IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Honden, de enige legitieme viervoeters om thuis te houden. Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-06-2014 12:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 12:38 schreef Hypnos het volgende:
+1. Net dezelfde soort hier.

Ten opzichte van mensen vind ik honden eigenlijk allemaal mongolen, domme beesten, de ene alleen wat minder dom dan de andere. Als ik een slimme hond wil dan neem ik er nog wel een kind bij.

Franse Bulldogs sterven ook niet door ademhalingsproblemen, dus daar heb ik geen problemen mee.
Huisdieren zijn sowieso door mensen gemanipuleerde beesten die misvormd/gevormd worden. Franse Bulldogs hebben het voordeel dat ze passen het beeld en de wens die veel mensen van een hond hebben, anders zouden ze als "soort" misschien ook verdwijnen zoals veel "natuurlijke" rassen. Er kunnen relatief kleine problemen optreden, heel soms moet het ademhalingskanaal verbreed worden. En zo zijn ze nóg afhankelijker van mensen. Aan de andere kant, die platte snoet heeft ook voordelen. Ze kunnen veel makkelijker een prooi aanvallenb die groter is en zich vasthechten zonder dat ze in ademnood komen. Het heeft dus wel een functie en is niet alleen voor het uiterlijk.


Hetzelfde heb je met veel vissoorten, katten, vogels, etc. Sommige vissoorten - heb ik laatste gezien in een docu - hebben de vorige eeuw trouwens overleefd dankzij (mis)kweek en aquaria en zijn "misvormd" in de natuur herreïntegreerd en stellen het goed. Het is allemaal te relatief om het imo als "slecht" of "kwaadaardig" te aanzien. Als alle mensen van vandaag op morgen doodvallen en dieren zouden blijven leven dan sterven de meeste honden toch in de natuur, of het nu Franse Bulldogs zijn of Cocker Spaniëls of Groenendalers. Bij katten zouden er veel huiskatten het ook niet halen. Is dat dan niet misdadig, om dieren afhankelijk te maken van mensen?





Ik heb dit even aan alle drie de honden laten lezen. Ze lopen alle drie hoofd schuddend weg. Gefeliciteerd, je bevestigt het vooroordeel.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-06-2014 12:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Kopschuddend. Een hond heeft een kop.


signature


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-06-2014 13:13 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 juni 2014 12:52 schreef Jenje het volgende:
Dit klopt dus niet meer, ook de geregistreerde fokkers werken hier aan mee omdat de voorgeschreven rasstandaard bepaalt hoe een hond eruit moet zien, de rasorganisaties doen er niets tegen zelfs. Lees het artikel een stuk eerder maar eens.


Ik heb geen idee hoe dit met andere rassen zit, maar voor de Franse Bulldog geldt dat ze de rasstandaard langzaam proberen te verschuiven ivm de gezondheid van de hond. Geen bewijs van overigens, maar met diverse fokkers gesproken die dit aangeven. Dat van de rasorganisaties klopt inderdaad, vandaar ook dat steeds meer fokkers zich hiervan distantiëren.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-06-2014 13:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 13:13 schreef Ethereal het volgende:
Ik heb geen idee hoe dit met andere rassen zit, maar voor de Franse Bulldog geldt dat ze de rasstandaard langzaam proberen te verschuiven ivm de gezondheid van de hond. Geen bewijs van overigens, maar met diverse fokkers gesproken die dit aangeven. Dat van de rasorganisaties klopt inderdaad, vandaar ook dat steeds meer fokkers zich hiervan distantiëren.
Dergelijke fokkers moeten er dan meer zijn!

Het verzet tegen deze fokpraktijken neemt gelukkig toe, zelfs de politiek dwingt om een stuk zelfregulering. Het gaat dus de goede kant op, maar ik vind het nu te vroeg om dergelijke zaken niet mee te nemen in de keuze van welke hond ik in huis neem.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-06-2014 13:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 12:38 schreef Hypnos het volgende:
Ten opzichte van mensen vind ik honden eigenlijk allemaal mongolen, domme beesten, de ene alleen wat minder dom dan de andere. Als ik een slimme hond wil dan neem ik er nog wel een kind bij.

Irrelevant.
quote:
Huisdieren zijn sowieso door mensen gemanipuleerde beesten die misvormd/gevormd worden.

Raar dat je misvormd en gevormd op een hoop gooit. Het ene is sowieso slecht, het andere mogelijk niet.
quote:
Franse Bulldogs hebben het voordeel dat ze passen het beeld en de wens die veel mensen van een hond hebben, anders zouden ze als "soort" misschien ook verdwijnen zoals veel "natuurlijke" rassen.

Wat probeer je hier te suggereren? Dat het erg is als een hondenras verdwijnt? Tuurlijk niet.
quote:
Aan de andere kant, die platte snoet heeft ook voordelen. Ze kunnen veel makkelijker een prooi aanvallenb die groter is en zich vasthechten zonder dat ze in ademnood komen. Het heeft dus wel een functie en is niet alleen voor het uiterlijk.

En hoeveel mensen die een Franse bulldog hebben, hebben die voor die functie? 0.01% van het totaal?
quote:
Hetzelfde heb je met veel vissoorten, katten, vogels, etc.

Irrelevant.
quote:

Als alle mensen van vandaag op morgen doodvallen en dieren zouden blijven leven dan sterven de meeste honden toch in de natuur, of het nu Franse Bulldogs zijn of Cocker Spaniëls of Groenendalers. Bij katten zouden er veel huiskatten het ook niet halen. Is dat dan niet misdadig, om dieren afhankelijk te maken van mensen?

Geen idee waarom je iets slechts wat ontzettend onwaarschijnlijk is (bovenstaande), als argument aandraagt waarom iets slechts wat best wel waarschijnlijk is (problemen door slechte rasstandaarden) ook best moet kunnen. Echt, wat een onzin.

Als je dan deze kant opgaat met je argumentatie kun je hoogstens stellen dat je helemaal geen hond zou moeten nemen, en dan is zo'n ongezond ras nog steeds een slecht verschijnsel. Hoogstens heb je dus alleen maar méér redenen aangedragen waarom zo'n ras niet zou moeten bestaan.

Prima dat je het voor jezelf wil goedpraten, en je zou ook best wel een gezonde Franse bulldog kunnen hebben, maar laat die onzinnige argumentaties alsjeblief eens achterwege.
quote:
Op 20 juni 2014 13:13 schreef Ethereal het volgende:
Ik heb geen idee hoe dit met andere rassen zit, maar voor de Franse Bulldog geldt dat ze de rasstandaard langzaam proberen te verschuiven ivm de gezondheid van de hond. Geen bewijs van overigens, maar met diverse fokkers gesproken die dit aangeven. Dat van de rasorganisaties klopt inderdaad, vandaar ook dat steeds meer fokkers zich hiervan distantiëren.

Ik weet de huidige staat van het ras niet zo goed, maar ik hoop dat bovenstaande tot goede dingen leidt in ieder geval. En dat die van jullie gezond blijft enzo

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 20-06-2014 13:24]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-06-2014 13:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Dit waren gewoon enkele zaken waaraan ik instant dacht om aan te geven dat het allemaal heel relatief was, absoluut niet uitzonderlijk is qua principe en benaderingswijze. Niet dat ik het per se wil goedpraten, maar om het nu te moeten aanzien als “uitzonderlijk slecht”, dat gaat me te ver. Alsof het hebben van een Franse bulldog in een dezelfde categorie zou thuishoren als pakweg stokslagen toedienen aan je hond, op dagelijkse basis.

Hondeneigenaars plaatsen honden in de menselijke leefwereld, en verwachten van die honden dat ze zich aanpassen aan onze leefwereld. Ik vind het dan ook misplaatst en naïef om te denken dat die evolutie niet in die mate zou veranderen, dat ze zich zou doortrekken van gedragsmatige tot esthetische issues. Ze zijn er namelijk niet om op te eten maar deels of volledig om naar te kijken naast het feit dat je er mee samenleeft. Hetzelfde principe als eender welke relatie. Je creëert het profiel van een gewenste hond op basis van je eigen behoeften. Hij moet dit karakter hebben, moet er zo uitzien, moet zo groot zijn, etc. Je kiest dus geen hond maar een idee van een hond. En niemand zal kiezen voor een hond met gezondheidsproblemen, en als ze die wel hebben dan is het omdat ze de nood hebben om te verzorgen en zal die persoon wel een oud en versleten beestje nemen uit het asiel.
Hoe dan ook, als je bewust of onbewust gaat voor een beestje je lief en schattig vindt, en dat is voor jou prioritair, boven de potentiële/maximale gezondheid van dat beestje. Is dat dan per se “verkeerd” of zelfs “kwaadaardig”? Als je nu weet dat je een beestje meer affectie, aandacht en liefde kunt geven en je beter voelt bij een beestje dat je schattig vindt, ook al is het misschien oppervlakkig, maakt dat het verkeerd?

Allemaal goed hoor, dat moreel of ethisch superieur doen van sommige mensen tov anderen in bepaalde situaties, alleen is het dikwijls gay en onrealistisch en veel te eendimensionaal.


signature


WMP
Usericon van WMP
Posted 20-06-2014 14:13 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Na grondig beraad hebben wij uiteindelijk besloten om een auto te kopen. We hebben gekozen voor een auto die een wiel mist, de deur aan de passagierskant is gammel en wordt met een touwtje dichtgehouden en de remmen doen het ook niet helemaal meer. Echter, de kleur bevalt ons zeer en de autoverkoper bezwoor ons dat de auto altijd van een lieve, oude dame is geweest die er één keer per week mee naar de kerk reed. Ook zijn argument dat ook nieuwe auto's kapot kunnen gaan of een ongeluk kunnen krijgen, was zeer overtuigend. Autoverkopers liegen tenslotte nooit.

Dat je het aandurft om het argument van stal te halen dat je met meerdere fokkers hebt gesproken alvorens je keuze te maken, toont juist aan dat je zeer weinig onderzoek hebt gedaan, want juist de 'topfokkers' deden mee aan deze misselijkmakende praktijken.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 20-06-2014 14:13]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-06-2014 14:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 13:55 schreef Hypnos het volgende:
Dit waren gewoon enkele zaken waaraan ik instant dacht om aan te geven dat het allemaal heel relatief was, absoluut niet uitzonderlijk is qua principe en benaderingswijze.

En mijn punt is dus dat de argumenten die je aanhaalt niet kloppen/niet relevant zijn. Gezien je toch niet op mijn post ingaat, ga ik er hier maar verder niet op in.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 20-06-2014 14:30 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 10:20 schreef Ralph het volgende:
Oh ja, laat ik ook eens een foto posten van het beestje wat mijn huisgenoot meegenomen heeft hierheen:






edit: dit is tenminste een hond, itt die lelijke kleine vieze bulldogjes.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 20-06-2014 14:37]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-06-2014 14:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 14:13 schreef WMP het volgende:
Na grondig beraad hebben wij uiteindelijk besloten om een auto te kopen. We hebben gekozen voor een auto die een wiel mist, de deur aan de passagierskant is gammel en wordt met een touwtje dichtgehouden en de remmen doen het ook niet helemaal meer. Echter, de kleur bevalt ons zeer en de autoverkoper bezwoor ons dat de auto altijd van een lieve, oude dame is geweest die er één keer per week mee naar de kerk reed. Ook zijn argument dat ook nieuwe auto's kapot kunnen gaan of een ongeluk kunnen krijgen, was zeer overtuigend. Autoverkopers liegen tenslotte nooit.

Dat je het aandurft om het argument van stal te halen dat je met meerdere fokkers hebt gesproken alvorens je keuze te maken, toont juist aan dat je zeer weinig onderzoek hebt gedaan, want juist de 'topfokkers' deden mee aan deze misselijkmakende praktijken.


moet een dier normaal niet via de dierenarts passeren vooraleer het verkocht mag worden? Onze Maine Coon werd bvb standaard en verplicht onderzocht op hartafwijkingen en nierfuncties. Netzoals een auto 2e hands naar de keuring moet en dat ieder merk/model nagekeken wordt op de meest voorkomende problemen.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-06-2014 14:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 14:14 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
En mijn punt is dus dat de argumenten die je aanhaalt niet kloppen/niet relevant zijn. Gezien je toch niet op mijn post ingaat, ga ik er hier maar verder niet op in.



niet kloppen en niet relavant zijn niet op één hoop gooien aub


ik vind het wel jammer soms ja dat bepaalde rassen verdwijnen. jij niet dan? Is gevoelsmatig imo, maar toch.


signature


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 20-06-2014 14:44 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 20 juni 2014 14:13 schreef WMP het volgende:
Dat je het aandurft om het argument van stal te halen dat je met meerdere fokkers hebt gesproken alvorens je keuze te maken, toont juist aan dat je zeer weinig onderzoek hebt gedaan, want juist de 'topfokkers' deden mee aan deze misselijkmakende praktijken.


Misschien moet je mijn posts nog eens lezen. Ik hoef tegenover jou niet echt verantwoording te doen over mijn onderzoek, lijkt me.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-06-2014 14:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 14:40 schreef Hypnos het volgende:
niet kloppen en niet relavant zijn niet op één hoop gooien aub

In dit geval is het echter wel een terechte 'één hoop' omdat zowel de niet-kloppende als niet-relevante argumenten jouw conclusies niet ondersteunen.
quote:
ik vind het wel jammer soms ja dat bepaalde rassen verdwijnen. jij niet dan? Is gevoelsmatig imo, maar toch.

Ja, is ergens misschien wel jammer. Maar ja, gevoelsmatig voor mij toch echt beter dan bewust lijdende honden blijven produceren.


Quis moderabat ipsos moderatores?


WMP
Usericon van WMP
Posted 20-06-2014 15:00 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 14:44 schreef Ethereal het volgende:
Misschien moet je mijn posts nog eens lezen. Ik hoef tegenover jou niet echt verantwoording te doen over mijn onderzoek, lijkt me.


Nee, die ben je aan je hond verschuldigd als die over een aantal jaar chronische helse pijnen ondergaat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-06-2014 15:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 14:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
In dit geval is het echter wel een terechte 'één hoop' omdat zowel de niet-kloppende als niet-relevante argumenten jouw conclusies niet ondersteunen.


Wat is mijn conclusie dan volgens jou? Dat honden allemaal mongolen zijn?
quote:

Ja, is ergens misschien wel jammer. Maar ja, gevoelsmatig voor mij toch echt beter dan bewust lijdende honden blijven produceren.


“Lijdend”, dat klinkt echt zó dramatisch. Heeft iemand van jullie die tegen dit soort honden is überhaupt al eens zo’n hond gezien of er mee geleefd voor meer dan 10 minuten? Een niet gecastreerde reu die zijn leven lang geen seks heeft, dát vind ik lijden. Honden van meer dan 10 jaar die amper op hun poten kunnen staan, van welk ras dan ook, dat is ook lijden.
Sorry, maar dat “ik ben een Franse Bulldog-lijden” weegt imo niet op tov een kwalitatief leven vol knuffels en bakken vol lekkere brokken. Een saaie doodgewone karakterloze Golden Retriever vloervod in huis hebben, dat is pas lijden, een hondenleven. Dan nog liever een designerhond met plastische chirurgie die sterft van een overdosis aandacht en plezier.

Dat zal wel persoonlijk zijn....


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 20-06-2014 15:08]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-06-2014 15:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 15:03 schreef Hypnos het volgende:
Wat is mijn conclusie dan volgens jou? Dat honden allemaal mongolen zijn?

Dat het in stand houden van ongezonde rassen niet erg is.
quote:
“Lijdend”, dat klinkt echt zó dramatisch. Heeft iemand van jullie die tegen dit soort honden is überhaupt al eens zo’n hond gezien of er mee geleefd voor meer dan 10 minuten? Een niet gecastreerde reu die zijn leven lang geen seks heeft, dát vind ik lijden. Honden van meer dan 10 jaar die amper op hun poten kunnen staan, van welk ras dan ook, dat is ook lijden.

Nogmaals: andere (eventueel) slechte dingen aandragen maakt hetgeen waar we het over hebben niet meer of minder slecht. Echt slappe argumentatie.
quote:
Sorry, maar dat “ik ben een Franse Bulldog-lijden” weegt imo niet op tov een kwalitatief leven vol knuffels en bakken vol lekkere brokken. Een saaie doodgewone karakterloze Golden Retriever vloervod in huis hebben, dat is pas lijden, een hondenleven. Dan nog liever een designerhond met plastische chirurgie die sterft van een overdosis aandacht en plezier.


Ook een onzinnige vergelijking / afweging / whatever. Alsof je geen ander hondenras kan vinden wat niet of in ieder geval minder gegarandeerde gezondheidsproblemen krijgt en wat je ook leuk vindt, en dat je daarom wel voor een FB móet kiezen.

Maar goed, nogmaals, ik hoop maar dat het tegenwoordig wat beter gaat met FBtjes etc. blabla.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-06-2014 15:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 15:17 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat het in stand houden van ongezonde rassen niet erg is.



Niet optimaal gezond is niet hetzelfde als ongezond


quote:


Nogmaals: andere (eventueel) slechte dingen aandragen maakt hetgeen waar we het over hebben niet meer of minder slecht. Echt slappe argumentatie.



Dit is geen argumentatie. Het is een relativering van de context.
quote:


Ook een onzinnige vergelijking / afweging / whatever. Alsof je geen ander hondenras kan vinden wat niet of in ieder geval minder gegarandeerde gezondheidsproblemen krijgt en wat je ook leuk vindt, en dat je daarom wel voor een FB móet kiezen.


Alsof = klopt. Nooit zoiets ervaren dan, dat je iets wil en niet wil van afwijken?

quote:



Maar goed, nogmaals, ik hoop maar dat het tegenwoordig wat beter gaat met FBtjes etc. blabla.


Was het vroeger slechter dan?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-06-2014 15:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 15:21 schreef Hypnos het volgende:
Niet optimaal gezond is niet hetzelfde als ongezond

Ohjajoh?
quote:
Dit is geen argumentatie. Het is een relativering van de context.

OK, whatever dan. Hoe dan ook nutteloos bij de beantwoording van de vraag of het slecht is of niet om zo'n ras in stand te houden / de vraag of dat ras gezond is of niet.
quote:
Alsof = klopt. Nooit zoiets ervaren dan, dat je iets wil en niet wil van afwijken?

Tuurlijk. En als ik dan iets wil wat eigenlijk slecht is, gaat er een lang proces van nadenken en twijfelen overheen, en realiseer ik me uiteindelijk dat ik niet zo moet janken en niet uit eigenbelang iets slechts na moet streven
quote:
Was het vroeger slechter dan?


Dat is hoewel andersom geformuleerd precies de vraag die ik stel, aapje


Quis moderabat ipsos moderatores?


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 21-06-2014 16:01 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-06-2014 10:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2014 15:27 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ohjajoh?



johjajoh!
quote:

OK, whatever dan. Hoe dan ook nutteloos bij de beantwoording van de vraag of het slecht is of niet om zo'n ras in stand te houden / de vraag of dat ras gezond is of niet.


gezond is zmg relatief.
quote:


Tuurlijk. En als ik dan iets wil wat eigenlijk slecht is, gaat er een lang proces van nadenken en twijfelen overheen, en realiseer ik me uiteindelijk dat ik niet zo moet janken en niet uit eigenbelang iets slechts na moet streven

quote:


Dat is hoewel andersom geformuleerd precies de vraag die ik stel, aapje


en heb je al een antwoord?


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 25-11-2014 20:28 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Bleh, Mac heeft vocht in haar buikholte. Lijkt allemaal niet meer te verhelpen te zijn. Nu is nog redelijk tevreden en vrolijk, zodra dat omslaat... Kan me nauwelijks voorstellen dat het beestje er niet meer zou zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 25-11-2014 20:29]


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-11-2014 20:40 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Sterkte.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-11-2014 22:12 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 november 2014 20:28 schreef Silence het volgende:
Bleh, Mac heeft vocht in haar buikholte. Lijkt allemaal niet meer te verhelpen te zijn. Nu is nog redelijk tevreden en vrolijk, zodra dat omslaat... Kan me nauwelijks voorstellen dat het beestje er niet meer zou zijn.
Sterkte idd


When your people matter, menstrual health matters


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-11-2014 10:01 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 07-02-2015 23:34 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Nee Ed, je past niet meer door een kattenluik.



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen