IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Fotografie deel VI Volgende pagina
White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 07-04-2009 18:32 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Deel 6 van het Fotografie-topic alweer..... De titel dekt de lading!
Ik trap af met m'n laatste post voor het slot op deel gezet werd....:

quote:
Op 4 april 2009 1:32 schreef faceless het volgende:
.............
gewoon geinig plaatje


..........

een paar bandfoto's, helaas werk ik nog steeds niet met een spiegelreflex, dus helaas in halfverlichte zaaltjes heb ik dan nogal last van ruis in de foto, maar goed, vind ze het bekijken waard.



Coole herhaling in die foto: lijken wel beeldecho's :-)

Ook met een spiegelreflex heb je dan nog vaak ruis (alleen wel iets minder waarschijnlijk).
De livefoto's zien er trouwens goed uit.

.....

Oh ja, een foto die ik een tijdje terug heb gemaakt van Lene (geen familie)





(edit: link)

[Dit bericht is gewijzigd door White Tree op 02-06-2011 2:30]



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 07-04-2009 18:42 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Je zus?


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-04-2009 18:46 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Schoner dan mijn toilet.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2009 18:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

die zus?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-04-2009 18:53 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Eerst maar afwachten of het echt zijn zus is, voordat ik mensen verdrietig maak.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 07-04-2009 18:53]


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 09-04-2009 12:55 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 7 april 2009 18:53 schreef Schaep het volgende:
..............
[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 07-04-2009 18:53]


Een mens wordt pas echt verdrietig van wat er eerst stond



faceless
Usericon van faceless
Posted 09-04-2009 23:59 by faceless Wijzig reactieProfiel van facelessQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2009 18:32 schreef White Tree het volgende:
Deel 6 van het Fotografie-topic alweer..... De titel dekt de lading!
Ik trap af met m'n laatste post voor het slot op deel gezet werd....:



Coole herhaling in die foto: lijken wel beeldecho's :-)

Ook met een spiegelreflex heb je dan nog vaak ruis (alleen wel iets minder waarschijnlijk).
De livefoto's zien er trouwens goed uit.




die herhaling zag ik direct, ik kwam toevallig langsrijden, en moest dit op de plaat zetten, was een heel geneuzel aangezien het achter een hek stond en ik er van geen kanten bijkon, uiteindelijk statief door het hek gewurmt, en op die manier een foto gemaakt

met een spiegelreflex heb je minder kans op ruis, gewoon een kwestie van sensoren in zo'n apparaat in vergelijk tot zo'n ultrazoom geval zoals ik heb.
in het donker met langere belichting en hogere iso heb je erg snel ruis in je plaatjes.

[Dit bericht is gewijzigd door faceless op 10-04-2009 0:08]


faceless
Usericon van faceless
Posted 10-04-2009 0:07 by faceless Wijzig reactieProfiel van facelessQuote dit bericht

ik zal mijn plaatjes nog even terughalen, aangezien ze als zo'n beetje laatste post in het oude topic stonden;

druppels op een blad


klein , heel oud kerkhofje hier midden in het dorp, is tegen woordig een monument, en zoals alle monumenten moet dit verlicht worden 's nachts, heeft wel wat...



gewoon geinig plaatje



favorietje van mezelf, wilde kat in dierenpark gangelt



ballonnetje


een paar bandfoto's, helaas werk ik nog steeds niet met een spiegelreflex, dus helaas in halfverlichte zaaltjes heb ik dan nogal last van ruis in de foto, maar goed, vind ze het bekijken waard.

zero hour



alarum



cynic



sun caged



[Dit bericht is gewijzigd door faceless op 10-04-2009 0:07]


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 10-04-2009 12:31 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

leuke plaatjes


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 10-04-2009 13:13 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 9 april 2009 23:59 schreef faceless het volgende:
...........

met een spiegelreflex heb je minder kans op ruis, gewoon een kwestie van sensoren in zo'n apparaat in vergelijk tot zo'n ultrazoom geval zoals ik heb.
in het donker met langere belichting en hogere iso heb je erg snel ruis in je plaatjes.


Dat is zeker waar, maar ik vind het een groter voordeel (van digitale spiegelreflex) dat je (meer) controle hebt over je focus, sluitertijd, enzo. En dat je in RAW kan schieten. Ik vind de controle die je daarmee over het contrast en de kleuren hebt fantastisch



faceless
Usericon van faceless
Posted 10-04-2009 14:03 by faceless Wijzig reactieProfiel van facelessQuote dit bericht

in raw kan ik ook schieten, alleen gebruik ik het te weinig, idd heb je dan veel meer mogelijkheden met je foto, en kwa instellingen zit ik niet ver van een spiegelreflex af, alleen is het met een spiegelreflex makkelijker om iets snel in te stellen of aan te passen..

hij zal er ook nog wel komen zo'n spiegelreflex, maar voorlopig red ik me goed met dit ding.

[Dit bericht is gewijzigd door faceless op 10-04-2009 14:05]


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 10-04-2009 15:30 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Gewoon altijd in RAW schieten als je dat kunt! Tenzij je geen zin hebt om eraan te sleutelen natuurlijk...
(Zo te lezen heb je een prima niet-spiegelreflex-camera)

Oh ja, omdat het topic anders alleen tekst bevat:
Meer Lene (= geen familie)





[Dit bericht is gewijzigd door White Tree op 02-06-2011 2:29]



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 10-04-2009 15:31 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht



faceless
Usericon van faceless
Posted 10-04-2009 23:20 by faceless Wijzig reactieProfiel van facelessQuote dit bericht

quote:
Op 10 april 2009 15:30 schreef White Tree het volgende:
Gewoon altijd in RAW schieten als je dat kunt! Tenzij je geen zin hebt om eraan te sleutelen natuurlijk...
(Zo te lezen heb je een prima niet-spiegelreflex-camera)




olympus sp550 uz, goed..goed... het voldoet mja idd raw is in feite beter, maar ik ben nogal eens lui aangelegd, vandaar dat ik eigenlijk ook nooit nabewerk, op de bovenstaande foto's is eigenlijk alleen het kerhofje nabewerkt aangezien het stikte van het achtergrondlicht (lantaarnpalen etc)
maar mooie plaatjes die je hebt geschoten, ziet er goed uit


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 11-04-2009 12:58 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 10 april 2009 23:20 schreef faceless het volgende:
olympus sp550 uz, goed..goed... het voldoet mja idd raw is in feite beter, maar ik ben nogal eens lui aangelegd, vandaar dat ik eigenlijk ook nooit nabewerk, op de bovenstaande foto's is eigenlijk alleen het kerhofje nabewerkt aangezien het stikte van het achtergrondlicht (lantaarnpalen etc)


:lol: ik gokte dus goed dat je geen zin hebt om na te bewerken. Al is het maar om de witbalans aan te passen, dat kan echt zoveel doen met een foto.

quote:
Op 10 april 2009 15:31 schreef Lionheart het volgende:


quote:
Op 10 april 2009 23:20 schreef faceless het volgende:
maar mooie plaatjes die je hebt geschoten, ziet er goed uit


Thanks
Geschoten met m'n toen (in januari) splinternieuwe flitser



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-04-2009 16:15 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Check wat ik vandaag weer zag op straat.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-04-2009 17:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

HAha heb je ook nog lang staan kijken hoe ze moeilijk die kruk weer op moest pakken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-04-2009 17:51 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ze deed het verbazingwekkend snel!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-04-2009 17:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

gewoon over de paal heen gezakt en gepakt?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-04-2009 17:54 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Haha, ja gewoon even door de knietjes!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-04-2009 20:09 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht













Geslaagde dag.


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 22-04-2009 18:26 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Tsja, hij kan het OMG POWNED topic of in deze...
van nu.nl:


'k vind vooral die ogen geweldig! Dit is wat je noemt een 'lucky' shot door de fotograaf!


10.10.1942 - 20.11.2011


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 22-04-2009 18:30 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Sub-Zero!


Nazgül
Usericon van Nazgül
Posted 22-04-2009 20:30 by Nazgül Wijzig reactieProfiel van NazgülQuote dit bericht

Hehe, die oudjes...Projectje voor iets van school/opleiding of???


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 22-04-2009 20:35 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Hehe ja, ik moest mijn route van huis naar school laten zien in 15 beelden.

Morgen maar eens op zoek naar de negen andere oude mensen die slecht ter been zijn en op de route liggen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 22-04-2009 20:36 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Op de grond zelfs?


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen