IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 6 Vorige pagina | Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 06-02-2009 9:48 by Jällö Profiel van Jällö

De Yamaha kloppers klinken ook erg goed. Beter dan de IC kloppers, die ik zelf heb.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 06-02-2009 13:56 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Als je Axis niet lekker vind spelen hoef je trick volgens mij niet eens te proberen. Dan zou ik even op die demondrive wachten.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-02-2009 14:03 by bastianus Profiel van bastianus

Ik speel nu op een Gibraltar twinpedaal, zonder kettingen maar ook met een directe aandrijving. Is voor het eerst dat ik niet binnen een half jaar speling op de kloppers en het verbindingsstuk heb.
Waar ik wel aan moest wennen is dat ze zo direct op aanraken reageren en je nauwelijks kracht hoeft te zetten. Een lopende double-basspartij moest ik me daardoor weer helemaal van voren af aan aanleren, het vraagt om een heel andere techniek.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snark
Usericon van Snark
Posted 06-02-2009 15:12 by Snark Profiel van Snark

ik programmeer al mn bassdrumpartijen, de rest doe ik op mn e-kit. net zo makkelijk....


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 06-02-2009 15:30 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 6 februari 2009 15:12 schreef Snark het volgende:
ik programmeer al mn bassdrumpartijen, de rest doe ik op mn e-kit. net zo makkelijk....

zo niet makkelijker...


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 06-02-2009 15:47 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 5 februari 2009 20:16 schreef Snaack het volgende:
Hmm, Axis vind ik zelf niet lekker spelen (heb A logboards gehad) maar direct drive spreekt me wel aan.. Verder ziet het er ook erg solide uit..

Ik wil niet opdringering zijn maar euuh...
Volgens mij ligt dit voornamelijk aan het feit dat Trick de duurste en meest gelikte is (net als Axis voorheen...). Als deze een titanium ketting had gehad, had het je ook ideaal geleken.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-02-2009 17:32 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 6 februari 2009 15:47 schreef Jällö het volgende:
Ik wil niet opdringering zijn maar euuh...
Volgens mij ligt dit voornamelijk aan het feit dat Trick de duurste en meest gelikte is (net als Axis voorheen...).


Dat is geen koop argument natuurlijk.

Die Trick ben ik erg benieuwd naar omdat dat het enige pedaal is met direct drive én drukveer.

quote:

Als deze een titanium ketting had gehad, had het je ook ideaal geleken.



Titanium is t3h pauper. Ik wil een custom pedaal van carbon.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 06-02-2009 20:33 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Uiteindelijk maakt ook allemaal niet zoveel uit wat je onder je voeten hebt als je maar superveel oefent. Natuurlijk is het ene pedaal fijner dan de andere maar door hard werken bereik je waarschijnlijk toch hetzelfde.

Vorige week zag ik de drummer van Aeon 230+ drummen met een Pearl eliminator en een iron cobra.....



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 06-02-2009 20:54 by jbassist Profiel van jbassist

Is dat ook niet Nils van In Battle?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-02-2009 11:52 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 6 februari 2009 20:33 schreef blastmaster het volgende:
Uiteindelijk maakt ook allemaal niet zoveel uit wat je onder je voeten hebt als je maar superveel oefent. Natuurlijk is het ene pedaal fijner dan de andere maar door hard werken bereik je waarschijnlijk toch hetzelfde.



True. Er is geen "holy grail" waarmee je ineens wél op 230+BPM kan dubbele basen. Daarvoor moet je je gewoon de tering oefenen.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 07-02-2009 12:04 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ik sluit me daar ook bij aan, ik speel nu op de eenvoudigste twin van Pearl en daarvoor speelde ik op twee enkelen van één van de duurste Pearl series maar ik speel nog precies hetzelfde als daarvoor.



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 07-02-2009 13:48 by Jällö Profiel van Jällö

Hier ben ik dan in actie. Slecht beeld en geluid maar toch.
http://www.youtube.com/watch?v=_ACvfeHYG0c


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 07-02-2009 14:45 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 6 februari 2009 20:54 schreef jbassist het volgende:
Is dat ook niet Nils van In Battle?


Jazekers



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-02-2009 0:52 by Jällö Profiel van Jällö

Normaal ben ik niet zo'n blastliefhebber maar deze is wel erg vet. http://drummerworld.com/Videos/jojomayerbeatz08.html (na 10sec)


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-02-2009 0:58 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 7 februari 2009 14:45 schreef blastmaster het volgende:
Jazekers


Die studio waar ze hebben opgenomen (necrophobus/mobus... whatever...) wil ze alleen niet weer zien haha! Hadden bekkens gejat en later aan een band verkocht die een maand later bij die zelfde studio ging opnemen :')


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-02-2009 21:03 by bastianus Profiel van bastianus

Het intro, beste drumlijntje ooit.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-02-2009 21:08 by Staalman Profiel van Staalman

Waar ik voorheen overal bekkens had hangen en meerdere toms... Nu drum ik in een 70's rock band / stonerrock en heb ik de kleinste set-up ooit. 1 tom 1 floortom 1 base (dubbele klopper) 1 bekken 1 splash en 1 cowebell een right en mijn trouwe hi-hats. En verdomd als het niet waar is, meer wil ik niet meer... Dit is zoveel uitdagender drummen.





"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-02-2009 21:11 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 februari 2009 21:08 schreef Staalman het volgende:
Waar ik voorheen overal bekkens had hangen en meerdere toms... Nu drum ik in een 70's rock band / stonerrock en heb ik de kleinste set-up ooit. 1 tom 1 floortom 1 base (dubbele klopper) 1 bekken 1 splash en 1 cowebell een right en mijn trouwe hi-hats. En verdomd als het niet waar is, meer wil ik niet meer... Dit is zoveel uitdagender drummen.





Ik speel met 1 tom meer maar met een splash en een cowbell minder. Bevalt inderdaad prima. Oja, en ik heb ook nog een snare.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 09-02-2009 21:11]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-02-2009 21:16 by Staalman Profiel van Staalman

Een snare uiteraard, die hoef ik toch niet te vermelden... schatje


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-02-2009 21:23 by Snaack Profiel van Snaack

Compacte set-ups rulen. Met repetities speel ik meestal over 1 tom/ 1 floor en hh/crash/ride/china.

Live hang ik daar evt nog 1 of 2 crashes bij trouwens. Ligt er maar net aan of ik daar zin in heb.

Maar juist omdat ik weinig hebt hangen/ staan focus ik me veel meer op mijn spel en probeer ik het maximale uit die spullen te halen. Heerlijk


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-02-2009 21:24 by Staalman Profiel van Staalman

Wij snappen elkaar...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Vorck
Usericon van Vorck
Posted 09-02-2009 21:26 by Vorck Profiel van Vorck

saai man je moet toch iets hebben om met je rol op uit te komen ha


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-02-2009 21:28 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 9 februari 2009 21:26 schreef Vorck het volgende:
saai man je moet toch iets hebben om met je rol op uit te komen ha


Saai?? Probeer maar met toffen partijen te komen met minimale middelen.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Vorck
Usericon van Vorck
Posted 09-02-2009 21:29 by Vorck Profiel van Vorck

nee kan ik niet daaorm vind ik het saai


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-02-2009 1:59 by Jällö Profiel van Jällö

Op een uitgebreide kit kun je hetzelfde spelen wat je op een kleine set ook kan hoor. Het punt is alleen dat je je moet kunnen beheersen om dat te doen en zelfbeheersing is voor de meeste drummers (incl. mij) moeilijker te leren dat flamaparaladiddlydiddles.

Dat vind ik zo gaaf aan het filmpje van Steve Gadd in een van mn vorige posts. Tegelijkertijd één van de meest technisch begaafde drummers aller tijden en dan toch zo beheerst kunnen spelen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen