IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Fotografie deel IV Vorige pagina | Volgende pagina
Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 17-01-2006 20:01 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 17 januari 2006 18:06 schreef Saphire het volgende:


39 megapixel Hasselblad DSLR
En ik maar lopen dromen over de Canon 5D...




Tering! Wat een monster!


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 17-01-2006 21:04 by Cpt.Chaos Profiel van Cpt.Chaoshttp://www.chaos.antisociaal.nl

quote:
Op 17 januari 2006 18:06 schreef Saphire het volgende:


39 megapixel Hasselblad DSLR
En ik maar lopen dromen over de Canon 5D...


tsja ik droom voorlopig gewoon van die hasselblad, of een Canon EOS-1Ds Mark II... kwijl... ghi ghi

quote:
Cpt. Chaos: 20D...hmmm...oook nog sterk over lopen twijfelen maar de prijs/kwaliteit verhouding ten opzichte van de 350D is toch een tikkie "slechter" bij de 20D. Ik heb er uiteindelijk dus voor de 350D gekozen omdat ik die 700euro liever aan betere lenzen/batterypack/compactflash/belichtingsapperatuur uit wilde geven.


tsja ik heb voor die vreselijk snele opstarttijd en net dat beetje extra gekozen en heb daar inderdaad net even wat meer voor betaald. ik heb er absoluut geen spijt van. wat een heerlijke camera en hij ligt ook echt lekker in de hand. en als die andere dingen komen wel... gewoon weer even sparen en dan lensje erbij... dan weer wat sparen en een batterygrip... and the list goes on and on

quote:
Either way; hoe ver ben je met het uitvogelen van de camera? Ik heb alleen een franse, duitse en italiaanse manual bij de mijne gekregen en heb ik in mijn geval niet zo veel aan helaas. Weet jij misschien waar ik een engelse of misschien zelfs nederlandse versie zou kunnen downloaden?


de basis functies heb ik al wel door alleen nu nog die extra mogelijkheden nog. nou ja de meeste dingen gebruik i daarvan waarschijnlijk toch niet omdat ik heel veel gewoon met de hand in stel. vind ik persoonlijk toch het fijnste werken. waar je die handleidingen kan downloaden weet ik zo niet maar ik hou wel een oogje in het zijl...

quote:
En heb jij ook zo'n problemen met de software die je erbij hebt gekregen om de fotos te exporteren? Bij mij duurt het onwijs lang om het programma op te starten


nergens geen problemen mee. werk allemaal perfect, op de pc en de laptop. me mac is dood helaas dus daar heb ik het niet kunnen proberen maar als daar vervanging voor in huis is ga ik dat ook zeker doen.

quote:

En dan nog iets: heb je er al aan gedacht om een 80mm F/1.8 objectief van canon aan te schaffen? Het is (helaas) een statische lens maar hij kost maar rond de 100EU en de DOF van die lens is behoorlijk goed (met name voor portretfotografie). Voor die prijs echt een koopje.
Review: http://www.dealtime.co.uk/xPR-Canon_EF_50mm_f_1_8_II_Lens~RD-186888261252

Een vriend van me die vooral modelfotografie doet en ook een 20D heeft gebruikt deze lens erg vaak.


tsja ik wil eerst een macro lens aanschaffen, ook met vast brandpunt want die zijn nu eenmaal lichtsterker. daar na kijk ik wel weer verder.
ik hou niet zo van modelfotografie. meer natuur en kunstzinnig (weet niet anders hoe ik het moet omschrijven).

het kitlensje wat er bij zit vind k persoonlijk niet zo bijzonder. ik loop nu eerder tegen de grensen van dat lensje aan als die van me camera. best irri maar dat is niet anders.

quote:
En nog eventjes een loze foto erbij zonder enige reden.




p.s. @skitzoid: Ik heb dus eindelijk weer een camera!


wel beter he... ik moest noodgedwongen ook een tijdje mijn hobby stil leggen en dat frustreerde behoorlijk... nu kan ik ook weer naar hartelust schieten en ben daar superblij mee... ghi ghi...

geinige foto trouwens...


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-01-2006 21:43 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 17 januari 2006 18:06 schreef Saphire het volgende:


39 megapixel Hasselblad DSLR
En ik maar lopen dromen over de Canon 5D...



BRUUT

Maar kan die ECHT concurreren met medium en large formats voor professionele fotografie?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 17-01-2006 21:49 by Cpt.Chaos Profiel van Cpt.Chaoshttp://www.chaos.antisociaal.nl

quote:
Op 17 januari 2006 21:43 schreef Chelman het volgende:
BRUUT

Maar kan die ECHT concurreren met medium en large formats voor professionele fotografie?


je had een aantal jaren geleden al digitale camera's die konden tippen aan kidden en groot formaat camera's alleen konden die alleen maar stillevens fotograferen vanwege de vreselijk lange tijd die zo'n ding nodige had. hij scande het dan als het ware...

of deze camera het kan tippen bij groot formaat weet ik niet. het is een digitaal broertje van de middenformaat camera met een fullsize censor... dus denk wel dat die inderdaad kan concurerren met analoge middenformaat camera's (had ik zelf een paar jaar geleden ook niet gezegd hoor... sterker nog... ik had een jaar geleden nog afgezworen...


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 21-01-2006 18:40 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Had ik al gezegd dat mijn uitzicht heerscht? Gisteravond in ieder geval...







Misschien heb ik wel het beste uitzicht van heel Amsterdam. En dat op maar tien minuutjes fietsen van centraal station...

Aaargh, erg blij met waar ze woont.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 21-01-2006 18:44 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 21 januari 2006 18:40 schreef Aaargh het volgende:

Misschien heb ik wel het beste uitzicht van heel Amsterdam. En dat op maar tien minuutjes fietsen van centraal station...

Aaargh, erg blij met waar ze woont.


Dat is idd een achterlijk mooie plek om te wonen. Patsertje!


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 21-01-2006 20:36 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Noord-Holandse zonsondergangen zijn de beste!


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 21-01-2006 20:48 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 21 januari 2006 20:36 schreef Aaargh het volgende:
Noord-Holandse zonsondergangen zijn de beste!


Hmh, dat durf ik te bestrijden! *zoekt zonsondergang*


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 21-01-2006 22:04 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 21 januari 2006 20:48 schreef Brujo het volgende:
Hmh, dat durf ik te bestrijden! *zoekt zonsondergang*


*Wacht nieuwsgierig af...*


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 22-01-2006 4:22 by Psychonaut Profiel van Psychonaut



Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 22-01-2006 4:25 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Corsica, zonsopgang 5:34

edit morgil:// resize even, dan ziet hij er ws ook scherper uit.

[Dit bericht is gewijzigd door Morgil op 22-01-2006 17:28]


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 22-01-2006 4:38 by Doomy Profiel van Doomy

ziet er beter uit als zwolle om 4:37


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 22-01-2006 11:44 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 22 januari 2006 4:25 schreef Psychonaut het volgende:
Corsica, zonsopgang 5:34

*hele grote foto*


Hm, anders resize je 'm even.

Edit: Moeilijk man, quoten.

[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh op 22-01-2006 11:45]


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 22-01-2006 17:54 by bazzio Profiel van bazzio

Uurtje strand met de hond, mag helaas nog niet te veel lopen.









Bazzio Attacks!!!


skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 23-01-2006 13:03 by skitzoid kitten Profiel van skitzoid kitten

quote:
Op 17 januari 2006 18:06 schreef Saphire het volgende:

p.s. @skitzoid: Ik heb dus eindelijk weer een camera!




oni
Usericon van oni
Posted 23-01-2006 22:56 by oni Profiel van oni

hoi allemaal,

*whelp*
ik kan wel wat van de aanwezige deskundigheid hier gebruiken bij het bepalen wat mijn eerste digitale camera wordt.
budget: 200-300 euro (plus ca. 50 voor extra geheugen).
doel: m.n. foto's maken bij concerten (niet op grote afstand dus 3x optische zoom leek me genoeg?) & in vaak niet erg lichte omgevingen, met een zo compact mogelijke camera die snel reageert en niet al te veel energie verbruikt.
o ja en ik heb totaal geen verstand van foto's maken.
duz.

ik heb met enige moeite mijn opties weten te beperken tot de volgende camera's:
fuji finepix Z1
canon ixus 50
samsung digimax L50

wie kent deze camera's of kan mij tips geven waar ik op moet letten (soort lens/resolutie/sluitertijd/?)?
de fuji heeft nu mijn voorkeur omdat ik begrepen heb dat deze veel kan met weinig licht (iets met 8hoekige pixels die meer licht kunnen vangen) en omdat hij snel reageert. en ik vind 'm mooi.

ik heb ook diverse canon powershots en sony cybershots bekeken, maar die vond ik allemaal toch te groot ( - en dat terwijl vergeleken met het bakbeest wat ik nu gebruik alles mini is). zit er veel verschil in kwaliteit tussen de ultracompacte en de iets minder compacte?

duz, euh, anyone?


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 23-01-2006 22:59 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 22 januari 2006 17:54 schreef bazzio het volgende:
Uurtje strand met de hond, mag helaas nog niet te veel lopen.










schitterend!!!



Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 23-01-2006 23:33 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 23 januari 2006 22:56 schreef oni het volgende:
hoi allemaal,

*whelp*
ik kan wel wat van de aanwezige deskundigheid hier gebruiken bij het bepalen wat mijn eerste digitale camera wordt.
budget: 200-300 euro (plus ca. 50 voor extra geheugen).
doel: m.n. foto's maken bij concerten (niet op grote afstand dus 3x optische zoom leek me genoeg?) & in vaak niet erg lichte omgevingen, met een zo compact mogelijke camera die snel reageert en niet al te veel energie verbruikt.
o ja en ik heb totaal geen verstand van foto's maken.
duz.

ik heb met enige moeite mijn opties weten te beperken tot de volgende camera's:
fuji finepix Z1
canon ixus 50
samsung digimax L50

wie kent deze camera's of kan mij tips geven waar ik op moet letten (soort lens/resolutie/sluitertijd/?)?
de fuji heeft nu mijn voorkeur omdat ik begrepen heb dat deze veel kan met weinig licht (iets met 8hoekige pixels die meer licht kunnen vangen) en omdat hij snel reageert. en ik vind 'm mooi.

ik heb ook diverse canon powershots en sony cybershots bekeken, maar die vond ik allemaal toch te groot ( - en dat terwijl vergeleken met het bakbeest wat ik nu gebruik alles mini is). zit er veel verschil in kwaliteit tussen de ultracompacte en de iets minder compacte?

duz, euh, anyone?


Als je voor klein gaat moet je zeker ook de Sony Cyber-shot DSC-P150 bekijken. Die brengt het er goed vanf in de testen. Een stuk beter als de Ixus i.i.g. De Canon powershots scoren ook altijd goed.
Die compacts van fuji en samsung zou ik maar laten liggen. Je kunt de vergelijkingen zelf maken:

http://www.dcresource.com/reviews/
http://www.dpreview.com/reviews/
http://www.imaging-resource.com/


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 23-01-2006 23:42 by arrebar (Speciaal lid) Profiel van arrebarhttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 23 januari 2006 22:56 schreef oni het volgende:
hoi allemaal,

*whelp*
ik kan wel wat van de aanwezige deskundigheid hier gebruiken bij het bepalen wat mijn eerste digitale camera wordt.
budget: 200-300 euro (plus ca. 50 voor extra geheugen).
doel: m.n. foto's maken bij concerten (niet op grote afstand dus 3x optische zoom leek me genoeg?) & in vaak niet erg lichte omgevingen, met een zo compact mogelijke camera die snel reageert en niet al te veel energie verbruikt.
o ja en ik heb totaal geen verstand van foto's maken.
duz.

ik heb met enige moeite mijn opties weten te beperken tot de volgende camera's:
fuji finepix Z1
canon ixus 50
samsung digimax L50

wie kent deze camera's of kan mij tips geven waar ik op moet letten (soort lens/resolutie/sluitertijd/?)?
de fuji heeft nu mijn voorkeur omdat ik begrepen heb dat deze veel kan met weinig licht (iets met 8hoekige pixels die meer licht kunnen vangen) en omdat hij snel reageert. en ik vind 'm mooi.

ik heb ook diverse canon powershots en sony cybershots bekeken, maar die vond ik allemaal toch te groot ( - en dat terwijl vergeleken met het bakbeest wat ik nu gebruik alles mini is). zit er veel verschil in kwaliteit tussen de ultracompacte en de iets minder compacte?

duz, euh, anyone?

Ga niet voor kleine camera's. Bij camera's geldt over het algemeen hoe groter hoe beter. Compacte camera's hebben vaak kleine lenzen, en die zijn de pest voor je beeldkwaliteit. Kijk wat de functies van de camera zijn (hoe meer je zelf in kunt stellen hoe beter) en kijk naar de lichtopbrengst. Wat dat laatste betrefd, kleine lenzen laten veel minder licht door.

Ik ben zelf begonnen met een olympus c-765. Erg fijn als beginnerscamera, in het begin zat ik op de standaardinstellingen te kutten maar de mooiste foto's schiet je toch door zelf de instellingen te bepalen. Die camera moet nu zo'n 300 zijn denk ik. Het enige nadeel is dat het soms een halve seconde tussen het moment dat je de knop indrukt en de foto zit. En dat het scherpstellen soms wat traag gaat.

Dat is ook de reden dat ik naar de spiegelreflex wil, maar voor de rest is het een prima camera.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 24-01-2006 0:06 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

KIP!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-01-2006 21:09 by Heiden Profiel van Heiden

















Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 24-01-2006 21:14 by Bleh? Profiel van Bleh?

Vooral die eerste en de voorlaatste.
edit: en de 4de! hehe

[Dit bericht is gewijzigd door Bleh? op 24-01-2006 21:17]


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-01-2006 22:25 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ze zijn weer mooi Heiden.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 24-01-2006 22:28 by Heiden Profiel van Heiden



Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 24-01-2006 22:29 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Wat is dat voor een ruine, Heiden?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen