IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Gelaatsscans alle Nederlanders in databank Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 21-09-2009 18:56 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Je kan iemand met een pen vermoorden, maar met een pistool is het toch wel gemakkelijker en ook op grotere schaal te doen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-09-2009 19:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 september 2009 18:54 schreef Argus het volgende:
Je hebt duidelijk niet de moeite genomen je in te lezen.

Ik heb alleen je eerste reactie na het nieuwsbericht gelezen, en dat bericht waar ik op reageerde meer is echter niet nodig.
Maar links/rechts classificatie is alles behalve duidelijk, dus zijn er niet eens betrouwbare cijfers over te vormen.


quote:
Het punt van een enkeling die fraude pleegt hadden we ook in de OM discussie al gehad. Toen de politie het nog met gebroken takjes als bewijs moest doen dat er iemand ergens gelopen had werden er ook takjes vervalst door mensen.
Daar heeft het werktuig van het moment niet mee te maken en het argument valt daarmee geheel aan duigen.


Nouja het gaat erom dat je nu misschien een veilig staat hebt, maar als je eenmaal zo'n database gemaakt heb is het maar een kleine stap voor de overheid om gebruik van die gegevens te maken. Natuurlijk gebeurt zoiets niet zomaar, maar je moet overheden nooit volledig vertrouwen want op het punt dat het zover is wordt er misbruik van gemaakt.

Daarnaast zie ik het nut er niet echt van in, het maakt het alleen maar makkelijker om te frauderen, omdat de nadruk gelegd wordt op vingerafdrukken zullen criminelen er ook gewoon meer rekening mee houden. Met een beetje latex heb je zo de vingerafdruk van een ander.

Voorlopig geen paspoort verlengen voor mij dus hehe.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 21-09-2009 19:28]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2009 19:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 18:54 schreef Hypnos het volgende:



en als je plastische charcuterie laat doen, moet je dan terug laten scannen?


signature


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 22-09-2009 8:41 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Pfff, blij dat er niet alleen reacties zijn waarin mijn 'een aluminiumhoedje' wordt aangeraden of waarin je wordt afgeschilderd als een paranoide linksch mensch.

Eerst identificatieplicht, electronisch kinddossier, electronisch patientendossier, nu vingerafdrukken, straks zwarte doos in je auto http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/10/mobiele-operators-enthousiast-over-ecall-zwarte-doos-systeem en wat gaat er nog allemaal komen?

Ik vraag me af waar ligt de grens? Waarom niet gelijk camera's in huizen? Is lekker veilig, kun je gevallen van kindermishandeling vroegtijdig opsporen, eenzame bejaarden kun je beter in de gaten houden (gaan gevalletjes van drie jaar dood in huis liggen meer) huiselijk geweld of mishandeling van huisdieren ook veel beter inzichtelijk. En als je toch niets te verbergen hebt, wat is daar dan mis mee??? Ben heel benieuwd waar de grens ligt van mensen die vingerafdrukkendatabase niets verkeerds in zien...mogen ze ook je DNA? Die zwarte doos in je auto? Camera in je straat? Bij je voordeur? In je huis? Waar ligt je grens?

Voor mezelf ligt de grens bij bijvoorbeeld biometrische kenmerken verzamelen, dat vind ik echt te ver gaan.

Mij bekruipt het gevoel van een kikker in een pan die langzaam aan de kook wordt gebracht. Een metafoor, die overigens biologisch niet schijnt te kloppen, maar toch: een kikker in een pan koud water langzaam aan de kook brengen> kikker kookt dood. Een kikker in een pan kokend water gooien> kikker springt eruit. In dit geval, een overheid die al die privacy beperkende maatregelen in één keer doorvoert> burgers komen massaal in opstand; maar een overheid die die maatregelen stapje voor stapje in voert> burgers gaan er rustig in mee.



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-09-2009 9:13 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Nu even wachten tot Argus jouw bezit van een legitieme woonruimte in twijfel trekt.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-09-2009 9:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar voorheen werd toch ook alles geregistreerd, nu wordt het alleen gedigitaliseerd? Zie het probleem niet zo ..


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-09-2009 9:16 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Voorheen werden je vingerafdrukken inderdaad overgetrokken op een papiertje.

Al wakker Jenje?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-09-2009 9:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Voorheen werden ze op inkt gezet als je een keer wat gedaan had ja. Nu worden ze gebruikt ter identificatie, wat is nu je probleem?


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-09-2009 9:18 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Dat is toch een verschil? Je zegt dat nu 'tzelfde gebeurt en dat is niet zo. Je kan discussiëren over het nut van de vingerafdruk maar lul er niet omheen dat niet nieuw is. Vroeger werd je vingerafdruk afgenomen als je een verdachte of veroordeelde was. Nu niet meer: nu wordt 't gedaan als je een Nederlands burger bent.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-09-2009 9:23 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 18:52 schreef Gemene Lepel het volgende:
Mooi, die wet voor de vingerafdrukken kan zo veranderd worden waardoor justitie volledige toegang heeft, en ook dus zonder verdenkingsgronden een willekeurige vingerafdruk in de database kunnen zoeken om zo 'verdachten' op het spoor te komen. Op zo'n moment ben je schuldig tot je het tegendeel bewijst.

Elke expert die ik over de vingerafdrukken heb horen spreken was negatief: het zou geen tot nauwelijks effect hebben, laat juist meer ruimte open tot geknoei en brengt nieuwe data tot stand die een ernstig gevaar is bij een lek.

Overigens kom ik de sportschool hier nu ook alleen nog maar binnen met een vingerafdrukscan. Pasjes waren te ouderwets.

Wel apart dat Argus enige kritiek over vingerafdrukdatabases gelijk af doet als paranoia links-extremistisch gelul. Als iets een dooddoener is voor deze discussie is het zo'n uitspraak wel.


Omdat Jenje domme vragen stelt die een pagina geleden al zijn beantwoord .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-09-2009 9:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee, vroeger werden andere identitificatiemiddelen gebruikt. Criminaliteit haalde die in, dus moeten er nieuwe komen ....



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-09-2009 9:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2009 9:23 schreef Gemene Lepel het volgende:
Omdat Jenje domme vragen stelt die een pagina geleden al zijn beantwoord .

Als jij nou eens je hoofd uit Agnes Kant d'r reet trekt en niet zo pseudo-intellectueel probeert te doen.

IK zie het probleem niet. Dat jij elke verandering ziet als een aanval op je "persoonlijke vrijheden" zie ik meer als salontafeljankerij dan als daadwerkelijk iets zorgwekkends.

(grappig overigens dat je net zo erg als Grey bent nu)


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-09-2009 9:37 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2009 9:31 schreef Jenje het volgende:
Als jij nou eens je hoofd uit Agnes Kant d'r reet trekt en niet zo pseudo-intellectueel probeert te doen.

IK zie het probleem niet. Dat jij elke verandering ziet als een aanval op je "persoonlijke vrijheden" zie ik meer als salontafeljankerij dan als daadwerkelijk iets zorgwekkends.

(grappig overigens dat je net zo erg als Grey bent nu)


Sterk Jenje, heel sterk. Je persoonlijke aanval gecombineert met een veelvuldig herhalen van 'vroeger hadden ze al data van ons dus ze mogen meer data hebben, ik zie het probleem niet en iedereen die dat wel ziet is een linkse pseudo-intellectueel'
is te krachtig voor mij om nog een weerwoord te geven.

Dus, laten we jouw argumenten even op een rij zetten:

-je ziet het probleem niet
-het is links om het probleem wel te zien
-je ziet het niet als iets zorgwekkends
-als iemand het wel als zorgwekkend ziet is een salontafeljanker

Sublieme argumenten, en dat al zo vroeg op de ochtend. Ik ben bijna overtuigd, maar misschien heb ik nog één extra argument nodig, dus als er nog iets in je opkomt, schroom niet op het te delen met de wereld!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-09-2009 9:39 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2009 9:31 schreef Jenje het volgende:
Als jij nou eens je hoofd uit Agnes Kant d'r reet trekt en niet zo pseudo-intellectueel probeert te doen.

IK zie het probleem niet. Dat jij elke verandering ziet als een aanval op je "persoonlijke vrijheden" zie ik meer als salontafeljankerij dan als daadwerkelijk iets zorgwekkends.

(grappig overigens dat je net zo erg als Grey bent nu)

Eerder werd pas als je verdacht gekeken of je matcht met gevonden vingerafdrukken. Nu kun je bij een zaak betrokken worden omdat je vingerafdrukken gevonden zijn op een plaats delict.

Dat laatste hoeft niet erg te zijn, zolang men maar nog met méér dan het vingerafdrukbewijs moet komen om je daadwerkelijk verdacht te maken (laat staan je te veroordelen). Maar aangezien het in dat geval nog steeds nodig is om ándere aanwijzingen te hebben om iemand tot verdachte te maken is er geen enkel nut om van te voren al iemand bij de zaak te betrekken omdat er vingerafdrukken van gevonden zijn; in dat geval komt het toch in principe neer op het oude systeem. Mocht je wel tot verdachte gebombardeerd kunnen worden doordat een vingerafdruk van je gevonden is, tsja, dat lijkt me sowieso een slechte zaak. Dus, ofwel is het nutteloos ofwel is het gewoonweg verkeerd.

Verder vind ik het typisch dat mensen die normaal gesproken elk vermeend foutje van de overheid aangrijpen om te zeggen hoe dom de overheid is er juist wél op vertrouwen dat ze goed met dit soort informatie om kunnen gaan. Zoals kwelgeest in het begin van dit topic, onbegrijpelijk...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-09-2009 9:39 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Haha godver, dat Greycloak argument had ik nog niet gezien, het wordt steeds beter. Laat dat laatste argument maar zitten, je hebt me overtuigd. :')

EDIT: is Jenje nou aan 't werk gegaan of?


[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 22-09-2009 9:48]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-09-2009 10:21 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 september 2009 9:39 schreef Gemene Lepel het volgende:

EDIT: is Jenje nou aan 't werk gegaan of?



Dat lijkt me heel sterk....

En over het andere geneuzel, ik vind het ook te ver gaan, maar sommige mensen zien de privacy toch al liever afgeschaft worden omdat "ze niets te verbergen hebben" dus die zullen het wel met de verplichting eens zijn.

Ik vind die redenatie zo ontzettend krom: "ik heb niets te verbergen dus het maakt mij niet uit". Ik vind dat het erg veel uitmaakt, de overheid heeft geen zak met mijn leven te maken, als ik gewoon mijn belasting afdraag en mij binnen de kaders van de wet beweeg.



Boeiender


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 22-09-2009 10:21 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2009 8:41 schreef 1i1ith het volgende:

Ik vraag me af waar ligt de grens? Waarom niet gelijk camera's in huizen? Is lekker veilig, kun je gevallen van kindermishandeling vroegtijdig opsporen, eenzame bejaarden kun je beter in de gaten houden (gaan gevalletjes van drie jaar dood in huis liggen meer) huiselijk geweld of mishandeling van huisdieren ook veel beter inzichtelijk. En als je toch niets te verbergen hebt, wat is daar dan mis mee??? Ben heel benieuwd waar de grens ligt van mensen die vingerafdrukkendatabase niets verkeerds in zien...mogen ze ook je DNA? Die zwarte doos in je auto? Camera in je straat? Bij je voordeur? In je huis? Waar ligt je grens?

Voor mezelf ligt de grens bij bijvoorbeeld biometrische kenmerken verzamelen, dat vind ik echt te ver gaan.



Kan/wil een Argus of Jenje of een ander persoon die geen probleem ziet in een vingerafdrukdatabase een aangeven waar voor hem/haar de grens ligt? Ben ik echt benieuwd naar!

[Dit bericht is gewijzigd door 1i1ith op 22-09-2009 10:29]



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 22-09-2009 11:10 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 18:52 schreef Gemene Lepel het volgende:
Mooi, die wet voor de vingerafdrukken kan zo veranderd worden waardoor justitie volledige toegang heeft, en ook dus zonder verdenkingsgronden een willekeurige vingerafdruk in de database kunnen zoeken om zo 'verdachten' op het spoor te komen. Op zo'n moment ben je schuldig tot je het tegendeel bewijst.



En de grondwet kunnen we ook aanpassen om iedereen zijn of haar rechten of te nemen als er voldoende mensen voor zijn.
Een non argument dus wederom.

quote:

Wel apart dat Argus enige kritiek over vingerafdrukdatabases gelijk af doet als paranoia links-extremistisch gelul. Als iets een dooddoener is voor deze discussie is het zo'n uitspraak wel.


Dan lees je wat je wil lezen. Ik zie alleen argumenten uit extreem linkse hoek komen. Dat vind ik persoonlijk typerend. Ik mis tot op heden een reeel argument over een daadwerkelijke verandering die daadwerkelijk misbruik in de hand speelt of zelf direct enabled.

Beginnen over een wet die mogelijk aangepast kan worden en dan mogelijk tot iets engs kan uitgroeien kan ik alleen omschrijving als een uiting van paranoia. Niets in je argumenten geeft enige houvast om daar anders naar te kijken.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 22-09-2009 11:12 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 18:54 schreef Hypnos het volgende:



en als je plastische charcuterie laat doen, moet je dan terug laten scannen?


Dan zou je hoe dan ook al een nieuw paspoort moeten aanvragen. Ook als je gezicht door een andere reden radicaal afwijkt ben je op zich verplicht een nieuw document aan te vragen.
Voorbeeld, je was altijd gladgeschoren, kaal en droeg lensen.
Nu heb je lang haar, een baard en een fikse dikke bril.

Heb je in dit geval nog je oude documenten dan zul je, terecht, retour gezonden worden bij de meeste instanties.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 22-09-2009 11:16 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 21 september 2009 19:27 schreef ElitE het volgende:
Ik heb alleen je eerste reactie na het nieuwsbericht gelezen, en dat bericht waar ik op reageerde meer is echter niet nodig.
Maar links/rechts classificatie is alles behalve duidelijk, dus zijn er niet eens betrouwbare cijfers over te vormen.



Ik ben blij dat je zo doordacht te werk gaat. Als je goed opgelet had, had je ook kunnen lezen dat het geen reet uitmaakt of je links, rechts, midden, linksonder of wat dan ook bent.
De cijfers gaan ook niet over een politieke richting maar over een gronding van de vrees.

quote:

Voorlopig geen paspoort verlengen voor mij dus hehe.


Ik denk niet dat er ook maar iemand wakker zal liggen over je besluit.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 22-09-2009 11:25 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2009 9:39 schreef ZelThoR het volgende:
Eerder werd pas als je verdacht gekeken of je matcht met gevonden vingerafdrukken.


Afgezien van de zinsbouw, eens. Dit blijft ook zo.

quote:

Nu kun je bij een zaak betrokken worden omdat je vingerafdrukken gevonden zijn op een plaats delict.



Dat kun voorheen ook. Als je hiermee impliceert dat men in de nieuwe database kan gaan zoeken naar je prints en je kan matchen op een manier die voorheen niet kon, zit je er naast. Justitie heeft hier geen toegang toe.
Ik vraag me overigens af wat jou persoonlijke motivatie zou zijn om bezwaar te maken in dit geval. Het is immers niet zo dat je op basis van een vingerafdruk een zaak ontvankelijk kan maken.

quote:

Dat laatste hoeft niet erg te zijn, zolang men maar nog met méér dan het vingerafdrukbewijs moet komen om je daadwerkelijk verdacht te maken (laat staan je te veroordelen).



Dat is altijd zo geweest en mag naar ik aannemen ook altijd zo blijven. Tenzij we helemaal over willen gaan naar een bananenrepubliek.

quote:

Maar aangezien het in dat geval nog steeds nodig is om ándere aanwijzingen te hebben om iemand tot verdachte te maken is er geen enkel nut om van te voren al iemand bij de zaak te betrekken omdat er vingerafdrukken van gevonden zijn; in dat geval komt het toch in principe neer op het oude systeem.



Correct. Daarom krijgt justitie ook geen toegang. De illusie van opsporing, 1984, fraude, etc is namelijk totaal ongegrond.

quote:

Verder vind ik het typisch dat mensen die normaal gesproken elk vermeend foutje van de overheid aangrijpen om te zeggen hoe dom de overheid is er juist wél op vertrouwen dat ze goed met dit soort informatie om kunnen gaan. Zoals kwelgeest in het begin van dit topic, onbegrijpelijk...


Ik voel me hier niet direct op aangesproken maar ik wil er wel als reactie op geven dat ik deze discussie geheel los zie van het vermogen van onze overheidsorganen om normaal operationeel te werken.
Zolang eea gewoon netjes met een one way hash, etc opgeslagen wordt is er geen probleem.

Zo is het voor een beetje website (let op, daar rekenen we ZM dus niet toe) ook onmogelijk een wachtwoord uit te lezen voor een gebruiker. Ook een bank zelf kan jou niet je wachtwoord geven als je het zou vergeten.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 22-09-2009 11:26 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2009 10:21 schreef MR. N het volgende:
Ik vind dat het erg veel uitmaakt, de overheid heeft geen zak met mijn leven te maken, als ik gewoon mijn belasting afdraag en mij binnen de kaders van de wet beweeg.


Geef dan eens aan hoe jou leven nu anders is?



Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 22-09-2009 11:32 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2009 8:41 schreef 1i1ith het volgende:
Ik vraag me af waar ligt de grens? Waarom niet gelijk camera's in huizen? Is lekker veilig, kun je gevallen


En hoe heb jij dat nu onmgelijk gemaakt? Ik begrijp dat als ik een infrarood camera of sateliet op je verblijfplaats richt ik niets zal zien?
Wederom een non argument. Indien er reden toe is kan dit al. En ja, moderner dan gewoon observeren en aan het raam luisteren.

Stel nu eens dat er opeens overal camera's hangen in je huis. Heb je enig idee hoeveel mensen er nodig zouden zijn om alleen jou al in de gaten te houden? En dan nog om die mensen in de gaten te houden? Is dat reeel? Nee, absoluut niet dus.


quote:

Voor mezelf ligt de grens bij bijvoorbeeld biometrische kenmerken verzamelen, dat vind ik echt te ver gaan.



Ik begrijp dat je geen paspoort hebt? Of staat er in jou document niets over je lengte e.d.?

quote:

Mij bekruipt het gevoel van een kikker in een pan die langzaam aan de kook wordt gebracht.


Mij bekruipt het gevoel van een paranoide persoon die uit moet kijken geen pleinvrees te ontwikkelen.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-09-2009 11:35 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 september 2009 11:26 schreef Argus het volgende:
Geef dan eens aan hoe jou leven nu anders is?




Waarom zou het anders moeten zijn? Ik kan niet in een glazen bol kijken, net zo min als jij dat kan. Ik geef alleen een gevoel weer, en die kan je altijd weg rationaliseren, maar waarom zou je? En ik ben niet paranoia, ik weet alleen dat de controle op gegevens bij overheidsinstanties erg tekort schiet.


Boeiender


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 22-09-2009 11:51 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2009 11:32 schreef Argus het volgende:
En hoe heb jij dat nu onmgelijk gemaakt? Ik begrijp dat als ik een infrarood camera of sateliet op je verblijfplaats richt ik niets zal zien?
Wederom een non argument. Indien er reden toe is kan dit al. En ja, moderner dan gewoon observeren en aan het raam luisteren.

Stel nu eens dat er opeens overal camera's hangen in je huis. Heb je enig idee hoeveel mensen er nodig zouden zijn om alleen jou al in de gaten te houden? En dan nog om die mensen in de gaten te houden? Is dat reeel? Nee, absoluut niet dus.


L.e.z.e.n. Argus, ik vraag 'stel dat dat gebeurt' vindt jij dat te ver gaan of niet? Aangezien je niets te verbergen hebt en veiligheid voor alles gaat, zijn camera's in elk huis een pracht plan (afgezien van de praktische invulling). Al een paar keer heb ik je gevraagd waar jouw grens in deze zaken ligt...




quote:
Ik begrijp dat je geen paspoort hebt? Of staat er in jou document niets over je lengte e.d.?


Klopt, mijn oogkleur en lengte staan er in cijfertjes en lettertjes ingedrukt. Ik doelde met 'biometrische gegevens' meer op vingerafdrukken en DNA, misschien een beetje ongelukkig uitgedrukt, maar wel heel wat anders dan cijfertjes en lettertjes.



quote:
Mij bekruipt het gevoel van een paranoide persoon die uit moet kijken geen pleinvrees te ontwikkelen.


Dit vind ik wel zulke sneue reactie op mij als persoon. Ik stel gewoon een vraag, zeg dat het mij een creepy gevoel geeft zo'n overheid. En gelijk wordt ik door jou als 'extreem links' en 'paranoide' weggezet. Jij doet alles wat autoriteiten zeggen omdat zij autoriteit zijn? Befehl ist Befehl? In dit land mogen we ons nog dingen afvragen en dat doe ik dan ook lekker



Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen