IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Militaire hardware Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-05-2006 17:09 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2006 16:54 schreef Y Draig Goch het volgende:



Dikke vette fokking heersch !


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-05-2006 17:10 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

vorig jaar nog een stukje ervan in de achtertuin van mn oma gevonden, was der één gecrashed in wo2...


Je moeder.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 03-05-2006 17:14 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht





SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Sargatanas
Usericon van Sargatanas
Posted 03-05-2006 17:18 by Sargatanas Wijzig reactieProfiel van SargatanasQuote dit bericht


Blackbird






F-117 Nighthwak

[Dit bericht is gewijzigd door Sargatanas op 03-05-2006 17:18]



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-05-2006 17:55 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Ik heb niet veel met militaire hardware, maar ik kwam nog wat foto's tegen die ik had gemaakt op vliegbasis Leeuwarden, vorig jaar, tijdens de reconstructie ervan. Dus hier wat plaatjes:

Binnenkomst van F-16:



Testen van een F-16 motor:

Dit was bij een oefening van de mariniers:



Ivo
Usericon van Ivo
Posted 03-05-2006 18:14 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-05-2006 18:17 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

kalashnikovs zijn altijd makkelijk herkenbaar

iig een stuk bruter in de getto dan zo'n lugertje hehe


Je moeder.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 03-05-2006 18:22 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2006 13:51 schreef Nimbus het volgende:
De A10-A Thunderbolt "Warthog"




Prachtig vliegtuig, maar door de meeste mensen gezien als lelijk, vandaar ook zijn bijnaam.
Al wat ouder maar uitermate geschikt voor Close Air Support van grondtroepen. Wendbaar, sterk en goed bewapend, helemaal met zijn Gau/8 Avenger 7-loops 30mm kanon.
Gaaf vliegtuig is dit ja. Hier in de buurt vliegen vaker 2 aan 2 van deze vliegtuigen over voor oefeningen. Geweldig om te zien.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-05-2006 18:25 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2006 18:14 schreef Ivo het volgende:

Dit is toch wel 1 van de meest briljante wapentuigen ooit gemaakt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2006 19:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

klopt het dat het materiaal van de luftwaffe in de 2e oorlog superieur was??


slome
Usericon van slome
Posted 03-05-2006 19:13 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2006 19:10 schreef attila_de_hun het volgende:
klopt het dat het materiaal van de luftwaffe in de 2e oorlog superieur was??


Of ze de beste vliegtuigen hadden weet ik niet, maar de Duitse messerschmitt was volgens mij wel het snelste jachtvliegtuig uit die tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2006 19:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

de duitsers waren ook de eerste met een straaljagerachtig vliegtuig meen ik me te herinneren. als ze die nog massaal in de strijd hadden kunnen gooien was het misschien anders afgerlopen???


slome
Usericon van slome
Posted 03-05-2006 19:19 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2006 19:17 schreef attila_de_hun het volgende:
de duitsers waren ook de eerste met een straaljagerachtig vliegtuig meen ik me te herinneren. als ze die nog massaal in de strijd hadden kunnen gooien was het misschien anders afgerlopen???


Ik meende altijd dat dat de messerschmitt was.

Edit: volgens wikipedia is dat ook zo.

quote:
Messerschmitt is een Duitse vliegtuigbouwer uit de Tweede Wereldoorlog. De Messerschmitts waren de belangrijkste Duitse jachtvliegtuigen van deze oorlog: de eenmotorige Bf 109; de tweemotorige Bf 110, Me 210 en Me 410; het raketvliegtuig Me 163, en 's werelds eerste operationele straaljager de Me 262.


Nogmaals edit: Maar dit hoeft natuurlijk weer niet te betekenen dat de messerschmitt meer wendbaarheid bezit dan de spitfire.

Ik meende iig ergens gelezen te hebben dat de spitfire meer wendbaar was... We zoeken het op

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 03-05-2006 19:21]


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 03-05-2006 19:22 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon



inderdaad, de messerschmitt 262


slome
Usericon van slome
Posted 03-05-2006 19:23 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Wikipedia over de spitfire vs messerschmitt:

quote:
Experts zeggen dat de vliegeigenschappen van de Spitfire en zijn Duitse tegenstander, de Messerschmitt Bf 109 elkaar maar weinig ontliepen. Een voordeel van de Spitfire was het betere zicht vanuit de cockpit, een kwestie van leven of dood voor een jachtpiloot. De bolvormige kap bood de mogelijkheid om zowel naar beneden, naar boven als in het rond te kijken.


Heb je nog niets aan, of wel Attila?


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 03-05-2006 19:29 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ook was het zo dat geraakte Spitfires langer in de lucht konden blijven en hun luchtgevechten dus gewoon af konden maken (ook al nam de wendbaarheid af wegens de opgelopen schades).


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2006 19:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

geeft niks.wwII vliegtuigen regeren zowiezo


slome
Usericon van slome
Posted 03-05-2006 19:31 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Ze hadden toendertijd ook wel mooie vuurwapens:



Edit: nu heb ik het puur over het uiterlijk, ik heb geen flauw idee of ze een beetje fijn schieten.

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 03-05-2006 19:32]


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 03-05-2006 19:32 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

De amerikaanse North American P-51 Mustang won het van alle propelleraangedreven jachtvliegtuigen uit de WO2.
Sowieso qua snelheid, wendbaarheid en afstand.
Qua "mooi" weet ik niet.

Verder klopt wel wat er staat over de Me 262 als zijnde de eerste operationele straaljachtvliegtuig. De eerste überhaupt met straalmotor was de Heinkel He 178 http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_178
ploatjies

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 03-05-2006 19:38]



skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 03-05-2006 19:33 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon


Fokker G1. Nederland had pas 23 van deze zwaarbewapende jachtkruisers toen de duitsers binnen vielen. De enige acht die wisten op te stijgen hebben nog 24 duitse bommenwerpers neergehaald.

[Dit bericht is gewijzigd door skarmoon op 03-05-2006 19:37]


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 03-05-2006 19:42 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

sure love this topic


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2006 19:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

de stoerste fictieve fighters

newskool



oldskool





Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-05-2006 20:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2006 19:42 schreef skarmoon het volgende:
sure love this topic
de mosquito! zo snel, dat de duitsers em niet bij konden houden!


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 03-05-2006 20:01 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Kunnen we net zo goed die gedrochten uit het boekje van Somewhere in Time er ook bij pleuren



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2006 20:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2006 20:01 schreef Mikeee het volgende:
Kunnen we net zo goed die gedrochten uit het boekje van Somewhere in Time er ook bij pleuren


dat is nu net een iron maiden cd die ik niet heb. kan er mij dus niks bij voor stellen


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen