IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Nightwish Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-09-2002 12:13 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Offtopic: Jenje, aspera (arcturus) staat erop


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-09-2002 12:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 12:13 schreef Valorian666 het volgende:
Offtopic: Jenje, aspera (arcturus) staat erop

In welke mate is dat vergelijkbaar met die 7"?

Ach ik haal em wel ff vanaf.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-09-2002 12:14 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 12:14 schreef Jenje het volgende:
In welke mate is dat vergelijkbaar met die 7"?

.


Niet.. anders maar toch erg gaaf..


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-09-2002 12:15 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

On topic dus...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-09-2002 12:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jaja, we zijn al gekapt hoor.

Maar ben ik zo raar dat ik vind dat een pit ongepast is bij Nightwish?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-09-2002 12:21 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 12:20 schreef Jenje het volgende:
Jaja, we zijn al gekapt hoor.

Maar ben ik zo raar dat ik vind dat een pit ongepast is bij Nightwish?

nee want dat leek mij ook al. het is meer luister muziek dan bang muziek, imho


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-09-2002 12:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Headbangen kan nog wel.
Maar een moshpit is het gewoon te sloom en melodisch voor


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 05-09-2002 12:23 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik heb heerlijk gezeten moet ik zeggen,zag weinig pit


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-09-2002 12:24 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Toen ik nightwish op wacken 2001 zag was het helemaal absurd.. het is in duitsland nogal populair zeg maar..

op den duur, zelfs bij de rustigste nummers, kwamen er echt horden crowdsurfers over je heen..


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-09-2002 12:25 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Da's bij AF tegenwoordig ook wel zo, en probeer dan maar es een deftige foto te nemen...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-09-2002 13:02 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ik zal ook maar even snel vertellen wat ik er van vond.

Charon: ik het de laatste paar nummers van deze band gezien en hoewel ik de zanger een erg leuke stem vind hebben vond ik het geheel muzikaal gezien niet echt denderend. Wel leuk om te horen, maar niets speciaals.

After Forever: deze band heb ik al vele malen eerder mogen aanschouwen en toch blijft het me iedere keer imponeren. Hoewel ik met de wisseling van een aantal bandleden een lichte teruggang in kwaliteit heb mogen ervaren was het ook dit keer een stuk genieten van goeie muziek en pure kracht. De stem van Floor is nog altijd geniaal en vele malen krachtiger dan die van, bijvoorbeeld Sharon van Within Temptation.

En dan tot slot Nightwish. Ik had me hier heel veel meer van voorgesteld. Of het nu vermoeidheid was om desinteresse, maar m.i. stond Tarja er bij als een zak hooi en nam nauwelijks de moeite zich in te leven in de muziek. Verder werden er wat mij betreft veel te veel technische fouten gemaakt (gelukkig stond het geluid wel heel gaaf afgesteld. Dank 013 ) en ging het met de zang ook lang niet altijd vlekkeloos met de tape mee. En het "hey hey hey"-gehalte was veel te hoog. Regelmatig werden hele coupletten vervangen door publieksopzwepers en dat is zonde, zeker met deze muziek. Jammer, maar het is niet anders.


I'm not being rude. You're just insignificant.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 05-09-2002 14:35 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

ik ben gister ook naar nightwish geweest.

ik vond het concert van after forever heel erg goed, zoals gewoonlijk. floor heeft echt een geweldige stem. ik ben nu al een paar keer naar af geweest, en die nummers blijven live heel indrukwekkend klinken.

het concert van nightwish viel me wat tegen. ik vond het allemaal eigenlijk een beetje kitcherig overkomen. ook raar dat een deel van de zang en keyboards gewoon op tape stond. en al die stoere metal-poses zijn aan mij ook niet besteed.
haha, stoere bassist trouwens


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Natascha
Usericon van Natascha
Posted 05-09-2002 15:10 by Natascha Wijzig reactieProfiel van NataschaQuote dit berichthttp://www.studiomystica.nl

Ben gister ook geweest, met fotopas
Vond het heel erg cool, en helemaal verrast dat Basje mee ging zingen met Nightwish en Andre op de gitaar!
foto's: http://www.studiomystica.nl



[Dit bericht is gewijzigd door Natascha op 05-09-2002 15:11]


www.studiomystica.nl --> Design & Photography


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 05-09-2002 15:11 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Toffe foto's...
Ik heb ook zo'n paar "haar waai"-foto's van Floor..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-09-2002 15:15 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 15:11 schreef Sharteel het volgende:
Toffe foto's...
"haar waai"-foto's


the hans klok look.

leuke foto's trouwens


Darkzone
The Antidote
Usericon van Darkzone
Posted 05-09-2002 18:27 by Darkzone Wijzig reactieProfiel van DarkzoneQuote dit bericht

Mijn korte reply op de optredens van gisteren.

Allereerst al balen dat er 2 supports waren voor Nightwish, waardoor ik ruim voor het einde van hun optreden (waar je een half jaar naar heb uitgekeken!!) alweer weg moest!

Uiteindelijk hebben we toch maar besloten om bij de voor ons totaal onbekende band Charon te gaan kijken. We hebben de laatste 3 nummers mee kunnen pikken, en hadden spijt dat we niet eerder de zaal in waren gaan, want ze klonken supertof!!!

Daarna was het de beurt aan After Forever. 2 maanden geleden voor het eerst gezien op Graspop. Toen was het supergaaf, ondanks de peuterleidster Floor Jansen die dacht met kleine kindjes te maken te hebben!
Maar dit keer was ook het optreden erg mager! Het enige 'hoogtepunt' was de vocale verkrachting door Floor van Maiden's "The Evil That Men Do". We stonden daarna zelfs op onze duimen te zuigen en te roepen wanneer ze onze luiers kwam verschonen! Wat een dom mens is die Floor zeg! De meesten zijn ouder dan zij is!
En ook duidelijk dat de band een bij elkaar geraapt zooitje ongeregeld is, dat alleen samen muziek maakt...

En 15 minuten nadat het de bedoeling was Nightwish zou beginnen, begon het dan toch (Tarja was ziekjes, heeft ook de cd-single niet kunnen signeren van Bless The Child).
Een twijfelend begin, maar het is duidelijk te zien dat het een echte band is, een eenheid! Klasse.
Hoogtepunten van mijn deel (ik moest weg mijn trein halen van 23:02, toevallig op het punt dat Tarja ook ff pauze nam) waren Kinslayer en vooral Ocean Soul.
Ze bleken heel veel favoriete nummers niet gespeeld te hebben (Swanheart, Sleeping Sun, Walking in The Air....). Erg jammer...


Bring The People Together


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 05-09-2002 18:41 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 12:11 schreef Jenje het volgende:
Pit bij Nightwish
Morgil weet dus duidelijk NIET wat een echte pit is ...



Nou JENJE Dit weet ik dus WEL aangezien ik zeg dat er bij nightwish dus GEEN pit was. Heb je nooit naar hun clips etc gekeken dan? Werd daar niet gepit? Ik weet dat er bij black/death/thrash etc veel betere pits zijn maar ik had van dit concert gewoon wel wat meer verwacht..


Darkzone
The Antidote
Usericon van Darkzone
Posted 05-09-2002 18:46 by Darkzone Wijzig reactieProfiel van DarkzoneQuote dit bericht

Ik stond halverwege links op de trap en heb gisteren wel even een kleine pit gezien, maar dat was vóór Nightwish. Of bij Charon of bij AF. Can't remember it exactly.


Bring The People Together


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 05-09-2002 18:57 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 18:46 schreef Darkzone het volgende:
Ik stond halverwege links op de trap en heb gisteren wel even een kleine pit gezien, maar dat was vóór Nightwish. Of bij Charon of bij AF. Can't remember it exactly.


Mij gezien? ik was die zielpoot in het geluids'hokje'


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Darkzone
The Antidote
Usericon van Darkzone
Posted 05-09-2002 19:07 by Darkzone Wijzig reactieProfiel van DarkzoneQuote dit bericht

Ik heb echt totaal nergens op gelet, sorry.

Ik weet wel dat voor het optreden van AF een gozer die voor mij stond ineens mijn been begon te strelen (!!!) in de veronderstelling dat ik zijn vriendin was!!! Maar die stond naast mij
En later tijdens Nightwish bleek juist zij flauw gevallen te zijn!
Ook niet gemerkt, ik hoorde het van Hans en Steph die bij mij waren.
(Ja, ik was met mijn gedachten ook elders :S)


Bring The People Together


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 05-09-2002 19:08 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Er zijn er meer flauwgevallen..hoorde ik lter..want allejezus wat stond die tent vol


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Darkzone
The Antidote
Usericon van Darkzone
Posted 05-09-2002 19:15 by Darkzone Wijzig reactieProfiel van DarkzoneQuote dit bericht

Wij met z'n 3en stonden ook giga te zweten!! Het leek wel of er erg weinig airco was! En dan ook nog eens 3 rokers vlak voor mijn neus, met ikzelf vlak onder zo'n aircogeval. Dus veel last van die rook
En dan waren het ook nogeens dames die rustig met hun armen over elkaar alles stonden gade te slaan! Blijf dan thuis en ga naar "Sex and the city" kijken!


Zo, dat lucht op


Bring The People Together


Mirandarijntje
miaaaaaauuuuw...mheh
Usericon van Mirandarijntje
Posted 05-09-2002 19:40 by Mirandarijntje Wijzig reactieProfiel van MirandarijntjeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/mirandarijntje

quote:
Op 5 september 2002 15:10 schreef Natascha het volgende:
Ben gister ook geweest, met fotopas
Vond het heel erg cool, en helemaal verrast dat Basje mee ging zingen met Nightwish en Andre op de gitaar!
foto's: http://www.studiomystica.nl




gave foto's !!! vooral die van Floor !!!



Darkzone
The Antidote
Usericon van Darkzone
Posted 05-09-2002 20:12 by Darkzone Wijzig reactieProfiel van DarkzoneQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 15:10 schreef Natascha het volgende:
foto's: http://www.studiomystica.nl




Cruel!!!!
Toegevoegd aan mijn favorieten!!!


Bring The People Together


Natascha
Usericon van Natascha
Posted 05-09-2002 22:50 by Natascha Wijzig reactieProfiel van NataschaQuote dit berichthttp://www.studiomystica.nl

quote:
Op 5 september 2002 15:11 schreef Sharteel het volgende:
Toffe foto's...
Ik heb ook zo'n paar "haar waai"-foto's van Floor..

was jij er ook? heb je helemaal niet gezien!

@ ghoulliette, Mirandarijntje en Darkzone: Thnx!

Vind het bij de 013 eigenlijk altijd wel veel te warm als je daar in de zaal staat als het uitverkocht is, ach ja, vantevoren rekening mee houden met wat je aan trekt
(vraag me dan wel vaak af hoeveel mannen niet weten wat deo is...)


www.studiomystica.nl --> Design & Photography


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen