IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Nightwish Vorige pagina | Volgende pagina
DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 02-10-2007 12:19 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Century Child vond ik ook tegenvallen, maar Once vind ik nog wel een heel goeie plaat. (Mogelijks dat ik nu daar dus anders tegenopkijk dan vroeger)

Heb zo wel een beetje het gevoel dat na Wishmaster de muziek werd klaargemaakt om Tarja's vertrek mogelijk te maken. Zo'n open brief schrijf je niet op 1,2,3; ik denk dat daar wel jaren van gevoelens achterzitten, en er waren ook al jaren geruchten.

Dark Passion Play is op zich geen slechte plaat. Anders dan eerder Nightwish werk, een nieuwe stijl, maar niet slecht. Ik heb wel schrik voor Annette live. De oude nummers zullen wel aangepast zijn aan haar kunnen. Hopelijk blijven ze van sommige klassiekers dan wel af.


Cees
Usericon van Cees
Posted 02-10-2007 18:22 by Cees Wijzig reactieProfiel van CeesQuote dit bericht

Ik vind die nieuwe cd wel gaaf. Ik ben zelf geen Nightwish fan of wat dan ook. Ik vind de oude platen juist slecht, ik vind dit wel gaaf klinken.


The trend is dead.


Monstroaxe
Usericon van Monstroaxe
Posted 02-10-2007 22:22 by Monstroaxe Wijzig reactieProfiel van MonstroaxeQuote dit berichthttp://www.muzikantenweb.nl

quote:
Op 2 oktober 2007 12:19 schreef DarknessThere het volgende:
Century Child vond ik ook tegenvallen, maar Once vind ik nog wel een heel goeie plaat. (Mogelijks dat ik nu daar dus anders tegenopkijk dan vroeger)

Heb zo wel een beetje het gevoel dat na Wishmaster de muziek werd klaargemaakt om Tarja's vertrek mogelijk te maken. Zo'n open brief schrijf je niet op 1,2,3; ik denk dat daar wel jaren van gevoelens achterzitten, en er waren ook al jaren geruchten.

Dark Passion Play is op zich geen slechte plaat. Anders dan eerder Nightwish werk, een nieuwe stijl, maar niet slecht. Ik heb wel schrik voor Annette live. De oude nummers zullen wel aangepast zijn aan haar kunnen. Hopelijk blijven ze van sommige klassiekers dan wel af.


jeetje wat een aanname om te stellen dat na wishmaster het vertrek van Tarja al gepland of gewild was. Laat ik die droom even wegnemen: Tuomas heeft tot op het laatste moment getwijfeld en gebaald dat het niet meer ging en dat heeft te maken met de laatste tour dus eigenlijk NA het ONCE album. Die geruchten zijn niet voor niks geruchten gebleken...

Anette valt live behoorlijk tegen: check de live youtube filmpjes maar. jammer dat ze wishmaster en andere oude nummers niet goed aan kan: nee die hoogte is dus niet aangepast.

Voor de liefhebber de nieuwe video van Tarja:
http://www.youtube.com/watch?v=VwbtbfAnI80


"Every day is the beginning of a Recreation Day"


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-10-2007 22:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Monstroaxe is in teh know

Wishmaster is het laatste album wat ik van ze kocht al vond ik enkele latere nummers ook prima te pruimen; vooralsnog lijkt Nightwish nu de nummers te hebben en Tarja de stem maar niet vice versa...

Kan je trouwens ook verklaren waarom de bandleden in de geweldige End of an era dvd tijdens het concerten continue naar elkaar glimlachen (dus ook naar Tarja) terwijl ze er meteen na afloop uitgesmeten werd? Dat is toch raar...?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 02-10-2007 22:54 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 2 oktober 2007 22:51 schreef Mutilator het volgende:
Kan je trouwens ook verklaren waarom de bandleden in de geweldige End of an era dvd tijdens het concerten continue naar elkaar glimlachen (dus ook naar Tarja) terwijl ze er meteen na afloop uitgesmeten werd? Dat is toch raar...?
En de judaskus op het eind



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-10-2007 22:57 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2007 22:51 schreef Mutilator het volgende:


Kan je trouwens ook verklaren waarom de bandleden in de geweldige End of an era dvd tijdens het concerten continue naar elkaar glimlachen (dus ook naar Tarja) terwijl ze er meteen na afloop uitgesmeten werd? Dat is toch raar...?


Professionele houding wellicht? Wat zit binnen een band afspeeld is niet iets waar je fands de dupe van hoeven te worden door op het podium irritant tegen elkaar te gaan doen.
Lijkt mij dan, maar ik kan er volledig naast zitten hoor.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 02-10-2007 23:11 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 2 oktober 2007 12:19 schreef DarknessThere het volgende:
Century Child vond ik ook tegenvallen, maar Once vind ik nog wel een heel goeie plaat.

+1

De nieuwe is ook niet verkeerd.



cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 03-10-2007 1:42 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Ik vond Century Child juist interessanter, omdat het wat anders klinkt dan de rest.


Faustian Spirit of the Earth


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 06-10-2007 12:43 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com




Sdonasa
Usericon van Sdonasa
Posted 08-10-2007 19:58 by Sdonasa Wijzig reactieProfiel van SdonasaQuote dit bericht

Ok.. dat is niet al te prachtig.

Vandaag de nieuwe cd maar eens geluisterd. Ik vind hem echt wel lekker. Veel beter dan de vorige cds. Misschien wel een beetje meer "pop" achtig. Maar ik vind de stem van het nieuwe vrouwtje wel wat hebben hoor


You're running in circles


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-05-2008 12:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Nightwish mag dan wel niet altijd even sterk zijn

een song als Wish upon a star brengt mij rillingen


signature


RadiumAngel
Usericon van RadiumAngel
Posted 01-05-2008 12:41 by RadiumAngel Wijzig reactieProfiel van RadiumAngelQuote dit bericht

Op cd klinkt Annette nog ok tot goed, maar wat ik er live van gehoord heb, is echt teleurstellend.


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 01-05-2008 18:02 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

Er zijn maar 2 nr's van Nightwish die ik echt gaaf vind, 10th Man Down en The Pharaoh Sails to Orion de rest is best wel meuk eigenlijk


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-08-2008 0:49 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Heb Nightwish in 2005 op Wacken gezien, en dat vond ik tamelijk dramatisch, maar nu zie ik ze op Lowlands (tv) met die nieuwe zangeres. Allemachtig, waar hebben ze die zwerver vandaan getrokken? Wat een klotestem zeg, niet te zuinig.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 17-08-2008 0:50]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-08-2008 1:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Je bedoelt gewoon dat het je smaak niet is; prima verder, maar op Wacken 2005 waren ze in topvorm; 2005 was sowieso het jaar dat ze live op hun hoogtepunt waren.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 17-08-2008 2:04 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Het kan natuurlijk ook gewoon dat je een optreden van een band die in topvorm is nog steeds dramatisch vindt, het gaat altijd om smaak toch?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-08-2008 2:09 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Dat zeg ik.

Het dramatische zat em iig niet in het over(ge)weldige(nde) geluid, goeie lichtondersteuning, bevlogen performance en uitvoering van de nummers toen..


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-08-2008 2:22 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2008 1:51 schreef Mutilator het volgende:
Je bedoelt gewoon dat het je smaak niet is; prima verder, maar op Wacken 2005 waren ze in topvorm; 2005 was sowieso het jaar dat ze live op hun hoogtepunt waren.


Sorry Mutilator.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-08-2008 7:55 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik ben het helemaal eens met WR en dat heeft niets met smaak te maken, Muti.

Je moet wel behoorlijk stront in je oren hebben als je niet hoort dat de huidige frontvrouw van Nightwish er live gewoon vrij weinig van bakt.

De nummers van het laatste album kunnen nog redelijk door de beugel maar zeker het oude werk zou ik werkelijk tenenkrommend willen noemen.

Volgens mij zou ze hier de voorrondes van Idols niet eens doorkomen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Rottend-Vleesch
Caffeine Satanist.
Usericon van Rottend-Vleesch
Posted 17-08-2008 8:06 by Rottend-Vleesch Wijzig reactieProfiel van Rottend-VleeschQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2008 7:55 schreef XXL het volgende:
Ik ben het helemaal eens met WR en dat heeft niets met smaak te maken, Muti.

Je moet wel behoorlijk stront in je oren hebben als je niet hoort dat de huidige frontvrouw van Nightwish er live gewoon vrij weinig van bakt.

De nummers van het laatste album kunnen nog redelijk door de beugel maar zeker het oude werk zou ik werkelijk tenenkrommend willen noemen.

Volgens mij zou ze hier de voorrondes van Idols niet eens doorkomen.


Hmmz, dan denk ik dat ik Nightwish, toch maar weer es live moet gaan zien, ik heb die nieuwe muts nog niet aan ,t werk gezien.
Hoewel Dark Passions Play hier wel regelmatig gedraaid word.
Lekker wof trouwens, iig meer kudo,s dan Tarja.
Maarja das mijn mening.


More Evil0r Than Skelet0r


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 17-08-2008 8:09 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2008 7:55 schreef XXL het volgende:

Ik ben het helemaal eens met WR en dat heeft niets met smaak te maken, Muti.

Je moet wel behoorlijk stront in je oren hebben als je niet hoort dat de huidige frontvrouw van Nightwish er live gewoon vrij weinig van bakt.

De nummers van het laatste album kunnen nog redelijk door de beugel maar zeker het oude werk zou ik werkelijk tenenkrommend willen noemen.

Volgens mij zou ze hier de voorrondes van Idols niet eens doorkomen.
Volgens mij rept Muti dan weer met geen woord over Nightwish-2008.

Kwam er voor de zoveelste keer achter dat Nightwish absoluut mijn ding niet is toen ik onlangs hun versie van Pink Floyds "High Hopes" hoorde. Jezus, wat een baggerslechte uitvoering, en wat een vreselijke zang ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 17-08-2008 8:09]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-08-2008 12:29 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2008 7:55 schreef XXL het volgende:
Je moet wel behoorlijk stront in je oren hebben als je niet hoort dat de huidige frontvrouw van Nightwish er live gewoon vrij weinig van bakt.



Op Wacken zong ze echter hartstikke goed hoor.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-08-2008 12:34 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-08-2008 17:37 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 17 augustus 2008 8:09 schreef Hexegot het volgende:
Volgens mij rept Muti dan weer met geen woord over Nightwish-2008.


Precies, ik denk dat de anderen verkeerd hebben gelezen; men zou de End of an era dvd eens mogen nakijken; hun Wacken 2005 optreden is hiermee vergelijkbaar.

quote:
Kwam er voor de zoveelste keer achter dat Nightwish absoluut mijn ding niet is toen ik onlangs hun versie van Pink Floyds "High Hopes" hoorde. Jezus, wat een baggerslechte uitvoering, en wat een vreselijke zang ook.


Helaasch te hoog gegrepen voor ze idd: hetzelfde geldt voor hun Symphony of destruction cover; dan vind ik hun Over the hills and far away cover weer wel geslaagd trouwens.

quote:
Op 17 augustus 2008 7:55 schreef XXL het volgende:
Ik ben het helemaal eens met WR en dat heeft niets met smaak te maken, Muti.

Je moet wel behoorlijk stront in je oren hebben als je niet hoort dat de huidige frontvrouw van Nightwish er live gewoon vrij weinig van bakt.

De nummers van het laatste album kunnen nog redelijk door de beugel maar zeker het oude werk zou ik werkelijk tenenkrommend willen noemen.

Volgens mij zou ze hier de voorrondes van Idols niet eens doorkomen.


Ik vind de nieuwe zangeres ook niet goed genoeg, maar op Wacken 2005 was het toch echt Tarja die zong hoor..

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-08-2008 18:14]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-08-2008 19:59 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Kleine communicatiestoornis, Muti.

Ik had ff niet door dat je in je post met dat smaakverhaal reageerde op het Wacken 2005 optreden maar dacht dat je het over die nieuwe zangeres had.

Ja, goed lezen is een vak apart.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen