IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Drumcomputer of toch maar een echte drummer? Vorige pagina | Volgende pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-07-2005 21:59 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Liever een echte drummer. Ben verdomd blij dat ik voor m'n nieuwe solo-CD een goede drummer heb gevonden.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 24-07-2005 22:03 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ik heb in m'n hele leven twéé mooi (lees: 'echt') klinkende drumcomputers gehoord: die op 'Guitarisma' van Torben Enevoldsen en op 'Catch 33' van Meshuggah. Maar hoe natuurgetrouw ze ook kunnen klinken, het feit dat je steeds dezelfde klanken hoort en dat, zeker bij snellere patronen, overduidelijk te horen is dat ze door een apparaat voortgebracht worden doet mij afhaken. Voor mij gewoon een echte drummer, want het gebruik van machinaal 'bespeelde' instrumenten doet simpelweg zoveel af aan het geheel.


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-07-2005 22:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

je bent nogal tegenstijdig, "echt klinken" en "steeds dezelfde klanken" horen niet bij elkaar. Als je steeds dezelfde klanken hoort is het "niet echt klinkend" namelijk. Daarom zijn er nu dus pakketten waarbij je meerdere klanken per instrument per slag kunt toepassen, allemaal door een drummer ingespeelt op dezelfde kit met verschillende hardheden en aanslagtecnieken. En uiteraard kun je je kits zelfs samenstellen. Het pakket wat ik nu dus net binnen heeft is zelfs uitgerust met de "spil functie", je kunt dan extra overhead mic in je snare draaien, dit om het realisme te vergroten. Nu is het natuurlijk wel zaak dat je daarnaast je partijen dermate programmeert (juist ja, met foutjes) dat verschillen uiterst klein worden met een echte drummer. Het pakket is overigens 9 DVD's groot en in totaal 40 gig.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-07-2005 15:02 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2005 22:53 schreef spectre het volgende:
je bent nogal tegenstijdig, "echt klinken" en "steeds dezelfde klanken" horen niet bij elkaar. Als je steeds dezelfde klanken hoort is het "niet echt klinkend" namelijk. Daarom zijn er nu dus pakketten waarbij je meerdere klanken per instrument per slag kunt toepassen, allemaal door een drummer ingespeelt op dezelfde kit met verschillende hardheden en aanslagtecnieken. En uiteraard kun je je kits zelfs samenstellen. Het pakket wat ik nu dus net binnen heeft is zelfs uitgerust met de "spil functie", je kunt dan extra overhead mic in je snare draaien, dit om het realisme te vergroten. Nu is het natuurlijk wel zaak dat je daarnaast je partijen dermate programmeert (juist ja, met foutjes) dat verschillen uiterst klein worden met een echte drummer. Het pakket is overigens 9 DVD's groot en in totaal 40 gig.


dan zou ik niet voor iets als toontrack gaan (wat opzich wel leuk is voor ideeen opnemen maar wat toch Net niet is..),

neem dan iets als DFH superior.

en bytheway, Tesseract al gecheckt?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 25-07-2005 15:21 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht



klokken... klepels...

dfh superior is van toontrack!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 25-07-2005 15:26 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Met drumpc's kun je mooie dingen doen, kijk maar naar de Sisters of mercy of naar Ministry

Hoewel, dat ' onmenselijke ' of hoe zou ik het noemen, vind ik toch een beetje storend


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-07-2005 15:32 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2005 15:21 schreef Aaaarco het volgende:


klokken... klepels...

dfh superior is van toontrack!


fuck... sufja... zat met mijn harses bij BFD (zelfde soort idee als DFH dus...)


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 25-07-2005 15:40 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht



ziet er idd een beetje soepig uit


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-07-2005 16:49 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2005 15:02 schreef jbassist het volgende:
dan zou ik niet voor iets als toontrack gaan (wat opzich wel leuk is voor ideeen opnemen maar wat toch Net niet is..),

neem dan iets als DFH superior.

en bytheway, Tesseract al gecheckt?
er zijn ook lui die de sounds van DFH weer gebruiken in BFD omdat ze het makkelijker vinden werken.. maar als ik het zo lees ben jij expert?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 25-07-2005 17:50 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

oke... ik heb de rest van the thread niet gelezen omdat ik daar te lam voor was, dus dit zal vast wel in een andere bewoording door de éen of ander gezegd zijn:

als je bij Limbonic Art niet hoort dat er een drumcomputer gebruikt wordt, dan heb je riekende bruine endeldarmafscheiding in je oren

maar serieus... dat is nou net één van de "drumcomputerbands" waarbij het juist wél enórm opvalt en (mij althans) enorm hinderd. één van de enige platen met drumcomputer waarbij ik me er werkelijk niet aan stoor is Onset of Putrefaction van Necrophagist. En dan wel de heruitgave op Relapse met ge-herprogrammeerde drums!


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 25-07-2005 19:31 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Drumcomputer = leuk
Echte drummer =
Live drumcomputer = bij Proctor
Echte drummer live =
Limbonic Art = drumcomputer =
Limbonic Art =
Drumcomputer =
Echte drummer =
Ik = Drumcomputer

I rest my case.



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-07-2005 21:16 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2005 16:49 schreef spectre het volgende:
er zijn ook lui die de sounds van DFH weer gebruiken in BFD omdat ze het makkelijker vinden werken.. maar als ik het zo lees ben jij expert?


ik kwam gedrogeerd door de bakken met caffeine van werk, excuses voor mijn behoorlijke retarded vergissing .


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 25-07-2005 21:20 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ik hoorde vanavond van de dude waar ik een v amp pro op ging halen dat dat BFD programmadeze maand gratis bij een computermuziekblad meekomt ... met als enige beperking dat er ipv 7 drumkits maar 1 drumkit in zit... maar verder wel alle toepassingen en mogelijkheden en geen tijdelijke shit, voor iedereen die dat dus wil testen/hebben...



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-07-2005 22:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

moet je we vermelden welk blad derrick


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 25-07-2005 22:33 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ben ik vergeten... effe tjekken in de bruna leesvoershop...



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 26-07-2005 11:34 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Zal wel de Interface zijn, denk ik zo.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 27-07-2005 10:47 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

battery van Native instruments schijnt erg goed te zijn ( standalone, VSTi, en RTAS )

en scarbee imperial drums hoor ik ook goeie dingen over ( stanalone,VSTi, AU, Dxi )

het blad waar BFD bijzit deze maand heet simpelweg computermusic ( engels blad!)


this might help... http://www.computermusic.co.uk/main.asp

[Dit bericht is gewijzigd door Aaaarco op 27-07-2005 10:52]


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 27-07-2005 19:39 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

apen uit mouwen...

het is dus inderdaad een in aantallen drumsets gestripte versie ( ook een beetje minder geluiden ) maar niet tijdelijk en met alle effecten en shit..

t enige (en das dus wel jammer) dat ie niet als plug in werkt en geen multivocale output heeft...

ga m zo installeren en kijken wat t doet

--------

pffff... t werkt zoals t eruit ziet en had net zo goed magix kunnen heten...


k bewaar t blad nog even voor wat ze te vertellen hebben over reason en zal de samples effe kopieren, daarna kan t hele zwikkie de papierbak in

[Dit bericht is gewijzigd door Aaaarco op 27-07-2005 21:33]


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-07-2005 19:52 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2005 10:47 schreef Aaaarco het volgende:
het blad waar BFD bijzit deze maand heet simpelweg computermusic ( engels blad!)


this might help... http://www.computermusic.co.uk/main.asp


ben lichtelijk sceptisch over dat blad..

stond laatst een tutorial over mixen in, maar bij elke stap/deel was stap 1 een sonic maximizer plug in op de desbetreffende track inschakelen

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 27-07-2005 19:53]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-07-2005 22:34 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

alleen Sound On Sound heerst


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-07-2005 22:41 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

hell jawel!!

al moet ik de laatste nog wel kopen......


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-07-2005 23:40 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

nadat ik een extra HD moest kopen op DFH Superior te herbergen (40 gig) heb ik nu een processor upgrade bestelt, want dit trekt mijn arme oude G4 helemaal niet..


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 28-07-2005 7:27 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

wat was jij kwijt voor een upgrade,,, en van wat naar wat..

gezien de eerste G5 al net boven de 1000 euro zit twijfel ik over een upgrade...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-07-2005 8:01 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

hoeveel RAM heb jij ongeveer nodig om DFH netjes telaten draaien?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 28-07-2005 11:00 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

RAM-geheugen is het fysieke geheugen dat in uw geheugenbankjes geklikt zit, waar wij tegenaanlopen is de processor die achterblijft...

*weer teveel koffie?*


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen