IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Verliezen van interesse in nieuwe muziek Vorige pagina
nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 19-10-2008 19:06 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 11:16 schreef varanus het volgende:
Zit eraan te denken om een fiks deel van m´n zooi de deur uit te doen. Staan hier pakweg 50 cd´s die ik regelmatig draai. Stuk of 100 die ik af en toe draai en er staan er honderden te verstoffen. Binnenkort es flink opruiming houden. Hoef denk ik dit jaar alleen de nieuwe Motorhead en de nieuwe AC/DC te kopen, rest boeit me niet genoeg om aan te schaffen..


Ik heb een maand of twee terug precies hetzelfde gehad, zo'n periode dat ik vrijwel alle metal uit mijn collectie spuugzat was. Ik heb toen niet doorgezet omdat het financiële motief om de bende de deur uit te doen eigenlijk ontbrak, ik zat niet direct om geld verlegen. Ben uiteindelijk wel blij dat ik niet heb doorgezet, ondanks het feit dat de CD's waar ik me toen zo aan stoorde nog steeds stof aan het verzamelen zijn, hehe. Ik denk dat ik iets van 15-20% van de collectie met enige regelmaat draai, de rest komt 'eens in de zoveel tijd' voorbij, of zelfs helemaal niet.

Moet zeggen dat ik al een hele poos een beetje klaar ben met metal, maar dan niet in de zin dat ik van plan ben 'eruit te stappen', dat helemaal niet zelfs. Het is meer dat ik sinds, ik schat, anderhalf jaar eigenlijk amper nieuwe zooi meer beluister omdat ik content genoeg ben met de dingen die ik hier in de kast heb staan. Dingen van mijn verlanglijstje zijn ook vrijwel alleen maar oudere releases, ik word gewoon niet meer enthousiast van standaardmeuk / 'trendy nieuwe band x', iets wat voorheen nog weleens anders was. Ik heb verder een paar jaar lang vrijwel alleen maar metal geluisterd, maar gaandeweg ben ik steeds meer en meer andere soorten muziek gaan luisteren, hoop diverse muzieksoorten waar ik verder net zoveel voldoening uit haal als uit sommige metal.

Waar ik me verder aan stoorde was dat ik een soort collectorsmentaliteit begon te ontwikkelen en dat ik sommig spul uit de collectie wat ik eigenlijk niet zo gaaf vond toch niet wegdeed 'omdat het zeldzaam was' en het 'handig was om te bewaren voor eventuele trades'. Nu is dat wat minder, hoef niet meer alle gelimiteerde LP's te hebben, ik spendeer m'n geld liever aan andere zaken. Dat wil niet zeggen dat ik niks meer koop, integendeel, ben alleen wat selectiever geworden wat betreft hetgeen ik aanschaf.

Ik denk dat ik op een gegeven moment wel een selectie maak van spullen die echt de moeite waard zijn om te houden, en dat ik de rest, waaronder een aardig deel zeldzame elpeetjes, op eBay flikker als ik geld nodig heb. 't Zal er uiteindelijk toch wel van komen, want ik kan me niet voorstellen dat ik over 50 jaar de kleinkinderen over de vloer heb, dat we dan de zolder uitspitten omdat dat nou eenmaal zo gaat bij opa's en oma's, dat we dan op 'opa's vinyl' stuiten en dat ik de kleinkinderen op schoot neem om eens even te vertellen over hoe zeldzaam en gezocht de Mütiilation / Deathspell Omega 10" toendertijd wel niet was, hehe.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-10-2008 19:15 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

En waarom niet?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 19-10-2008 19:18 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 19:06 schreef nuclearwarfare het volgende:
Ik heb een maand of twee terug precies hetzelfde gehad, zo'n periode dat ik vrijwel alle metal uit mijn collectie spuugzat was. Ik heb toen niet doorgezet omdat het financiële motief om de bende de deur uit te doen eigenlijk ontbrak, ik zat niet direct om geld verlegen. Ben uiteindelijk wel blij dat ik niet heb doorgezet, ondanks het feit dat de CD's waar ik me toen zo aan stoorde nog steeds stof aan het verzamelen zijn, hehe. Ik denk dat ik iets van 15-20% van de collectie met enige regelmaat draai, de rest komt 'eens in de zoveel tijd' voorbij, of zelfs helemaal niet.

Moet zeggen dat ik al een hele poos een beetje klaar ben met metal, maar dan niet in de zin dat ik van plan ben 'eruit te stappen', dat helemaal niet zelfs. Het is meer dat ik sinds, ik schat, anderhalf jaar eigenlijk amper nieuwe zooi meer beluister omdat ik content genoeg ben met de dingen die ik hier in de kast heb staan. Dingen van mijn verlanglijstje zijn ook vrijwel alleen maar oudere releases, ik word gewoon niet meer enthousiast van standaardmeuk / 'trendy nieuwe band x', iets wat voorheen nog weleens anders was. Ik heb verder een paar jaar lang vrijwel alleen maar metal geluisterd, maar gaandeweg ben ik steeds meer en meer andere soorten muziek gaan luisteren, hoop diverse muzieksoorten waar ik verder net zoveel voldoening uit haal als uit sommige metal.
Nice, precies hetzelfde @ huize Theecloak.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 19-10-2008 19:20 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 19:15 schreef Mark het volgende:
En waarom niet?


Zulke muziek heeft een verderfelijke invloed op kleine kinderen! Het meest waarschijnlijke scenario is echter dat ze me voor gek verslijten en de santekraam voor een tientje bij de kringloop dumpen, haha.

"LP's, bestaan die nog?"

quote:
Op 19 oktober 2008 19:18 schreef Greycloak het volgende:
Nice, precies hetzelfde @ huize Theecloak.






Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2008 19:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

welke andere stromingen?


signature


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 19-10-2008 19:35 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Breakcore / drum 'n bass
Industrial / neofolk
Blues en bluesrock
Power electronics
Wat rock (zoals Belgisch trots El Guapo Stuntteam, om maar wat te noemen)
Wat jazz

Van alles wat, eigenlijk. Vooral bluesrock en 60's Woodstock dingetjes, maar dat vond ik al gaaf voordat ik überhaupt metal had gehoord dus je kunt wat dat betreft beter spreken van een opnieuw aangewakkerde interesse.

[Dit bericht is gewijzigd door nuclearwarfare op 19-10-2008 19:36]


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 19-10-2008 19:46 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Metal beu? Ik niet iig. Ik koop nog elke week wat nieuws of ouds. Inmiddels vier boekenkasten vol en nog heb ik het gevoel dat ik maar een armetierige collectie heb. Als ik geen huis had af te betalen kocht ik 5 keer zoveel. Er is altijd wat nieuws te vinden dat boeiend is. Of iets ouds wat ik nog niet kende.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2008 20:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 19:35 schreef nuclearwarfare het volgende:
Breakcore / drum 'n bass
Industrial / neofolk
Blues en bluesrock
Power electronics
Wat rock (zoals Belgisch trots El Guapo Stuntteam, om maar wat te noemen)
Wat jazz

Van alles wat, eigenlijk. Vooral bluesrock en 60's Woodstock dingetjes, maar dat vond ik al gaaf voordat ik überhaupt metal had gehoord dus je kunt wat dat betreft beter spreken van een opnieuw aangewakkerde interesse.


Breakcore / drum 'n bass -> ik ook
Industrial / neofolk -> ja, industrial kikkt ass ->winterkälte
Blues en bluesrock .. nee
Power electronics JAAAAAAAA
Wat rock (zoals Belgisch trots El Guapo Stuntteam, om maar wat te noemen) Oja... es kijken
Wat jazz... Hedendaagse


geen goa? speedcore?


signature


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 19-10-2008 20:20 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Speedcore is wel oké, heb hier een handjevol platen liggen, maar het is me iets te hersenloos. Leuk om zo nu en dan héél hard te draaien, voor een kwartiertje ofzo, maar meer ook niet. Goa.. psychedelische trance.. moet zeggen dat ik het eigenlijk niet ken. Aanraders?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2008 20:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

darkgoa!


euhm...

silent_horror

dominator promitato

Phobos Azazel

blisargon demogorgon-undead


zo van die dingen


saunatrance is ook leuk

Finse goa


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-10-2008 20:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2008 20:22 schreef Hypnos het volgende:



saunatrance is ook leuk



Is dat van die achtergrondmuziek voor bij het fisten?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2008 23:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

soms


signature


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 20-10-2008 14:40 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

Mijn "liefde" voor metal is niet over maar het is wel stukken minder geworden. Merk dat ik zelf weinig interesse meer toon voor nieuwe releases en vooral oud spul draai, ben gewoon een beetje verzadigd denk ik.

En daarbij stoor ik me steeds meer aan de debiele teksten en bijbehorende imago's van veel bands. Waardoor ik automatisch al geen moeite meer doe om me erin te verdiepen.


don't mistake lack of talent for genius


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 20-10-2008 16:54 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Noemen we dat proces niet gewoon als 'volwassen worden'?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-10-2008 17:00 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Volwassen en saai worden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 20-10-2008 17:34 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Dat laatste heb je zelf in de hand. Ik heb echter vooral moeite met het eerste gedeelte.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-10-2008 17:37 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Oud(er) en volwassen worden is stompzinnig. Doorgaans neem je jezelf dan te serieus.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Sparta MET
Usericon van Sparta MET
Posted 20-10-2008 17:39 by Sparta MET Wijzig reactieProfiel van Sparta METQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2008 17:37 schreef Ralph het volgende:
Oud(er) en volwassen worden is stompzinnig. Doorgaans neem je jezelf dan te serieus.




Tja als je Ralph heet.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-10-2008 17:49 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ook als je een andere naam hebt.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Sparta MET
Usericon van Sparta MET
Posted 20-10-2008 17:50 by Sparta MET Wijzig reactieProfiel van Sparta METQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2008 17:49 schreef Ralph het volgende:
Ook als je een andere naam hebt.


Nee dat dan weer niet.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 20-10-2008 18:06 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Een sparta met, is dat niet zo'n beetje een seniorenbrommerfiets?



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-10-2008 18:07 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2008 17:49 schreef Ralph het volgende:
Ook als je een andere naam hebt.


Ik noem maar wat, Orlando bijvoorbeeld..


Sparta MET
Usericon van Sparta MET
Posted 20-10-2008 18:08 by Sparta MET Wijzig reactieProfiel van Sparta METQuote dit bericht


Daar kwam je pas achter, toen ik wat losliet hier op ZM.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 20-10-2008 20:41 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2008 12:15 schreef Hypnos het volgende:
grmmblbmlbmbmlb

wat een vette bandnaam!


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-10-2008 20:45 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2008 17:37 schreef Ralph het volgende:
Oud(er) en volwassen worden is stompzinnig. Doorgaans neem je jezelf dan te serieus.


+1


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen