IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 6 Vorige pagina | Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-02-2009 20:07 by Jällö Profiel van Jällö

Als ik het goed begrijp is triggeren handig als je muziek speelt zonder dynamiek.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-02-2009 20:14 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 11 februari 2009 20:07 schreef Jällö het volgende:
Als ik het goed begrijp is triggeren handig als je muziek speelt zonder dynamiek.


Daarom ook "bij sommige muzieksoorten". Blues met triggers lijkt me niet handig nee.


Boeiender


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-02-2009 20:35 by Jällö Profiel van Jällö

Oh maar muziek zonder dynamiek heb je in bijna alle stijlen wel, wachtkamer-blues bijvoorbeeld.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-02-2009 20:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 februari 2009 18:09 schreef MR. N het volgende:
Een onstrakke drummer zal eerder opvallen met trigger, dus dat triggers drummers (ritmisch) strakker doen lijken is een fabel.

Dat weet ik. Ik moet heel goed mijn double bass-spel bijhouden om het strak te houden. Als ik een week oefenen heb gemist merk ik dat al in het lopen van de bass-partijen. De laatste keer live met triggers klonk het dan ook voor geen meter, omdat ik te lang niet meer geoefend had.
Maar zonder triggers was ik ook wel door de mand gevallen. Je hoort alleen heel veel mensen zeggen dat ze gewend zijn aan hele goede death metal-producties met trigger, en haast geen oude producties meer luisteren omdat ze zich dan aan het geluid ergeren. In mijn ogen zeggen die mensen dan vaak eigenlijk dat ze niet meer weten hoe een echt drumstel klinkt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 11-02-2009 20:57 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Wat een dom gezeik!!

VOLGENDE ONDERWERP



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-02-2009 20:58 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 februari 2009 20:57 schreef blastmaster het volgende:
Wat een dom gezeik!!

VOLGENDE ONDERWERP

Gevoelig snaartje?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 11-02-2009 21:00 by jbassist Profiel van jbassist

Gaat niemand het toch ook ooit over eens worden idd.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-02-2009 21:01 by bastianus Profiel van bastianus

Ja da's waar. Inderdaad weer een smaakdingetje. Goed, volgend onderwerp dan maar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-02-2009 21:05 by Snaack Profiel van Snaack

De trigger discussie is zo oud als het internet zo ongeveer.

Effecten op gitaar, bas, zang, om over toetsen maar helemaal niet te spreken levert geen gezeik op. Maar als de drummer het in zijn harses haalt om dat te doen.. Oei oei oei.

Triggers geen dynamiek? Ligt er maar net aan hoe je je module instelt. Binnen extreme metal wil je dat meestal niet, op 230 BPM moet die kick er net zo hard inknallen als op 140BPM. Dat terwijl er natuurlijk gezien al een andere sound is tussen deze snelheden doordat de speltechniek tussen die snelheden anders is. (hard versus zacht)

Met triggers gaat het ietsiepietsie gemakkelijker om het constant te houden, als je dat wilt, dan met een eigen geluidstechnicus die op gevoel constant de kick-schuif moet bedienen.

Ik snap niet wat daar mis mee is.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-02-2009 21:16 by Jällö Profiel van Jällö

Tja, zo was men in de jaren 80 "vergeten" hoe een echte snare klonk; "when every snare sounded like a birthday cake being hit with a baseball bat."

Persoonlijk ben ik ook geen fan (meer) van de opgeblazen hypermetal sound maar dat soort dingen zijn aan trends onderhevig en over smaak valt niet te twisten.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 11-02-2009 21:18 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 11 februari 2009 20:58 schreef bastianus het volgende:
Gevoelig snaartje?


Flikker op met je gevoelige snaartje.
Het is gewoon een doelloze discussie die nog wel een paar paginatjes kan duren.



blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 11-02-2009 21:19 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 11 februari 2009 1:50 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Mooi filmpje van Piet Sandoval


Het is altijd nog piet sandaal



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-02-2009 21:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 12-02-2009 14:44 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Vraagje: hoe lang doen mensen hier gemiddeld met hun vellen (vooral bas en tomvellen)?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Vorck
Usericon van Vorck
Posted 12-02-2009 15:12 by Vorck Profiel van Vorck

mijn vellen gaan gemiddeld een half jaar of meer mee, het eerste wat er bij mij meestal aan gaat is de basedrum, ik heb gewoon pinstripes en werkt prima


en hoelang doen mensen met hun bekkens, noem ook het merk even aub..

[Dit bericht is gewijzigd door Vorck op 12-02-2009 15:13]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 12-02-2009 16:16 by jbassist Profiel van jbassist

Sowiso ALTIJD als je naar de studio gaat nieuwe vellen er op.
Het verschil tussen gebruikte en nieuwe vellen is echt absurd..

Het grote voordeel is ook dat je dan al genoeg hoog hebt in je snare mic en weinig tot niks meer hoeft bij te boosten.
Waardoor je ook niet meeeeega veel hihat mee boost die via de snaremic word opgenomen.

Same met kick en toms..

Grappig blijft het ook als drummers met een kankerdrumstel met een stel eeuwen oude vellen bij me komen opnemen en dan raar kijken als ze niet geheel tevree zijn met hun rauwe drumsound en ik alles zo exxtreem moet oppimpen..

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 12-02-2009 16:18]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-02-2009 16:26 by bastianus Profiel van bastianus

Ik heb een kutdrumstel met ouwe vellen en kapotte bekkens. Is ook maar om te oefenen.
Ook live speel ik vaak op ouwe meuk. Maakt me niks uit, ik vind het niet storend als er van alles meerammelt, dat heeft zijn charmes.
Waar is de tijd dat death metal nog vieze, rauwe muziek was en de producties niet zo glad hoefden te zijn? In de crustcore en vieze rock lopen ze ook geen gladde producties te maken. Bovendien zijn drumspullen nieuw schandalig duur.
Twinpedalen moeten wel goed zijn trouwens, anders stamp je ze zo kapot.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-02-2009 16:30 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 februari 2009 16:26 schreef bastianus het volgende:

Waar is de tijd dat death metal nog vieze, rauwe muziek was en de producties niet zo glad hoefden te zijn? In de crustcore en vieze rock lopen ze ook geen gladde producties te maken.


Al wel eens Massive Assault gehoord? Of sowieso producties van Dirty Bird Producties? (Fredde kan veel meer, maar heeft op dit vlak wel een groot talent!)

www.myspace.com/freddesdirtybirdproductions



Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-02-2009 16:40 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 februari 2009 16:30 schreef MR. N het volgende:
Al wel eens Massive Assault gehoord? Of sowieso producties van Dirty Bird Producties? (Fredde kan veel meer, maar heeft op dit vlak wel een groot talent!)

www.myspace.com/freddesdirtybirdproductions



Ken ik. Ik ben ook blij dat er nog zulke bands en gasten bestaan. (Al vond ik Absorbed nog net een tikje beter eerlijk gezegd)


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-02-2009 16:42 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 februari 2009 16:40 schreef bastianus het volgende:
Ken ik. Ik ben ook blij dat er nog zulke bands en gasten bestaan. (Al vond ik Absorbed nog net een tikje beter eerlijk gezegd)


Hehe, in plaats van afgeven op in jouw ogen "nieuwerwetse" fratsen kan je volgens mij beter aangeven dat je van old skool zooi houdt.


Boeiender


cynic
Usericon van cynic
Posted 12-02-2009 16:47 by cynic Profiel van cynichttp://www.the-wounded.nl

quote:
Op 11 februari 2009 21:16 schreef Jällö het volgende:
Tja, zo was men in de jaren 80 "vergeten" hoe een echte snare klonk; "when every snare sounded like a birthday cake being hit with a baseball bat."

Persoonlijk ben ik ook geen fan (meer) van de opgeblazen hypermetal sound maar dat soort dingen zijn aan trends onderhevig en over smaak valt niet te twisten.


Toch lijkt het me wel een beetje zonde om triggers te gebruiken als je een heel duur drumstel hebt.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-02-2009 17:44 by Jällö Profiel van Jällö

Tja, voor de typische metalsound heb je ook geen topdrumstel nodig.
Zo heeft er laatst een grindcore bandje (Noxa) wat nummers opgenomen met mijn drumstel. Niks van terug te horen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 12-02-2009 22:14 by ADHD Profiel van ADHD

quote:
Op 5 februari 2009 20:16 schreef Snaack het volgende:
Nog steeds lijkt de Trick Pro 1 V me het ultieme pedaal. Direct drive én drukveer.



In NL nergens te koop, zou hem voor dat geld wel graag uitproberen dus via een webshop kopen is geen optie.


Ik ben er nog steeds heel erg blij mee... Als k nou s wat dichter in de buurt woonde kon je wel een keer komen trappen hoor!!


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 18-02-2009 19:15 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Ik heb weer eens een vraagje

Vandaag nieuw basdrumvel aangeschaft, weet alleen niet of ik 'm goed bevestigd heb. Hij klinkt namelijk heel hol en schel. Niet zoals de bedoeling is in ieder geval. Heb ik nu een verkeerd vel of draai ik 'm verkeerd aan?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 18-02-2009 19:26 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Waarschijnlijk is 'ie dan verkeerd aangedraaid. Gewoon effe wat met je stemsleutel hier en daar aandraaien tot je de goeie sound hebt.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen