IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Verliezen van interesse in nieuwe muziek Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-04-2008 10:48 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Meer en meer begin ik te merken dat mijn interesse in nieuwe muziek afneemt. Steeds vaker kan ik platenzaken voorbijlopen zonder dat ik `beslist` naar binnen moet. Begrijp me niet verkeerd, metal is me erg dierbaar en dagelijks schalt het ook nog door de speakers, maar dan vooral oud werk, de nieuwe zooi wat allemaal uitkomt boeit me absoluut niet meer (op sommige bands na dan). Dat ik dit jaar tot nu toe ook maar 1 nieuwe cd heb gekocht zegt genoeg lijkt me. En in tegenstelling tot vroeger hoef ik alles ook niet meer zonodig live te zien. Meer mensen die dit bij zichzelf merken?


spelfout weggehaald...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 23-04-2008 10:49 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Is de leeftijd.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 10:53 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Tja, oude klassiekers die al jaren meegaan zijn natuurlijk niet voor niets klassiekers. Van sommige platen die ik al beluisterde toen ik nog dertien/veertien was kan ik nog steeds genieten, vooral in de auto.
Maar het afnmen van interesse in 'nieuwe' muziek, nee. Er zijn zoveel genre's en zoveel bands. Ik merk wel aan mezelf dat mijn interesse mbt (black) metal iet wat afneemt, maar mijn interesse in 'post-industrial' genre's neemt dan weer toe.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 23-04-2008 10:55 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik heb van tijd tot tijd wel verschuivingen in interesses. Zo zijn er periodes waarin ik relatief veel black metal luister en koop, daarna b.v. een power metal periode en momenteel koop en luister ik erg veel stokoude prog zoals Genesis e.d.. Maar ik ben nog wel altijd even gretig als het om het ontdekken van nieuwe dingen gaat. Er wordt genoeg leuks uitgebracht en er zijn voldoende oude dingen die ik helaas nog niet ken.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2008 11:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm half jaartje last van gehad, nu minder, kom nog genoeg bands tegen die goede nieuwe muziek maken


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-04-2008 11:12 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik merk wel dat ik het laatste jaar veeeeel minder zelf opzoek ben naar nieuw materiaal. Normaal spitte ik vanalles door. Nu hoor ik wel via via wat leuk is en wat de moeite waard is om te luisteren.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-04-2008 11:30 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 10:48 schreef varanus het volgende:
Meer en meer begin ik te merken dat mijn interesse in nieuwe muziek afneemt. Steeds vaker kan ik platenzaken voorbijlopen zonder dat ik `beslist` naar binnen moet. Begrijp me niet verkeerd, metal is me erg dierbaar en dagelijks schalt het ook nog door de speakers, maar dan vooral oud werk, de nieuwe zooi wat allemaal uitkomt boeit me absoluut niet meer (op sommige bands na dan). Dat ik dit jaar tot nu toe ook maar 1 nieuwe cd heb gekocht zegt genoeg lijkt me. En in tegenstelling tot vroeger hoef ik alles ook niet meer zonodig live te zien. Meer mensen die dit bij zichzelf merken?


Jep, het aantal goeie cd's wat uitkomt is sowieso op 1 hand te tellen.
Verder vind ik dat de gemiddelde platenzaak zich nogal richt op die semi populaire tienermetal zoals Cradle of Filth en Metallica, hitgevoelige meuk zoals Volbeat en weet ik veel wat allemaal nog meer.
Nee, cd's die ik nog koop ik tegenwoordig meestal bij de merch van bands op een festival ofzo. Nadat ik ze gezien heb en denk dat het wel een goede band is.

Qua concerten heb ik het wekelijkse bezoek onderhand ook gelaten voor wat het is.
Al die huis tuin en keuken bandjes die ik in de gemiddelde regionale zaal (Hedon, Burgerweeshuis, Podium (Hardengerg en Hoogeveen) Metropool) kan zien vind ik onderhand meer huisbands in de scene geworden die bij een avondje zuipen voor vriendenclubjes een leuk muzakje ten gehore brengen.

Dan geef ik mijn schaarse geld liever uit aan de bands die er echt toe doen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 23-04-2008 11:30]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-04-2008 11:36 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Het fluctueert nogal. Heb een periode gehad dat ik bijna wekelijks een album kocht, maar eigenlijk vooral sinds ik naar Engeland verhuisd ben heb ik heel weinig CDs aangeschaft. Mijn vriendin houdt sowieso helemaal niet van metal, dus als ik het thuis luister is het meestal via de koptelefoon. Ga nog wel regelmatig naar concerten en daar koop ik zo nu en dan een nieuwe CD als de set me bevallen is, en ik vul mijn collectie zo nu en dan aan als er wat hiaten zijn. Maar er komt verder weinig nieuws bij. Urenlang metal-bakken doorsnuffelen heb ik bijvoorbeeld ook al jaren niet meer gedaan, terwijl ik daar ooit makkelijk een hele dag zoet mee kon zijn.

Zal inderdaad de leeftijd wel zijn


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-04-2008 11:38 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 11:36 schreef Mark het volgende:
vul mijn collectie zo nu en dan aan als er wat hiaten zijn.


Owja, die was ik nog vergeten.

2e hands bakken FTW!!!


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-04-2008 11:38 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik heb geen enorme collectie, maar van de paar honderd items is 99% (letterlijk) van voor 2007. Wat metal betreft heb ik nog niks uit 2008, en bijna niks uit 2007.

Ik luister sowieso, als het om metal gaat, vrijwel alleen naar blackmetal, en de blackmetal die nu nog uitkomt kan me weinig meer bekoren. Voor mij zijn het ook vooral de oude platen van begin jaren 90 (of eerder) waar ik nog enige waarde aan hecht. Verder heb ik redelijk wat depressieve blackmetal liggen, maar ook dat vind ik de laatste jaren behoorlijk tegenvallen.

Toen ik voor Vampire schreef kreeg ik heel veel nieuwe platen te horen, maar van de 50(?) albums die ik destijds heb moeten beluisteren, heb ik er geen één gekocht. Dat zegt wel gnoeg denk ik.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-04-2008 11:40 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 11:38 schreef WhiteRider het volgende:
Ik luister sowieso, als het om metal gaat, vrijwel alleen naar blackmetal,


Je weet niet wat je mist.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 23-04-2008 11:42 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Hij is nog jong, het kan nog.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 23-04-2008 11:44 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Ik heb hier geen last van. Wel van het 'meer van hetzelfde'-syndroom, waardoor ik bijvoorbeeld nooit de neiging heb om een melodieuze death metal plaat aan te schaffen. Dus als ik nu iets koop, dan moet het echt iets toevoegen en een heel eind boven de middelmaat uitsteken. Daarbij hoeft een band niet 100% origineel te zijn, maar zeker wel een eigen gezicht tonen en kwalitatief top zijn.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-04-2008 11:48 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Bovendien betrap ik me er de laatste tijd op dat ik steeds vaker (oude) non-metal koop.
Laatste aanschaf is bijvoorbeeld 'Rumours' van Fleetwood Mac


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 23-04-2008 11:50 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

metaalmoeheid.. daar heeft iedereen wel es last van, de langste periode dat ik dat had was zo'n tien jaar terug waar ik na een half jaar echt de ideeen had om alles weg te doen...


nu nog steeds heb ik er wel es geneg van maar uiteindelijk zorgt t voor een verbreding van mn muzikale smaak, soms heb ik tijden dat ik alleen naar simon & garfunkel, mike oldfield, t-rex en zelfs dingen als moby of kosheen luister... maar na een tijdje heb ik dan echt weer een berg autopsy, dying fetus, deicide, malevolent creation etc nodig...

voorkeur blijf ik ook voor ouwe zooi hebben (mid jaren 80 tot mid jaren 90) de hele fraky post black beweging is momenteel t enige wat ik aan nieuwe shit leuk vind.

Standaard black metal is al jaren dood, dat genre heeft zichzelf vermoord.




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Northward
Usericon van Northward
Posted 23-04-2008 11:53 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Ik luister vooral naar pagan metal en black metal, maar ik heb eigenlijk vrij weinig albums die langer dan 10 jaar geleden uit zijn gekomen. Elk jaar komen er nog zoveel geweldige releases uit en ontdek ik zoveel goede bands dat ik me op dit moment niet kan voorstellen dat ik deze muziek niet interessant meer vind.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 11:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 11:50 schreef Aaaarco het volgende:


Standaard black metal is al jaren dood, dat genre heeft zichzelf vermoord.



Mwa, het is vaak niet het interessantste genre, maar bijvoorbeeld bands als Watain en Deathspell Omega hebben het wel een nieuwe impuls gegeven.
Beastcraft, Behexen en Mord zijn ook geen onaardige bands.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-04-2008 12:01 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 11:50 schreef Aaaarco het volgende:
metaalmoeheid.. daar heeft iedereen wel es last van, de langste periode dat ik dat had was zo'n tien jaar terug waar ik na een half jaar echt de ideeen had om alles weg te doen...


Metaalmoeheid heb ik niet in die mate maar ik betrap me er wel eens op.
Bij mij is het ook meer dat ik niet meer zo kansloos ben dat alleen metal trui ende ev0l is maar dat ik me besef dat je door alleen metal cool te vinden je eigenlijk best wel afsluit voor heel veel zeer goede muziek.

Noem het inderdaad maar 'verbreden van mijn muzikale horizon'.

Het zal de leeftijd wel zijn.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-04-2008 12:04 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Geen last van metaalmoeheid. Ik luister naast metal dan eigenlijk ook (op 3 bands na) niets anders. Ik heb wel dagen dat ik gewoon helemaal geen muziek luister. ff geen behoefte aan ofzo.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 23-04-2008 12:07 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Ik snap het gevoel maar al te goed maar voor mij heeft het vooral betrekking op standaard metal. Ik luister eigenlijk vrijwel geen nieuwe death metal bands tenzij ze extreem goed zijn maar ik vind het allemaal meer van hetzelfde vaak. Zelfde geld voor alle andere metalgenres.
Toch zijn er gelukkig nog een heleboel genres die me aanstaan en heb ik inmiddels sowiezo een rare smaak gekregen, de bands waar ik erg fan van ben zijn allemaal rare mixjes van allerlei genres die me aanstaan.
Vernieuwende bands maken het voor mijn interresant, bands die zichzelf ook elke keer weer vernieuwen.
Op ''echt'' metal gebied heb ik al lang niks boeiends meer gehoord op een Testament, Mayhem, Shining of een Hate Eternal na.
Er zijn gewoon erg veel saaie metalbands op deze wereld denk dat dat vooral de reden is.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-04-2008 12:10 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 12:04 schreef Cadaveria het volgende:
Geen last van metaalmoeheid.


Vaak is het ook niet eens de muziek ansich maar ook het kansloze volk wat de metalscene de laatste jaren schijnt te moeten aantrekken.

Het kijk mij eens ruig zijn gehalte wordt mij af en toe gewoon ff iets te hoog. Denk aan vandalisme en het aansteken van vuurtjes op een willekeurig festival terrein ( of het in de hens zetten van tentjes op bijvoorbeeld de Waldrock camping).
Op die momenten denk ik dat we net zo kansloos beginnen te worden als < insert scene naar keuze> terwijl de metalscene toch altijd bekend stond als een probleemloze relaxte scene.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-04-2008 12:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik heb ook wel last gehad van wat "metaalmoeheid", vooral nieuwe bands. Maar ik ontdek nog genoeg oude bands. Ik vind het vooral beu dat de "sound" van bands zo veranderd. Neem nu Natural Born Chaos... dat is er niet meer. Ouwe Emperor sound, nope,
al dat screamo en "core" gedoe... aaargh!

ligt ook een stuk aan het feit dat ik mijn ouwe muziekinstallatie heb veranderd, de klanken zijn anders. Ik mis iets.

interesse in pure industrial is ook wat weggedeemsterd, in noise ook wat, in breakcore ook een beetje.
Tegenwoordig is het vooral funeral black en indusblack, en brute death zit in de lift, behalve als er van die metalcore-invloeden inzitten...

al dat core gedoe verkloot de boel!
het klinkt modern maar het is shiiiiiiait

en al die afgelikte producties, mtv-toestanden, softmetal en toegankelijkheidsnormen... bwaaaargh!

als je kijkt naar Century Media, wat daar allemaal op zit!!!!!

Hulde aan osmose, om goeie bands op te nemen en mijn interesse hoog te houden bvb!



signature


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-04-2008 12:13 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 12:10 schreef XXL het volgende:
Vaak is het ook niet eens de muziek ansich maar ook het kansloze volk wat de metalscene de laatste jaren schijnt te moeten aantrekken.

Het kijk mij eens ruig zijn gehalte wordt mij af en toe gewoon ff iets te hoog. Denk aan vandalisme en het aansteken van vuurtjes op een willekeurig festival terrein ( of het in de hens zetten van tentjes op bijvoorbeeld de Waldrock camping).
Op die momenten denk ik dat we net zo kansloos beginnen te worden als < insert scene naar keuze> terwijl de metalscene toch altijd bekend stond als een probleemloze relaxte scene.
Is ook vervelend maar vanwege dat soort kansloze figuren laat ik mijn muziek niet liggen of ga ik niet minder naar concerten of festivals. Ik trek me er niets van aan anders heb je het wel heel druk.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 23-04-2008 12:14 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Misschien is het idd ook het volk en het feit dat veel metal al gedaan is dus dat je op nieuwe bands kritischer band omdat je snel al iets eerder gehoord hebt


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-04-2008 12:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

en wat ik vooral ergerlijk vind is het overlappen van verschillende genre's. vooral door groepen met 3 woorden in hun naam!!!!! MY F*/-*/ ARGHgottgtgtgt

speel uw eigen ding, probeer niet te doen alsof je het warm water uitvindt!! grmmblbmlbmbmlb


signature


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 23-04-2008 12:17 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 23 april 2008 12:13 schreef Hypnos het volgende:

als je kijkt naar Century Media, wat daar allemaal op zit!!!!!



Ja, wat een lebel he?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen