IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Tool Vorige pagina | Volgende pagina
Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-08-2019 13:40 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik ga 10,000 Days, Opiate en Sober proberen, denk ik. Die laatste twee ook omdat mijn maat me dat ook al aanraadde. Jullie helpen niet echt met al die verschillende meningen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-08-2019 13:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2019 12:58 schreef spectre het volgende:
dat was een topic toch? van vroeger?

Yup. Vol jeugdigheid.
quote:
Op 8 augustus 2019 12:57 schreef spectre het volgende:
Nu ik er zo over nadenk denk ik dat de beste instapplaat Lateralus is.

Buiten persoonlijke voorkeur is dat misschien sowieso wel waar. Goede samenvatting/consolidatie van wat Tool is. Ofzo, weet ik veel.


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-08-2019 13:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2019 13:40 schreef Ralph het volgende:
Ik ga 10,000 Days, Opiate en Sober proberen, denk ik. Die laatste twee ook omdat mijn maat me dat ook al aanraadde. Jullie helpen niet echt met al die verschillende meningen.

We zijn nog aan het discussiëren, rustâgh!


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-08-2019 13:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Sober is een liedje. wel een leuk liedje.. staat op Undertow.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-08-2019 13:58 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2019 13:41 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Yup. Vol jeugdigheid.

Buiten persoonlijke voorkeur is dat misschien sowieso wel waar. Goede samenvatting/consolidatie van wat Tool is. Ofzo, weet ik veel.


Hele veilige sound, niet wat songwriting betreft, maar qua productie en minder expliciete tekstonderwerpen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 08-08-2019 14:04 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Klopt wel. Ænima is een stuk grittier. En Third Eye, jezus wat een trip is dat toch.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-08-2019 14:48 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Opiate is een EP'tje.

Ik zou zelf gewoon de full lengths in chronologische volgorde luisteren: Undertow, Ænima, Lateralus, 10,000 Days.

Voor mij persoonlijk is dat de volgorde van supergaaf naar gewoon gaaf.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-08-2019 14:58 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Neen, dat zeker niet. Aenima en Lateralus staan wel echt wat treetjes hoger dan zowel Undertow als 10,000 Days.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 08-08-2019 15:27 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2019 12:43 schreef spectre het volgende:
Iedereen heeft het fout want de beste is overduidelijk Ænima

Nu zijn die anderen helemaal niet misselijk hoor en de platen lijken niet echt op elkaar al kun je wel horen dat dezelfde band is.

Vergeleken met de laatste twee platen is Ænima hun punkplaat, de mix is fantastisch als je het mij vraagt en erg onconventioneel.. iets wat ze op Lateralus en 10.000 niet meer hebben gedaan.

Begin er gewoon bij 1 en draai die vaak.. want Tool pakt je niet meteen.. tenminste bij mij


Helemaal mee eens.

Nieuw nummer vind ik overigens ook weer geweldig.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-08-2019 15:52 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Lateralus is hier favoriet.



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-08-2019 16:09 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2019 15:52 schreef Dirge for november het volgende:
Lateralus is hier favoriet.


Grappig. Duidelijk dat smaken verschillen. Al mijn favoriete Tool nummers staan op Undertow en Ænima. Ik merkte dat ook goed in de Ziggo Dome. De nummers die me echt wat deden, waren die van Undertow en Ænima.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-08-2019 16:37 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2019 14:04 schreef zodiac lung het volgende:
Klopt wel. Ænima is een stuk grittier. En Third Eye, jezus wat een trip is dat toch.

Idd

Ænima is sowieso het enige album van ze dat ik trek.


... hoe de hazen lopen ...


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 08-08-2019 17:03 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Hier is het Lateralus.
Samenhang, en idd een erg mooi overzicht van waar Tool voor staat. Enorme groeiplaat ook, die bij de eerste luisterbeurten best wel goed en leuk is, maar pas echt zijn genialiteit begint te tonen na minstens 10 luisterbeurten.

Ænima vind ik idd iets rauwer, maar net daardoor voor velen mss net wel dé plaat om aan te raden. Het nummer H. is mss wel mijn favoriete Tool track, wie weet of die nieuwe plaat daar met een nummer verandering in zal brengen.

10000 Days is geniaal, maar als gehele plaat iets minder naar mijn mening. Minder samenhangend.

De 2 nieuwe tracks die ze live brachten, konden me in elk geval bekoren. De titeltrack heeft idd invloeden van vorige albums in zich. Ik vind vooral die eerste 2 minuten via hoofdtelefoon geniaal.

Bijzonder benieuwd naar het album, vanzelfsprekend.
Wel wat raar, dat ze geen "gewone" cd zouden uitbrengen?
Lijkt me nogal prijzig, maar zal die sowieso toch gewoon aanschaffen hoor.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-08-2019 17:21 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ænima heeft megavette nummers, maar haal ik nooit tot het eind. Daar is de plaat imho gewoonweg niet samenhangend genoeg voor. En te lang. Lateralus voelt, hoewel ook lang, meer als een geheel.



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-08-2019 17:51 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2019 17:21 schreef Dirge for november het volgende:
Ænima heeft megavette nummers, maar haal ik nooit tot het eind. Daar is de plaat imho gewoonweg niet samenhangend genoeg voor. En te lang. Lateralus voelt, hoewel ook lang, meer als een geheel.


Dat heb ik dus precies omgekeerd. Ænima houdt mijn aandacht van begin tot eind vast, Lateralus is bij momenten toch wat te liefjes (bij gebrek aan een beter woord) waardoor voor mij de spanning er af gaat.



spectre
Usericon van spectre
Posted 08-08-2019 19:10 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

en er staat geen 'Message to Harry Manback' op


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 08-08-2019 19:20 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Und keine Eier!


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-08-2019 20:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

die "gein" tracks zijn ook alleen maar op dat album echt leuk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-08-2019 21:58 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik luister het nieuwe nummer (Fear Inoculum) nu voor de vierde keer. De eerste keer wist ik nog niet helemaal wat ik ervan moest vinden, maar nu vind ik het per luisterbeurt steeds gaver worden (zoals dat gebruikelijk is bij Tool...)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-08-2019 7:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2019 17:03 schreef Tool-fan het volgende:
Bijzonder benieuwd naar het album, vanzelfsprekend.
Wel wat raar, dat ze geen "gewone" cd zouden uitbrengen?
Lijkt me nogal prijzig, maar zal die sowieso toch gewoon aanschaffen hoor.

Zou me niks verbazen als er geen "gewone" CD komt.

Prijzen buiten de VS schijnen de schuld te zijn van de distributeur, die bepaalt het prijsbeleid... Goede clusterfuck wel.


I wish I was a butterfly


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 13-08-2019 9:21 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 8 augustus 2019 13:40 schreef Ralph het volgende:
Ik ga 10,000 Days, Opiate en Sober proberen, denk ik. Die laatste twee ook omdat mijn maat me dat ook al aanraadde. Jullie helpen niet echt met al die verschillende meningen.


Uiteindelijk heb ik Opiate opgezet en ik werd er chagrijnig van. Sober bleek ik nog van de videoclip te kennen en na twee liedjes 10,000 Days was ik er eigenlijk wel klaar mee. Duidelijk geen band voor mij. Ik trek de vocalen erg slecht en het geluid is me te Amerikaans (wat een beetje een vaag begrip is waar ik nog steeds niet de vinger op kan leggen, heb ik met wel meer bands; iets in het geluid staat me tegen).


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-08-2019 10:23 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2019 9:21 schreef Ralph het volgende:
Uiteindelijk heb ik Opiate opgezet en ik werd er chagrijnig van. Sober bleek ik nog van de videoclip te kennen en na twee liedjes 10,000 Days was ik er eigenlijk wel klaar mee. Duidelijk geen band voor mij. Ik trek de vocalen erg slecht en het geluid is me te Amerikaans (wat een beetje een vaag begrip is waar ik nog steeds niet de vinger op kan leggen, heb ik met wel meer bands; iets in het geluid staat me tegen).

Probeer Aenima nou maar eens.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 13-08-2019 10:45 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ralph, luister deze dan nog "even". Als dit je niks doet ja dan is Tool het gewoon niet voor je.



... hoe de hazen lopen ...


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 13-08-2019 11:02 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Het hoeft niet per se een liefde of haat-ding te zijn met Tool. Ik vind ze best ok, maar een grote fan of volger zal ik nooit worden.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-08-2019 11:48 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Het is hit or miss bij mij met deze band.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen