IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Wandeltopic Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-03-2006 17:52 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hmm, geen topic in deze richting kunnen vinden, nieuwe dan maar. Doel: Plaats hier je tips voor wandeltochten, liefst met kaart. Hier mijn tip:

Gisteren een wandeltocht van ruim zeseneenhalf uur gemaakt in het Drents-Friese Wold. Dit gebied is na de Veluwe het grootste natuurgebied in Nederland. Het was gisteren nog iets te koud, maar binnen enkele weken denk ik hier de eerste adders, ringslangen en levendbarende hagedisjes wel weer te kunnen spotten. Gisteren moesten we ons tevreden stellen met enkele reeën en de nodige (roof)vogels. Wij hebben er gisteren 6,5 uur gewandeld, maar ook kortere en langere tochten zijn mogelijk. Aanrader voor de natuurliefhebber.

Hieronder nog enkele fotoimpressies van het gebied:







[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 23-01-2010 18:42]


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-03-2006 17:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ziet er nice uit, mag je er met een hond in?


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 20-03-2006 17:53 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

hehehe cool woonde ik vlakbij..ook een aanrader is dwingeloer veld..


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-03-2006 17:55 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2006 17:53 schreef Jenje het volgende:
Ziet er nice uit, mag je er met een hond in?


Ja, mits aangelijnd. Maar stiekem laat ik ze wel es los hoor.

@Smoochy: Daar ben ik een paar jaarterug ook al es geweest ja, ook mooi, en ook veel adders!
Edit:Ik woon er ook redelijk dichtbij. 20 Autominuutjes ongeveer.

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 20-03-2006 17:56]


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-03-2006 17:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ah over paar weekies eens heen gaan, dan bloeit alles wat meer en meer kans op jonge dieren


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 20-03-2006 17:56 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik vind wandelen zo doelloos. En ik heb er het geduld ook niet voor. Het gaat zo langzaam, hehe.



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-03-2006 17:57 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2006 17:55 schreef Jenje het volgende:
Ah over paar weekies eens heen gaan, dan bloeit alles wat meer en meer kans op jonge dieren


Tip: Ga vroeg. Is echt een supergroot gebied, en twee of drie uurtjes is echt te weinig.


spelfout weggehaald...


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 20-03-2006 17:58 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2006 17:55 schreef varanus het volgende:
Ja, mits aangelijnd. Maar stiekem laat ik ze wel es los hoor.

@Smoochy: Daar ben ik een paar jaarterug ook al es geweest ja, ook mooi, en ook veel adders!
Edit:Ik woon er ook redelijk dichtbij. 20 Autominuutjes ongeveer.


Ja klopt ben vorig jaar nog geweest op het dwingeloerveld trapte bijna nog op een slang..nooit gezien tussen het blad

Drentse-friesewoud was voor mij 10min fietsen.

Ook wel leuk om te lopen is natuurgebied AA en de hunze weet niet of je honden mee mag nemen.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-03-2006 17:58 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht



spelfout weggehaald...


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 20-03-2006 18:00 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

Wow, ziet er inderdaad gaaf uit! Wil deze zomer ook wat door NL gaan reizen, samen met een vriendin. Mss. op de fiets en daar een poos voor uittrekken. Lijkt me geweldig. Lekker veel in de natuur zijn.


Disko Disko Partizani


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-03-2006 18:02 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

uhm, tsja de veluwe bij apeldoorn en velp zijn mooie plekjes maar iets specifieker kan ik helaas niet worden... en de peel uiteraard, bij liessel


Je moeder.


Duysternesse
Das beste van Antje
Usericon van Duysternesse
Posted 20-03-2006 19:17 by Duysternesse Wijzig reactieProfiel van DuysternesseQuote dit bericht

Friezenberg en Holterberg, gelegen in Twente natuurlijk.


Sola Fide. Sola Deo Infernali Gloria


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-07-2006 10:38 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Dit weekend weer een "veldtocht" in de planning staan. Weet nog niet precies waar, maar denk weer gewoon op de Fries/Drentse grens. Lekker dichtbij. Belooft weer wat koeler te worden, dus uitstekend weer om weer een uurtje of 6/7 rond te dwalen en van de mooie Nederlandsche natuur te genieten.


spelfout weggehaald...


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 07-07-2006 10:50 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

In het Drentse Wold heb ik ook wel eens gelopen, toen ik in het gelijknamige bungalowpark zat. Mooie omgeving inderdaad, goed lopen daar!

Tip; de Airborne wandeltocht. Elk jaar op de eerste zaterdag van september (dit jaar dus op 2 september) in Oosterbeek (vlakbij Arnhem). De lengte van de te kiezen routes zijn 5, 10, 15, 25 en 40 kilometer. Aanleiding van deze wandeltocht is het herdenken van de slag bij Arnhem. Er doen elk jaar zo'n 10.000 mensen mee. De site (http://www.airbornewandeltocht.nl/) komt over 3 dagen weer online. Als je de 40 kilometerroute loopt dan is het (uiteraard) verreweg het rustigst. De 5, 10 en 15 kilometer zijn bijna tijdens de hele route erg druk.

Een andere tip, als je niet zo van dat massale houdt; Ga eens een keer wandelen van station Schin Op Geul naar Valkenburg. Schitterende omgeving, stevige klimmetjes, maar wel wat kort. Je kunt de wandeling verlengen door een station vroeger of later uit de trein te stappen. Het is een tijdje een NS-wandeling geweest (uit het Er-Op-Uit-boekje), maar dat is nu helaas niet meer het geval. Ik heb dus geen routebeschrijving hiervoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Tenderstrike op 07-07-2006 10:50]



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 07-07-2006 10:58 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht



Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 07-07-2006 11:41 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Vet topic, varanus!

Één van de mooiste en oudste bossen van Nederaland vind ik het Speulder- en Sprielderbos. Het is vlakbij Garderen (Veluwe). Er is een wandelroute, maar ik kan zo gauw geen kaartje vinden. Meer info hier .


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 07-07-2006 11:49 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2006 18:02 schreef karnivoor het volgende:
uhm, tsja de veluwe bij apeldoorn en velp zijn mooie plekjes maar iets specifieker kan ik helaas niet worden... en de peel uiteraard, bij liessel

Nabij Apeldoorn ligt het Kroondomein.
Wederom een van de mooiste stukjes van NL en wat mij betreft wel een reisje waard. Wie denkt dat naaldbomen saai zijn moet de Douglas-opstand hier es bekijken, enkele van de grootste en hoogste bomen van het land staan daar tussen.
De NS heeft er geloof ik een 2 daagse tocht uitgestippeld van Apeldoorn tot Harderwijk en er zijn vast genoeg meer losse routes.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


the witch
beter langharig dan kortzichtig
Usericon van the witch
Posted 07-07-2006 11:56 by the witch Wijzig reactieProfiel van the witchQuote dit berichthttp://www.occultfest.nl

Ik zag van de week in de veronica gids de mysterie van hetreestdal route. Nu woon ik daar zelf ook dus heb even gekeken op de site: www.mysteriesvanhetreestdal.nl. Daar staat ook een wandelroute op en die gaat langs plekken waar vroeger spannende en geheimzinnige dingen zijn gebeurd. (heksen, geesten en verhalen over mensen die daar vroeger zijn vermoord enzo). Lijkt me wel leuk om die route eens te lopen.


see you at occultfest!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 07-07-2006 12:11 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Vergeet je toverstokje niet.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


the witch
beter langharig dan kortzichtig
Usericon van the witch
Posted 07-07-2006 12:35 by the witch Wijzig reactieProfiel van the witchQuote dit berichthttp://www.occultfest.nl

quote:
Op 7 juli 2006 12:11 schreef Jällö het volgende:
Vergeet je toverstokje niet.

Die heb ik altijd bij me samen met mijn bezemsteel en punthoed.


see you at occultfest!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-07-2006 12:40 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2006 11:41 schreef Jällö het volgende:
Vet topic, varanus!

Één van de mooiste en oudste bossen van Nederaland vind ik het Speulder- en Sprielderbos. Het is vlakbij Garderen (Veluwe). Er is een wandelroute, maar ik kan zo gauw geen kaartje vinden. Meer info hier .


Veluwe heerscht idd heel hard. Wil ik binnenkort ook weer eens heen, maar dan meteen voor een weekend. Twee weekjes terug even een tussenstop gemaakt bij Hoenderlo. Tijd om net even een uurtje te lopen, veel te kort dus, maar toch nog drie wilde zwijnen kunnen spotten.

Maar als ik echt even door bos en hei wil lopen, wil ik echt minstens 5 uren onderweg zijn. En vooral een beetje op tijd weg. Liefst voor 7 uur nog.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-07-2006 12:52 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2006 10:58 schreef NecRobert het volgende:
http://www.staatsbosbeheer.nl/ontdek/bijzonderenatuurgebieden/default.asp


Zitten mooie tips bij idd


spelfout weggehaald...


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 07-07-2006 13:30 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2006 17:56 schreef Oud Vuil het volgende:
Ik vind wandelen zo doelloos.

Wim, is dat niet zo'n beetje DE definitie van "wandelen"??
Ik vind wandelen wel leuk maar het vlakke karakter van Nederland en nergens compleet stilte (mensen, auto's, vliegtuigen, heli's enz.) maakt het toch iets minder interessant.



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 07-07-2006 13:47 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Tja, zo is er altijd wel wat.
Alpenbewoners klagen weer dat wandelen in hun omgeving veel te vermoeiend is, in Noorwegen regent het 90% van de tijd en ga zo maar door.

Het nadeel van wandelen hier in de buurt is het risico dat je door een beer aan stukken wordt gescheurd.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 07-07-2006 13:55 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2006 13:47 schreef Jällö het volgende:
Het nadeel van wandelen hier in de buurt is het risico dat je door een beer aan stukken wordt gescheurd.

Moet je pijp roken, blijven ze weg.


mvg wk10


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 07-07-2006 14:02 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Hehe echt?

'k Zat em vorig jaar iig ook een beetje te knijpen toen we in de bergen van Slovenie liepen waar van die bordjes stonden dat er beren zitten. Heel mooi wandelen daar (en zwaar hehe) btw..

http://www.bohinj.si/sport/mountaineering_en.html

Eerst kabelbaan gepakt en vervolgens niet aan de route gehouden. Cq de weg kwijt hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 07-07-2006 14:07]


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen