IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 6 Vorige pagina | Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2009 13:34 by Jällö Profiel van Jällö

Wat ik bedoelde te zeggen dat een goede slagtechniek een combinatie van vingers, polsen, ellebogen en armen is. In de metaldrumwereldwereld lees je veel over de vingertjes maar er wordt m.i. te weinig aandacht besteed aan de armen. Als je dat wilt verbeteren kun je beter Faith no More of AC/DC meespelen dan paradiddles oefenen!

Paradiddles zijn ook nuttig (en leuk) hoor, vooral als je ze zo speelt: R l r l L r l r ...herhalen
Daarnaast is dit m'n favoriete oefening: r R l L...
Gebruik voor de vette hoofdletters zoveel mogelijk armen/ellebogen (lekker overdreven oefenen), de rest mag met pols/vingers.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2009 13:49 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 9 juni 2009 11:53 schreef Sjaakie het volgende:
Welke boeken zouden mensen hier aanraden om fills en rollen op snare en toms te leren?

Gewoon muziek met toffe fills meespelen. Het liefst de fills ook nog even uitschrijven dan weet je wat je speelt en leer je het meest. Als je een toffe fill hoort en niet weet wat er gespeelt wordt, hier even posten dat is leuk. Verder kun je de boel dan omgooien en zelfs fills verzinnen.

Tenminste, dat werkt voor mij beter en prettiger dan drumboeken...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 09-06-2009 14:30 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Als ik nu een fill of rol niet weet vraag ik het aan een maat van me, die drumt en weet meestal wel wat er dan gebeurt, maar dacht dat er misschien handige oefenboekebn voor waren ofzo. Geen idee hoe dat met drummen zit


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 15:04 by bastianus Profiel van bastianus

Als ik nieuwe dingen wil leren ga ik altijd eerst een paar keer luisteren hoe ze klinken, en ze dan vertraagd oefenen. Als ik ze dan langzaam onder de knie heb, ga ik ze steeds sneller proberen te spelen. Zo heb ik b.v. de samba leren drummen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2009 15:22 by Jällö Profiel van Jällö

Wanneer en met wie/wat speel je samba dan? Het is en blijft een teamsport he.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 15:30 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 juni 2009 15:22 schreef Jällö het volgende:
Wanneer en met wie/wat speel je samba dan? Het is en blijft een teamsport he.


Ik bedoel de Braziliaanse Latijns-Amerikaanse muzieksoort hè, niet het open source softwarepakket.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2009 15:37 by Jällö Profiel van Jällö

Dat was toch niet zo'n rare vraag? Carnaval vier je toch ook niet in je uppie.

Ik heb ook wel een tijdje latin, samba-achtige dingen gedrumd... technisch ging dat best goed hoor maar ben veel te droog/nuchter om er echt iets van te maken.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 15:39 by bastianus Profiel van bastianus

Bij Pulverizer gebruikte ik de samba altijd om de gitarist live in de war te brengen en de rest van de band aan het lachen te maken. Nu gebruik ik hem als gewoon drumloopje in één van de nieuwe nummers. Binnenkort gaan we die opnemen in de studio, dus tegen die tijd wil ik hem wel even hier lanceren. Is leuk drumspul.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2009 15:51 by Jällö Profiel van Jällö

Ah, op zo'n fiets kan het heel cool zijn ja.

Laberinto heeft leuke dingen gedaan op die manier (maar helaas ook veel minder geslaagde stukken) http://www.myspace.com/laberintometalatino


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 16:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 9 juni 2009 15:51 schreef Jällö het volgende:
Ah, op zo'n fiets kan het heel cool zijn ja.

Laberinto heeft leuke dingen gedaan op die manier (maar helaas ook veel minder geslaagde stukken) http://www.myspace.com/laberintometalatino

Bij Laberinto vind ik het altijd mis gaan als de drummer en de gitarist tegelijk druk gaan doen. Dan wordt het storend. Met mijn nieuwe band (Crashinasecond) heb ik een samba-stukje in een verder jazzy wave-nummer gegooid. Op dat stukje nemen de gitaar en bas juist gas terug. Zoals ik in het algemeen vind dat de overige instrumentatie het beste gas terug kan nemen als iemand gaat freaken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2009 16:24 by Jällö Profiel van Jällö

Precies, daarom trek ik echte latin en samba ook niet voor lang...
Bij Laberinto kan ik wel weer lachen om die geflipte wanorde.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-06-2009 13:54 by Jällö Profiel van Jällö

De drummer van Laberinto is trouwens wel waanzinnig goed. Zo goed dat ik nadat ik hem heb zien spelen met z'n andere band Santanico ik meer dan een jaar lang gestopt ben met drummen... (no kidding)

Vergeleken met dat soort lui vallen zelfs de beste metaldrummers compleet in het niet qua ritmische gevoel, coordinatie en spontaniteit.
...inmiddels heb ik dat geaccepteerd en vind ik dat latindrummers in het niet vallen bij rock/metaldrummers qua testosterongehalte, degelijkheid, etc.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 10-06-2009 16:41 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 9 juni 2009 11:00 schreef bastianus het volgende:
DS triggert toch ook? Dan hoor je dat toch niet.


Ik trigger de snare niet, alleen de kick, maar dan heb ik ook het liefst een combinatie van trig/ac.

En die powerstroke X klinkt vrij droog maar niet dof. Ik vind m'n snare zo wat meer body hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Dappere-Speerwerper op 10-06-2009 16:41]



El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 10-06-2009 18:10 by El Chulo Profiel van El Chulo

Zijn hier nog mensen die les van Marcel van Weerdenburg hebben gehad? Hij heeft een goed boek over dubbel-bass drummen geschreven, genaamd 'Speed is of no concern'.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 10-06-2009 23:23 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 10 juni 2009 13:54 schreef Jällö het volgende:

...inmiddels heb ik dat geaccepteerd en vind ik dat latindrummers in het niet vallen bij rock/metaldrummers qua testosterongehalte, degelijkheid, etc.


En datzelfde heb ik ook bij een hoop van die hyperblasters. Ik vind dat je een drumkit op z'n donder moet geven, niet liefjes erop moet tikken, ook al gaat dat hypersnel. RAMMEN MET JE KADAVER !!!!


lampje


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-06-2009 23:26 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Hahaha, dat is de INSTELLING!

Go, lampje, go!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-06-2009 15:58 by Snaack Profiel van Snaack

Vandaag een Pearl Demondrive single uitgeprobeerd, vet ding. Qua feel net zo direct als een Axis, alleen met meer controle (vond ik dan).

De twin is als het goed is volgende week binnen, ben erg benieuwd. Goede kanshebber om mijn afgetrapte Iron Cobra te gaan vervangen!


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 14-06-2009 11:33 by Lampje Profiel van Lampje

Ah, ik was al erg benieuwd naar dat pearl pedaal.

Ikzelf ben trouwens maar weer van mijn Axis longboards overgestapt naar mijn oude cheap ass twinpedal. (wel verbouwd : longboards gemaakt, de boel gelagerd, en Axis veren gebruikt).
Gewoon omdat een pulley overbrenging toch ook wel weer wat voordelen heeft ten opzichte van een leveroverbrenging.

Iemand trouwens nog interesse in een paar Axis Sonic Hammers ? Ik heb de vilten en kurken pads nog niet gebruikt. Ik heb ook nog een paar Axis triggers liggen. en de twin-as van mijn Axis gebruik ik ook nooit, dus misschien dat ik die ook wel ga verpatsen.


lampje


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 14-06-2009 12:33 by Jällö Profiel van Jällö

Is het verschil tussen die Demondrive, Axis ed. vs. de Yamaha direct drive nou echt zo groot? Die laatste ziet er ook goed uit maar is wel 2x voordeliger oid.

Ik speel zelf overigens met iron cobra flexi glide (lapje stof ipv ketting dus) en houten beaters. Bevalt me op zich erg goed, maar het kleine beetje twijfel houd je toch is mijn ervaring...
Als je genoeg oefent maakt het allemaal verrekte weinig uit vrees ik...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-06-2009 13:24 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 14 juni 2009 12:33 schreef Jällö het volgende:
Is het verschil tussen die Demondrive, Axis ed. vs. de Yamaha direct drive nou echt zo groot? Die laatste ziet er ook goed uit maar is wel 2x voordeliger oid.


De Yamaha ken ik niet, maar qua feel, afstelmogelijkheden etc verschillen de Axis en de Pearl erg veel.

quote:

Als je genoeg oefent maakt het allemaal verrekte weinig uit vrees ik...


Inderdaad, er is geen superpedaal waar je ineens op 300BPM 16en mee kunt rossen, net als dat er geen superstokken bestaan.

Ik zit qua DB-snelheid iets boven de 200BPM (zeg 210-220) en merk nu dat mijn Iron Cobra op die snelheden tegen me gaat werken. Teveel weerstand, voornamelijk.

Ik heb Axis A longboards gehad, deze vond ik op hogere snelheden erg fijn maar ik miste "controle" op lagere tempo's.

Die Pearl lijkt dat beiden te hebben.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 14-06-2009 14:29 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 14 juni 2009 11:33 schreef Lampje het volgende:

Ik heb ook nog een paar Axis triggers liggen. en de twin-as van mijn Axis gebruik ik ook nooit, dus misschien dat ik die ook wel ga verpatsen.


Van die E kits? Hoeveel vraag je ervoor? Ik neem aan dat het er 2 zijn?



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 14-06-2009 14:43 by Jällö Profiel van Jällö

@Snaack, ik speel niet meer op superhoge tempos dus dat scheelt een bult natuurlijk.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 15-06-2009 16:52 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 14 juni 2009 13:24 schreef Snaack het volgende:

Ik heb Axis A longboards gehad, deze vond ik op hogere snelheden erg fijn maar ik miste "controle" op lagere tempo's.

Die Pearl lijkt dat beiden te hebben.


Heuh ?!?

Met die Axis kan ik prima langzaam spelen hoor. Hoewel ik wel moet zeggen dat ik ze heel anders afgesteld heb dan die snelheidsduivels. Ik kan niet met superstrakke veren spelen, dan heb ik totaal geen controle meer. Zal ook wel oefening zijn, maar ik ben nou eenmaal een luie hond die niet van oefenen houdt.

Het enige wat ik wat jammer vind van Lever-gebaseerde pedalen is dat je power inruilt voor snelheid. Pulley gebaseerde pedalen klinken altijd veel harder.


quote:
Op 14 juni 2009 14:29 schreef blastmaster het volgende:
Van die E kits? Hoeveel vraag je ervoor? Ik neem aan dat het er 2 zijn?


Ja, inderdaad, E-kits heten die dingen. En ik heb er inderdaad 2. Van eentje is trouwens het veertje van het hamertje geknapt, maar dat zal je de kop niet kosten.

Prijs ? eeeehhh....Het setje heeft me 200 euro gekost.... Wat voor prijs heb je zelf in gedachten ?


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 15-06-2009 16:53 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 14 juni 2009 12:33 schreef Jällö het volgende:

Als je genoeg oefent maakt het allemaal verrekte weinig uit vrees ik...


Yes, da's helemaal waar !


lampje


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 15-06-2009 16:58 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 15 juni 2009 16:52 schreef Lampje het volgende:
Ja, inderdaad, E-kits heten die dingen. En ik heb er inderdaad 2. Van eentje is trouwens het veertje van het hamertje geknapt, maar dat zal je de kop niet kosten.

Prijs ? eeeehhh....Het setje heeft me 200 euro gekost.... Wat voor prijs heb je zelf in gedachten ?


Anders doen we dat even via mail. Adres staat wel in m'n profiel.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen