IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Websites maken Vorige pagina | Volgende pagina
DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 22-05-2002 16:56 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

quote:
Als je een site maakt en het nodig vind om dingen te jatten als plaatjes, biographies, etc.. , dan is dit vrij normaal.. echter is het wel zo aardig om even een mailtje te sturen naar de webmaster..

Stuur er eentje waarin je iets zegt van 'ik ga ervanuit dat je geen problemen hebt met..... ... anders even laten weten'

In de helft van de gevallen zal je een positieve reply krijgen, hooguit met de vraag om een eventuele link.. de andere helft reageert niet eens en je mag er dus vanuit gaan dat die er accoord mee gaan...



Ga ik volledig mee akkoord. Doe ik voor de meeste dingen op Our Only Comfort ook, zoals skins, wallpapers, art enzoverder.. Maar alles wat op nightwish.com komt gebruik ik zonder het te vragen aan de webmasters. Da vindt ik maar normaal... Als ne fansite nie iets mag overnemen van de officiele site :p


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 22-05-2002 18:23 by XdeckX Profiel van XdeckX

JATTUH!!!


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 28-05-2002 15:42 by Sar'Goth the Warlock Profiel van Sar'Goth the Warlock

even vraagje over flash
ik heb dus een flash filmpje gemaakt en op me site gezet. hoe zorg ik ervoor dat als frame2 opent het filmpje automatisch begint met spelen? en dat je niet eerst op een link moet rammen



linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 28-05-2002 16:02 by linknl Profiel van linknl

Ik heb ook een vraagje

Ik heb al heel wat websites gemaakt maar me nog nooit bezig gehouden met de screensize.
Die had ik gewoon latijd flexibel.

nu wil een paar pagina's maken met een vaste screensize iets van 640x 480 hoe doe ik dat?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 28-05-2002 16:17 by altx Profiel van altx

quote:
Op 28 mei 2002 16:02 schreef linknl het volgende:
Ik heb ook een vraagje

Ik heb al heel wat websites gemaakt maar me nog nooit bezig gehouden met de screensize.
Die had ik gewoon latijd flexibel.

nu wil een paar pagina's maken met een vaste screensize iets van 640x 480 hoe doe ik dat?



JavaScript:
window.open(URL, name, 'width=640, height=480, resizable=no') of zoiets

Hiermee open je een nieuw venster ter grootte van 640 bij 480 dat in principe niet van grootte veranderd kan worden.
Je kan dit in de OnClick van een button (of link) zetten of zo...

[edit] Foutje verbeterd. [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 28-05-2002 16:32]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-05-2002 16:17 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

Ik zou gewoon een nieuw window laten opengaan met die screensize. Er is niets zo hatelijk als een plots resizende browser!


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 28-05-2002 16:25 by linknl Profiel van linknl

het moet dus gewoon een html pagina zijn die geopent wordt door een link op een andere site die ik niet onder controle heb.
daar geklikt en dan opent zich een nieuwe pagian met andere size.
ik zal het eens proberen


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 28-05-2002 16:26 by XdeckX Profiel van XdeckX

aargh neee niet werken met die onclick popups... die vinnik zoooooo irritant.
je kan veel makkijker met frames gaan werken...
komt ie weer
<frameset framespacing="0" border="0" frameborder="0" rows="*,HOOGTE,*">
<frame SRC="leeg.htm" NAME="leeg" noresize frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" border="no">
<frameset framespacing="0" border="0" frameborder="0" cols="*,BREEDTE,*">
<frame SRC="leeg.htm" NAME="leeg" noresize frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" border="no">
<frame SRC="index2.htm" NAME="www" noresize frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" border="no">
<frame SRC="leeg.htm" NAME="leeg" noresize frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" border="no">
</frameset>
<frame SRC="leeg.htm" NAME="leeg" noresize frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" border="no">
</frameset>

en dan krijg je uiteraard gewoon een beeld ter grootte van je HOOGTE en BREEDTE in het midden van het scherm


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 28-05-2002 16:28 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

<script language="javascript">
function newWindow (target) {
openWindow = window.open (target, 'openWin', 'width=640,height=480');
openWindow.focus();
}
</script>



Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 28-05-2002 16:28 by linknl Profiel van linknl

ok bedankt
het is voor een TGP2 site waar kleine schermjes gewenst zijn.
ik ga het eens proberen.


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 28-05-2002 16:29 by Sar'Goth the Warlock Profiel van Sar'Goth the Warlock

quote:
Op 28 mei 2002 15:42 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
even vraagje over flash
ik heb dus een flash filmpje gemaakt en op me site gezet. hoe zorg ik ervoor dat als frame2 opent het filmpje automatisch begint met spelen? en dat je niet eerst op een link moet rammen


!



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 28-05-2002 16:31 by altx Profiel van altx

quote:
Op 28 mei 2002 16:26 schreef XdeckX het volgende:
aargh neee niet werken met die onclick popups... die vinnik zoooooo irritant. (...)



Het hangt ervan af wat je wilt bereiken. Mijn persoonlijke voorkeur is om beide methodes niet te gebruiken...

Bij de methode die jij voorstelt, krijg je van die *mooie* lege stukken, zeker als je 640x480 wilt tonen op een 1024*768-scherm. Dan vind ik zelf een venster dat gewoon precies de juiste grootte heeft, toch mooier...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 28-05-2002 16:33 by XdeckX Profiel van XdeckX

quote:
Op 28 mei 2002 16:31 schreef altx het volgende:
Het hangt ervan af wat je wilt bereiken. Mijn persoonlijke voorkeur is om beide methodes niet te gebruiken...

Bij de methode die jij voorstelt, krijg je van die *mooie* lege stukken, zeker als je 640x480 wilt tonen op een 1024*768-scherm. Dan vind ik zelf een venster dat gewoon precies de juiste grootte heeft, toch mooier...

klopt maar soms wil dat niet ivm grafix...
maar ik hou me dr ook niet zo mee bezig... zorg gewoon dat het niet uitmaakt


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-06-2002 14:02 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik moet een formulier hebben waar mensen door het invullen van een aantal dingen en het selecteren van enkele waarden aan het eind een weerbericht hebben.
Dus alle vragen moeten in het zelfde eindresultaat verwerkt worden


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 04-06-2002 14:06 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

Ik wil een site voor m'n foto's maken.. Nu ik er genoeg heb.. Maar hoe kan je ervoor zorgen dat je geen foto's van m'n site kan afhalen? Alles in Flash steken ofzo??


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-06-2002 14:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 4 juni 2002 14:06 schreef Sharteel het volgende:
Ik wil een site voor m'n foto's maken.. Nu ik er genoeg heb.. Maar hoe kan je ervoor zorgen dat je geen foto's van m'n site kan afhalen? Alles in Flash steken ofzo??

Kan ..
Je kunt ook scriptje gebruiken wat hier in dit topic staat om rechtsklikken uit te zetten. Wat je ook kunt doen is bijvoorbeeld een groot logo van jezelf in de plaatjes zetten en de plaatjes flink verkleinen, zodat de aantrekking ervan minder wordt.


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 04-06-2002 14:07 by XdeckX Profiel van XdeckX

quote:
Op 4 juni 2002 14:02 schreef Jenje het volgende:
Ik moet een formulier hebben waar mensen door het invullen van een aantal dingen en het selecteren van enkele waarden aan het eind een weerbericht hebben.
Dus alle vragen moeten in het zelfde eindresultaat verwerkt worden

en hoe wordt het verwerkt? ga je gebruik maken van een programmeertaal ofzo?
trouwens het zelf invullen van dingen is dan niet zo makkelijk omdat er bijv fouten gemaakt kunnen worden. je kan beter zorgen dat je alle opties kant en klaar aanbied waaruit men een keus kan maken.

*god ik lijk wel een nerd met zoveel posts in dit topic....*


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-06-2002 14:08 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dat maakt mij niet uit, als ik het maar in een html-bestand kan flikkeren.

hmm, dat is ook een mogelijkheid ja.

Alleen naam blijft dan een in te vullen waarde nog ..

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 04-06-2002 14:09]


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 04-06-2002 14:09 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

quote:
Op 4 juni 2002 14:07 schreef Jenje het volgende:
Kan ..
Je kunt ook scriptje gebruiken wat hier in dit topic staat om rechtsklikken uit te zetten. Wat je ook kunt doen is bijvoorbeeld een groot logo van jezelf in de plaatjes zetten en de plaatjes flink verkleinen, zodat de aantrekking ervan minder wordt.


Oow ok bedankt.. Effe het topic doorsnuffelen..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 04-06-2002 14:29 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 4 juni 2002 14:07 schreef Jenje het volgende:
Kan ..
Je kunt ook scriptje gebruiken wat hier in dit topic staat om rechtsklikken uit te zetten.
wget http://url/plaatje.jpg
Die methode is alles behalve waterdicht. Mensen die je plaatje willen jatten lukt dat echt wel... zeker met XP, want daar krijg je zelfs een save-knopje als je over een plaatje zweeft met je muiscursor.

quote:
Wat je ook kunt doen is bijvoorbeeld een groot logo van jezelf in de plaatjes zetten en de plaatjes flink verkleinen, zodat de aantrekking ervan minder wordt.
Dan is dit een veel betere methode. Zet ergens in het plaatje (en dan niet onderin, want dan knipt men het er af) de URL van je pagina of je E-mail adres (oppassen met dat laatste, want er zijn al spambots die plaatjes interpreteren).


I'm not being rude. You're just insignificant.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-06-2002 21:07 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Ik wil graag weten wie/wat/waar/waarom mensen mijn site bezoeken..

Ik gebruikte vroeger ooit iets van netstats ofzo, erg uitgebreidt wat statistieken betreft maar ben de url kwijt..

Weet iemand die?


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 04-06-2002 23:24 by linknl Profiel van linknl



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-06-2002 12:56 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Hmm... lastig zo'n verouderd topic opzoeken zonder search...

(gelukkig werkt crl-f nog)

..

Weet iemand hoe je een link maakt zonder dat dat streepje en die blauwe kleur er aan vastzitten?


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 11-06-2002 13:00 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Zet dit in je stylesheet:

.footer A:link
{

color:blue;
text-decoration:none;
}

.footer A:hover
{
color:blue;
text-decoration:none;

}
.footer A:visited
{
color:blue;
text-decoration:none;
}

En dan" <a href="gjdf.html" class="footer">fdsuch</A>



NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 23-06-2002 23:14 by NecRomantica Profiel van NecRomantica

weet iemand wat de html code is van: als je over een plaatje scrollt en er dan een balkje komt te staan?????

of dat je aaleen je text scrollt en niet de hele pagina?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen