IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 6 Vorige pagina | Volgende pagina
ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 06-10-2008 19:07 by ADHD Profiel van ADHD

wat een apparaat was me dat!!



Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 06-10-2008 19:49 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Overdaad schaadt?


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 06-10-2008 19:50 by Jällö Profiel van Jällö

Mocht je ook even spelen of alleen poseren?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 06-10-2008 20:20 by ADHD Profiel van ADHD

k heb wel even wat geramd ja... Alleen de kit was totaal niet gestemd helaas. EN het werd ook niet echt gewaardeerd haha... na 2min werd ik toch vriendelijk verzocht om op te rotten hahaha. Maar niet normaal wat een pedalen enz. je raakt iig altijd wel iets


cynic
Usericon van cynic
Posted 13-10-2008 19:25 by cynic Profiel van cynichttp://www.the-wounded.nl

Ik heb afgelopen weekend maar eens wat andere cymbals gehaald voor mijn drumstel, aangezien die echt vreselijk klonken. Ik heb nu nu Meinl HCS, die klinken al een stuk beter (hoewel ze nog steeds erg goedkoop zijn en in vergelijking met andere bekkens waarschijn lijk niet al te best zijn). Ook een ander basdrumvel erop gezet, zo´n pinstripe, maakt ook al een wereld van verschil. Ik kan er nog steeds niks van, maar het is alweer een stuk leuker om te doen zo


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 13-10-2008 21:26 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 6 oktober 2008 19:07 schreef ADHD het volgende:

wat een apparaat was me dat!!



Hoera voor Terry.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-10-2008 10:30 by Snaack Profiel van Snaack

Een fantastische drummer, zondermeer. Maar om nou te zeggen dat ik de muziek die hij solo op dat monster produceert zo geweldig vind, nee. "Saai" is het goede woord.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-10-2008 10:39 by bastianus Profiel van bastianus

Terry Bozio gebruikt in ieder geval nog alles wat er op dat drumstel zit. Negen van de tien metaldrummers hebben ook ik weet niet hoeveel bekkens en toms hangen, maar gebruiken daar nauwelijks iets van.
De beste drummers die ik zag hadden heel minimale drumstellen, b.v. hi-hat, ride, 1 crash, 1 tom en 1 bass met of zonder twinpedaal, en konden daar gigantisch veel uithalen. Bij surfbands heb ik vaak van dat soort drummers gezien.
De meest trieste drummer ooit vond ik Abbadon van Venom, een gigantisch drumstel waar hij misschien drie of vier zaken van gebruikte. Maar het kletterde dan wel weer lekker toen hij alles van het drumpodium afflikkerde.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 14-10-2008 13:35 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Het is natuurlijk ook de visuele factor



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 14-10-2008 13:58 by Jällö Profiel van Jällö

Visuele factor? Ik vind het net zo geil als een grote opgetuigde kerstboom.
Z'n spel vind ik overigens wel tof.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 14-10-2008 23:18 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 14 oktober 2008 10:30 schreef Snaack het volgende:

Een fantastische drummer, zondermeer. Maar om nou te zeggen dat ik de muziek die hij solo op dat monster produceert zo geweldig vind, nee. "Saai" is het goede woord.

Kan ik aardig in mee gaan. Terry z'n oude soloalbums Solo Drum Music I/II & III, en in mindere mate Drawing The Circle en Chamber Works, klinken wel veel organischer (of zo u wilt: prettiger) omdat die zijn opgenomen op respectievelijk zijn oude, relatief gesproken vrij standaard Remo-kit en een vroege incarnatie van de monsterkit waar hij tegenwoordig op speelt.

Vind trouwens dat de klank van z'n huidige kit niet altijd goed combineert met de muziek die hij speelt. Soms werkt het fantastisch (de laatste Korn-CD, of de DVD met de Amsterdam Percussion Group) maar bij Zappa Plays Zappa bijvoorbeeld had ik hem toch liever op een gewone 'ongestemde' kit los horen gaan. Da's dan weer jammer...


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 15-10-2008 23:34 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk



Vandaag begin gemaakt met deze snaredrumsolo, best wel lastig.
Ik ben blij als ik 2/3e van deze snelheid weet te halen.



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 15-10-2008 23:36 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 15 oktober 2008 23:34 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:


Vandaag begin gemaakt met deze snaredrumsolo, best wel lastig.
Ik ben blij als ik 2/3e van deze snelheid weet te halen.


Heb je een partituur dan?


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 15-10-2008 23:41 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Jawel, het zijn drie blaadjes en ik hoop dat ik per week een blaadje weet te leren.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-10-2008 0:04 by Snaack Profiel van Snaack

Ben jij zo goed met je rudiments dan?

Ik niet, haha.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 16-10-2008 0:11 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Nou vanaf papier wel, en deze solo kon ik twee jaar geleden ook al spelen maar nu ik hem opnieuw wil instuderen merk ik daar maar weinig van



El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 16-10-2008 0:12 by El Chulo Profiel van El Chulo

Ik vind het wel vet! Van wie is die solo?


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 16-10-2008 0:21 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Tornado van Mitch Markovic

Ik kan hem wel scannen voor de mensen die er belang bij hebben.
Mail me maar op clemenskerssies@gmail.com



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 22-10-2008 9:32 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 16 oktober 2008 0:04 schreef Snaack het volgende:
Ben jij zo goed met je rudiments dan?

Ik niet, haha.

Nou, oefenen die handel, &%¤#@!!
Patroontjes die je op een practice pad niet netjes kunt spelen kun je zéker niet op 3 trommels tegelijk!

Ik ben wel redelijk bedreven in de rudiments, alleen zonder accentje op de tel, dus heel monotoon vind ik nog lastig (paradiddle bijv.).


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 22-10-2008 11:41 by El Chulo Profiel van El Chulo

Maar als je paradiddles op snelheid wil krijgen moet je altijd een accent op de eerste slag spelen, toch?


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 22-10-2008 12:01 by Jällö Profiel van Jällö

Dat is de gangbare manier ja en zo deed ik het ook altijd.
maaar... Rudiments zonder accenten spelen is stiekum nog een betere oefening en vaak ook moeilijker. Je moet ze dan zo zien te spelen dat niet te horen is of je nou RLRL of RLRR of LLRL speelt.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 22-10-2008 13:14 by El Chulo Profiel van El Chulo

Dat ga ik dan ook maar eens proberen..

Wat ik zelf een leuke oefening vind is om paradiddles met diddleparas te combineren, of met deze (LRRL RLLR).


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 23-10-2008 7:38 by ADHD Profiel van ADHD

en natuurlijk ook de stick tricks doen he


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 23-10-2008 9:27 by Jällö Profiel van Jällö

Dit is ook een goede oefening:
X R L R X L R L X etc. Op de plaats van de X speel je R en L tegelijk.

Zo is ie ook leuk:
X R L X L R X R L X L R etc. Of elke 7e:
X L R L R L R X R L R L R L X
of simpelweg: X R X L X R X L ... of X L R X L R ...

Ze zijn ook erg goed toepasbaar achter je kit. De meeste officiële rudiments bevatten m.i. teveel flams ed. en zijn meer geschikt voor trommelaars.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 23-10-2008 10:40 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 14 oktober 2008 10:39 schreef bastianus het volgende:
Terry Bozio gebruikt in ieder geval nog alles wat er op dat drumstel zit. Negen van de tien metaldrummers hebben ook ik weet niet hoeveel bekkens en toms hangen, maar gebruiken daar nauwelijks iets van.



Leukste is als je die moet opnemen en pijn en moeite doet om genoeg kanalen en mics tevinden voor die extra 100 toms en er daarna achter tekomen dat hij maar 1 keer op die extra toms slaat in de gehele opname.

Geef mij maar kick/snare/tom/floor en hihat/bekkens zo hoog mogelijk.
Neemt geniaal op.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen