IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Honden, de enige legitieme viervoeters om thuis te houden. Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 28-02-2014 21:11 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Sinds 14 februari Binky in huis, net 8 maandjes jong kruising labrador/stabij.





Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 01-03-2014 19:58 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Lekker z'n warme stront oprapen met een zakje en je in je gezicht laten likken terwijl ie net een drol heeft staan opschrokken... heerlijk hygiënische dieren.

Honden houden in steden moet verboden worden imo; het is in veel gevallen zielig voor de honden (honden die meer dan 20 uur per dag in een klein huis of appartement zitten opgesloten)) en het zorgt voor verschrikkelijk veel overlast. Sommige stadsparken kunnen door duizenden niet meer gebruikt worden omdat er een stel aso's met honden in de buurt woont.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-03-2014 20:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht





signature


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-03-2014 21:16 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2014 19:58 schreef Mortis Rex het volgende:
Lekker z'n warme stront oprapen met een zakje en je in je gezicht laten likken terwijl ie net een drol heeft staan opschrokken... heerlijk hygiënische dieren.

Honden houden in steden moet verboden worden imo; het is in veel gevallen zielig voor de honden (honden die meer dan 20 uur per dag in een klein huis of appartement zitten opgesloten)) en het zorgt voor verschrikkelijk veel overlast. Sommige stadsparken kunnen door duizenden niet meer gebruikt worden omdat er een stel aso's met honden in de buurt woont.



Oh.
En nu dan?


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 09-06-2014 14:44 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl





Onze nieuwe huisgenoot: Ed.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 09-06-2014 14:57 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2014 19:58 schreef Mortis Rex het volgende:
Lekker z'n warme stront oprapen met een zakje en je in je gezicht laten likken terwijl ie net een drol heeft staan opschrokken... heerlijk hygiënische dieren.

Honden houden in steden moet verboden worden imo; het is in veel gevallen zielig voor de honden (honden die meer dan 20 uur per dag in een klein huis of appartement zitten opgesloten)) en het zorgt voor verschrikkelijk veel overlast. Sommige stadsparken kunnen door duizenden niet meer gebruikt worden omdat er een stel aso's met honden in de buurt woont.


Helemaal mee eens! Uitermate vervelende beesten zijn het!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 09-06-2014 16:04 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ik vind een hoop mensen veeeel vervelender....


Bazzio Attacks!!!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 09-06-2014 16:04 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2014 14:44 schreef Ethereal het volgende:



Onze nieuwe huisgenoot: Ed.




Bazzio Attacks!!!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 19-06-2014 20:46 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Gelukkig hebben we al een gezamenlijke hobby.



Gaat super. Slaapt nog veel, wil veel spelen, is gek op rennen in de tuin en begint ook al een beetje aan te geven als ie naar buiten moet, kleine ongelukjes daargelaten. Alleen blijven gaat ook goed, zijn we voorzichtig aan aan het trainen.

Eten is ie ook gek op, en vooral de Brinta die hij eens per dag krijgt gaat er in als koek. Begraaft zijn hele snuit in dat gerei, hehe, prachtig gezicht. Geniaal beest. Dinsdag krijgt ie zijn laatste enting en dan mogen we hem ook uitlaten. Al is hij nog te klein voor een XXS-tuigje, maargoed, hij groeit als kool dus dat gaat ook wel goedkomen.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


MindFolter
Goeiemorgen
Usericon van MindFolter
Posted 20-06-2014 0:10 by MindFolter Wijzig reactieProfiel van MindFolterQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/Prickrott

quote:
Op 1 maart 2014 19:58 schreef Mortis Rex het volgende:
Lekker z'n warme stront oprapen met een zakje en je in je gezicht laten likken terwijl ie net een drol heeft staan opschrokken... heerlijk hygiënische dieren.

Honden houden in steden moet verboden worden imo; het is in veel gevallen zielig voor de honden (honden die meer dan 20 uur per dag in een klein huis of appartement zitten opgesloten)) en het zorgt voor verschrikkelijk veel overlast. Sommige stadsparken kunnen door duizenden niet meer gebruikt worden omdat er een stel aso's met honden in de buurt woont.



Zeg dat maar tegen de vijftig katten eigenaren hier in de wijk, wiens huisdieren dikwijls bijna bij mij onder de wielen rennen... Katten zijn een ware plaag. Honden kun je tenminste een fatsoenlijke opvoeding meegeven, en ik vind dan ook dat honden eigenaren daar toe in staat moeten zijn voordat ze zo'n beest in huis halen.

[Dit bericht is gewijzigd door MindFolter op 20-06-2014 0:12]



WMP
Usericon van WMP
Posted 20-06-2014 2:09 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2014 14:44 schreef Ethereal het volgende:
Onze nieuwe huisgenoot: Ed.


Jij bent een voorstander van dierenkwelling? Dit hondenras is zo doorgefokt dat hun schedel te klein is voor de hersenen, wat op latere leeftijd permanente kop-, nek- en gewrichtspijn oplevert, alsmede een zeer vergrote kans op hersenletsel. De eerste symptonen zijn al te zien: de uitpuilende ogen. Een schande dat dit soort honden nog gefokt wordt, een nog grotere schande dat ze nog gekocht worden. Doe je goed.


Argh
Usericon van Argh
Posted 20-06-2014 2:13 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 2:09 schreef WMP het volgende:
Jij bent een voorstander van dierenkwelling? Dit hondenras is zo doorgefokt dat hun schedel te klein is voor de hersenen, wat op latere leeftijd permanente kop-, nek- en gewrichtspijn oplevert, alsmede een zeer vergrote kans op hersenletsel. De eerste symptonen zijn al te zien: de uitpuilende ogen. Een schande dat dit soort honden nog gefokt wordt, een nog grotere schande dat ze nog gekocht worden. Doe je goed.


Ik krijg ineens flashbacks naar iets met een doorgefokte kat en een krat bier.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-06-2014 9:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 2:09 schreef WMP het volgende:
Jij bent een voorstander van dierenkwelling? Dit hondenras is zo doorgefokt dat hun schedel te klein is voor de hersenen, wat op latere leeftijd permanente kop-, nek- en gewrichtspijn oplevert, alsmede een zeer vergrote kans op hersenletsel. De eerste symptonen zijn al te zien: de uitpuilende ogen. Een schande dat dit soort honden nog gefokt wordt, een nog grotere schande dat ze nog gekocht worden. Doe je goed.
Hoe vaaak ik je ook een ongelofelijke klootzak vind, heb je hier wel gelijk. Deze honden zijn gewoon over en over kapot gefokt. Ga er maar vanuit dat je hond veel pijn zal kennen en dat er forse dierenartsrekeningen zullen volgen. Idem met chihuahua's.

Als je een hond wil, ga dan naar een asiel voor een leuk beessie, of naar instanties als de www.shhh.nl. Dan neem je een hond in plaats van een accessoire.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-06-2014 9:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

die garantie voor pijn is er lang niet bij alle dieren. Maar het feit dat het bij een aanzienlijk gedeelte van die dieren wel geld is toch niet niks.

Veel mensen komen dan met de nieuwe richtlijnen van het ras en nieuwe pogingen om inteelt te voorkomen, echter is het bouwplan uit zichzelf al problematisch.

Ik schrok even toen wat medestudenten van mij ondanks dat ze de problemen kennen ook voor zo'n mongool gaan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-06-2014 9:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Omdat dergelijke hondjes een accessoire zijn. Ze kiezen niet om een hond in huis te nemen, maar ze willen iets leuks voor anderen om te zien. Lekker klein, heb je weinig last van en hoef je weinig voor te doen. En daarom zijn het van die vervelende felle honden.

Wil je een hond, neem de tijd en zoek een hond uit die qua karakter bij je past en niet één die er leuk uit ziet. Je zit er een jaar of 14/15 mee.


Wat leesmateriaal: http://dier-en-natuur.infonu.nl/zieke-dieren/65059-rashonden-gezondheidsproblemen-door-inteelt-en-doorfokken.html

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 20-06-2014 9:49]


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-06-2014 10:20 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Oh ja, laat ik ook eens een foto posten van het beestje wat mijn huisgenoot meegenomen heeft hierheen:



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-06-2014 10:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

"less photo, more walkies"

Zit er Ierse wolfshond in?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-06-2014 10:29 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Greyhound en bordercollie.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-06-2014 10:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ah kon de grootte niet goed inschatten. We hebben nu tijdelijk een derde hond in huis. Zoontje van onze Drentse Patrijs, maar ik vermoed dat de moeder een keer op hem is gaan liggen .. laten we zeggen dat het een hond is met special needs en niet het grootste licht. Maar wel een schat en speelt leuk met Marty (onze beagle), Ishtar wordt te oud om achter Marty aan te rennen.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-06-2014 11:04 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 juni 2014 9:47 schreef Jenje het volgende:
Omdat dergelijke hondjes een accessoire zijn. Ze kiezen niet om een hond in huis te nemen, maar ze willen iets leuks voor anderen om te zien. Lekker klein, heb je weinig last van en hoef je weinig voor te doen. En daarom zijn het van die vervelende felle honden.

Wil je een hond, neem de tijd en zoek een hond uit die qua karakter bij je past en niet één die er leuk uit ziet. Je zit er een jaar of 14/15 mee.



Dat laatste hebben wij al jarenlang gedaan. Wat voor hond willen we, wat voor hond past bij ons, welke karaktereigenschappen willen we graag, noem maar op. De keuze voor dit ras is bij ons, in tegenstelling tot een hoop mensen die het beestje als een mode-accessoire zien, wél overwogen. Evenals de keuze voor waar het beestje vandaan komt. Niks geen fokkers met dollartekens in de ogen en maar fokken met wat er voor handen is, maar ook hier een weloverwogen keuze van 2 bulldoggen waarbij goed gelet wordt op de ruime luchtpijp, goede gewrichten, ruimere neusgang, geen ademhalingsproblemen, etc. Dat ie er schattig uitziet is een leuke bonus, maar aan de andere kant ziet élke pup er schattig uit. We willen al een jaar of 5 een hond en hebben al die tijd gekeken naar hoe, wat, waar en wanneer. Nu ik een groot deel van de tijd thuis werk was de mogelijkheid er eindelijk en zijn we er ook voor gegaan.

Dit is een ras dat qua formaat perfect bij ons past, graag wil wandelen maar niet elke dag 10 kilometer hoeft te lopen, ongelooflijk goed met kinderen om kan gaan (normaal gesproken), redelijk waaks is, niet eenkennig is en nog veel meer karaktereigenschappen heeft waar wij naar op zoek zijn in een hond. Ja, er zijn wat problemen mee (voornamelijk tijdens hitte en lange wandelingen) maar daar kunnen wij goed rekening mee houden. Overigens is de te kleine schedel een vaak voorkomend iets bij een mopshond, dit is een Franse Bulldog.

Mensen die voor 300 euro een hondje kopen bij een broodfokker die de ramp-pups uit het Oostblok laten overkomen zonder ook maar enige vorm van gezondheids-check, dat is inderdaad wachten op problemen. Dat zijn ook vaak de mensen die NU een hond willen en dezelfde dag nog, via marktplaats, een pup op moeten halen. Nu zal ik niet zeggen dat onze hond perfect is en dat we er nooit problemen mee zullen krijgen (dat weet je tenslotte nooit), maar wij zijn er in alle gevallen erg bewust mee bezig geweest. En ja, dus ook de keuze voor dit ras was bewust.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-06-2014 11:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ten eerste goed dat het wel een overwogen keuze was. Maar ik kan er dan niet bij dat je dan kiest voor een ras waarbij de rasstandaard zo is dat de dieren er onder lijden.

Ook al heeft de fokker de beste bedoelingen, ik zou nooit dat ras nemen omdat ik dan zelf onderdeel van het probleem zou vormen. Het fokken van honden op basis van doorgeschoten schoonheidsideaal. Want ook door de goede fokkers blijft de vraag bestaan, en die vraag zorgt voor een aanbod van verminkte en mishandelde dieren.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-06-2014 12:12 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Feitelijk heb je de meest gezonde mongool uitgekozen. Van alle mongolen de gezondste = Nog steeds niet heel gezond.
Overigens bij sommigen van die rassen is inteelt minder ernstig, sommige van deze modellen staan dichter bij de wolf dan de Duitse herder.

Echter het bouwplan is op zichzelf al slecht. Je mag dan wel de beste boormachine hebben maar als je hem gebruikt als kurkentrekker zijn andere eigenschappen belangrijk.

De honden kunnen prima redelijk gezond en gelukkig leven. Maar uiteindelijk over meerdere generaties worden die defecten steeds erger en slechts voor een grappig uiterlijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-06-2014 12:30 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 juni 2014 11:52 schreef Jenje het volgende:
Ten eerste goed dat het wel een overwogen keuze was. Maar ik kan er dan niet bij dat je dan kiest voor een ras waarbij de rasstandaard zo is dat de dieren er onder lijden.

Ook al heeft de fokker de beste bedoelingen, ik zou nooit dat ras nemen omdat ik dan zelf onderdeel van het probleem zou vormen. Het fokken van honden op basis van doorgeschoten schoonheidsideaal. Want ook door de goede fokkers blijft de vraag bestaan, en die vraag zorgt voor een aanbod van verminkte en mishandelde dieren.


Ik denk dat de grote vraag vooral zorgt voor malafide handel en fokkerijen, en die zijn erg groot deel van het probleem. Een goede fokker zorgt juist voor gezonde dieren, het is natuurlijk onzin dat een bulldog per definitie mishandeld en verminkt is. De rasstandaard is aan het veranderen en de nadruk ligt al een poosje op het 'gezonder' maken van diverse rassen. Zolang er echter mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en niet oppassen voor broodfokkers zal dit probleem nooit worden opgelost. Niet alleen bij doggen, voor een hoop andere rassen geldt hetzelfde. Mensen willen niet 3 maanden wachten en grof geld betalen, mensen willen vandáág een hond voor 3 knaken en rijden daarvoor naar een puppyfarm in België. Puppyfarm-houder haalt zich nog eens 300 Oostblok-puppy's uit een fokschuur en kassa.

Helaas lees je inderdaad te vaak dat mensen een hond als schoonheidsideaal willen hebben. Las laatst een advertentie van iemand die een grijze/blauwe bulldog zocht, want die waren zo leuk en schattig. Dat soort mensen hebben er geen idee van dat die kleur niet hoort en zorgt voor grote problemen (suikerziekte, blindheid, etc) maar laten zich puur leiden door hun eigen onwetendheid.

Waarom wij voor dit ras kozen is gewoon dat deze in álle opzichten bij ons past. Dit komt inderdaad met wat nadelen waar wij goed voor waken en rekening mee houden.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-06-2014 12:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 11:04 schreef Ethereal het volgende:
We willen al een jaar of 5 een hond en hebben al die tijd gekeken naar hoe, wat, waar en wanneer.



+1. Net dezelfde soort hier.

Ten opzichte van mensen vind ik honden eigenlijk allemaal mongolen, domme beesten, de ene alleen wat minder dom dan de andere. Als ik een slimme hond wil dan neem ik er nog wel een kind bij.

Franse Bulldogs sterven ook niet door ademhalingsproblemen, dus daar heb ik geen problemen mee.
Huisdieren zijn sowieso door mensen gemanipuleerde beesten die misvormd/gevormd worden. Franse Bulldogs hebben het voordeel dat ze passen het beeld en de wens die veel mensen van een hond hebben, anders zouden ze als "soort" misschien ook verdwijnen zoals veel "natuurlijke" rassen. Er kunnen relatief kleine problemen optreden, heel soms moet het ademhalingskanaal verbreed worden. En zo zijn ze nóg afhankelijker van mensen. Aan de andere kant, die platte snoet heeft ook voordelen. Ze kunnen veel makkelijker een prooi aanvallenb die groter is en zich vasthechten zonder dat ze in ademnood komen. Het heeft dus wel een functie en is niet alleen voor het uiterlijk.


Hetzelfde heb je met veel vissoorten, katten, vogels, etc. Sommige vissoorten - heb ik laatste gezien in een docu - hebben de vorige eeuw trouwens overleefd dankzij (mis)kweek en aquaria en zijn "misvormd" in de natuur herreïntegreerd en stellen het goed. Het is allemaal te relatief om het imo als "slecht" of "kwaadaardig" te aanzien. Als alle mensen van vandaag op morgen doodvallen en dieren zouden blijven leven dan sterven de meeste honden toch in de natuur, of het nu Franse Bulldogs zijn of Cocker Spaniëls of Groenendalers. Bij katten zouden er veel huiskatten het ook niet halen. Is dat dan niet misdadig, om dieren afhankelijk te maken van mensen?






signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-06-2014 12:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 12:30 schreef Ethereal het volgende:
Ik denk dat de grote vraag vooral zorgt voor malafide handel en fokkerijen, en die zijn erg groot deel van het probleem. Een goede fokker zorgt juist voor gezonde dieren, het is natuurlijk onzin dat een bulldog per definitie mishandeld en verminkt is. De rasstandaard is aan het veranderen en de nadruk ligt al een poosje op het 'gezonder' maken van diverse rassen. Zolang er echter mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en niet oppassen voor broodfokkers zal dit probleem nooit worden opgelost. Niet alleen bij doggen, voor een hoop andere rassen geldt hetzelfde. Mensen willen niet 3 maanden wachten en grof geld betalen, mensen willen vandáág een hond voor 3 knaken en rijden daarvoor naar een puppyfarm in België. Puppyfarm-houder haalt zich nog eens 300 Oostblok-puppy's uit een fokschuur en kassa.

Dit klopt dus niet meer, ook de geregistreerde fokkers werken hier aan mee omdat de voorgeschreven rasstandaard bepaalt hoe een hond eruit moet zien, de rasorganisaties doen er niets tegen zelfs. Lees het artikel een stuk eerder maar eens.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen