IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Eerste (metal)CD / LP die je ooit kocht? Volgende pagina
Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 16-10-2010 13:26 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

N.a.v. wat posts in het luistertopic dit draadje maar, want het is best een geinig idee. Wat is (of zijn) de jouwe?

Ik heb als menneke van 11 lang gespaard om in de winkel "Americana" van The Offspring te kunnen kopen, voor 43,95 gulden (dat weet ik nog verdomd goed). Daarna volgden de aankopen slechts mondjesmaat, want knaapjes van 11 hebben doorgaans niet zoveel te besteden zoals jullie je wellicht voor kunnen stellen.

Later, als knaapje van 13, ben ik met mijn zuurverdiende krantenwijkcentjes naar de Boudisque in Amsterdam getogen om daar de volgende drie albums te kopen:

Cannibal Corpse - Gore Obsessed
Krisiun - Black Force Domain
Morbid Angel - Covenant

Die eerste twee heb ik inmiddels niet meer, maar die laatste mag ik zo nu en dan nog graag draaien!


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 16-10-2010 13:30 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Morbid Angel - Gateways To Annihilation

Geen idee meer wat daarna kwam.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 16-10-2010 13:30 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Anathema - The Silent Enigma dus, tot die tijd was het meer een kwestie van cassettebandjes overnemen en later CD'tjes laten branden.
Daarna volgde de 4-cd box 'Nightwish 1997-2001'.


You have time. You are doing fine.


valfar
Usericon van valfar
Posted 16-10-2010 13:32 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Mijn eerst gekochte album was Lit - A place in the Sun (je weet wel, van 'My own worst enemy' en die clip waar ze op worden gegeten door Pamela Anderson).
Mijn eerst gekochte metal album was volgens mij God Dethroned - Into the Lungs of Hell (Bij de Free Record shop , met een cd bon). Tot die tijd als schrale middelbare scholier veel gedownload, maar na die eerste cd steeds meer en meer gaan kopen.
Oh nee, het was Korn - Untouchables!
Mijn eerste metal LP was de Xasthur/Leviathan split. Speciaal daarvoor ook een LP speler aangeschaft (die was toen nog niet op cd uit). Daarna ook steeds meer lp's gaan kopen.



Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 16-10-2010 13:33 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

napalm death ofzo.

Ik weet mijn eerste zoen niet eens meer.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 16-10-2010 13:34 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 16 oktober 2010 13:32 schreef valfar het volgende:

Mijn eerst gekochte metal album was volgens mij God Dethroned - Into the Lungs of Hell (Bij de Free Record shop , met een cd bon).


Die 2CD-versie heb ik ook nog eens gekocht in de Free Record Shop (die in Hoog Catharijne, nota bene), volgens mij ook met een cadeaubon.

Mijn eerste LP was de eerste full length van Morbosidad.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-10-2010 13:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

pfff... Morbid Visions van Sepultura denkk

eerste plaat
een blauwe Panzerfaust van Darkthrone denkk


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 16-10-2010 13:36 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Eerste cd die ik kreeg was ook Nightwish, mijn moeder vond het zo'n mooie voorkant.

Gekocht moet ik eens goed over nadenken.. Ik geloof Panzer Division Marduk. (Toen had ik al wel verschillende Nirvana, SOAD, Korn en Metallica cd's)

Eerste singeltje was trouwens Mambo Nr. 5.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 16-10-2010 13:39]


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 16-10-2010 13:36 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Ehm... Dimmu Borgir - Enthrone Darkness Triumphant denk ik.

Mijn broertje was er eerder bij (ook al luistert ie geen metal), hij dacht dat de Urban Dance Squad een house-groep was. :D


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 16-10-2010 13:37 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Gaaf topic.

Mijn allereerste CD moet ik even goed over nadenken. Ik denk dat het een verzamelalbum met jaren '60 hitjes was. Als klein Vargje kocht ik altijd van die verzamelalbums uit de aanbiedingenbak bij de FRS.
Eerste album van een bepaalde artiest is denk ik One Love van Dr. Alban. Dat, of het is een CD van Black Sabbath geweest. Weet alleen niet meer welke precies. Heel lang alleen maar CD's van Sabbath gekocht met een enkel uitstapje richting Cathedral en Dio.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-10-2010 13:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Normaal- De klok op rock. Eerste metalalbum Powerslave van Maiden. Eerste single Boer Harms van de Dutch Boys. Eerste cd het debuut van Suzanne Vega.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 16-10-2010 13:40 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Op een geven moment vond ik het nodig dat ik maar eens naar black metal moest gaan luisteren. Emperor - Anthems to the Welkin at Dusk. God, wat had ik een hekel aan die bak teringherrie.



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 16-10-2010 13:43 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Die CD (Lit) wilde ik ook kopen, maar dat was niet zo'n succes. Ik vond het echt doodeng om alleen de Music Machine in te lopen, want dat was gruizige tent waar vage oude mannen met leren jassen en lang haar in platenbakken bladerden. Durfde de eigenaar ook geen vragen te stellen, dus na twee minuten zenuwachtig rond te hebben gekeken ben ik maar afgetaaid. :')

Eerste LP was overigens een Pic LP van Drudkh - Forgotten Legends.


You have time. You are doing fine.


DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 16-10-2010 13:47 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

Eerste metal cd was Load van Metallica, samen met Number of the Beast.
Eerste cd... Geen idee eigenlijk... Nam veel op van de radio en leende cds van de bieb... Ik geloof dat het zo'n poprock verzamelaar was die ik al lang niet meer heb.
Weet nog wel de eerste (en enige) LP single die ik ooit kreeg. Die was van Rowwen Heze, ter ere van het 100-jarig bestaan van het dorp. (kun je meteen raden waar ik getogen ben, helaas geboren in het ziekenhuis)


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 16-10-2010 13:51 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Eerste cd was Naked Truth van de Golden Earring in 1992. Eerste metal cd zal rond 95/96 'Black Album' van Metallica zijn. Wat later Sepultura, Slayer, Motorhead, Cannibal Corpse, Morbid Angel etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Verval op 16-10-2010 13:55]


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-10-2010 13:51 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Herkenbaar dat van Into the void. In Zutphen had je de Discothique, met allemaal vage muziek. Heb tijden lopen dralen voor ik eindelijk van mijm gespaarde geld 'Zwijnen bij candlelight' van de Boegies durfde te kopen.
Ik kwam ze daar de strot uit denk ik inmiddels, had wel honderd keer in spijbeluren nieuwe releases geluisterd, om die vervolgens gewoon te tapetraden natuurlijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MetalMitch1992
Nacho Libre
Usericon van MetalMitch1992
Posted 16-10-2010 13:54 by MetalMitch1992 Wijzig reactieProfiel van MetalMitch1992Quote dit berichthttp://www.metalmitch.web-log.nl

De eerste lp die ik echt kreeg (of liever, toeeigende)was Blue For YOu van Status Quo. Eerste metal cd was de best of van Nightwish. De eerste die ik zelf kocht was Ur Jordens Djup van Finntroll


I was ancient when your ancestors were naught but protoplasmic slime!!!


RudiEngel
Usericon van RudiEngel
Posted 16-10-2010 13:55 by RudiEngel Wijzig reactieProfiel van RudiEngelQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 13:47 schreef DecomposingBitch het volgende:
Eerste metal cd was Load van Metallica


Ik ben van de Reload-generatie Dat was mijn eerste 'metal'-cd.
En m'n overall allereerste album was Charlottenburg van Charly Lownoise & Mental Theo. En stoer dat ik The Ultimate Sextrack toen vond!


herrie
Usericon van herrie
Posted 16-10-2010 13:59 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

demo: beyond belief stranded

ep: the sexorcist / exetreme smoke'57

lp: mrobid angel blessed are the sick (maat van me had altars of madness, en wilde 'm voor zijn, haha jaja, consumer dat ik was en ben)

cd: agathocles "theatric symbolisation of life!"

daarvoor had ik o.a. dead kennedy's "in god we trust" en slayer "live undead" eerlijk geleend van m'n broer die 't veel te veel kabaal vond...

LTG ftw!

[Dit bericht is gewijzigd door herrie op 16-10-2010 14:00]


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 16-10-2010 14:03 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Eerste echt zelf gekochte CD was Hybrid Theory van Linkin Park
Eerste zelf gekochte metal CD was DCA van Dimmu

Hiervoor kreeg ik ze eigenlijk altijd met kerstmis enzo, en dan meestal van mijn oom met alternatief verleden

Mijn CD en LP verzamelwoede begon echter pas toen ik het huis uit ging; daarvoor was het risico iets te groot dat mn pa ze sloopte


Black seeds of bunny!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-10-2010 14:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Toevallig Herrie, mijn tweede ploat was Bedtime for democracy van Dead Kennedys, achterovergedrukt bij de bieb.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 16-10-2010 14:04 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2010 13:55 schreef RudiEngel het volgende:
En m'n overall allereerste album was Charlottenburg van Charly Lownoise & Mental Theo. En stoer dat ik The Ultimate Sextrack toen vond!


Kolere... die heb ik ook nog ergens liggen. Ook nog ergens de hardcore-versie van Paul Elstaks album met hitjes.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 16-10-2010 14:11 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik ben ook wel benieuwd wat een ieders kennismaking met metal is geweest?

In mijn geval was dit het album Headless Cross van Black Sabbath. Destijds in de bieb CDtjes lenen om op tape te zetten. Kwam mijn pa met dat album aanzetten onder het mom van "Dit is gaaf, hier luisterde ik vroeger ook naar". Bleek toch wel iets heftiger te zijn dan de Sabbath uit de jaren '70 waar hij naar luisterde. Echter, ik was direct verkocht.



Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 16-10-2010 14:14 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Eerste echte metal ervaring was, voor zover ik me kan herinneren, Septic Flesh of Cradle, een van die twee. Daarvoor wel nu-metal enzo, maar dat reken ik even niet mee.


Black seeds of bunny!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 16-10-2010 14:15 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Dat mag je wel meerekenen hoor.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-10-2010 14:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Iron maiden - Iron maiden (plaat)


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen