IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Cynic Vorige pagina | Volgende pagina
BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 05-04-2009 12:41 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

pleading is voor mij ''the holy grail''


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 23-04-2009 19:21 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Afgezien van het feit dat ie enigzins tegenvalt moet ik toch even melden dat Traced in Air steeds regelmatiger z'n rondjes maakt in de speuler


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 23-04-2009 19:56 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Volgende week op koninginnedag ga ik Cynic eindelijk live zien na het debacle in de file tijdens DOA 1994.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-04-2009 22:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Dat Dynamo optreden duikt vast nog wel op de DVD op.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 23-04-2009 23:35 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Dat lijkt me sterk aangezien de band heeft aangegeven alleen beeldopnames van voor het optreden te hebben en dus niet v/h optreden.

Naja, ik heb de band horen spelen in 1994 terwijl we door het bos een legertent sleurden.
Telt een beetje als gezien hebben.


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 26-04-2009 18:00 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Dat waren toen helaas slechts 4 nummers

Veel plezier.....en voor DragonForce weer weg


10.10.1942 - 20.11.2011


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 26-04-2009 19:47 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Ja klopt, las laatst ergens dat Cynic vrij kort op DOA speelde. Maar ja, wij waren een legertent door het bos aan het slepen dus elk benul van tijd ging overboord.

Vind Dragonforce best te pruimen, wellicht niet de hele set kijken maar iig wel enkele nummers.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-04-2009 20:11 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Was je een legertent door het bos aan het slepen, joh?!?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 26-04-2009 21:10 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Sjiek he?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-04-2009 21:12 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Vet man, noem het anders over drie dagen nog eens


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2009 21:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Zou hij die tent alleen gesleept hebben, of samen met beroemde bandleden?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-04-2009 21:28 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Kan maar zo! Als er ook een bekende band in de file stond.

Ik vraag me eigenlijk vooral af wat de file er mee te maken heeft. Zouden ze gewoon hun auto hebben achtergelaten nadat bleek dat deze helemaal niet sterk genoeg was om een legertent te vervoeren? Andere auto op hun auto geklapt en hup! File.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2009 21:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2009 21:28 schreef ZelThoR het volgende:
Kan maar zo! Als er ook een bekende band in de file stond.

Ik vraag me eigenlijk vooral af wat de file er mee te maken heeft. Zouden ze gewoon hun auto hebben achtergelaten nadat bleek dat deze helemaal niet sterk genoeg was om een legertent te vervoeren? Andere auto op hun auto geklapt en hup! File.

Dat denk ik wel. Rampzalige Dynamo was dat toen. Alles rondom Eintove stond vast, ook onze bus. We zijn toen allemaal uitgestapt uit de bus (gewoon van het openbaar vervoer zeg maar) en zijn toen ook enkele kilometers gaan lopen met al onze bepakking. En onze blikken bier, dat was het ergste.
Het barstte die Dynamo namelijk ook van de punkers die overal je bier probeerden te jatten. Het begon al op het NS-station waar Oosteuropese punkers (profiteurs dus) ons bier probeerden te jatten. Wij zaten toen net in onze MOD-fase, dus na het schreeuwen van "Get a real job!" hoekten we er meteen een paar. Erik en ik hebben volgens mij nog nooit zoveel punks geslagen als die Dynamo.
Maar dit terzijde.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-04-2009 21:40 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Zijn posten inschattende zijn de beroemde bandleden met hem meegekomen ipv andersom.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de vorderingen van die Cynic DVD nu deze reunie zo geslaagd verloopt.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2009 22:36 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2009 21:40 schreef Mutilator het volgende:
Zijn posten inschattende zijn de beroemde bandleden met hem meegekomen ipv andersom.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de vorderingen van die Cynic DVD nu deze reunie zo geslaagd verloopt.

Vreemd ja. Toendertijd vonden veel metalheads op Dynamo Cynic maar niks, technische flauwekul, sowieso heiligschennis om jazz en death metal te vermengen. Nu loopt ineens iedereen met die band weg? Ik vind het nog steeds niks, net zoals ik het niks vind dat bijna alle death metal veel te technisch is geworden, en dan niet altijd als jazz maar ook vaak als een op hol geslagen drumcomputer op random met gitaar klinkt.
De enige band die weg komt met jazzinvloeden in metal is Primus.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-04-2009 22:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Nou, alle mensen met wie ik er toen was vonden Cynic op Dynamo anders maar wat gaaf, ondanks dat het geluid nogal 'wegwaaide'; verder herinner ik me nog goed dat ze hun clubtouropstelling hadden met Sean Reinert kwartslag rechts aan de zijkant ipv erachter, waardoor je goed kon zien dat hij het drumwerk toen ook al deed alsof hij de krant aan het lezen was.

Verder ben ikzelf erg blij met het technisch vernuft dat men tegenwoordig in metal kan stoppen, ook al blijft de primitieve aanpak ook erg gaaf. Wat Primus betreft zie ik geen muzikale link met metal (ja Larry La Londe) afgezien van wat halve Metallica covers. Ik heb trouwens begrepen dat die weer Blind Illusion doen?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 27-04-2009 1:37 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Kan ook best over de tent in mijn broekje praten!


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 27-04-2009 9:42 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Doe maar niet.....dat was in de file waarschijnlijk een tentje, had je echter Dana Cosley aan het werk gezien was het een tent geworden

Veel plezier donderdag


10.10.1942 - 20.11.2011


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-04-2009 9:49 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2009 22:57 schreef Mutilator het volgende:
Nou, alle mensen met wie ik er toen was vonden Cynic op Dynamo anders maar wat gaaf, ondanks dat het geluid nogal 'wegwaaide'; verder herinner ik me nog goed dat ze hun clubtouropstelling hadden met Sean Reinert kwartslag rechts aan de zijkant ipv erachter, waardoor je goed kon zien dat hij het drumwerk toen ook al deed alsof hij de krant aan het lezen was.

Verder ben ikzelf erg blij met het technisch vernuft dat men tegenwoordig in metal kan stoppen, ook al blijft de primitieve aanpak ook erg gaaf. Wat Primus betreft zie ik geen muzikale link met metal (ja Larry La Londe) afgezien van wat halve Metallica covers. Ik heb trouwens begrepen dat die weer Blind Illusion doen?

Die Primus-opmerking snijdt wel hout ja. Misschien is het beter om van muziek met metal- en jazzinvloeden te spreken.
Ik kan me alleen niet herinneren dat Cynic toendertijd zo populair was. Tenminste niet bij het gemiddelde publiek daar. Wel bij de muzikanten, die wel vaker kicken op onluisterbaar "muzikantengefreak". Maar misschien is mijn beeld ook wel vertekend doordat ik bovengemiddeld veel "oldschool-liefhebbers" ken, ook toen al.
Ik heb, op aanraden van veel van die muzikanten toen, Cynic op Dynamo live een kans gegeven. Omdat ik vroeger als saxofonist veel jazz-muziek heb gemaakt en ook metalliefhebber was. Ook later ben ik ze vaak toch even per cd Cynic gaan luisteren. Maar op de één of andere manier vind ik de mengeling van jazzinvloeden en death metal, zoals ook op Spheres, niet om aan te horen. De muziek wordt er een vehikel door.
Wat ik ook constateer, is dat mensen die toen Cynic niks vonden en het optreden op Dynamo toen niks vonden, het nu ineens allemaal even geweldig vonden en vinden. Waarschijnlijk zijn hun oren beter getraind door de toename van ingewikkeldheid in metal, maar ik vind nog steeds dit soort muziek gekunsteld en nodeloos ingewikkeld aandoen, en hierdoor ten koste van de composities aan luisterbaarheid inleveren. Dezelfde mening heb ik b.v. over The Dillinger Escape Plan, Textures, oude Pestilence en nieuwere Death. [/stokpaardje-modus]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 27-04-2009 10:30 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2009 9:49 schreef bastianus het volgende:
Wat ik ook constateer, is dat mensen die toen Cynic niks vonden en het optreden op Dynamo toen niks vonden, het nu ineens allemaal even geweldig vonden en vinden. Waarschijnlijk zijn hun oren beter getraind door de toename van ingewikkeldheid in metal, maar ik vind nog steeds dit soort muziek gekunsteld en nodeloos ingewikkeld aandoen, en hierdoor ten koste van de composities aan luisterbaarheid inleveren. Dezelfde mening heb ik b.v. over The Dillinger Escape Plan, Textures, oude Pestilence en nieuwere Death. [/stokpaardje-modus]



Dat eerste is bij mij omgekeerd: wat mij betreft ging het met Focus al de verkeerde kant op. Wat jazz (het is maar wat je daar precies onder verstaat) in metal betreft [stokpaard]komt niemand in de buurt van WatchTower[/stokpaard], al zijn er andere bands die ook prima meedoen (Atheist met Unquestionable Presence, bijvoorbeeld). Wat "oude Pestilence" in dat rijtje namen doet, zie ik niet zo, maar de math metal van DEP en Textures vind ik ook nogal gekunsteld. Ik kreeg na Control And Resistance van WT ook erg de indruk dat veel bands dachten dat dat erg cool was en manieren bedachten om ook complexe(re) muziek te gaan maken waar ze eigenlijk niet aan toe waren (Pestilence - Spheres) of het complexe in hoeken gingen zoeken waar het muzikale ervan toch al snel verdween (veel van de huidige math metal), want wat hou je nou over als je een 31/32 en 33/32 maat door elkaar gaat goooien... De enige die ik met dat soort fratsen tot op heden wel weg zie komen is Ron Jarzombek.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-04-2009 11:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Watchtower zeg je? Misschien dat maar eens een luisterbeurt geven dan. Jazz en metal door elkaar moet wel gaaf kunnen zijn, getuige sommige Mr. Bungle-songs waarin dit wel erg goed klinkt.
Pestilence noem ik omdat ik daar al niks mee kon ten tijde van Consuming en zeker niet met Testimony. Die composities heb ik altijd al veel te gekunsteld gevonden. Daarom verbaasde die overstap naar Spheres me niet in het minst, het heeft me altijd al enigzins als muzikanten-/gitaristenmuziek in de oren geklonken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 27-04-2009 11:53 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2009 22:57 schreef Mutilator het volgende:
Nou, alle mensen met wie ik er toen was vonden Cynic op Dynamo anders maar wat gaaf, ondanks dat het geluid nogal 'wegwaaide';


Wat ik mij herinner is dat Cynic een stevig applaus kreeg voor hun line-check... Behalve dat de band dat om te beginnen duidelijk op prijs stelde en het natuurlijk een uitstekend begin van je set is, denk ik dat er maar bar weinig bands zijn die dat er uit weten te slepen.


Touché, pussycat!


Asphyxiate
Usericon van Asphyxiate
Posted 27-04-2009 12:08 by Asphyxiate Wijzig reactieProfiel van AsphyxiateQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2009 9:49 schreef bastianus het volgende:
Wel bij de muzikanten, die wel vaker kicken op onluisterbaar "muzikantengefreak". ...

Waarschijnlijk zijn hun oren beter getraind door de toename van ingewikkeldheid in metal, maar ik vind nog steeds dit soort muziek gekunsteld en nodeloos ingewikkeld aandoen, en hierdoor ten koste van de composities aan luisterbaarheid inleveren. Dezelfde mening heb ik b.v. over The Dillinger Escape Plan, Textures, oude Pestilence en nieuwere Death. [/stokpaardje-modus]



Vreemde redenering... Als je dit zegt over Dillinger Escape Plan, Textures, enz kan ik je enkel gelijk geven. Maar Cynic? En Death pakweg ten tijde van ITP en Symbolic? Deze bands hebben mss een ongelofelijk technisch vermogen, maar je mag niet vergeten dat hun composities ook daadwerkelijk op iets slaan tegenover de eerdergenoemde bands. Zelfs met al die technische krachtpatserij blijft de muziek enorm toegankelijk. Boordevol interessante melodieen en harmonieen. Mss moet je meer proberen om de songs in hun geheel te beluisteren en je niet af te laten schrikken door het 'muzikantengefreak' op de afzonderlijke instrumenten



Asphyxiate
Usericon van Asphyxiate
Posted 27-04-2009 12:12 by Asphyxiate Wijzig reactieProfiel van AsphyxiateQuote dit bericht


En over het "Spheres" album van Pestilence, dat blijft idd een joekel van een drol. Er zit best wat leuke muziek op, maar het was duidelijk dat ze er toen nog niet klaar voor waren. Maar dat heeft Mameli wel goedgemaakt met C-187



Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 28-04-2009 0:56 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Mensen die het woord 'muzikantengefreak' in de mond nemen en zelf jazz zeggen te hebben gespeeld kan ik niet serieus nemen. En Spheres is gewoon een top album, dat het geen succes had is aan meerdere oorzaken te wijten.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen