IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Tour De France 2009 Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-07-2009 16:40 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Morgen is het weer zover!

Ondanks de vele dopingzaken van de afgelopen jaren (en waarschijnlijk ook de komende jaren) blijft de Tour wat mij betreft toch het mooiste sportevenement van het jaar.

Mijn vermoeden is dat het dit jaar wel eens extra spannend zou kunnen gaan worden. Immers, Lance is terug en niemand weet of 'ie het nog kan of niet. In de Giro was hij in ieder geval in vorm maar meer dan verdienstelijk reed hij niet. Heeft hij zich gespaard en gaat hij toch op zijn koffiemolentje de rest weer compleet naar huis rijden in Frankrijk of is het echt gebeurd met hem en wordt 'ie lekker 15e of zo? Ik ben in ieder geval heel benieuwd.

Daarnaast is Contador natuurlijk terug, gezien als de meest veelbelovende renner van zijn generatie en topfavoriet nummer 1.

Verder zijn daar natuurlijk Evans, Sastre, Menchov, Schleck, Kirchen en Pereiro, allemaal in meer of mindere mate kanshebbers.

Verder leuk dit jaar is dat er voor het eerst sinds lange tijd weer een tweede Nederlands team mag meedoen, namelijk Skil-Shimano. Ik ben benieuwd of ze een potje kunnen breken.

En tenslotte hopen we allemaal op de definitieve doorbraak van Gesink, zeker nu die aap van een Dekker er niet bij is.

Ik heb er in ieder geval weer zwaar veel zin in. Jammer genoeg moet ik morgen de proloog missen ivm in de auto richting Eindhoven zitten voor My Dying Bride.

Zijn er trouwens net als de afgelopen jaren nog liefhebber voor een Rondemaster poule?

http://www.sportwereld.nl/wielrennen/rondemaster/

Ik heb alvast een subleague aangemaakt:

Naam: Zware Metalen
Wachtwoord: Bloemetjes

Hier trouwens een up-to-date lijst van de deelnemende renners:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_teams_and_cyclists_in_the_2009_Tour_de_France



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 03-07-2009 17:40 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Ja, het belooft een spannende tour te worden. Ik ben zelf geen fan van Contador, maar ik geef hem wel de meeste kans voor de overwinning.

Ik ben heel benieuwd of Gesink wat gaat laten zien. En dat van Thomas Dekker verbaast me niks, die had de schijn al een beetje tegen zich.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-07-2009 17:43 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Als puntje bij paaltje komt gebruiken ze allemaal, lijkt me. Ik heb wel eens een stukje berg in Frankrijk gefietst, over een kwartier Tour deed ik een uur. De berggedeeltes red je echt niet op alleen training en boterhammen met pindakaas, zeker niet de moordende tijden die de laatste jaren gereden worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-07-2009 17:56 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik voorspel deze eindstand:

1. Armstrong
2. Evans
3. Menchov
4. A. Schleck
5. Contador
6. Sastre
7. LL Sanchez
8. Kirchen
9. Kreuziger
10. Leipheimer


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 03-07-2009 17:57 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2009 17:43 schreef bastianus het volgende:
Als puntje bij paaltje komt gebruiken ze allemaal, lijkt me. Ik heb wel eens een stukje berg in Frankrijk gefietst, over een kwartier Tour deed ik een uur. De berggedeeltes red je echt niet op alleen training en boterhammen met pindakaas, zeker niet de moordende tijden die de laatste jaren gereden worden.


Volgens mij gebruiken ze bijna allemaal, als je ziet hoe hard ze omhoog fietsen en 5 min. later fijn een interview geven voor de camera. Dat kan gewoonweg niet.
Mij maakt het niet uit, het is een wereldprestatie met of zonder wat doping.


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 03-07-2009 17:57 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2009 17:56 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik voorspel deze eindstand:

1. Armstrong
2. Evans
3. Menchov
4. A. Schleck
5. Contador
6. Sastre
7. LL Sanchez
8. Kirchen
9. Kreuziger
10. Leipheimer


Volgens mij onderschat jij contador toch een beetje.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-07-2009 18:00 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2009 17:57 schreef Frietbal het volgende:
Volgens mij onderschat jij contador toch een beetje.


Misschien. We zullen het zien..


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-07-2009 18:01 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

contador met 2 vingers in de neus, Evans 2 en menchov 3.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 03-07-2009 18:01 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2009 18:00 schreef Onweerwolf het volgende:
Misschien. We zullen het zien..


En Armstrong, ik weet niet wat ik moet verwachten. Ik verwacht geen eindzege van hem. Maar tja, tis Armstrong dus je weet het maar nooit.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 03-07-2009 18:33 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Ik heb niet veel verstand van wielrennen, maar ik durft er toch wel mijn geld op te zetten dat Armstrong toch niet gaat winnen...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-07-2009 19:23 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik hoop dat Armstrong wint en die Fransozen allemaal een rolberoerte bezorgt :').


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 03-07-2009 19:29 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Ik verwacht dat Geesink in de top tien gaat eindigen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-07-2009 19:42 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2009 19:23 schreef M. het volgende:
Ik hoop dat Armstrong wint en die Fransozen allemaal een rolberoerte bezorgt :').


Hele dikke plus +1


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 03-07-2009 20:06 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2009 18:01 schreef Mark het volgende:
contador met 2 vingers in de neus


+1

Ben benieuwd wat Gesink gaat doen in zijn eerste tour. Helaas zal ik er weinig van kunnen zien de eerste twee weken ivm vakantie.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 04-07-2009 2:16 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2009 19:42 schreef Onweerwolf het volgende:
Hele dikke plus +1




Faustian Spirit of the Earth


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 04-07-2009 14:16 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 3 juli 2009 17:43 schreef bastianus het volgende:
Als puntje bij paaltje komt gebruiken ze allemaal, lijkt me. Ik heb wel eens een stukje berg in Frankrijk gefietst, over een kwartier Tour deed ik een uur. De berggedeeltes red je echt niet op alleen training en boterhammen met pindakaas, zeker niet de moordende tijden die de laatste jaren gereden worden.

Als jij het niet kan, dan moeten die kerels wel aan de dope zitten. Geen speld tussen te krijgen!


Dear dirty delightful old drunken old days


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 04-07-2009 14:20 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Armstrong is 37 en er 2/3 jaar uit geweest. Ik denk dat zelfs hij met zijn welhaast mythische status dat niet trekt. Maar goed, je weet het nooit.

Contador is natuurlijk dikke vette topfavoriet. Evans zal zijn wieltje wel weer vinden. Van Gesink zou ik niet teveel verwachten (waar was kreuziger vorig jaar?). Hou Andy Schleck in de gaten! Die gaat het podium op als het een beetje meezit. Sastre is zonder de hulp van de broertjes schleck en riis geen topfavoriet meer. Die overwinning van vorig jaar kwam toch tot stand op de alpe d'huez met hulp van die supersterke ploeg.


Dear dirty delightful old drunken old days


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 04-07-2009 14:46 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2009 14:16 schreef Schaffelaer het volgende:
Als jij het niet kan, dan moeten die kerels wel aan de dope zitten. Geen speld tussen te krijgen!



Er zijn genoeg renners die betrapt zijn op doping en/of toegegeven hebben het gebruikt te hebben in het verleden.
Denk jij maar fijn dat alles clean en eerlijk gebeurt, zo werkt het niet in topsport.

[Dit bericht is gewijzigd door Frietbal op 04-07-2009 14:46]


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 04-07-2009 14:53 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Lees jij maar fijn wat jij wilt lezen gast.

Het ging mij om zijn redenatie. Wat Bastianus dus wel even buiten beschouwing laat, dat dit stuk voor stuk topatleten zijn, absolute klasbakken. Zij geven vrijwel hun hele leven op om dit te kunnen doen. Zij hebben er al 10.0000(!) trainingskilometers opzitten in maart.

Hoezeer de dope de sport ook verneukt, je kan zoveel epo spuiten in Bastianus als je maar wilt, maar dan gaatie niet ineens in 40 minuten de alpe d'huez op.

Dat was mijn punt. Nu gaan we zo fijn tour kijken.


Dear dirty delightful old drunken old days


Daops
Usericon van Daops
Posted 04-07-2009 16:24 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Het is weer begonnen

Naast Contador, Evans, Leipheimer etc. weet je het met Armstrong maar nooit als potentiele winnaar. Als je na 2.5 jaar afwezigheid 12e wordt in de Giro (zo'n beetje de zwaarste ronde).. topprestatie.

Verder hoop ik als nederlander natuurlijk dat Gesink iets leuks kan laten zien. Bij de top 20 rijden of tenminste Parijs halen zou een mooi debuut zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 04-07-2009 16:25]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-07-2009 17:25 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoeveel renners er betrapt worden op doping..


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-07-2009 19:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

wie heeft gewonnen?


signature


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 04-07-2009 20:31 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Fabian Cancellara


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 04-07-2009 23:16 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Contador gaat gewoon de Tour winnen. Menchov zou wel eens vies kunnen gaan tegenvallen, maar dan mag Gesink voor eigen succes gaan.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 05-07-2009 1:46 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Valt Menchov dan niet altijd tegen in de Tour?


Faustian Spirit of the Earth


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 05-07-2009 14:07 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Menchov heeft zich gewoon verkeken en te licht opgevat, dacht dat ie wel sterk genoeg zou zijn tov concurrentie, maar dit is de openingsetappe van de tour, niet de giro. Had de overwinning noig in zijn kop.

Ik zag em ook klungelen met zijn versnellingen al vroeg in de klim, nooit goed teken..kostbare seconden verloren. Komt niet meer goed al zal hij wellicht nog wat kunnen sprokkelen als hij een beetje wil in zijn kop heeft.

Gesink verwacht ik juist niet veel van. Was ook niet echt onder de indruk van tijdrit. Eerste tour, veel druk (ook al beweert iedereen van niet, juist dat zorgt voor druk...). Misschien een etappe winst (..met een idiote voorsprong). Top 20 misschien wel.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen