IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Cynic Vorige pagina | Volgende pagina
Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 28-04-2009 1:08 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2009 9:49 schreef bastianus het volgende:

Wat ik ook constateer, is dat mensen die toen Cynic niks vonden en het optreden op Dynamo toen niks vonden, het nu ineens allemaal even geweldig vonden en vinden. Waarschijnlijk zijn hun oren beter getraind door de toename van ingewikkeldheid in metal, maar ik vind nog steeds dit soort muziek gekunsteld en nodeloos ingewikkeld aandoen, en hierdoor ten koste van de composities aan luisterbaarheid inleveren. Dezelfde mening heb ik b.v. over The Dillinger Escape Plan, Textures, oude Pestilence en nieuwere Death. [/stokpaardje-modus]


quote:
Op 27 april 2009 12:08 schreef Asphyxiate het volgende:

Vreemde redenering... Als je dit zegt over Dillinger Escape Plan, Textures, enz kan ik je enkel gelijk geven. Maar Cynic? En Death pakweg ten tijde van ITP en Symbolic? Deze bands hebben mss een ongelofelijk technisch vermogen, maar je mag niet vergeten dat hun composities ook daadwerkelijk op iets slaan tegenover de eerdergenoemde bands. Zelfs met al die technische krachtpatserij blijft de muziek enorm toegankelijk. Boordevol interessante melodieen en harmonieen. Mss moet je meer proberen om de songs in hun geheel te beluisteren en je niet af te laten schrikken door het 'muzikantengefreak' op de afzonderlijke instrumenten

Wat is er in jezusnaam onbeluisterbaar aan Textures?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-04-2009 8:35 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 0:56 schreef Naturens Galleri het volgende:
Mensen die het woord 'muzikantengefreak' in de mond nemen en zelf jazz zeggen te hebben gespeeld kan ik niet serieus nemen. En Spheres is gewoon een top album, dat het geen succes had is aan meerdere oorzaken te wijten.

Er is genoeg melodieuze jazz zonder gefreak. Met name de wat oudere jazz. Bij gepiel als in de "free jazz" moet je bij mij ook niet aankomen.
quote:
Op 28 april 2009 1:08 schreef Hexegot het volgende:
Wat is er in jezusnaam onbeluisterbaar aan Textures?

De muziek, vind ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 28-04-2009 9:50 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 8:35 schreef bastianus het volgende:

De muziek, vind ik.

Licht toe. Ik niet snap.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-04-2009 11:21 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 9:50 schreef Hexegot het volgende:
Licht toe. Ik niet snap.

Ik heb een keer hun voorprogramma gedaan. Aardige lui en supergoede muzikanten, dus da's het probleem niet. Maar live kwam hun muziek in ieder geval bij mij totaal niet over, er viel zo op het eerste gehoor geen nummer te beluisteren. Het klonk nog het meest alsof ze een cd-speler op introscan hadden gezet at random, al die korte stukjes hadden opgenomen zonder tussenpauzes van enkele seconden en dat aan het naspelen waren. Ontzettend fragmentarisch gepiel, puur om de technische beheersing van de instrumenten te benadrukken. Knap ja, maar om aan te horen nee.
Nou schijnt het dat ze tegenwoordig wat beter toegankelijke muziek maken volgens velen, maar mij kon het nieuwere werk bij de eerste luisterbeurt niet bekoren. Omdat ik het muziek zonder echt gevoel vind vooral, muziek moet bij mij een gevoel oproepen, maar geen 100 gevoelens dwars door elkaar heen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-04-2009 11:30 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

De EP met Mike Patton (Irony is a Dead Scene) is ook best interessant/leuk. Duidelijk luisterbaarder dan het andere materiaal van DEP.

Ik trek DEP zelf ook niet zo (op die EP na, dan). Maar goed, dat begon ik te luisteren toen ik nog niet echt aan extreem geweld gewend was, misschien gaat het nu beter.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 28-04-2009 13:17 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 11:21 schreef bastianus het volgende:

Ik heb een keer hun voorprogramma gedaan. Aardige lui en supergoede muzikanten, dus da's het probleem niet. Maar live kwam hun muziek in ieder geval bij mij totaal niet over, er viel zo op het eerste gehoor geen nummer te beluisteren. Het klonk nog het meest alsof ze een cd-speler op introscan hadden gezet at random, al die korte stukjes hadden opgenomen zonder tussenpauzes van enkele seconden en dat aan het naspelen waren. Ontzettend fragmentarisch gepiel, puur om de technische beheersing van de instrumenten te benadrukken. Knap ja, maar om aan te horen nee.
Nou schijnt het dat ze tegenwoordig wat beter toegankelijke muziek maken volgens velen, maar mij kon het nieuwere werk bij de eerste luisterbeurt niet bekoren. Omdat ik het muziek zonder echt gevoel vind vooral, muziek moet bij mij een gevoel oproepen, maar geen 100 gevoelens dwars door elkaar heen.

Kijk, nu snap ik waar het vandaan komt, hoewel ik de term 'fragmentarisch gepiel' niet kan verbinden met Textures. Dateert jouw ontmoeting met hun toevallig uit de periode dat Polars net uit was? Dan snap ik meteen waar je het over hebt namelijk. Immers, zéker op Silhouettes heeft Textures overduidelijk gestructureerde nummers. Bovendien kick ik persoonlijk vaker op bepaalde vette riffs, ritmes of zanglijnen dan op hun muzikale vakmanschap. Als jij dat 'bij de eerste luisterbeurt' niet kunt ontdekken, zal dat denk ik deels te maken hebben met je smaak, maar toch ook met het feit dat je de plaat klaarblijkelijk geen tweede luisterbeurt gunt.

Maar misschien ben ik gek en is de muziek van Textures net zo 'twisted' als mijn 'mind'.

Zo.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 28-04-2009 13:19 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Ik vind er geen donder aan, dat Cynic.
Slaapverwekkend optreden ook, op GMM '07

quote:
Op 28 april 2009 13:17 schreef Hexegot het volgende:
Zo.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 28-04-2009 14:26 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 11:21 schreef bastianus het volgende:
Omdat ik het muziek zonder echt gevoel vind vooral, muziek moet bij mij een gevoel oproepen, maar geen 100 gevoelens dwars door elkaar heen.


Hmnjah, kijk, waarom maak je zelf niet iets dat je een goeie combinatie van jouw favoriete soort jazz en metal vindt, als je het niet binnen de metal kan vinden? Ik moet zeggen dat MrBungle me niks doet: matige muzikanten die in de interessantere nummers (i.e. die niet al te veel de Floyd kant op gaan) geen behoorlijke arrangementen vertonen en ook in de wat meer metalen passages niks nieuws of echt belangwekkends laten horen. Ze proberen te "pielen" maar hebben er het talent niet voor - tenminste, dat was mijn eerste gedachte en die is nog steeds niet veranderd...

Ik kan niet al te extreme freestyle jazz best apprecieren, maar binnen de heavier metal is er wat mij betreft geen beter voorbeeld dan WatchTower, van virtuoze muzikanten die binnen de compositie lekker hun eigen gang kunnen gaan zonder dat het nummer tot "gepiel" vervalt, mede door de ongekende arrangementen van Doug Keyser met Billy White of Ron Jarzombek. Maar ook daar speelt persoonlijke smaak en het feit dat ik van muziek hou waar je bij na moet denken ("godallejezus wat gebeurt hier allemaal en hoe komt het toch nog op z'n pootjes terecht?"). In die catergorie vallen Pestilence (Consuming/Testimony) en Death (wanneer dan ook), bijvoorbeeld, overigens helemaal niet.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-04-2009 14:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 14:26 schreef Martinator het volgende:
Hmnjah, kijk, waarom maak je zelf niet iets dat je een goeie combinatie van jouw favoriete soort jazz en metal vindt, als je het niet binnen de metal kan vinden?

Wordt aan gewerkt. Ben met mijn eigen band bezig met een nummer waar verschillende stijlen in zitten maar wat toch samenhangend is. Alleen maak ik met die band geen metal, meer een soort jaren tachtig wave-achtige muziek met af en toe wat andere invloeden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-04-2009 20:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

heb je wat te luisteren?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 28-04-2009 20:27 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Tot op heden is de enige kritiek op de wat technischer bands dat het fragmentarisch klinkt of dat het geen echte nummers bevat (wat dat ook moge zijn). Nooit wordt het inhoudelijk aangepakt, mijns inziens door een gebrek aan kennis óf minimale verdieping in een type muziek dat een hele andere benadering vergt. Ongeacht wat je nou wel of niet léuk vindt.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 28-04-2009 20:32 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 20:27 schreef Naturens Galleri het volgende:
Tot op heden is de enige kritiek op de wat technischer bands dat het fragmentarisch klinkt of dat het geen echte nummers bevat (wat dat ook moge zijn). Nooit wordt het inhoudelijk aangepakt, mijns inziens door een gebrek aan kennis óf minimale verdieping in een type muziek dat een hele andere benadering vergt. Ongeacht wat je nou wel of niet léuk vindt.


+1


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-04-2009 20:35 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 28 april 2009 14:26 schreef Martinator het volgende:
Hmnjah, kijk, waarom maak je zelf niet iets dat je een goeie combinatie van jouw favoriete soort jazz en metal vindt, als je het niet binnen de metal kan vinden? Ik moet zeggen dat MrBungle me niks doet: matige muzikanten die in de interessantere nummers (i.e. die niet al te veel de Floyd kant op gaan) geen behoorlijke arrangementen vertonen en ook in de wat meer metalen passages niks nieuws of echt belangwekkends laten horen. Ze proberen te "pielen" maar hebben er het talent niet voor - tenminste, dat was mijn eerste gedachte en die is nog steeds niet veranderd...


Mr. Bungle is totaal niet extreem qua "pielen" en dat willen ze volgens mij ook helemaal niet. Het is gewoon muziek die veel kanten op gaat, niet om technisch te zijn (want dat is het niet) maar om gevoel uit te drukken. Luister bijvoorbeeld maar eens naar de cd California.

Dat mensen er niet veel mee kunnen snap ik, maar hoe die band in deze discussie is gekomen snap ik echt niet.

Als je beter bekent bent met het werk van dhr. Patton zal opvallen dat het nog veel gekker kan overigens.





Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-04-2009 20:48 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 20:27 schreef Naturens Galleri het volgende:
Tot op heden is de enige kritiek op de wat technischer bands dat het fragmentarisch klinkt of dat het geen echte nummers bevat (wat dat ook moge zijn). Nooit wordt het inhoudelijk aangepakt, mijns inziens door een gebrek aan kennis óf minimale verdieping in een type muziek dat een hele andere benadering vergt. Ongeacht wat je nou wel of niet léuk vindt.

Klopt. Muziek is voor mij echt een gevoelskwestie, het doet me iets of het doet me niets. Vandaar dat "fragmentarische" muziek als Mr. Bungle me wel iets doet, Ocean Machine en Strapping Young Lad bijvoorbeeld ook, en Cynic of Textures dan weer niet. Terwijl het allemaal hele drukke muziek is met een hele "volle" opbouw.
quote:
Op 28 april 2009 20:22 schreef spectre het volgende:
heb je wat te luisteren?

Alleen maar slechte oefenruimte-opnames. Bovendien veranderen onze nummers nog per repetitie. Maar als er een goed geluidsproduct van ons uitkomt zal ik het wel bij "Laat je band eens horen" plaatsen. Het is alleen geen metal, meer jaren tachtig wave met invloeden uit allerlei andere stijlen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 28-04-2009 21:35 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 20:35 schreef MR. N het volgende:
Mr. Bungle is totaal niet extreem qua "pielen" en dat willen ze volgens mij ook helemaal niet. Het is gewoon muziek die veel kanten op gaat, niet om technisch te zijn (want dat is het niet) maar om gevoel uit te drukken. Luister bijvoorbeeld maar eens naar de cd California.



Dat gevoel hoor ik er precies niet in. Overigens kwam bastianus ermee als voorbeeld (lees ff terug). Waarom is me volkomen onduidelijk, want het slaat als een tang op een varken in deze "discussie". Wat ze verder wel of niet willen zal me een zorg zijn zolang ze hun instrumenten niet beheersen...




bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-04-2009 21:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 21:35 schreef Martinator het volgende:
Dat gevoel hoor ik er precies niet in. Overigens kwam bastianus ermee als voorbeeld (lees ff terug). Waarom is me volkomen onduidelijk, want het slaat als een tang op een varken in deze "discussie". Wat ze verder wel of niet willen zal me een zorg zijn zolang ze hun instrumenten niet beheersen...




Omdat die in een nummer als "Carry stress in the jaw" ook metal en jazz door elkaar gooien. Waarna het in een soort filmmuziek overgaat. En dit naar mijn idee wel een geslaagde mengeling van jazz en metal is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 28-04-2009 21:44 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 21:39 schreef bastianus het volgende:
Omdat die in een nummer als "Carry stress in the jaw" ook metal en jazz door elkaar gooien. Waarna het in een soort filmmuziek overgaat. En dit naar mijn idee wel een geslaagde mengeling van jazz en metal is.


Mr Bungle is meer een band die door allerlei afdrupte wisselingen in muziekstijlen en de vocale effecten van Mike Patton zo geflipt mogelijk wil over komen. Het is geen technisch gefreak in het straatje van een War From A Harlots Mouth, Textures of een Meshuggah...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-04-2009 22:00 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 21:44 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Mr Bungle is meer een band die door allerlei afdrupte wisselingen in muziekstijlen en de vocale effecten van Mike Patton zo geflipt mogelijk wil over komen. Het is geen technisch gefreak in het straatje van een War From A Harlots Mouth, Textures of een Meshuggah...

Had ik het daar toen over dan? Martinator noemde Watchtower als geslaagde mengvorm van "jazz" en metal, ik noemde Mr. Bungle als band waarin ik het vond klinken. Cynic vond ik een minder geslaagd voorbeeld van waarin jazz/fusion met metal gemengd is, daardoor kwamen we er ook op.
Het kan me geen reet schelen in welk straatje een band thuishoort, ik ben niet zo van het hokjesdenken. Ik ken maar twee soorten muziek, muziek die ik wel en die ik niet mooi vind.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 28-04-2009 22:05 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Soms kunnen hokjes er handig zijn om als je een bepaalde muziekstijl wilt omschrijven..maar dat is weer een andere discussie


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-04-2009 22:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 22:05 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Soms kunnen hokjes er handig zijn om als je een bepaalde muziekstijl wilt omschrijven..maar dat is weer een andere discussie

Ach zo ja. Anderen hebben het weer graag over een dekentje.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 28-04-2009 22:09 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

Toch interessant om te weten..waarom heb je weinig met freestyle jazz?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-04-2009 22:13 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 22:09 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Toch interessant om te weten..waarom heb je weinig met freestyle jazz?

Als ik het luister krijg ik er de zenuwen van. En toen ik het maakte tijdens saxofoonles begreep ik het niet. Ik mis (cliché weer) "gevoel" in deze muziek, als saxofonist vond ik het leuker om een mooi geluid en dynamiek in je spel te leggen. Leuker dan b.v. je sax als ritme-instrument of bijgeluid gebruiken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 28-04-2009 22:31 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2009 22:13 schreef bastianus het volgende:
Als ik het luister krijg ik er de zenuwen van. En toen ik het maakte tijdens saxofoonles begreep ik het niet. Ik mis (cliché weer) "gevoel" in deze muziek, als saxofonist vond ik het leuker om een mooi geluid en dynamiek in je spel te leggen. Leuker dan b.v. je sax als ritme-instrument of bijgeluid gebruiken.


Kan ik me voorstellen. Dat is ook een klacht dat je bij veel technische bands hoort. Ze zouden veel te klinisch klinken. Soms heb ik dat gevoel bij Dream Theater bijvoorbeeld...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 29-04-2009 14:42 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

en met deze u-bocht zijn we weer on topic....

Over een paar maanden doet Cynic nl. wat dates met Dream Theater.


10.10.1942 - 20.11.2011


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 01-05-2009 8:45 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Net thuis gekomen. Optreden was erg gaaf, helaas slechts 1 "Focus" nummer maar enorm tof om Cynic eindelijk live te hebben gezien.

Na het optreden met Paul en Tymon naar een Nederlands Koninginnedagfeestje geweest. Erg gezellig.

Paul vertelde me overigens dat men rond de Dream Theater data ook wat headliner tourdata zal proberen te regelen.
Dus wellicht doet Cynic eind augustus/begin september Nederland weer aan.


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen