IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Fotografie deel IV Vorige pagina | Volgende pagina
Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 04-01-2006 20:31 by Morgil Profiel van Morgil

Denk eens mee voor een naam voor mijn portfolio website? (mainly photography)

Ik wil iets pakkends en niet té zakelijk.


skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 04-01-2006 20:35 by skitzoid kitten Profiel van skitzoid kitten

poeh...ik ga eens denken


skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 04-01-2006 20:41 by skitzoid kitten Profiel van skitzoid kitten

nou klaar met denken maar weet niks leuks

sorry niet creatief vandaag


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 04-01-2006 20:55 by Morgil Profiel van Morgil

quote:
Op 4 januari 2006 20:41 schreef skitzoid kitten het volgende:
nou klaar met denken maar weet niks leuks

sorry niet creatief vandaag


Ik zit met hetzelfde probleem Toch bedankt voor het denken!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 06-01-2006 22:46 by Heiden Profiel van Heiden

Heerschende fotografie! Aryan Fest 2004 in de VS;


















Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 06-01-2006 22:54 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

nou stoer



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 06-01-2006 22:58 by Heiden Profiel van Heiden

Ik vind er weinig stoers aan, eerder pure noodzaak, in dit geval zeer mooi op de gevoelige plaat vastgelegd.





[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 06-01-2006 22:58]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 06-01-2006 23:22 by Brujo Profiel van Brujo

Vind het niet zulke hele bijzondere foto's. Die 2e en laatste foto springen er wel uit qua kwaliteit. Het thema spreekt me verder niet aan.

[Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 06-01-2006 23:34]


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 06-01-2006 23:30 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 6 januari 2006 22:58 schreef Heiden het volgende:
Ik vind er weinig stoers aan, eerder pure noodzaak, in dit geval zeer mooi op de gevoelige plaat vastgelegd.



euh pure noodzaak? zo'n bijeenkomst? heb je de foto's zelf gemaakt?

en mijn stoer was ook sarcastisch bedoeld



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 06-01-2006 23:42 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 6 januari 2006 23:30 schreef Markam het volgende:
euh pure noodzaak? zo'n bijeenkomst? heb je de foto's zelf gemaakt?

en mijn stoer was ook sarcastisch bedoeld


Nee, ik heb ze niet zelf gemaakt. Moet dat dan? Anders moet de topicnaam toch echt in "Mijn Fotografie" worden veranderd. En het is ook niet die bijeenkomst die ik pure noodzaak vind, wel de achterliggende drijfveren. Ik vond het gewoon interessant en treffend gefotografeerd, dat is alles. Ik vind het mooie fotografie en daar is dit topic voor. Ik vind extreme close-ups van insecten/bladeren/sneeuwvlokjes minder boeiend en nogal nutteloos, fotografie is meer dan de kwaliteiten van je camera demonstreren, maar hoort iemand mij daar ooit over zeuren?

En dat sarcasme kon ik ook niet echt uit je post opmaken, sowieso al niet omdat je over het algemeen altijd een bloedserieuze forummer bent. Ik zocht het meer in de hoek van het aspireren naar een baantje als moderator. Verder wil ik er ook geen woorden aan vuil maken, Markam.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 06-01-2006 23:44]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 07-01-2006 1:11 by ouwe Profiel van ouwe

vind alleen de eerste en de laatste apart en zeer tegenstrijdig. niet qua fotografie maar omdat het een vreemde situatie is. voorderest zijn de foto's niet niet meer dan de vakantiekliekjes van de overbuurvrouw...


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 07-01-2006 1:33 by Heiden Profiel van Heiden

Ik vind vooral de tweede en vierde erg mooi, ik vind ze allemaal met een goed oog voor compositie, tegenstellingen en beeldspraak gemaakt en zeker niet te vergelijken met de gemiddelde vakantiefotografie van Mien Kut. Zie het een beetje als persfotografie in een oorlogsgebied, het gaat zich niet om het aantal pixels, de kleurdiepte of hoever je camera kan inzoomen. Dit is een bepaalde gebeurtenis op een zeer treffende manier weten te fotograferen zodat je een foto echt duizend woorden kunt laten spreken. Een close-up van de facetogen van een vlieg vertellen mij niets buiten dat je een fantasieloze fotograaf bent met een dure camera die heel ver kan inzoomen. Maar dat zal wel mijn persoonlijke mening zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 07-01-2006 1:37]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 07-01-2006 2:53 by Cpt.Chaos Profiel van Cpt.Chaoshttp://www.chaos.antisociaal.nl



hele tijd geleden dat ik hier geweest ben. en ben ook me oude nick en password kwijt dus maar even opnieuw aangemeld. hier 1 van mijn plaatjes, geschoten op 2de kerstdag. Onder het motto je moet toch wat met zo'n dag.

overigens wel met een canon, die dus echt wel beter fotografeerd en scherper is als een nikon d70s , maar ja is wel een canon eos 20d. binnenkort eens een macro lens erbij aanschaffen. zit nu nog te hannessen met het kitlensje, ik merk dat ik eerder tegen de grens van die kitlens loop dan tegen die van de camera.


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 16-01-2006 21:06 by Morgil Profiel van Morgil





Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 17-01-2006 0:14 by Cpt.Chaos Profiel van Cpt.Chaoshttp://www.chaos.antisociaal.nl

quote:
Op 16 januari 2006 21:06 schreef Morgil het volgende:





gave foto's... alleen... wel erg blauw... heeft ook wel wat...


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 17-01-2006 8:41 by Morgil Profiel van Morgil

Blauwfilter he Dankje


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 17-01-2006 8:49 by Cpt.Chaos Profiel van Cpt.Chaoshttp://www.chaos.antisociaal.nl

quote:
Op 17 januari 2006 8:41 schreef Morgil het volgende:
Blauwfilter he Dankje


joh? echt...


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 17-01-2006 10:32 by bazzio Profiel van bazzio

quote:
Op 7 januari 2006 2:53 schreef Cpt.Chaos het volgende:


overigens wel met een canon, die dus echt wel beter fotografeerd en scherper is als een nikon d70s , maar ja is wel een canon eos 20d.


Mooie foto, kan je nagaan hoe hij eruit had gzien op een Nikon D70.


Bazzio Attacks!!!


Lou
Accept the ice-age
Usericon van Lou
Posted 17-01-2006 10:43 by Lou Profiel van Louhttp://www.asice.net

zodra ik het geld heb is de Nikon D200 van mij!



Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 17-01-2006 11:37 by Cpt.Chaos Profiel van Cpt.Chaoshttp://www.chaos.antisociaal.nl

quote:
Op 17 januari 2006 10:32 schreef bazzio het volgende:
Mooie foto, kan je nagaan hoe hij eruit had gzien op een Nikon D70.


euhmmmmm... ik heb een nikon d70 geprobeerd. en het kleur bereik viel me tegen en op de hogere asa standen (lees vanaf 200 a 400) kwam er wel erg veel ruis gratis bij zeg... pfff... daar heb ik met mijn canon geen last van ...

alleen zo enorm merkgebonden ben ik niet hoor.. hier voor schoot ik alles met analoge pentax. en als nikon op dat moment een betere camera had gehad voor de zelfde prijs... had het misschien wel een nikon geworden.

ik ben ook wel benieuwd naar die d200 overigens... mijn vrouw gaat naar de presentatie ... ben benieuwd wat ze er van vind. ghi ghi... tsja en als ik echt geld te veel had werd het een hasselblad

tanks voor het compliment trouwens. ik moet toch echt nog wat andere lensen... zit nu met dat kitlansje te piemelen... met een betere lens dnek ik dat de foto nog net wat strakker was geweest... alhoewel als je het echte resultaat ziet kan je verselijk veel detail zien. maar ja dat is niet leuk voor op internet... jpg file van 8mb of raw die bijna niemand kan zien


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 17-01-2006 12:04 by Phantom Lord Profiel van Phantom Lord

quote:
Op 17 januari 2006 8:41 schreef Morgil het volgende:
Blauwfilter he Dankje
En dat vind ik dan het grote minpunt van die foto's, dat blauwfilter... Op zich zijn het mooie foto's, maar door dat blauwfilter word het wat minder aantrekkelijk IMHO...

Maar goed, misschien als het blauw iets minder naar voren komt en het meer een schemering lijkt dat ze dan wel echt prachtig zijn...


FREEZE


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 17-01-2006 18:06 by Saphire Profiel van Saphire



39 megapixel Hasselblad DSLR
En ik maar lopen dromen over de Canon 5D...

Cpt. Chaos: 20D...hmmm...oook nog sterk over lopen twijfelen maar de prijs/kwaliteit verhouding ten opzichte van de 350D is toch een tikkie "slechter" bij de 20D. Ik heb er uiteindelijk dus voor de 350D gekozen omdat ik die 700euro liever aan betere lenzen/batterypack/compactflash/belichtingsapperatuur uit wilde geven.

Either way; hoe ver ben je met het uitvogelen van de camera? Ik heb alleen een franse, duitse en italiaanse manual bij de mijne gekregen en heb ik in mijn geval niet zo veel aan helaas. Weet jij misschien waar ik een engelse of misschien zelfs nederlandse versie zou kunnen downloaden? En heb jij ook zo'n problemen met de software die je erbij hebt gekregen om de fotos te exporteren? Bij mij duurt het onwijs lang om het programma op te starten
En dan nog iets: heb je er al aan gedacht om een 80mm F/1.8 objectief van canon aan te schaffen? Het is (helaas) een statische lens maar hij kost maar rond de 100EU en de DOF van die lens is behoorlijk goed (met name voor portretfotografie). Voor die prijs echt een koopje.
Review: http://www.dealtime.co.uk/xPR-Canon_EF_50mm_f_1_8_II_Lens~RD-186888261252

Een vriend van me die vooral modelfotografie doet en ook een 20D heeft gebruikt deze lens erg vaak.

En nog eventjes een loze foto erbij zonder enige reden.




p.s. @skitzoid: Ik heb dus eindelijk weer een camera!


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 17-01-2006 18:26 by Heiden Profiel van Heiden

Da's een vette camera en een mooi staaltje fotografie.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 17-01-2006 18:29 by Saphire Profiel van Saphire

Die vette camera mag dan ook wel zo'n 40.000 dollarsch kosten

En danku! Maar het is voornamelijk een hoop gepiel in photoshop dat die foto enigzins degelijk maakt


Onbewerkte ninjafoto:



Aaaahhh...DSLR...


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 17-01-2006 18:32 by Saphire Profiel van Saphire

Oh, en nog wat snapshots van een meid die bij hetzelfde bedrijf als ik stage liep. Helaas liep ze maar een half jaar stage en is ondertussen weer weg







en nog wat fotos die ik nog met mijn oude camera genomen heb, onbewerkt.







cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen