IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Verliezen van interesse in nieuwe muziek Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 12:20 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 12:13 schreef Hypnos het volgende:
Hulde aan osmose, om goeie bands op te nemen en mijn interesse hoog te houden bvb!


Check de livereview2008-topic.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-04-2008 12:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

aaaaargh!!!


ja, is toch waar zeker!

en wat is er met die ouwse getrouwe riff gebeurd??? Waarom is alles ofwel zo enorm complex of extreem langdradig??!! En die hype's rond Trivium en consoorten , ik krijg het er van!


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-04-2008 12:24 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 12:21 schreef Hypnos het volgende:
wat is er met die ouwse getrouwe riff gebeurd??? Waarom is alles ofwel zo enorm complex of extreem langdradig??!!


Vergeet de oldskool solo's niet. Legio bands waar echt geen solo meer te ontdekken valt.

Alsof elke malloot die tegenwoordig 3 accoorden kent opeens recht heeft op de grote doorbraak.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 23-04-2008 12:27 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 23 april 2008 12:15 schreef Hypnos het volgende:
en wat ik vooral ergerlijk vind is het overlappen van verschillende genre's. vooral door groepen met 3 woorden in hun naam!!!!! MY F*/-*/ ARGHgottgtgtgt

speel uw eigen ding, probeer niet te doen alsof je het warm water uitvindt!! grmmblbmlbmbmlb


De metalcore ellende is idd om gek van te worden, 3 namige bands ik trek het slecht over het algemeen.

Labels die ik de moeite waard vind zijn die als Relapse, Southern Lord en ongetwijfeld meer waar ik nu niet op kan komen hehe maar Relapse heeft naar mijn idee sowiezo altijd de beste bands.


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 23-04-2008 12:28 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Ik kan ook slecht tegen het oeverloze gepiel van bands tegenwoordig, technish geleuter gaat er niet meer in hier, een goede riff des te meer maar helaas hoor je die inderdaad niet zo vaak meer.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-04-2008 12:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 12:24 schreef XXL het volgende:
Vergeet de oldskool solo's niet. Legio bands waar echt geen solo meer te ontdekken valt.

Alsof elke malloot die tegenwoordig 3 accoorden kent opeens recht heeft op de grote doorbraak.


ook al!!
en dan is het live nog zo scheef al moeder haar tieten!



nog zoiets: die bandfoto's... doe eens normaal! "we zijn geen metal, we spelen het alleen maar".... ja, dat geeft me echt zin om te luisteren hoor


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-04-2008 12:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 12:27 schreef DrDoom het volgende:
De metalcore ellende is idd om gek van te worden, 3 namige bands ik trek het slecht over het algemeen.

Labels die ik de moeite waard vind zijn die als Relapse, Southern Lord en ongetwijfeld meer waar ik nu niet op kan komen hehe maar Relapse heeft naar mijn idee sowiezo altijd de beste bands.


ja Relapse is cool, alhoewel ook wel dikke drap op dat label zit, ze tekenen erg veel.


van die artiesten die geen grenzen hebben en zich waarschijnlijk een breuk lachen als iemand hun album koopt


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 12:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Wat een gezeur om niets opeens, deze topic. Exact hetzelfde gezeur als velen voor jullie vijftien jaar geleden uitkraamden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 23-04-2008 12:32 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Tis wat.


Ik krijg er alleen maar intresse bij.


Suck my piss


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-04-2008 12:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Er is volgens mij de laatste 15 jaar ook veel shit uitgekomen hoor


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 12:33 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 12:33 schreef Hypnos het volgende:
Er is volgens mij de laatste 15 jaar ook veel shit uitgekomen hoor
En daarvoor ook. Alsof al die jaren'80 bands zulke hoogstaande meuk afleverden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-04-2008 12:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ik voel me gewoon erg "metal" vandaag.
Metalleriger dan gewoonlijk.

Die jonge garde heeft klotewaarden, ik lust het niet


het is zo matig, laat me onverschillig


dan nog liever die mathtoestanden


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-04-2008 12:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 12:33 schreef kwelgeest het volgende:
En daarvoor ook. Alsof al die jaren'80 bands zulke hoogstaande meuk afleverden.


ABBA & A-ha rule






signature


Daops
Usericon van Daops
Posted 23-04-2008 12:53 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 12:30 schreef kwelgeest het volgende:
Wat een gezeur om niets opeens, deze topic. Exact hetzelfde gezeur als velen voor jullie vijftien jaar geleden uitkraamden.
Ik ben het niet vaak met je eens.. maar +1

Goede (en slechte!) muziek is van alle tijden. Natuurlijk is je jeugd de meest vormende periode voor veel dingen, maar dat "tegenwoordig worden er geen fatsoenlijke riffs/solo's meer verzonnen" is gewoon onzin. Het is meer het gebrek aan motivatie om te willen ontdekken.

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 23-04-2008 12:55]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-04-2008 13:14 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Bij mij gaat t in fasen per genre ongeveer. Ik was op zeer vroege leeftijd into alle muziek die maar op de radio werd gedraaid. Daarna gink ik genre-hoppen, eerst rock, toen hip-hop/electro, toen jazz, toen klassiek, toen heel lang metal etc. Metal heeft recentelijk weer een flinke opleving in mijn muzikale scope beleefd, maar ik heb nu eigenlijk wel weer genoeg van metal. Ik ben eigenlijk nu alleen maar weer in de pop/r&b, wat fusion en slechts sporadisch metal.

En over t algemeen is mijn interesse in muziek wel tanende ja


When your people matter, menstrual health matters


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 23-04-2008 13:15 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 23 april 2008 13:14 schreef Fusion het volgende:
Bij mij gaat t in fasen per genre ongeveer. Ik was op zeer vroege leeftijd into alle muziek die maar op de radio werd gedraaid. Daarna gink ik genre-hoppen, eerst rock, toen hip-hop/electro, toen jazz, toen klassiek, toen heel lang metal etc. Metal heeft recentelijk weer een flinke opleving in mijn muzikale scope beleefd, maar ik heb nu eigenlijk wel weer genoeg van metal. Ik ben eigenlijk nu alleen maar weer in de pop/r&b, wat fusion en slechts sporadisch metal.

En over t algemeen is mijn interesse in muziek wel tanende ja


Daar zul je toch ook je rituelen voor hebben, om dat teniet te doen?



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-04-2008 13:22 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik merk zelf dat met het groeien van mijn cd-collectie de drang om steeds meer cd's te kopen inderdaad afneemt.

Maar als ik nu een cd koop, kan dat er eentje zijn die net uit is of een klassieker van 20 jaar geleden die ik nog mis. Dat staat er eigenlijk los van.

Maar cd's kopen voor het kopen doe ik niet aan. Meer cd's hebben dan dat ik in één leven kan luisteren, vind ik een beetje nutteloos.


Live gaan kijken doe ik zelf juist veel meer by the way. Vroeger kocht ik meer cd's (je kan je geld maar 1 keer uitgeven...), maar nu is de balans richting concerten/festivals bezoeken verschoven.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 23-04-2008 16:39 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 23 april 2008 13:22 schreef altx het volgende: Meer cd's hebben dan dat ik in één leven kan luisteren, vind ik een beetje nutteloos.




Mee eens.
Zelf heb ik juist de laatste tijd weer meer interesse in nieuwe muziek, vooral omdat vriendlief steeds met iets anders thuis komt. Ik heb het te druk met van alles en geen internet thuis, dus dan ga je al minder snel op zoek. Mijn dip zat van 2000 tot en met een jaartje of 3 geleden. Toen kwam er echt een hoop bagger uit, nu begint er eindelijk weer wat leuks nieuws uit te komen, vooral aan folk/pagan metal.

Vroeger had je natuurlijk ook veel tv-programma's waar ze je netjes nieuwe bands/platen voorschotelden. Nu moet je veel actiever op zoek... (zei de luie mensch)


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-04-2008 16:42 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 16:39 schreef Killing Zoe het volgende:
(...) geen internet thuis (...)




Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 23-04-2008 16:45 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Kan ik me helemaal in vinden, ik vind bijna niets dat nu uitkomt nog goed. Hooguit de eerste twee weken en dan verdwijnen nieuwe platen in het archief en pak ik mijn oude classics weer uit de kast.

Het internet heeft veel schade berokkend, de "sfeer" is eruit. Het is allemala te makkelijk, er is wienig magie meer. Iedereen kan te makkelijk overal zijn (ongefundeerde) mening over geven. platen kunnen maanden voor de release al makkelijk gedownload worden. Niemand hoeft meer geld uit te geven en moeite te doen om aan muziek te komen. Daardoor zijn de opnamebudgetten stukken lager en klniken veel platen tegenwoordig als een goede demo/thuis opname.

Vroeger werd er veel meer hart en ziel in een studioproductie gestopt, werd er geexperimenteerd jaren/maandenlang in studios gebivakkeerd. tegenwoordig pluggen ze maar een paar triggers in de drumkit, dat is sneller en makkelijker te mixen. de tijd om een goede akoestiek in te vangen met een "echte" kit is er niet meer. nee ik vind het er per saldo echt niet beter op geworden sinds pakweg 1998. Ik kek vroeger wekenlang uit naar en nieuwe release en nu hou ik het echt allemaal niet meer bij.

[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 23-04-2008 16:50]



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 23-04-2008 16:52 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 10:48 schreef varanus het volgende:
Meer en meer begin ik te merken dat mijn interesse in nieuwe muziek afneemt. Steeds vaker kan ik platenzaken voorbijlopen zonder dat ik `beslist` naar binnen moet. Begrijp me niet verkeerd, metal is me erg dierbaar en dagelijks schalt het ook nog door de speakers, maar dan vooral oud werk, de nieuwe zooi wat allemaal uitkomt boeit me absoluut niet meer (op sommige bands na dan). Dat ik dit jaar tot nu toe ook maar 1 nieuwe cd heb gekocht zegt genoeg lijkt me. En in tegenstelling tot vroeger hoef ik alles ook niet meer zonodig live te zien. Meer mensen die dit bij zichzelf merken?


Ik kom ook maar zelden bands tegen die me echt raken en waarvan ik denk dat het mischien wel eens klassiekers kunnen worden.
Maar ze zijn er zeker wel en er zijn gewoon ook niet veel van zulke kwaliteit bands dus ik denk dat we gewoon geduld moeten hebben


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 23-04-2008 17:03 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Haha, tering wat een ouwe lullen gezeik in dit topic. Deze reactie spant nog wel de kroon:

quote:
Op 23 april 2008 16:45 schreef enforcer het volgende:
Kan ik me helemaal in vinden, ik vind bijna niets dat nu uitkomt nog goed. Hooguit de eerste twee weken en dan verdwijnen nieuwe platen in het archief en pak ik mijn oude classics weer uit de kast.

Het internet heeft veel schade berokkend, de "sfeer" is eruit. Het is allemala te makkelijk, er is wienig magie meer. Iedereen kan te makkelijk overal zijn (ongefundeerde) mening over geven. platen kunnen maanden voor de release al makkelijk gedownload worden. Niemand hoeft meer geld uit te geven en moeite te doen om aan muziek te komen. Daardoor zijn de opnamebudgetten stukken lager en klniken veel platen tegenwoordig als een goede demo/thuis opname.

Vroeger werd er veel meer hart en ziel in een studioproductie gestopt, werd er geexperimenteerd jaren/maandenlang in studios gebivakkeerd. tegenwoordig pluggen ze maar een paar triggers in de drumkit, dat is sneller en makkelijker te mixen. de tijd om een goede akoestiek in te vangen met een "echte" kit is er niet meer. nee ik vind het er per saldo echt niet beter op geworden sinds pakweg 1998. Ik kek vroeger wekenlang uit naar en nieuwe release en nu hou ik het echt allemaal niet meer bij.


Vroegah, toen had je pas een vette productie en experimentele bands! :')

Face it, jullie zijn gewoon oud en hebben interesse gekregen in andere zaken dan muziek. Lijkt me prima, maar zoek de verklaring ervoor alsjeblieft gewoon bij jezelf en niet bij de 'scene'. Niemand vindt ook maar 1% van wat hij hoort geweldig. Er wordt in iedere muziekstijl op ieder moment ontzettend veel bagger uitgebracht, zo is het nu eenmaal. Ik luister zelf naar platen uit ieder jaar vanaf de jaren '60. Dus ook uit de meer recente jaren. Hoe kan je nu echt met je volle verstand zeggen dat heden ten dage geen creativiteit/vernieuwing/talent meer in de muziek zit zeg.. tering!




Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-04-2008 17:03 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Als ik alleen maar kaas op mijn brood doe dan word ik dat op een gegeven moment zat en krijg ik behoefte aan wat anders. Dan doe ik bijvoorbeeld gebraden gehakt op mijn brood, wat ik eigenlijk nooit veel heb gegeten. Maar op een gegeven moment heb ik daar ook wel weer genoeg van, en eet ik weer kaas, of misschien wel hagelslag. Maar ik kom toch regelmatig terug op die gebraden gehakt. En op de rest ook wel. Lekker hoor.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 23-04-2008 17:05 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 23 april 2008 17:03 schreef Schaep het volgende:
Als ik alleen maar kaas op mijn brood doe dan word ik dat op een gegeven moment zat en krijg ik behoefte aan wat anders. Dan doe ik bijvoorbeeld gebraden gehakt op mijn brood, wat ik eigenlijk nooit veel heb gegeten. Maar op een gegeven moment heb ik daar ook wel weer genoeg van, en eet ik weer kaas, of misschien wel hagelslag. Maar ik kom toch regelmatig terug op die gebraden gehakt. En op de rest ook wel. Lekker hoor.


Maar vind je niet dat de creativiteit een beetje uit de broodbeleg branche is verdwenen? Vroeger molken ze nog zelf de koe voor een goed kuipje boter of een lekker kaas, tegenwoordig zetten ze er gewoon een machine op en denken ze er niet eens meer bij na! Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd toch steeds meer gebraden gehakt van voor 1970 eet, daar zit pas liefde in en dat proef je!



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-04-2008 17:17 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 17:05 schreef Kramy het volgende:
Maar vind je niet dat de creativiteit een beetje uit de broodbeleg branche is verdwenen? Vroeger molken ze nog zelf de koe voor een goed kuipje boter of een lekker kaas, tegenwoordig zetten ze er gewoon een machine op en denken ze er niet eens meer bij na! Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd toch steeds meer gebraden gehakt van voor 1970 eet, daar zit pas liefde in en dat proef je!


Zeker, die nieuwe 'producten' zijn niet te eten. Ze doen er alles aan om ze te vernieuwen, maar niets haalt het niveau van wat ze vroeger maakten. Bananenhagelslag? Laat me niet lachen, broodbeleg zonder ziel. Geef mij dan maar beleg van dé broodversierder sinds 1860. Je ziet het ook aan de mensen die de nieuwe soorten kopen, ze gooien de helft naast de boterham, eten het zo uit het pak of nuttigen het zelfs terwijl ze op de bank zitten zodat ze ondertussen televisie kunnen kijken. De hele instelling is veranderd. Het gaat niet meer om het eten, maar om het consumeren, zo lijkt het. Ze próeven het eten niet eens meer. Erg jammer, want zo verzieken ze de hele industrie.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen