat je wilt? Da's niet hetzelfde als off-topic blaten!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-09-2005 0:10 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2005 0:06 schreef Chantalie het volgende:
(...)
Maar goed, ik heb zat mensen nog veel ongezoutere meningen horen geven, eigenlijk doe ik 't zelden, doe ik 't een keer, word ik er meteen uitgepikt. Apart.


Ja, sorry hoor, ik ben nu toevallig online. Dus nu ben je de pineut.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-09-2005 0:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nou pas op Chantalie! Alt-x is gonna get ya!!


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen