IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Bands gezocht voor Creative Explosion in de Winston Kingdom Vorige pagina | Volgende pagina
Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 04-02-2007 20:02 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 22 januari 2007 21:47 schreef Judge M. het volgende:
Nou Snaack neem me niet kwalijk hoor maar daar is mijnheer de topicstarter toch ook behoorlijk debet aan. Er worden vrachtladingen bands aangeboden die overal elders wel gewoon spelen hier maar hij moet ze niet. Tsja, dan krijg je reacties op een gegeven moment.


Wat nou ik moet ze niet, leer eens lezen... ik wordt doodgegooid met demo's, heb het peleurisdruk met luisteren van die zooi en kom er niet aan toe.
Bovendien is het zowel voor mij als voor de bands beter als ik vooral lokale bands boek, omdat dat gewoon beter bezocht wordt.



Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 04-02-2007 20:08 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 22 januari 2007 21:47 schreef Judge M. het volgende:
Nou Snaack neem me niet kwalijk hoor maar daar is mijnheer de topicstarter toch ook behoorlijk debet aan. Er worden vrachtladingen bands aangeboden die overal elders wel gewoon spelen hier maar hij moet ze niet. Tsja, dan krijg je reacties op een gegeven moment.


Dat komt ook omdat jullie alles erbij halen wat ik al dan niet bij wijze van grap gezegd heb en heel kinderachtig steeds dezelfde dingen uit blijven kramen.

Vooral het o zo volwassen beavis & butthead stijl met zijn allen dezelfde grap 20 keer blijven herhalen met een ehhhuhuhuhuhehhehehuhhhuhu ertussen.

En ook het off-topic gezanik over wat jullie over Misty Mourning vinden. Doe dat maar ergens anders.

dus, flamen doe je maar elders.... zoals in de slachtbank van nedermetaal..... zit een flame topic waar al jullie debielen je gewoon uit kunnen leven en ik nog doe alsof ik beledigd ben ook... wat een service hé?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-02-2007 20:13 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*nevermind*

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 04-02-2007 20:30]


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 04-02-2007 20:20 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 23 januari 2007 18:20 schreef MMayo het volgende:
Nee, maar daarom (houding) komen er wel reacties.. niet vanwege het "boehoe mijn band mag er niet spelen".


ALs men die reacties dan tempert en niet met tien hyena's tegelijk bovenop mij duikt krijgt men mij mischien zelfs zo ver dat ik mijn excuses aanbiedt.. maar op deze manier kan/kunnen je/jullie mijn reet likken.

Overigens waren die reacties d'r daarvoor ook al, dus als je jezelf wilt onthouden van slap lullen maakt dat het prettiger voor iedereen om dit topic nog eens na te lezen.

On-Topic... Fatsh komen Baarlo, Limburg en die vonden het erg leuk om te spelen. Cutting Daisy komen uit Amersfoort, ook buiten de randstad.. En ik geloof dat Monastery ook van buiten de Randstad gekomen zijn.

Nog meer on-topic ja, er komen weer Creative Explosions in grotere zalen en anders opgezet.. maar de boekingen in de Cave doe ik voor de HOBBY.



Sargatanas
Usericon van Sargatanas
Posted 04-02-2007 20:21 by Sargatanas Wijzig reactieProfiel van SargatanasQuote dit bericht

Monastery komt uit Drente ja, hehe.



Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 04-02-2007 20:30 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 1 februari 2007 12:39 schreef nenakiss het volgende:
Hallo

Check onderstaande gasten eens uit voor de gein.

Dan heb je een band die kan knallen en vol humor zit.

http://www.myspace.com/iwannabeeandthewannabees

Cheerz


Ik lag helemaal dubbel, komt goed hehehehe.



Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 04-02-2007 20:35 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 22 januari 2007 21:50 schreef Jenje het volgende:
Maar welke bands van buiten de randstad hebben er nu eigenlijk gespeeld?

Je hoort over de optredens namelijk nooit geen ruk ..


Australië ver genoeg buiten de Randstad voor je?



BVT
Usericon van BVT
Posted 05-02-2007 7:54 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 3 februari 2007 14:21 schreef Fat Bastard het volgende:
Technisch gezien komen wij wel uit de Randstad, maar voor ons is het naar Amsterdam ook een uur reizen.

We hebben er nu 2 keer gespeeld en hebben a) een leuke tijd gehad en b) de kosten eruit gehaald.
Je moet het natuurlijk wel zo economisch mogelijk regelen. De Cave is niet zo groot, maar wel lekker vol en gezellig. Ze hebben een volledige backline.
Ik heb dan wel mijn eigen drumkit meegenomen, omdat ik met 2 bd speel, maar voor de meesten die het met zo'n dubbel pedaaltje doen, is er dus altijd een drumkit.

Er staan 2 Marshall speakers, incl. tops en een bass-installatie.

Je hoeft dus in principe alleen je effecten en gitaren mee te nemen (en evt. je eigen top). Met 2 personenauto's kun je het makkelijk af. Heb je je eigen vrienden nodig om te kunnen spelen, dan zorgen zij maar voor hun eigen vervoer.

Avondje parkeren aan de Prinsengracht (vanaf een uur of 7-8 's avonds) kost je ongeveer 15 - 18 euro per auto (moet je wel wat moeite voor doen, maar is best te doen).

Dus ruwweg 36 euro om te parkeren met 2 auto's.

Als je dan (zoals wij hebben gedaan) een afspraak maakt met Brani, dat je tenminste 50 euro voor die avond vangt (bij ons is het uiteindelijk meer geworden, vanwege de drukte), dan heb je die kosten er al bijna uit.
Verkoop je nog wat merchandise en CD's, dan heb je toch nog een aardige opbrengst.

Het is natuurlijk geen vetpot, maar het is wel een kans om je smoel eens in een ander deel van Nederland te laten zien, i.p.v. alleen in je eigen regio.

Zie het als een kans en een leuk dagje uit en verwacht niet om er stinkend rijk van te worden.

Verder hoeven er geen woorden aan vuil te worden gemaakt, lijkt me!



Hear hear!



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-02-2007 10:42 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik nomineer dit topic voor de Award van grootste janktopic van het jaar.

Iedereen hier, en zeker mensen die ook wel eens een bandje boeken, weet dat Amsterdam een matige metal scene heeft en dat daar bandjes boeken dus wsl niet echt een winstgevende onderneming is.

Als je in Utrecht, Groningen, Hoogeveen of Eindhoven boekt heb je het nou 1maal gewoon een stukje makkelijker met het trekken van publiek.

Welke hier aanwezige bands hebben er nu al serieus contact gehad en zijn bereid, voor een low budget opbrengst, een poging te doen eens in de stad met de A te spelen in plaats van alleen maar op steenworp afstand van hun oefenruimte?

Lijstje:

- Bloodsin

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 05-02-2007 10:44]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-02-2007 10:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik heb er al opgetreden met mijn orkestje. De opkomst was trouwens helemaal niet slecht, de Winston was behoorlijk vol


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-02-2007 10:49 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dus viel de opbrengst ook nog wel mee, neem ik aan.
Verder de zaakjes daar een beetje netjes geregeld, zoals Misty beweert?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-02-2007 10:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kennelijk wel zo lees ik hierboven. Jammer alleen dat er geen begrip is voor bands die meer onkosten maken.

En Meurende mist mag ook wel eens wat minder van de toren afblazen...


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-02-2007 11:10 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2007 10:58 schreef Jenje het volgende:


En Meurende mist mag ook wel eens wat minder van de toren afblazen...


Niet iedereen is gezegend met de uitmuntende sociale vaardigheden van de gemiddelde Zet Emmer.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


BVT
Usericon van BVT
Posted 05-02-2007 11:11 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

@ xxl.

@ Jentje, je zou het ook kunnen omdraaien. Jammer dat niet meer bandjes bereid zijn om wat in de band te investeren.

Wij doen dat regelmatig, en ik ben van mening dat dit aan het eind van de rit ook wat oplevert..
( behalve voor 50 euro en een krat bier spelen.)




[Dit bericht is gewijzigd door BVT op 05-02-2007 11:12]



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-02-2007 11:20 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Bandjes moeten dat doen waar ze goed in zijn en dat begint met gewoon lekker spelen en een avondje fun hebben.

En niet gelijk aankomen met een waslijst aan eisen.

Daar bedoel ik dus zaken mee als:

- Royale gage.
- Een stagehulpje die voor ze gaat sjouwen en opbouwen.
- Voor elk bandlid x flesjes bier van < insert merk naar keuze>.
- Een eigen kleedkamer want jouw band is tenslotte veel beter dan alle andere bands.
- Een 6 gangen maaltijd in een sjiek restaurant + overnachting in een minstens zo goed hotel.
- een schaal roze M&M's.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-02-2007 11:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tja, is een keuze die je maakt, en niet iedere band heeft de luxe om regelmatig geld erbij te leggen.

En XXL overdrijft weer eens kinderlijk ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-02-2007 11:30 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2007 10:49 schreef XXL het volgende:
Dus viel de opbrengst ook nog wel mee, neem ik aan.
Verder de zaakjes daar een beetje netjes geregeld, zoals Misty beweert?


Prima geregeld gewoon

quote:
Op 5 februari 2007 11:11 schreef BVT het volgende:
@ Jentje, je zou het ook kunnen omdraaien. Jammer dat niet meer bandjes bereid zijn om wat in de band te investeren.


Ach, eigenlijk snijden ze alleen zichzelf er maar mee in de vingers door een (te) hoge gage te vragen.

Niet alle toko's waar je terecht kunt beschikken immers over een artistiek directeur met een gat in zijn hand en een flink met gemeenschapsgeld gespekte subsidiepot natuurlijk.

Ergo, in veel toko's moet de gage die je krijgt wel ergens vandaan komen, en als het ff kan niet uit de portemonnee van de organisator. Best logisch.

Aangezien een lokale onbekende band uit de achterhoek niet zoveel publiek trekt in, zeg Amsterdam is het ook niet gek dat je dan geen hoge gage krijgt, lijkt me.

Investeren in de band inderdaad, want als je een goede show neerzet komen er de volgende keer dat je daar in de buurt speelt misschien wel mensen voor jouw bandje.

Daarnaast kan je i.p.v. in het weekend op het podium te staan en LOL te hebben ook naar de kroeg gaan en met de hele band in 1 avond een maandgage opzuipen, bij wijze van.

Het is een lange weg van onbekende band die blij mag zijn ergens te mogen komen spelen tot headline-ende band die iedereen wil zien.

quote:

Wij doen dat regelmatig, en ik ben van mening dat dit aan het eind van de rit ook wat oplevert..
( behalve voor 50 euro en een krat bier spelen.)



Ik speel liever ergens voor 50 euro en een krat bier voor een enthousiast publiek die ons de volgende keer weer komen checken dan voor 250 euro voor 10 chagrijnen die aan de bar blijven hangen als jij je uit staat te sloven.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-02-2007 11:31 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

XXL heeft wel eens wenslijstjes onder ogen gehad van bandjes wiens naam het noemen amper waardig is.
Best vermakelijk moet ik zeggen.

Toegegeven, de schaal roze M&M's was misschien wat overdreven.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-02-2007 11:34 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 5 februari 2007 11:20 schreef XXL het volgende:
Bandjes moeten dat doen waar ze goed in zijn en dat begint met gewoon lekker spelen en een avondje fun hebben.

En niet gelijk aankomen met een waslijst aan eisen.

Daar bedoel ik dus zaken mee als:

- Royale gage.
- Een stagehulpje die voor ze gaat sjouwen en opbouwen.
- Voor elk bandlid x flesjes bier van < insert merk naar keuze>.
- Een eigen kleedkamer want jouw band is tenslotte veel beter dan alle andere bands.
- Een 6 gangen maaltijd in een sjiek restaurant + overnachting in een minstens zo goed hotel.
- een schaal roze M&M's.


Dat is hier dan ook niet door de bands gevraagd, oder? Maar wanneer iemand zegt "goh, we hebben 2 auto's nodig, omdat we er anders simpelweg niet inpassen met onze instrumenten en 6 man", krijgen we "moet je maar met 3 of 4 man in een band spelen. De rest is overbodig" *zucht * . Kijk, we vragen dan al geen extra gage -enkel een onkostenvergoeding.

Dan vráág je gewoon om tegengas, en dat is niet persoonlijk, absoluut niets tegen zijn band, en al helemaal niet omdat er 20 andere ZM-schapen staan te mekkeren.

Dan neem ik dat commentaar vanuit de band gezien al niet meer serieus. dergelijke argumenten slaan werkelijk als een kut op een emmer.

Vervolgens wordt er gezegd dat "wij", het ZM-collectief alleen maar kunnen kankeren en op hem afgeven, terwijl de beste heer RidM ondertussen exact hetzelfde doet, en volop afgeeft tegen de meute hier.

Dát neem ik dan als persoon niet meer serieus.

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 05-02-2007 11:35]


Bruce Banner


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-02-2007 11:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2007 11:31 schreef XXL het volgende:
XXL heeft wel eens wenslijstjes onder ogen gehad van bandjes wiens naam het noemen amper waardig is.
Best vermakelijk moet ik zeggen.

Toegegeven, de schaal roze M&M's was misschien wat overdreven.


Dat van die M&M's heb ik als organisator ook nooit meegemaakt, de rest idd wel. Met stip op 1: flessen Jack Daniels. Ik zeg dan maar dat ze die best kunnen krijgen maar dat dat wel van de gage afgaat

Over het algemeen schijtbands die niemand kent die de meest waanzinnige dingen op hun rider zetten

Bands die het wel goed doen zijn gewoon aardig, redelijk en professioneel.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 05-02-2007 11:40 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Waarom zoui je als beginnende band uberhaupt met zon waslijst komen?

Wij hanteren het minimum bedrag van 50 euro om uit de kosten te komen, en eten is wenselijk, zit dat er niet bij, ook goed, dat is een "extratje", geen harde eis.

Ik heb het al eens eerder in dit topic gepost, je kunt die kosten echt wel met een andere show compenseren, en anders draai je een keer verlies, je moet als band ook willen investeren, en idd, een avondje op stap gaan met de band en andere bandjes kijken wordt altijd duurder dan het beetje geld wat er bij zou moeten op deze manier.

Maar als bands het niet willen, ook goed, eventue3le gemiste kans met je band, maar hangt ook net af van wat je met je band wilt bereiken.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-02-2007 11:42 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2007 11:36 schreef Snaack het volgende:
flessen Jack Daniels.


Belachelijk gewoon. Vraag dan op zijn minst om goeie Whisky.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-02-2007 11:42 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

True, maar kom dat met argumenten die ergens op slaan.


Bruce Banner


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-02-2007 11:49 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2007 11:40 schreef Murdering Monk het volgende:
Waarom zoui je als beginnende band uberhaupt met zon waslijst komen?


Er zijn bands die zo weinig realiteitszin hebben dat ze denken dat dat erbij hoort, en die tevens denken dat ze de shit zijn omdat ze toevallig een paar optredens hebben gedaan. Echt. Je lacht je kapot!

quote:

Maar als bands het niet willen, ook goed, eventue3le gemiste kans met je band, maar hangt ook net af van wat je met je band wilt bereiken.


Niet optreden in ieder geval.. Ik snap het ook niet, er worden zonder problemen duizenden euro's in apparatuur, opnames, merchandise et cetera gepompt, maar als er eens een keer een paar tientjes bijgelegd moeten worden om bijvoorbeeld al die zooi aan de man te brengen dan is er stront aan de knikker.


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-02-2007 11:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2007 11:34 schreef Lainedil het volgende:
Dat is hier dan ook niet door de bands gevraagd, oder? Maar wanneer iemand zegt "goh, we hebben 2 auto's nodig, omdat we er anders simpelweg niet inpassen met onze instrumenten en 6 man", krijgen we "moet je maar met 3 of 4 man in een band spelen. De rest is overbodig" *zucht * . Kijk, we vragen dan al geen extra gage -enkel een onkostenvergoeding.

Dan vráág je gewoon om tegengas, en dat is niet persoonlijk, absoluut niets tegen zijn band, en al helemaal niet omdat er 20 andere ZM-schapen staan te mekkeren.

Dan neem ik dat commentaar vanuit de band gezien al niet meer serieus. dergelijke argumenten slaan werkelijk als een kut op een emmer.

Vervolgens wordt er gezegd dat "wij", het ZM-collectief alleen maar kunnen kankeren en op hem afgeven, terwijl de beste heer RidM ondertussen exact hetzelfde doet, en volop afgeeft tegen de meute hier.

Dát neem ik dan als persoon niet meer serieus.




Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen