IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Verliezen van interesse in nieuwe muziek Vorige pagina | Volgende pagina
Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 23-04-2008 17:24 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

eigenlijk is dit allemaal gelul vanmensen die met weemoed terug denken aan vroeger, de magie is er af, als t allemaal zo voor t grijpen ligt hoeft t niet meer voor me, vroeger was metal iets aparts blablabla...

voor wie koop je nou cd's, voor wie luister je nou naar die herrie.. van mij hoef je er niet naar te luisteren hoor...




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 23-04-2008 17:27 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 23 april 2008 17:17 schreef Schaep het volgende:
Zeker, die nieuwe 'producten' zijn niet te eten. Ze doen er alles aan om ze te vernieuwen, maar niets haalt het niveau van wat ze vroeger maakten. Bananenhagelslag? Laat me niet lachen, broodbeleg zonder ziel. Geef mij dan maar beleg van dé broodversierder sinds 1860. Je ziet het ook aan de mensen die de nieuwe soorten kopen, ze gooien de helft naast de boterham, eten het zo uit het pak of nuttigen het zelfs terwijl ze op de bank zitten zodat ze ondertussen televisie kunnen kijken. De hele instelling is veranderd. Het gaat niet meer om het eten, maar om het consumeren, zo lijkt het. Ze próeven het eten niet eens meer. Erg jammer, want zo verzieken ze de hele industrie.


Ik voel je, broeder!



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 23-04-2008 17:30 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Ik koop ook veel minder cd's dan vroeger, en als ik wat koop is het vaak een oudere cd. Maar om nou te zeggen dat er tegenwoordig geen goede nieuwe muziek meer gemaakt wordt, nee, dat niet.

Het interesseerd me alleen niet meer zo zoals vroeger, toen ik mijn hele slaapkamer vol met posters had enzo... Maar als er een gave nieuwe band is koop ik zeker wel de cd.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-04-2008 18:20 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

eigenlijk koop ik nog steeds wel (te) veel cd's en in dezelfde verhouding oud/nieuw spul. dat er geen goeie cd's uitkomen, is volgens mij eerder een constatering dat je een bepaalde stijl gewoon leuk vind en dingen in die stijl wil horen. echter verandert muziek continu... nouja, zal wel eerder gepost zijn maar goed.



Je moeder.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 23-04-2008 20:57 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 23 april 2008 16:45 schreef enforcer het volgende:
Daardoor zijn de opnamebudgetten stukken lager en klniken veel platen tegenwoordig als een goede demo/thuis opname.

Vroeger werd er veel meer hart en ziel in een studioproductie gestopt, werd er geexperimenteerd jaren/maandenlang in studios gebivakkeerd.


Ik denk dat kreator ten tijde van het opnemen van pleasure to kill echt niet jaren/maandenlang in de studio zaten, hoor. Hetzelfde met hell awaits van slayer of kill 'em all van metallica of bonded by blood van exodus. Ik denk dat al die bands zelfs maar zeer korte tijd in de studio zaten. En dat het budget toen helemaal niet zo hoog was. Sterker nog, ik denk dat de releases van eerder genoemde bands tegenwoordig vele en veeeeeele malen hoger zijn.

Maar goed, wat Varanus als eerste ost zei, dat dus. Alleen had ik dat al een paar jaar eerder. Ik ben dan ook wat jaren ouder.



En verder, wat maakt het eigenlijk uit.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


FlandriaPagana
Usericon van FlandriaPagana
Posted 23-04-2008 21:21 by FlandriaPagana Wijzig reactieProfiel van FlandriaPaganaQuote dit bericht

Het is eerder andersom aan het gaan met me: ik ontdek zoveel goede groepen dat het moeilijk is van allemaal een cd te kopen en daarom moet ik shiften maar dat doet zo'n pijn aan m'n hart
Maar de nieuwste toestanden liggen me nu ook niet echt, de meeste nieuwe muziek is niet puur meer, maar slechts een slap hoopje noten zonder dat beetje kracht erachter. Waarschijnlijk is de muziekindustrie te commercieel aan het worden. Hopelijk kom er een tijd dat het helemaal leeggezogen is en er weer echte muziek gemaakt wordt zoals er maar zelden gemaakt wordt dezer dagen...


...sehnsucht...


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 23-04-2008 21:31 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik koop sporadisch nog eens een cd, en dan vooral uit het Hardcore genre, Metal boeit mij nog steeds enorm, maar dan wel het liefst voor +/- 1990.

De laatste cd's die ik heb gekocht: Rose Tattoo, Motorhead, Biohazard en Cro-mags.

Dat zegt genoeg denk i


Against God and Government


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 21:37 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Jij jat ze vaker, toch?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-04-2008 21:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 12:20 schreef kwelgeest het volgende:
Check de livereview2008-topic.


signature


Nosence
Metalholic
Usericon van Nosence
Posted 23-04-2008 22:01 by Nosence Wijzig reactieProfiel van NosenceQuote dit bericht

persoonlijk: Geef mij maar de jaren 80!!! vanaf de jaren 90 zie je duidelijk het "industrie" gebeuren toe nemen, alles moet zo ver mogelijk uitgediept worden terwijl dat vaak al niet ten goede komt!!! Muziek moet rauw en "simpel" zijn. Tegenwoordig is alles zowat over geproduceerd, bekijk maar eens deel1 van MetallicA's 1½ year in the life of....!!! Hoeveel firlantijtjes dat op dat album staan.

intresse in nieuwe muziek is nog altijd goed aanwezig, mja het i-net helpt er dan ook bij, echter het kopen van ceedees (+/- 22 euro = 45 gulden) is een prijs die mij te gortig is. Zeg maar prijs/kwaliteit verhouding. Koop soms nog wel een album (lees ceedee) maar dan alleen tijdens een live-optreden van 1 of andere band.....


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-04-2008 22:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 12:30 schreef kwelgeest het volgende:
Wat een gezeur om niets opeens, deze topic. Exact hetzelfde gezeur als velen voor jullie vijftien jaar geleden uitkraamden.


echt niet, toen waren vooral "de posers" degene waarover vol minachting gesproken werd.


maar verder heeft iedereen wel eens een "dip" wat betreft metal luisteren lijkt me. en net als iedereen ben ik in een latere fase hetgene dat ik luisten flink gaan uitbreiden. maar ook op "latere leeftijd"zijn er gelukkig nog bands/ cd's te ontdekken die de interesse in metal blijven voeden (de nieuwe van primordial is zo een voorbeeld).



[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 23-04-2008 22:56]


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-04-2008 22:52 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 21:21 schreef FlandriaPagana het volgende:
Maar de nieuwste toestanden liggen me nu ook niet echt, de meeste nieuwe muziek is niet puur meer, maar slechts een slap hoopje noten zonder dat beetje kracht erachter. Waarschijnlijk is de muziekindustrie te commercieel aan het worden. Hopelijk kom er een tijd dat het helemaal leeggezogen is en er weer echte muziek gemaakt wordt zoals er maar zelden gemaakt wordt dezer dagen...


En dat van een 17-jarige

[edit]Herstel, 16 nog : roflmao smiley:

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 23-04-2008 22:53]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 23-04-2008 22:57 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

De nieuwe WR. Nieuwe muziek heerst, de oude hardcore vind ik vaak te slap..de nieuwe shit beukt tenminste wel lekker door.


Fuck the world and fuck you


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-04-2008 22:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 22:57 schreef mental het volgende:
de oude hardcore vind ik vaak te slap...
maal 1000


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 23-04-2008 23:03 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 22:01 schreef Nosence het volgende:
echter het kopen van ceedees (+/- 22 euro = 45 gulden) is een prijs die mij te gortig is. Zeg maar prijs/kwaliteit verhouding.


Ik weet niet waar jij je cd's koopt, maar je wordt afgezet.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-04-2008 23:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 21:21 schreef FlandriaPagana het volgende:
Waarschijnlijk is de muziekindustrie te commercieel aan het worden.

:')

Ik denk het ook man! Waarschijnlijk wel.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-04-2008 23:05 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Daarnaast is 22 euro helemaal geen 45 gulden.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-04-2008 23:07 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik koop hier in Engeland nieuwe CDs voor 10-12 pond. Met de huidige euro-koers betekent dat geloof ik 12-15 euro

Niet dat ik daar veel aan heb, want ik krijg betaald in ponden natuurlijk, maar mochten jullie nog vakantieplannen hebben, de pond staat momenteel heel laag...


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-04-2008 23:08 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 23:05 schreef M. het volgende:
:')

Ik denk het ook man! Waarschijnlijk wel.



Stil nou M., je krenkt een oude ziel

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 23-04-2008 23:09]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-04-2008 9:06 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 17:24 schreef Aaaarco het volgende:
eigenlijk is dit allemaal gelul vanmensen die met weemoed terug denken aan vroeger, de magie is er af, als t allemaal zo voor t grijpen ligt hoeft t niet meer voor me, vroeger was metal iets aparts blablabla...

voor wie koop je nou cd's, voor wie luister je nou naar die herrie.. van mij hoef je er niet naar te luisteren hoor...






Daar draaide mijn openingspost helemaal niet om. Je hoort mij niet zeggen dat vroeger alles beter was en dat er tegenwoordig geen goede muziek meer wordt gemaakt. Punt was dat mijn interesse in nieuwe muziek minder werd, heeft niks met weemoed naar de jaren 80 te maken verder....


spelfout weggehaald...


Daops
Usericon van Daops
Posted 24-04-2008 11:03 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Wanneer je 14 bent is zowat alles wat je hoort nieuw, en ben je veel sneller onder de indruk. Op latere leeftijd (en dus tig cd's en concerten verder), heb je een veel breder kader en ben je minder snel ondersteboven van een nieuwe band/plaat. Dat wil niet zeggen dat het gemiddelde niveau van musiceren gedaald is tov welke tijdsperiode dan ook.

Kortom, geen "vroegah was alles beter" maar een kwestie van individuele ontwikkeling en nostalgische gevoelens.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Nosence
Metalholic
Usericon van Nosence
Posted 24-04-2008 11:51 by Nosence Wijzig reactieProfiel van NosenceQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 23:05 schreef Gemene Lepel het volgende:
Daarnaast is 22 euro helemaal geen 45 gulden.


nee 48 en nog wat


Nosence
Metalholic
Usericon van Nosence
Posted 24-04-2008 11:54 by Nosence Wijzig reactieProfiel van NosenceQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 23:03 schreef Tenderstrike het volgende:
Ik weet niet waar jij je cd's koopt, maar je wordt afgezet.


Begrijpend nederlands lezen!!! er staat toch duidelijk: Koop soms nog wel een album (lees ceedee) maar dan alleen tijdens een live-optreden van 1 of andere band..... en dan kosten ze +/- 10 euro!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Nosence op 24-04-2008 11:55]


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 24-04-2008 12:03 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

quote:
Op 24 april 2008 9:06 schreef varanus het volgende:
Daar draaide mijn openingspost helemaal niet om. Je hoort mij niet zeggen dat vroeger alles beter was en dat er tegenwoordig geen goede muziek meer wordt gemaakt. Punt was dat mijn interesse in nieuwe muziek minder werd, heeft niks met weemoed naar de jaren 80 te maken verder....


Ik ontdek ook steeds meer oude muziek. Als je 10 jaar lang alleen metal luistert, kom je er ooit achter dat Allan Holdsworth echt wel iets te melden heeft. En die heeft dan al weer 10 albums gemaakt.

Maarrre... mis ik iets? Is er iets nieuws dan?


Only sick music makes money today - Nietsche.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-04-2008 12:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

wordt beetje moe van alle nieuwe melodieuze death sensaties.

99 vd 100 keer slappe hap


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen