IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Honden, de enige legitieme viervoeters om thuis te houden. Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-04-2013 23:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

pech dat je ze niet van kleinsaf kunt opvoeden/zien opgroeien/binden dan

maar als het zich zou voordoen dan zou ik dat ook wel doen. We gaan regelmatig met hondjes van het asiel gaan wandelen als vrijwilliger


signature


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 01-04-2013 23:38 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 1 april 2013 20:52 schreef Hypnos het volgende:
ik hou van achterlijk uitziende beesten... Vlaamse vrouwen, ...




Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-04-2013 23:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 1 april 2013 23:35 schreef Hypnos het volgende:
pech dat je ze niet van kleinsaf kunt opvoeden/zien opgroeien/binden dan

Dat is inderdaad jammer, en kan een goede reden zijn om het niet te doen. Moet wel zeggen dat er ook zat asielhonden zijn die nog steeds prima binden. Blijf je 'het begin' niet zien, maar toch.

Keuzes, keuzes
quote:
maar als het zich zou voordoen dan zou ik dat ook wel doen. We gaan regelmatig met hondjes van het asiel gaan wandelen als vrijwilliger



Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-04-2013 23:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

jaa, de grootste hindernis is de relate met de drie katten :s

sowieso eigenlijk, aangezien we ook met een mogelijke verhuis richting Zeeuws-Vlaanderen zitten


signature


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 02-04-2013 7:01 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht



Yorkie asin Yorshire Terrier, toch? Levende knuffels, te cute.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-05-2013 18:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dit wordt onze hond.

een Reu, Franse Bulldog

nu 4 weken oud





en we noemen hem Kamiel


signature


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 04-05-2013 18:29 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Holy shit wat een cutie.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-05-2013 20:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

echt wel







signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 05-05-2013 2:37 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2013 20:16 schreef Hypnos het volgende:
echt wel




Om te frituren.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-05-2013 11:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

we hebben geen frietpot


signature


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 05-05-2013 11:15 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Diepe pan kan ook.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-05-2013 15:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wat een ongelofelijke kuthond. Euthanaseren is het enige humane wat je met zoiets kunt doen.

Kijk nu eens een keer deze docu voordat je meer misbaksels aanschaft.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-05-2013 15:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2013 15:07 schreef ElitE het volgende:
Wat een ongelofelijke kuthond. Euthanaseren is het enige humane wat je met zoiets kunt doen.

Ik voel een aanbod van een kratje Jupiler aankomen...



Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-05-2013 15:31 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

HJ was het toch? Ik heb liever Palm eigenlijk.

Maar dit ras is echt een van de schoolvoorbeelden waar dierenliefhebbers en dierenmishandeling perfect samengaan.

quote:
Health

As a result of the compacted airway of the French bulldog, they may develop an inability to effectively regulate temperature. While a regular canine may suffer to some degree from the heat, to a Frenchie it may be lethal. It is imperative that they be protected from temperature extremes at all times, and that they always have access to fresh water and shade. As they are a brachycephalic breed, French Bulldogs are banned by several commercial airlines due to the numbers that have died while in the air.[11] This is because dogs with snub noses find it difficult to breathe when they are hot and stressed out; the cargo space in an aircraft can rise as high as 30°C when waiting on the runway.[12]
French bulldogs can also suffer from an assortment of back and spinal diseases, most of which are probably related to the fact that they were selectively chosen from the dwarf examples of the bulldog breed. This condition is also referred to as chondrodysplasia. Some breeders feel that only dogs that have been x-rayed and checked for spinal anomalies should be bred.
Patellar luxation is the dislocation (slipping) of the patella (kneecap). In dogs, the patella is a small bone that shields the front of the stifle joint. This bone is held in place by ligaments. As the knee joint is moved, the patella slides in a grove in the femur. The kneecap may dislocate toward the inside (medial) or outside (lateral) of the leg. This condition may be the result of injury or congenital deformities (present at birth). Patellar luxation can affect either or both legs. Testing is available to predict the presence of patellar luxation in a dog.[13]



Eyes
French bulldogs have a tendency towards eye issues. Cherry eye, or an everted third eyelid, has been known to occur, although it is more common in English Bulldogs and Pugs. Glaucoma, retinal fold dysplasia, corneal ulcers and juvenile cataracts are also conditions which have been known to afflict French bulldogs. Screening of prospective breeding candidates through the Canine Eye Registration Foundation (CERF) can help eliminate instances of these diseases in offpsring. The skin folds under the eyes of the French bulldog should be cleaned regularly and kept dry. Tear stains are common on lighter-colored dogs.

Birth and reproduction

French bulldogs frequently require caesarean section to give birth, with over 80% of litters delivered this way.[14] [15] As well, many French bulldog stud dogs are incapable of naturally breeding. This is because French Bulldogs have very slim hips, making the male unable to mount the female to reproduce naturally. Typically, breeders must undertake artificial insemination of female dogs. Female French bulldogs can also suffer from erratic or 'silent' heats, which may be a side effect of thyroid disease or impaired thyroid function

http://en.wikipedia.org/wiki/French_Bulldog

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 06-05-2013 15:34]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-05-2013 15:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2013 15:31 schreef ElitE het volgende:
HJ was het toch? Ik heb liever Palm eigenlijk.

Klopt, maar had het even vertaald naar België Had ik wel beter Palm kunnen kiezen, ja
quote:
Maar dit ras is echt een van de schoolvoorbeelden waar dierenliefhebbers en dierenmishandeling perfect samengaan.

Yup.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-05-2013 17:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2013 15:31 schreef ElitE het volgende:
HJ was het toch? Ik heb liever Palm eigenlijk.

Maar dit ras is echt een van de schoolvoorbeelden waar dierenliefhebbers en dierenmishandeling perfect samengaan.


http://en.wikipedia.org/wiki/French_Bulldog


ik vind het wel meevallen hoor. Waar hij vandaan komt hebben ze een hotel gebouwd voor de beestjes, zitten ongeveer 40 broers en zussen en ook enkele grootouders.
er was er maar eentje met een slaphangend oor wegens bloedvat dat door een slag kapot gegaan was en eentje met epilepsie, is nu 7 jaar.

Kenmerken

De Franse buldog is vooral een gezelschapshond, hoewel de hond zeer waaks is. Een Franse buldog wordt ongeveer 10 à 14 jaar. Volgens de rasstandaard moet een Franse buldog een schouderhoogte hebben van 25 tot 35 cm. Ze hebben een dichte, glanzende korte vacht. De toegestane kleuren zijn: gestroomd, fawn en van deze twee kleuren de bonte variant (gestroomd-bont en fawn-bont). Volledig witte honden zijn ook toegestaan en vallen onder de bonte categorie.



De Franse buldog is fors gebouwd en kan zijn warmte slecht kwijt. Het is daarom niet verstandig om de hond zware inspanningen te laten verrichten bij hoge temperaturen. De meeste Franse buldoggen doen het bij warmte echter instinctief rustig aan.

De ogen en gezichtsplooien vragen extra verzorgingsaandacht.

je moet er inderdaad wel voor zorgen, huidplooien uitkuisen, oogjes verzorgen, maar dat is één van de redenen waarom we hem genomen hebben.

Verder is het ook niet echt een hond die we gekocht hebben maar een gezelschapswezen. Dat is niet echt een hond natuurlijk. Een hond loopt buiten en jaagt op konijnen en zo. en blaft.

Huisdieren zijn geen echte dieren.
En deze hebben een kwalitatief fijn leven. Als je dat vergelijkt met een Amerikaanse bulldog... djees, dat is echt extreem erg. Die beesten zien gewoon allemaal af :s
Franse bulldogs sterven nog vrij regelmatig van ouderdom (lees: het K-woord) terwijl ze nog lopen en eten.

En dan nog, mensen zijn ook miskweekt. Alle lichaamsbeharing die verdwijnt, en ondertussen maar stoken en de aarde naar de kloten CO²-en. Roken en vreten en alle kindertjes allergieën bezorgen die ze niet overleven zonder medicatie. Mensen met genetische aandoeningen laten verder kweken omdat het kan, ... de gezondheidscultus, de vrouw zonder heupen die niet meer op natuurlijke manier kan baren verafgoden, IVF, ... allemaal uit liefde voor de mens.

Als die hond een kwalitatief beter leven krijgt omdat zijn baasjes zo gesteld zijn op zijn reutel en lompheid, dan vind ik dat niet erg eigenlijk.

zo is het ook in mijn leven. Ben er best blij mee


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-05-2013 17:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik zie in deze het probleem dus niet

als ze zieltogend beginnen doen en als een mucopatiëntje rondbaggeren in huis, ja, dan maak je het beestje af en dan zal ik er wel tegen zijn dat dat ras bestaat.

En dan nemen we een mongooltje in huis of zo. Dat mag dan weer wel. En die zijn best lief en vragen ook verzorging. Krijg je wellicht ook nog een toelage voor

Wel even laten steriliseren natuurlijk

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-05-2013 17:49]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-05-2013 17:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2013 17:44 schreef Hypnos het volgende:
je moet er inderdaad wel voor zorgen, huidplooien uitkuisen, oogjes verzorgen, maar dat is één van de redenen waarom we hem genomen hebben.

Ja, laten we het doorfokken van bepaalde hondenrassen in stand houden omdat het zo fijn is om een hond te hebben die je met z'n gezondheidsproblemen kan helpen
quote:
Verder is het ook niet echt een hond die we gekocht hebben maar een gezelschapswezen. Dat is niet echt een hond natuurlijk. Een hond loopt buiten en jaagt op konijnen en zo. en blaft.

Wat doet dit er toe in context van de wenselijkheid van het doorfokken van de genoemde honden?
quote:
Huisdieren zijn geen echte dieren.


quote:
En deze hebben een kwalitatief fijn leven. Als je dat vergelijkt met een Amerikaanse bulldog... djees, dat is echt extreem erg. Die beesten zien gewoon allemaal af :s

"Nee, dit is niet slecht, want dat is nog slechter!"

Dat is natuurlijk sowieso géén geldig argument.
quote:

Franse bulldogs sterven nog vrij regelmatig van ouderdom (lees: het K-woord) terwijl ze nog lopen en eten.

QALY >> DALY

Een voor een hond lang leven vol moeite met ademhalen en warmtebalans, joepie.
quote:
En dan nog, mensen zijn ook miskweekt. Alle lichaamsbeharing die verdwijnt, en ondertussen maar stoken en de aarde naar de kloten CO²-en. Roken en vreten en alle kindertjes allergieën bezorgen die ze niet overleven zonder medicatie. Mensen met genetische aandoeningen laten verder kweken omdat het kan, ... de gezondheidscultus, de vrouw zonder heupen die niet meer op natuurlijke manier kan baren verafgoden, IVF, ... allemaal uit liefde voor de mens.

Als die hond een kwalitatief beter leven krijgt omdat zijn baasjes zo gesteld zijn op zijn reutel en lompheid, dan vind ik dat niet erg eigenlijk.


"Nee, dit is niet slecht, want dat is nog slechter!"

Dat is natuurlijk sowieso géén geldig argument.
quote:
Op 6 mei 2013 17:48 schreef Hypnos het volgende:
als ze zieltogend beginnen doen en als een mucopatiëntje rondbaggeren in huis, ja, dan maak je het beestje af en dan zal ik er wel tegen zijn dat dat ras bestaat.

Ohja, jouw ene individuele ervaring met een bepaalde hondensoort is natuurlijk van grotere waarde dan wat men al jaren weet.
quote:

En dan nemen we een mongooltje in huis of zo. Dat mag dan weer wel. En die zijn best lief en vragen ook verzorging. Krijg je wellicht ook nog een toelage voor

Wederom totaal niet relevant.

Mocht iemand *expres* mongooltjes kweken en te koop aanbieden, dan had je een correcte analogie te pakken gehad.




Dus, ik hoop dat het voor het betreffende beestje meevalt met de rotzooi die hij in zijn genen heeft, maar in het algemeen is het niet al te best het fokken van deze soort in stand te houden

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 06-05-2013 17:55]


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-05-2013 19:21 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Slappe argumenten hypnos. Niets mis met voor een mongooltje zorgen.

Maar het gaat hier om het fokken voor een mongooltje. Het is hetzelfde als prenatale screening op een baby met down of andere genetische ziekte, maar hem dan laten aborteren als hij niets heeft.

Het enige verschil tussen een hond met plastische chirugie een niet gezicht geven of zo fokken is een verschil in techiek. Het is gewoon traditionele genetische manipulatie(hoeft niets mis te zijn met GM maar wees er wel bewust van).

Het feit blijft dat honden snel gefokt voor bepaalde uiterlijke eigenschappen brengt inteelt met zich mee. er worden veel ouder op kind of grootouder op kleinkind kruisingen mee gedaan. En nu met vele generaties zijn dat er behoorlijk veel. Zelfs als je intensief selecteerd op niet ongezonde eigenschappen zoals vachtkleur brengt dat inteelt met zich mee en heb je al snel genetische ziektes te pakken en een lage weerstand.

Er is niets mis met een voorkeur voor een bepaalde eigenschap of een grappig dier willen hebben. HEt probleem is dat men ervoor is gaan fokken en nu dus bewust en onbewust selecteren op ongezonde eigenschappen.

Natuurlijk kunnen we die met huidige veterinaire zorg een gelukkig leven schenken. Maar waarom zou je een gezelschapsdier kiezen dat al die extra zorg nodig heeft. Een gezonde hond is toch veel beter af dan een die met allerlei kunstgrepen in leven gehouden moet worden.

Er is een groot verschil met een uit het asiel nemen omdat hij daar toch zit en hem halen bij een fokker. Als Argus dat aangehaald was had hij volledig in zn gelijk gestaan (Maar hij stond erop dat zijn scottish fold natuurlijk was). Maar jij kiest er nu een bij een fokker en kiest daarmee ervoor dat er nieuwe van dit soort mongooltjes bij gemaakt worden.

Ik zou zeggen kijk ook eerst even de docu voor je weer reageerd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-05-2013 19:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2013 19:21 schreef ElitE het volgende:
Slappe argumenten hypnos. Niets mis met voor een mongooltje zorgen.

Maar het gaat hier om het fokken voor een mongooltje. Het is hetzelfde als prenatale screening op een baby met down of andere genetische ziekte, maar hem dan laten aborteren als hij niets heeft.

Het enige verschil tussen een hond met plastische chirugie een niet gezicht geven of zo fokken is een verschil in techiek. Het is gewoon traditionele genetische manipulatie(hoeft niets mis te zijn met GM maar wees er wel bewust van).

Het feit blijft dat honden snel gefokt voor bepaalde uiterlijke eigenschappen brengt inteelt met zich mee. er worden veel ouder op kind of grootouder op kleinkind kruisingen mee gedaan. En nu met vele generaties zijn dat er behoorlijk veel. Zelfs als je intensief selecteerd op niet ongezonde eigenschappen zoals vachtkleur brengt dat inteelt met zich mee en heb je al snel genetische ziektes te pakken en een lage weerstand.

Er is niets mis met een voorkeur voor een bepaalde eigenschap of een grappig dier willen hebben. HEt probleem is dat men ervoor is gaan fokken en nu dus bewust en onbewust selecteren op ongezonde eigenschappen.

Natuurlijk kunnen we die met huidige veterinaire zorg een gelukkig leven schenken. Maar waarom zou je een gezelschapsdier kiezen dat al die extra zorg nodig heeft. Een gezonde hond is toch veel beter af dan een die met allerlei kunstgrepen in leven gehouden moet worden.

Er is een groot verschil met een uit het asiel nemen omdat hij daar toch zit en hem halen bij een fokker. Als Argus dat aangehaald was had hij volledig in zn gelijk gestaan (Maar hij stond erop dat zijn scottish fold natuurlijk was). Maar jij kiest er nu een bij een fokker en kiest daarmee ervoor dat er nieuwe van dit soort mongooltjes bij gemaakt worden.

Ik zou zeggen kijk ook eerst even de docu voor je weer reageerd.


nou nou, er is geen goed en slecht.

als je een straathond neemt, ben je dan ook een maatregel aan het tegenhouden die verwaarlozing bestraft?

je haalt trouwens wel het allergrootste probleem aan met fokkers: heel veel fokkers halen honden uit zogezegd zuivere stambomen vanuit Oost-Europa naar hier, terwijl die het resultaat zijn van inteelt.
Snel resultaat, snel nestjes, snel geld. Ja, dan maakt het echt niet uit welk ras het is, die beesten zijn compleet verneukt vanbinnen. Met straathonden heb je dat ook.

Ik bedoel maar dat bepaalde uiterlijke kenmerken en zogenaamde fysische ongemakken niet per se een reden voor mij om een dier niet te nemen, zelfs als ik zou zeggen dat ik daarmee de zogenaamde evil industry zou steunen. Net zoals ik ook zorgeloos vlees eet ook al zijn er zoveel mistoestanden in de vleesindustrie. Wat wel telt is dat die beestjes een grote kans hebben op een kwalitatief leven, dat ik zie hoe de oudere dieren leven, dat ik weet waar ze vandaan komen, dat er een breed netwerk is van dieren (familie bij mensen die we kunnen contacteren) en vooral: dat het karakter bij mij past! want dat is wel het allerbelangrijkste. Niet dat uiterlijk, wel het karakter (en natuurlijk ook of het een kwalitatief goed leven kan hebben).

kan mij die vachtkleur schelen... die rode faun bvb, ongelofelijk mooi, 3000 euro. Dat hoeft echt niet! Dat ons hondje een staartje heeft en dat dat op keuringen blijkbaar negatief is? Kan mij echt niet schelen.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-05-2013 19:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

mijn vriendin heeft ook risico op bloedarmoede, fragiele botten, grote kans op keizersnede, kanker in de familie en alcoholisme

Is het daarom slecht om er een schattig en mooi kind mee te maken?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-05-2013 20:00]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-05-2013 20:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2013 17:52 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, laten we het doorfokken van bepaalde hondenrassen in stand houden omdat het zo fijn is om een hond te hebben die je met z'n gezondheidsproblemen kan helpen



dat is racistisch
Diversiteit is goed

quote:

"Nee, dit is niet slecht, want dat is nog slechter!"
[quote]

als het één slecht is dan is het ander minder slecht en dus beter binnen die context. Wat wil je zeggen?

[quote]
QALY >> DALY



ja, en ik eet nog liever 20 jaar vol vlees en bier dan 50 zonder
...

quote:

Een voor een hond lang leven vol moeite met ademhalen en warmtebalans, joepie.



gewoon minder lopen en uit de zon blijven. Dat doe ik ook.

quote:

Ohja, jouw ene individuele ervaring met een bepaalde hondensoort is natuurlijk van grotere waarde dan wat men al jaren weet.


men zegt zoveel. Lightproducten zijn gezond. Bio is gezond. Assad is een klootzak. Men zegt zoveel.

quote:

Mocht iemand *expres* mongooltjes kweken en te koop aanbieden, dan had je een correcte analogie te pakken gehad.


zowiezo mogen kinderen niet aangeboden worden, dus dat gaat niet op.
Maar wie zegt dat mongooltjes niet gelukkiger zijn dan andere mensen? Waarom zou dat niet mogen, bewust een mongooltje hebben? Er is gewoon geen seksuele interesse in of economisch voordeel bij en dat maakt dat je daarover je morele hoogdravendheidsmodus kunt aanzetten op dergelijke manier. Kweek een oerdom mongolensoort met een extreem lekker lichaam dat "jammer genoeg" incontinent is en er zal een pak minder bezwaar zijn...
quote:

Dus, ik hoop dat het voor het betreffende beestje meevalt met de rotzooi die hij in zijn genen heeft, maar in het algemeen is het niet al te best het fokken van deze soort in stand te houden


dat hoop ik ook, bij ieder levend wezen, en de angst houdt me niet tegen om me er aan te hechten.

want wat is er best? Een hond hebben waar je enorm aan gehecht bent met potentiële problemen of een gezonde die je eigenlijk onverschillig laat?


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-05-2013 20:15]


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-05-2013 20:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 mei 2013 19:56 schreef Hypnos het volgende:
nou nou, er is geen goed en slecht.

als je een straathond neemt, ben je dan ook een maatregel aan het tegenhouden die verwaarlozing bestraft?

je haalt trouwens wel het allergrootste probleem aan met fokkers: heel veel fokkers halen honden uit zogezegd zuivere stambomen vanuit Oost-Europa naar hier, terwijl die het resultaat zijn van inteelt.
Snel resultaat, snel nestjes, snel geld. Ja, dan maakt het echt niet uit welk ras het is, die beesten zijn compleet verneukt vanbinnen. Met straathonden heb je dat ook.

Ik bedoel maar dat bepaalde uiterlijke kenmerken en zogenaamde fysische ongemakken niet per se een reden voor mij om een dier niet te nemen, zelfs als ik zou zeggen dat ik daarmee de zogenaamde evil industry zou steunen. Net zoals ik ook zorgeloos vlees eet ook al zijn er zoveel mistoestanden in de vleesindustrie. Wat wel telt is dat die beestjes een grote kans hebben op een kwalitatief leven, dat ik zie hoe de oudere dieren leven, dat ik weet waar ze vandaan komen, dat er een breed netwerk is van dieren (familie bij mensen die we kunnen contacteren) en vooral: dat het karakter bij mij past! want dat is wel het allerbelangrijkste. Niet dat uiterlijk, wel het karakter (en natuurlijk ook of het een kwalitatief goed leven kan hebben).

kan mij die vachtkleur schelen... die rode faun bvb, ongelofelijk mooi, 3000 euro. Dat hoeft echt niet! Dat ons hondje een staartje heeft en dat dat op keuringen blijkbaar negatief is? Kan mij echt niet schelen.


Niet alleen broodfokkers, alleen al de rasstandaard is een bedreiging voor de gezondheid van veel van die honden.

quote:
Op 6 mei 2013 19:21 schreef ElitE het volgende:

Ik zou zeggen kijk ook eerst even de docu voor je weer reageerd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-05-2013 20:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2013 20:27 schreef ElitE het volgende:
Niet alleen broodfokkers, alleen al de rasstandaard is een bedreiging voor de gezondheid van veel van die honden.




ja, dat puristische gedoe is ook niet aan mij besteed. Schrikwekkend soms. Dat hoeft allemaal niet voor mij.

Gewoon een hond die er mooi uitziet, waar je vanuit kunt gaan dat ie gezond is (en dat ben ik) en vooral: die bij je past.

topfokkers zouden zeggen dat Kamiel niet echt een geslaagde hond is. Daar kan ik niet inkomen. Hij ziet er super uit, megacute en zijn familie is gezond. Dat is al heel wat imo.

btw: stuk docu al gezien. misdadig soms

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-05-2013 20:43]


signature


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 06-05-2013 22:31 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com




Ridgeback, groot en zo lui als de neten.

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 06-05-2013 22:33]


Against God and Government


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen