IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Cynic Vorige pagina | Volgende pagina
BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 07-10-2008 14:44 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

ik vind de nieuwe 'te gay'


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 07-10-2008 14:51 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik zit er totaal niet op te wachten, ga hem niet eens luisteren denk ik.... Focus gaat mij ook steeds meer tegenstaan.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 07-10-2008 16:40 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 7 oktober 2008 14:44 schreef BARABAS het volgende:
ik vind de nieuwe 'te gay'


Idd. Heb hem net ff gedownload. na 3 nummers maar weer uitgezet.

He hendrik jan ook weer eens hier? Goed man



WMP
Usericon van WMP
Posted 07-10-2008 16:50 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Nu vond ik dat Focus al lichtelijk overgewaardeerd werd, maar wel goed genoeg om benieuwd te zijn naar de nieuwe. Helaas, heb 'm met moeite een keer of 4 weten te beluisteren, maar deze cd vind ik gewoon niet goed.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 07-10-2008 17:00]


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 07-10-2008 20:01 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht


Hmnjah - ik hou m'n eindoordeel nog maar even voor me tot ik de CD (die ik toch wel aan zal schaffen) een paar keer goed geluisterd heb, maar de geleakte mp3 versie viel me nogal tegen. Het is gewoon Portal, niet Cynic en waar Paul het over "brutal" nieuw materiaal had verwachtte ik toch eerder iets dat meer de richting van de oude demo's op zou gaan, dan extrapoleren van die demo's via Focus naar... tja, Portal dus. Slecht is anders en ik wil de CD versies horen voor ik ze echt afschrijf, maar dit is geen Focus, laat staan een vooruitgang in de zin van progressive metal. Nou ja, ik blijf maar hopen dat WatchTower Mathematics nog afmaakt. Ik ga Doug Keyser weer eens pesten.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-10-2008 20:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Zeker doen wat betreft Watch Tower!

Wat Traced in air betreft; ik zie het als een soort 'Cynic light'; idd meer Portal dan de baanbrekende Cynic die we kennen en helaas hebben ze Meeting of the spirits niet opgenomen, maar toch zalk de cd zeker aanschaffen.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Asphyxiate
Usericon van Asphyxiate
Posted 07-10-2008 21:48 by Asphyxiate Wijzig reactieProfiel van AsphyxiateQuote dit bericht

De link met Portal snap ik niet echt, het is toch echt iets helemaal anders. Je moet meer naar hun zijproject 'Aeon Spoke'(Geweldige band ook !) gaan, dan snap je meteen waar Cynic hun 'nieuwe' geluid vandaan heeft.

Het is een logisch vervolg op Focus, na een periode van +- 15 jaar afwezigheid. Ik zal de fusion elementen, paul's vocoder en de thrashriffs erg missen. Maar goed, Focus kunnen ze ons nooit meer afpakken En dit is en blijft een steengoed album. Anders dan Focus, maar zeker even goed.

Btw, op Progpower vertelden ze dat ze het overwegen om demo nr Pleading For Preservation terug in de setlist op te nemen!

[Dit bericht is gewijzigd door Asphyxiate op 07-10-2008 21:49]



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-10-2008 22:06 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Dat moet dan tijdens de Opeth tour gaan blijken


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 08-10-2008 19:39 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2008 21:48 schreef Asphyxiate het volgende:

Btw, op Progpower vertelden ze dat ze het overwegen om demo nr Pleading For Preservation terug in de setlist op te nemen!
Voor mij is dat nummer een soortvan Holy Grail.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 21-10-2008 15:24 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

En we wachten nog even langer....

Season-Of-Mist:
Oct 21st, 2008
CYNIC'S NEW ALBUM PUSHED BACK TO NOVEMBER

The release date for "Traced in Air", the new album from reunited progressive metallers CYNIC originally slated for late October, had to be pushed back to November 17th (November 25th in the US), for manufacturing reasons.
Read guitarist/vocalist Paul Masvidal's comment: "When Season of Mist made us aware of the release date change, it was immediately apparent that this offered us the potential to spread the word even more about this album. Sean and I are extremely proud of the new record and are looking forward to sharing it with CYNIC fans around the world, even if we have to wait just a bit longer. We're thrilled about touring with OPETH next month in Europe, and of course the US tour beginning in January is going to be on fire!"
The first run of "Traced in Air" will be a limited-edition hard cover digipak with the cover artwork embossed to further showcase the beautiful cover by renowned artist Robert Venosa, as well as eight original pieces of art paired with the eight songs found on the album. Venosa created the unmistakable cover and visuals for 1993's groundbreaking "Focus" album. This limited-edition will also feature a poster of the cover art.


10.10.1942 - 20.11.2011


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 21-10-2008 16:11 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2008 15:24 schreef attematic het volgende:
En we wachten nog even langer....

Season-Of-Mist:
Oct 21st, 2008
CYNIC'S NEW ALBUM PUSHED BACK TO NOVEMBER

The release date for "Traced in Air", the new album from reunited progressive metallers CYNIC originally slated for late October, had to be pushed back to November 17th (November 25th in the US), for manufacturing reasons.
Read guitarist/vocalist Paul Masvidal's comment: "When Season of Mist made us aware of the release date change, it was immediately apparent that this offered us the potential to spread the word even more about this album. Sean and I are extremely proud of the new record and are looking forward to sharing it with CYNIC fans around the world, even if we have to wait just a bit longer. We're thrilled about touring with OPETH next month in Europe, and of course the US tour beginning in January is going to be on fire!"
The first run of "Traced in Air" will be a limited-edition hard cover digipak with the cover artwork embossed to further showcase the beautiful cover by renowned artist Robert Venosa, as well as eight original pieces of art paired with the eight songs found on the album. Venosa created the unmistakable cover and visuals for 1993's groundbreaking "Focus" album. This limited-edition will also feature a poster of the cover art.


Gelukkig is er ook nog de welbekende download zodat je van te voren kunt bepalen of de nieuwe schijf die cult-status van Cynic het waard is om aan te schaffen. Volgens mij heb je geen reden om te huilen, dat ga je van de muziek al doen (als je het enigszins gaat vergelijken met *proest* FOCUS). Wat een ellende!


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 21-10-2008 18:41 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Ik ben inmiddels helemaal verslaafd aan die nieuwe cd (ik ga hem direct kopen als hij uit is).. Natuurlijk is hij heel anders dan Focus, maar toch staan er ook een paar typische Cynic-riffs op. Voor de rest veel prachtige ingetogen gedeeltes, en veel subtiele toevoegingen die pas na meerdere luisterbeurten duidelijk worden. Ook de arrangering van de nummers is net als op Focus heel ingenieus.. Alles vloeit heel natuurlijk in elkaar over.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 29-11-2008 21:28 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Heb de limited digibook afgelopen woensdag binnen gekregen. Ziet er super uit en klinkt ook veel beter dan de mp3s.

Oh ja, sluikreclame, nieuw Cynic interview online op Archaic Magazine.


negert
Usericon van negert
Posted 22-12-2008 11:43 by negert Wijzig reactieProfiel van negertQuote dit berichthttp://-

Heb Traced in Air ook aangeschaft. Wederom een meesterwerk, maar klinkt wel aanzienlijk 'softer' in vergelijking met Focus.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-12-2008 14:41 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

True, eerder een fijne luisterschijf met goed etechnische nummers die strak in elkaar zitten dan een metalschijf.
Goed te doen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 19-02-2009 16:17 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Voor Gods Of Metal zijn ze bevestigd....nu Wâldrock nog


10.10.1942 - 20.11.2011


Gallina
Usericon van Gallina
Posted 20-02-2009 23:28 by Gallina Wijzig reactieProfiel van GallinaQuote dit bericht

Ik vind de nieuwe vet, alleen erg kort. We hebben er verdomd lang op zitten wachten en dan krijg je slechts een half uurtje. Moet ze nog steeds live aan het werk zien overigens.



Silence
Usericon van Silence
Posted 20-02-2009 23:38 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2009 23:28 schreef Gallina het volgende:
Ik vind de nieuwe vet, alleen erg kort. We hebben er verdomd lang op zitten wachten en dan krijg je slechts een half uurtje. Moet ze nog steeds live aan het werk zien overigens.


vond ze toch tegenvallen bij Opeth hoor.. te vaag, en de zanger echt onverstaanbaar..


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 22-02-2009 18:37 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2008 10:08 schreef attematic het volgende:
Voor de old school fanaten.
Soundcheck 1993 Amsterdam, click voor meer foto's:

From cynic amsterdam 1993
Wat voor merk gitaren waren/zijn dat ook alweer, ik vind ze er echt meesterlijk uitzien..


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Rapshnel
Usericon van Rapshnel
Posted 22-02-2009 18:39 by Rapshnel Wijzig reactieProfiel van RapshnelQuote dit bericht

Steinberger toch? Zien er gaaf uit ja!


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 22-02-2009 18:40 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2008 20:01 schreef Martinator het volgende:
Nou ja, ik blijf maar hopen dat WatchTower Mathematics nog afmaakt.

Yep, +1


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 22-02-2009 18:51 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2009 18:37 schreef BARABAS het volgende:
Wat voor merk gitaren waren/zijn dat ook alweer, ik vind ze er echt meesterlijk uitzien..

Steinberger it was and still is.

Kijk ook eens naar dat shirt van Tony T.
Old School Nine Inch Nails


10.10.1942 - 20.11.2011


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 22-02-2009 18:59 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

NiN heb ik weinig mee. Hebben die lui van Cynic trouwens al dat derde nummer van de roadrunner-demo in hun set?!
Zou mooi zijn.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 23-02-2009 8:18 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Tijdens de afgelopen US tour niet, wellicht als men in juni Europa aandoet...

"Meeting Of The Spirits" mag ook wel weer, samen met "Cosmos"


10.10.1942 - 20.11.2011


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 05-04-2009 11:53 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Gisteren de vinyl versie van 'Traced In Air' gescoord. De plaat klinkt een stuk warmer en heeft nog meer diepgang. Het baswerk van Malone komt nog beter naar voren dan op de digitale evenknie.


10.10.1942 - 20.11.2011


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen