IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Tool Vorige pagina | Volgende pagina
ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 30-07-2019 18:55 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Klinkt goed.


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 07-08-2019 19:10 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Daar is hij dan, de titeltrack van het nieuwe album:



Tool laat duidelijk zijn ''catchy'' elementen op deze track achterwege en focust zich volledig op de meditatieve en hypnotiserende aspecten van zijn sound. Danny Carey drumt weer fabelachtig goed op deze track. Na dertien jaar liggen verwachtingen natuurlijk waanzinnig hoog, maar ik vind dit een fenomenale track.

Het album komt alleen als super deluxe versie uit, zie statement van Kroese (110 euro, doe even normaal!). Dit bevat het:

Trifold Softpack video Brochure met daarin:
- Het album op CD
- een 4-inch HD oplaadbaar scherm en exclusieve video content
- Een oplaad kabel
- Een speaker (2 Watt)
- Een 36-pagina tellend boekje.
- Een downloadcode


Een behoorlijk elitaire naaistreek van de band, al is dat ironisch gezien ook wel des Tools.


[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 07-08-2019 19:19]



spectre
Usericon van spectre
Posted 07-08-2019 19:36 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Hij staat ook op Spotify + eindelijk de gehele back catalogue!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-08-2019 21:45 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Daar zat ik lang op te wachten. Eindelijk gewoon Tool kunnen streamen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-08-2019 7:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2019 19:10 schreef HierIsMike het volgende:
Daar is hij dan, de titeltrack van het nieuwe album:



Tool laat duidelijk zijn ''catchy'' elementen op deze track achterwege en focust zich volledig op de meditatieve en hypnotiserende aspecten van zijn sound. Danny Carey drumt weer fabelachtig goed op deze track. Na dertien jaar liggen verwachtingen natuurlijk waanzinnig hoog, maar ik vind dit een fenomenale track.

Het album komt alleen als super deluxe versie uit, zie statement van Kroese (110 euro, doe even normaal!). Dit bevat het:

Trifold Softpack video Brochure met daarin:
- Het album op CD
- een 4-inch HD oplaadbaar scherm en exclusieve video content
- Een oplaad kabel
- Een speaker (2 Watt)
- Een 36-pagina tellend boekje.
- Een downloadcode


Een behoorlijk elitaire naaistreek van de band, al is dat ironisch gezien ook wel des Tools.


https://www.amazon.com/You-Gonna-Love-Not-Tellin/dp/B07VGTYTBF

37.67 dollar bij US Amazon?


I wish I was a butterfly


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 08-08-2019 8:33 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Vraag mij af of dit ook inderdaad een nieuwe track is. Lijkt wel geknipt, geplakt en samengesteld uit eerdere nummers.


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 08-08-2019 8:59 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

quote:
Op 8 augustus 2019 8:33 schreef ex-filosofem het volgende:

Vraag mij af of dit ook inderdaad een nieuwe track is. Lijkt wel geknipt, geplakt en samengesteld uit eerdere nummers.

De vraag "wel/niet nieuw" kwam niet bij me op, maar wel dat ik 'm de eerste keer nogal dynamiekloos (en dus saai) vond klinken, en dat heb ik normaal nooit bij Tool. De drumsound vind ik ook een stap terug t.o.v. Lateralus en 10.000 Days. En nu je het zegt: sommige stukjes doen me best wel denken aan ouder materiaal. Hmmm...


Vox Clamatis in Deserto


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-08-2019 9:28 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hmm ik vind het echt een waanzinnig nummer. Ik ben helemaal niet opgewarmd door de absurde hype, verwachtte niet veel. Maar hier word ik blij van. Voor m'n gevoel is de inslag bij deze track net wat psychedelischer dan gemiddeld. Wel een gevaarlijk woord, gezien Tool al jarenlang psychedelische muziek maakt. Maarja: hypnotiserende repetitie te over hier.

Dat het lijkt op een blend van ouwe nummers kan ik wel inkomen. Soit.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-08-2019 9:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2019 9:28 schreef Dirge for november het volgende:
Dat het lijkt op een blend van ouwe nummers kan ik wel inkomen. Soit.

Dat heeft Tool toch altijd al gehad? Ze hebben een vrij eigen stijl, daardoor valt het op dat bepaalde muzikale ideetje in basale vorm per album terugkomen.

Bij een standaard DM-band heb je dat ook, maar dan valt het niet zo op omdat 'iedereen' blastbeats doet


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-08-2019 11:29 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

1x geluisterd, nu ga ik wachten tot ik de rest erbij kan horen. Tool is een album-band en een losse track zegt me niet zoveel


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 08-08-2019 11:39 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Zo is dat.
Ik heb best toegeleefd naar het nieuwe album en de show in Amsterdam was geweldig, maar door de complete Toolhysterie van de afgelopen weken ben ik er eigenlijk al wel klaar mee.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-08-2019 11:51 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Anders ik wel, en ik ken amper iets van Tool. Wel is het een band waar ik de hype niet zo van snap als ik er eens wat van hoor terwijl ik het op papier goed zou moeten trekken. Dus vraag ik hier: wat is dé plaat van deze band en wat moet ik per se gehoord hebben om overtuigd te (kunnen) worden?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 08-08-2019 12:00 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik kan geen objectief antwoord geven want ik kende jarenlang alleen 10,000 Days. Voor mij is dat de ultieme Toolplaat. Maar Lateralus is denk ik nóg beter. Kijk maar wat je doet.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 08-08-2019 12:08 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Wat lul ik ook, doe gewoon 10,000 Days. Punt. Als je tegen het eind van de openingstrack Vicarious niet overtuigd bent, is het niets voor je.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-08-2019 12:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Mijn favoriet is Lateralus. Die zou ik dus doen tenzij je op zoek bent naar de meer relaxte kant van Tool, dan 10,000 days. Ænima is redelijk gelijkaardig aan Lateralus, alleen minder cohesief en minder goed geluid.
quote:
Op 8 augustus 2019 11:39 schreef zodiac lung het volgende:
de complete Toolhysterie van de afgelopen weken

Nou, dat heb je dan toch ook zelf opgezocht, nergens last van hier


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-08-2019 12:43 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Iedereen heeft het fout want de beste is overduidelijk Ænima

Nu zijn die anderen helemaal niet misselijk hoor en de platen lijken niet echt op elkaar al kun je wel horen dat dezelfde band is.

Vergeleken met de laatste twee platen is Ænima hun punkplaat, de mix is fantastisch als je het mij vraagt en erg onconventioneel.. iets wat ze op Lateralus en 10.000 niet meer hebben gedaan.

Begin er gewoon bij 1 en draai die vaak.. want Tool pakt je niet meteen.. tenminste bij mij

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 08-08-2019 12:44]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-08-2019 12:46 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2019 12:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ænima is redelijk gelijkaardig aan Lateralus, alleen minder cohesief en minder goed geluid.


in beide gevallen onjuist


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-08-2019 12:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2019 12:43 schreef spectre het volgende:
Iedereen heeft het fout want de beste is overduidelijk Ænima

Nu zijn die anderen helemaal niet misselijk hoor en de platen lijken niet echt op elkaar al kun je wel horen dat dezelfde band is.

Vergeleken met de laatste twee platen is Ænima hun punkplaat, de mix is fantastisch als je het mij vraagt en erg onconventioneel.. iets wat ze op Lateralus en 10.000 niet meer hebben gedaan.

Klopt, Ænima is qua mixzeker spannender. En over het geheel ook rauwer, dus ik begrijp je punkopmerking. Al moet je daarvoor toch meer bij Opiate/Undertow zijn
quote:
Begin er gewoon bij 1 en draai die vaak.. want Tool pakt je niet meteen.. tenminste bij mij

+1 Al ging dat bij Lateralus wat vlotter dan bij 10,000 Days en Ænima.

Ben het met je eens dat Tool echt een albumband is, maar om te kijken of het überhaupt de moeite waarde is zou je ook de hitjes erbij kunnen pakken. Sober, Forty Six & 2, Schism en Vicarious ofzo
quote:
Op 8 augustus 2019 12:46 schreef spectre het volgende:
in beide gevallen onjuist

Hou je koest, langharige draak!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 08-08-2019 12:49]


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-08-2019 12:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Undertow was mijn eerste Tool plaat die ik kocht en ik draai hem nooit, vind er niet zoveel aan, buiten Sober om. Opiate heeft echt wel wat geweldige nummers (vooral dat Live gedeelte) maar Ænima is gewoonweg hun hardere rauwe plaat imho. en '46 & 2' is gewoon het beste nummer wat ze ooit opnamen tot nu toe


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-08-2019 12:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Door je undersign moet ik aan "niet al te harde death metal" denken


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-08-2019 12:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2019 12:54 schreef spectre het volgende:
Undertow was mijn eerste Tool plaat die ik kocht en ik draai hem nooit, vind er niet zoveel aan, buiten Sober om. Opiate heeft echt wel wat geweldige nummers (vooral dat Live gedeelte) maar Ænima is gewoonweg hun hardere rauwe plaat imho. en '46 & 2' is gewoon het beste nummer wat ze ooit opnamen tot nu toe

Undertow luister ik ook vrijwel nooit. Opiate nooit zo mee bezig geweest, maar vandaag vielen me die live tracks inderdaad op!

En toch wat waardering voor 10,000 Days erbij gekregen.


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-08-2019 12:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Nu ik er zo over nadenk denk ik dat de beste instapplaat Lateralus is.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-08-2019 12:58 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2019 12:54 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Door je undersign moet ik aan "niet al te harde death metal" denken


dat was een topic toch? van vroeger?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-08-2019 13:22 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2019 11:51 schreef Ralph het volgende:
Anders ik wel, en ik ken amper iets van Tool. Wel is het een band waar ik de hype niet zo van snap als ik er eens wat van hoor terwijl ik het op papier goed zou moeten trekken. Dus vraag ik hier: wat is dé plaat van deze band en wat moet ik per se gehoord hebben om overtuigd te (kunnen) worden?

Lateralus, maar mogelijks trek je Aenima beter. Ze liggen qua niveau dicht bij elkaar voor mij.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-08-2019 13:37 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 8 augustus 2019 12:54 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Door je undersign moet ik aan "niet al te harde death metal" denken


Ik door deze post aan "death metal maar dan met cleane zang."


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen