IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Zelfmoord, da's wel het laatste wat ik zou doen. Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-02-2019 20:10 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

'Goed' is een kwestie van perspectief

Heb je trouwens al mijn topic over Mandolin Orange getsjekt? Had ik voor jou omhoog geschopt. Amerikaan met vocalen, veel traditioneler dan jouw tip onlangs, maar zo zuiver en mooi.


When your people matter, menstrual health matters


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 19-02-2019 20:43 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik kijk nooit in Fusiontopics. :p
Zal 'm een dezer dagen checken!


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-02-2019 20:49 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Amerikaan = Americana


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-02-2019 20:52 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Yo Fusion. Ik geef momenteel les aan een groep met veel Aziatische vrouwen. Als die twee van jou ook maar half zo mooi zijn als sommige exemplaren uit deze groep, dan genoot ik voorlopig nog even van het leven...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-02-2019 21:39 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Als je een gezin bent gestart ontneem je jezelf het recht op zelfmoord. Kun je niet maken om er dan zo tussenuit te piepen. Vind ik dan.

Dus Fusion, wat heb je nodig om je beter te voelen?


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-02-2019 21:40 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Het is net een beetje lekker weer! Zet even marco borsato met z'n nummer dochters op, ongeacht was Bastianus er van denkt.

Ik ben hier niet zo goed in, maar kom op, man!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-02-2019 22:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-02-2019 9:44 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

niet lachen!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-02-2019 14:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Fusion kan helemaal geen zelfmoord plegen. God houdt van het leven en God houdt van Fusion. He protec


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-02-2019 16:10 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

You best protect your neck!


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-02-2019 16:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

easy easy Inspector Deck




[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 20-02-2019 16:54]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-03-2019 19:01 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

pfff

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 10-10-2022 14:26]


When your people matter, menstrual health matters


Silence
Usericon van Silence
Posted 09-03-2019 19:06 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Met het krijgen van jouw dochter, heb je eigenlijk de keuze voor leven gemaakt, in mijn ogen. Ingewikkeld Fusion. Ik hoop dat je het je naasten gunt dit via een officieel euthanasietraject te doen.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-03-2019 20:35 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2019 19:06 schreef Silence het volgende:
Met het krijgen van jouw dochter, heb je eigenlijk de keuze voor leven gemaakt, in mijn ogen.

Dat vind ik dus ook. Uitzondering is uiteraard dagelijks zoveel pijn lijden door bijv. chronische ziekte dat het echt ondraaglijk wordt. Maar vlgs mij is dat bij Fusion niet aan de orde?

Mentale pijn.. zo erg dat je niet meer verder wilt.. Tja, heftig natuurlijk, zeker als het een continue terugkerend iets is. Maar is jouw dochter beter af zonder jou of met jou in haar leven. En wat voor gevoel geef je haar als je er zo tussenuit knijpt. Ik weet niet wat je allemaal doormaakt momenteel maar een egoïstische klootzak ben je wel als je dit doorzet. Ben wel benieuwd hoe je hier zelf tegen aan kijkt.

quote:
Op 9 maart 2019 19:06 schreef Silence het volgende:
Ingewikkeld Fusion. Ik hoop dat je het je naasten gunt dit via een officieel euthanasietraject te doen.

Vlgs mij is dat zo goed als onmogelijk als je niet chronisch ziek bent. Een arts zal redeneren depressies komen in golven, en er zal dus ook een periode aanbreken dat het weer beter gaat.


... hoe de hazen lopen ...


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 09-03-2019 21:16 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 9 maart 2019 19:01 schreef Fusion het volgende:
Ik zal zorgen dat ZM de scoop krijgt




Ik denk dat niemand op zm daar op staat te wachten.

Ik snap ook niet zo goed waar de drang vandaan komt om zoiets hier te posten.

Wat wil je daarmee bereiken? Ben je toch niet zo zeker van je zaak, dat je hier bevestiging zoekt?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 09-03-2019 21:18 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Btw ben ik natuurlijk ook keihard eigenmoord aan het toepassen. Ik drink bier, rook tabak en wiet, eet patat uit de ossewit. Het duurt alleen wat lang.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-03-2019 22:08 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Misschien raar, maar ik snap het in het geval van Fusion wel. Met het verlies van zijn geloof is hij misschien ook zijn bestaansreden verloren, terwijl zijn mensbeeld wel even troosteloos is gebleven. Dat maakt je bestaan knap zinloos.
Zelf heeft het me wel geholpen te stoppen met zoeken naar zingeving. Goed, ik ben dan wel een bevlogen leraar die probeert het schuim van de maatschappij wat bij te brengen, maar ik heb niet de illusie verschil te kunnen maken. Ook binnen mijn eigen gezin maak ik aan de lopende band fouten, ook omdat ik niet echt een voorbeeld heb gehad hoe het nu wel moet.
Inmiddels heb ik me erbij neergelegd dat het gewoon niet altijd opschiet, het leven. Doe je niks aan. Wat je wel kunt proberen is die tijd die je hebt zo aangenaam mogelijk voor jezelf en je naasten te laten verlopen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-03-2019 22:57 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik raad je trouwens wel aan om, voordat je iets drastisch doet, op zijn minst je gezin of een professional erbij te betrekken. Anders blijven ze de rest van hun leven zichzelf van alles verwijten. Vooral je kind. Weet ik uit ervaring.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 09-03-2019 23:13 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 9 maart 2019 20:35 schreef faalhaas het volgende:
Dat vind ik dus ook. Uitzondering is uiteraard dagelijks zoveel pijn lijden door bijv. chronische ziekte dat het echt ondraaglijk wordt. Maar vlgs mij is dat bij Fusion niet aan de orde?

Mentale pijn.. zo erg dat je niet meer verder wilt.. Tja, heftig natuurlijk, zeker als het een continue terugkerend iets is. Maar is jouw dochter beter af zonder jou of met jou in haar leven. En wat voor gevoel geef je haar als je er zo tussenuit knijpt. Ik weet niet wat je allemaal doormaakt momenteel maar een egoïstische klootzak ben je wel als je dit doorzet. Ben wel benieuwd hoe je hier zelf tegen aan kijkt.



Je weet helemaal niet hoe erg die mentale pijn is en dan noem je iemand die er geen zin meer in heeft een egoistische klootzak. Wat ben je dan als je vindt dat zo iemand maar met zijn/haar mentale pijn door moet gaan voor het plezier van een ander?

Ik vraag me zelfs af of de kwaliteit van het leven van de mensen in de omgeving van zo'n persoon er ook niet negatief door beinvloed wordt als hij/zij tegen wil voor het plezier van een ander er nog maar moet zijn.

Als iemand er geen zin meer in heeft laat hem/haar dan gaan. Bij voorkeur op een manier zoals Silence aangeeft want er zit niemand op te wachten om iemand, ongeacht een dierbare of niet, te vinden in het trapgat, in de badkamer of waar dan ook.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-03-2019 23:51 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik weet niet hoe het met jou zit ND maar ik keek als kind enorm tegen mij pa op, hij was mijn grote held. Ik denk dat dat voor de meeste kinderen geldt. Mijn hele wereld zou ingestort zijn als hij zelfmoord gepleegd zou hebben.

En ja mijn pa heeft ook met deze materie geworsteld, maar is er (met hulp van een psychiater) redelijk goed uitgekomen. Ik heb er als kind zelf nooit iets van gemerkt en daar heb ik respect voor. Heb achteraf wel gehoord dat hij hele periodes geen woord zei, zelfs niet tegen mijn moeder. Maar voor mijn zusje en mij was hij er altijd.

Wat ik hiermee wil zeggen? Dat het dus ook anders kan.

Wat Fusion betreft, als hij er van overtuigd is dat zijn omgeving echt beter af is zonder hem ja dan heb je een punt. Maar afgaande op zijn posts is dat niet het geval en lijkt hij mij juist een toffe pa die een goeie band heeft met zijn kind.


... hoe de hazen lopen ...


Silence
Usericon van Silence
Posted 09-03-2019 23:57 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2019 20:35 schreef faalhaas het volgende:

Vlgs mij is dat zo goed als onmogelijk als je niet chronisch ziek bent. Een arts zal redeneren depressies komen in golven, en er zal dus ook een periode aanbreken dat het weer beter gaat.

Zelfs als het niet wordt toegekend, kan het helpend zijn. Bijvoorbeeld om het je familie te vertellen en afscheid goed te nemen.

Ik loop nu ruim vier jaar op met een meisje wiens vader zelfmoord pleegde toen zij pas twee of drie jaar oud was.Zij heeft nooit passend afscheid kunnen nemen en heeft nog duizend vragen. Die leegte gun ik niemand.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-03-2019 0:16 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2019 23:57 schreef Silence het volgende:
Ik loop nu ruim vier jaar op met een meisje wiens vader zelfmoord pleegde toen zij pas twee of drie jaar oud was.Zij heeft nooit passend afscheid kunnen nemen en heeft nog duizend vragen. Die leegte gun ik niemand.


Inderdaad. Drukt een behoorlijke stempel op de rest van iemands leven.

Maarja als je eenmaal zover bent verlies je dat perspectief vaak.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 10-03-2019 0:17]


... hoe de hazen lopen ...


MediaPlayer
Usericon van MediaPlayer
Posted 10-03-2019 0:39 by MediaPlayer Wijzig reactieProfiel van MediaPlayerQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2019 20:35 schreef faalhaas het volgende:

Mentale pijn.. zo erg dat je niet meer verder wilt.. Tja, heftig natuurlijk, zeker als het een continue terugkerend iets is. Maar is jouw dochter beter af zonder jou of met jou in haar leven. En wat voor gevoel geef je haar als je er zo tussenuit knijpt. Ik weet niet wat je allemaal doormaakt momenteel maar een egoïstische klootzak ben je wel als je dit doorzet. Ben wel benieuwd hoe je hier zelf tegen aan kijkt.



Ik vind dit best wel een kuttake eigenlijk, als ik eerlijk ben. Het veronderstelt namelijk dat mensen met chronische depressie bewust een keuze maken om een ander achter te laten. Depressie werkt simpwelweg niet op die manier.

"Egoistische klootzak" vind ik niet toepasselijk wanneer het is gericht naar mensen die eigenlijk lijden aan een chronische mentale ziekte waar men weinig tot geen vat op heeft.

Je zou deze criteria eigenlijk op vrijwel elke zelfmoordpleger kunnen toepassen, omdat vrijwel iedereen wel naasten heeft. Dat geld zelfs voor de meest eenzame personen, durf ik te wedden. Zo'n dochtertje schetst natuurlijk meteen een heel dramatisch beeld van zo'n situatie, dus dat vind ik ook weer zo'n vertekend beeld geven, alsof het voor andere familieleden en naasten minder erg is / hoort te zijn.

Ik denk dat de meeste suicidale mensen ook wel weten dat ze naasten hebben waar ze van houden, en die ook van hem of haar houden, maar alsnog plegen een hoop mensen zelfmoord. Mij maak je niet wijs dat zij *allemaal* maar "egoistische klootzakken / trutten" zijn. Ik geloof daar niet in, en ik geloof nogmaals ook niet dat het beledigen van die mensen een goeie zaak is. Daarmee zet je ze eigenlijk tegen de schandpaal waardoor het nog lastiger is voor hen om "uit de kast" te komen met hun problemen en hier werk van te maken.


MediaPlayer


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-03-2019 1:12 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Je rukt het egoïstische wel erg uit zijn verband nu. Het was niet als belediging bedoeld, meer als stof tot nadenken en moet daarom dus ook gewoon benoemd kunnen worden. Ik heb al aangegeven dat mensen die serieus met deze gedachten rondlopen vaak alle perspectief kwijt zijn. In de zin dus dat de impact die het zal hebben op nabestaanden nauwelijks meer meeweegt of zelfs niet meer boeit. Dat kan elk mens overkomen, als je je maar ellendig genoeg voelt. Dus ja geen direct oordeel, meer benieuwd hoe Fusion zelf tegen deze lastige materie aan kijkt.

Ik blijf er bij dat je je verantwoordelijkheid moet nemen als je net een kind op de wereld hebt gezet. De juiste keuzes maken, en iig alles er aan doen wat in je macht ligt. Lukt dat niet, dan met professionele mensen praten om je daarbij te helpen. Ik hoop dat Fusion dat ook inziet.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 10-03-2019 1:19]


... hoe de hazen lopen ...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-03-2019 8:37 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

@faal

Opmerkelijk dat voortijdige levensbeeindiging bij mensen met erge chronische fysieke pijn wel je goedkeuring heeft en bij mensen met erge mentale pijn niet.

Evenzo opmerkelijk dat je de "leegte" die zo iemand achterlaat bij zijn/haar dierbaren zwaarder laat wegen dan de mentale pijn van die persoon. Alsof een levensmoe iemand met fysieke chronische pijn geen gat achterlaat (voor een kind).

Dat je vader er bovenop is gekomen is natuurlijk mooi voor heb en zijn dierbaren, maar dat wil niet zeggen dat iedereen die bij zo'n zielenknijper op de koffie gaat daar gebaad bij is.

Ik houd hier nu geen pleidooi vóór voortijdige levensbeeindiging hoor, maar ik vind je hele relaas gewoon te eenzijdig.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen