IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Yeah, well, that's just, like, your opinion, man. [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 11-03-2014 17:36 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 10 maart 2014 15:30 schreef Mark het volgende:
Ravenous - best aardig, beetje andere twist op het zombie genre



In dit geval zou ik het eerder hebben over het kannibalen genre, maar dat zou ook niet helemaal kloppen.

Een serieuze versie van Cannibal: The Musical.. met extra Wendigo saus. Sterk geacteerd, gave muziek en een lekker ziek sfeertje.

[Dit bericht is gewijzigd door Mortis Rex op 11-03-2014 17:37]


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-03-2014 17:48 by Mark Profiel van Mark

Met Robert Carlisle in je cast kan er op voorhand natuurlijk al weinig mis gaan


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 12-03-2014 8:58 by williamblake Profiel van williamblake

Zalige film. Soundtrack is ook zeer sterk.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 12-03-2014 9:23 by PandroidJack Profiel van PandroidJack



Bevreemdende, David Lynch-achtige prent die je met evenveel vraagtekens achterlaat. Bij momenten erg mooie, surrealistische beelden (die lijken in het water!). Als iemand mij de symboliek uit de doeken zou kunnen doen, gaarne
Mijn vrouw opperde dat de indringers symbool zouden kunnen staan voor - soortement van SPOILERalert - een alcoholprobleem waar het koppel mee worstelt.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-03-2014 11:08 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 12 maart 2014 9:23 schreef PandroidJack het volgende:
Als iemand mij de symboliek uit de doeken zou kunnen doen, gaarne




She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 12-03-2014 11:32 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ja, dat beeld had ik ook al herkend.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 12-03-2014 11:53 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Ze komen "gewoon" de kinderen halen.. dacht ik.

Ik heb na het zien van de film enkele recensies gelezen omdat ik ook dacht dat er meer achter zat maar daar twijfel ik nu wel een beetje aan.

Argento deed dat ook dikwijls; een film opzettelijk vaag maken zonder enige echte reden behalve "cauze ze artsy peoples will eat it uppe"


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 12-03-2014 18:12 by Teneighty Profiel van Teneighty


Redelijk ingetogen werkje met Christian Bale, het vreemde is dat het flinterdunne verhaal redelijk traag loopt maar het moment dat ie in de bak belandt (geen spoiler) skippen ze mijns inziens weer teveel/te snel. Wel goed geacteerd, tho.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 13-03-2014 19:12 by MetalJan Profiel van MetalJan

Monsters

Beetje in de stijl van The Mist, alleen minder bloederig. Al met al prima film.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 13-03-2014 22:05 by Helvete Profiel van Helvete

Hebben hier nog mensen Spring Breakers van Harmony Korine gezien?



Wordt door de meesten niet zo gewaardeerd, geloof ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 14-03-2014 8:35]


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 14-03-2014 14:00 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Ik snap niet wat er nou zo goed aan die film was... James Franco als verschrikkelijk trieste wigger is wel redelijk goed, maar dat was het dan wel weer imo. De film schijnt een soort anti-MTV/hiphop/shore boodschap te hebben maar dat kwam er niet overtuigend uit... zou net zo goed een fantasie van zo'n fout figuur kunnen wezen namelijk.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 14-03-2014 17:42 by Helvete Profiel van Helvete

Supergoede cinematografie. Zie alleen al het kleurgebruik en contrast in de trailer. De manier waarop die lelijke soundtrack wordt toegepast vind ik ook knap, terwijl er ook best wat mooie stukjes tussen zitten. Die niet-chronologische voice-overs die steeds herhaald worden... Ik denk dat je er geen dergelijke boodschap (of waardering van de cultuur) achter moet zoeken. Zou niets voor Korine zijn. Als je dat wel doet, begrijp ik dat het wat afbreuk kan doen aan de film.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-03-2014 20:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Iemand 'Snowpiercer' al gezien?

schijnt subliem te zijn en lijkt me ook echt iets voor mij te zijn


signature


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 17-03-2014 20:29 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Die moet nog uitkomen. Nederlandse bioscooprelease staat voor de eerste donderdag van April. Geen grootschalige release denk ik, maar in de grotere steden zal ie wel te vinden zijn.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-03-2014 20:32 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 13 maart 2014 22:05 schreef Helvete het volgende:
Hebben hier nog mensen Spring Breakers van Harmony Korine gezien?



Wordt door de meesten niet zo gewaardeerd, geloof ik.


staat nog in de planning.Trash humpers zeker mijn ding.





[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 17-03-2014 20:33]


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 17-03-2014 20:36 by Helvete Profiel van Helvete

Wel een en al clichés in die Snowpiercer trailer, maar dat hoeft niet altijd veel te zeggen. Volgens mij heb ik ieder stukje al drie keer eerder gezien.

Hebben jullie de nieuwe Von Trier, Nymphomaniac, al gezien? Ik vond hem zelf een beetje tegenvallen. Vooral door het gesprek tussen Joe en Seligman, dat dient om het verhaal d.m.v. flashbacks te vertellen. Te veel dom psychologisch gelul, te veel moet uitgelegd worden, waardoor het verhaal zelf als veel te interessant gebracht wordt. Het verhaal was verder wel oké en de speelduur van vier uur wordt ook wel gerechtvaardigd. Door de verschillende levensfasen en de vele personages blijft het wel boeiend. Van mij had het toch allemaal een heel stuk subtieler gemogen. 6/10.
quote:
Op 17 maart 2014 20:32 schreef Black Jew het volgende:
staat nog in de planning.Trash humpers zeker mijn ding.
Een van de betere films van 2012, vond ik. Haha, Trash Humpers, daar heb ik me ook gewaagd, maar slechts voor de helft gekeken. Leuk in het begin, maar de banaliteiten werden me al snel te veel. Gummo was wel weer tof!

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 17-03-2014 20:44]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-03-2014 21:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

oei


Trash Humpers was fijn ja. Lekker zinloos

Nympho nog niet gezien

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 17-03-2014 21:03]


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-03-2014 21:07 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 17 maart 2014 20:36 schreef Helvete het volgende:
Een van de betere films van 2012, vond ik. Haha, Trash Humpers, daar heb ik me ook gewaagd, maar slechts voor de helft gekeken. Leuk in het begin, maar de banaliteiten werden me al snel te veel. Gummo was wel weer tof!


Ik kreeg er geen genoeg van!

quote:
Op 17 maart 2014 21:03 schreef Hypnos het volgende:
oei


Trash Humpers was fijn ja. Lekker zinloos



ik lag dubbel


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 17-03-2014 21:12 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 17 maart 2014 21:07 schreef Black Jew het volgende:
Ik kreeg er geen genoeg van!
Ik had niet verwacht dat iemand hier die gezien zou hebben, maar van jou en Hypnos kan het me ook niet verbazen.


Northward
Usericon van Northward
Posted 17-03-2014 21:21 by Northward Profiel van Northward

Heb alle films gezien van Korine.

Vooral fan van Gummo.

Mister Lonely en Trash Humpers zijn ook vermakelijk.

Spring Breakers destijds in bios gezien, maar trok em op het visuele vlak na (Debie is altijd goed) vrij matig. Julien Donkey-Boy vond ik ook niet al te boeiend.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-03-2014 21:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 17 maart 2014 21:12 schreef Helvete het volgende:
Ik had niet verwacht dat iemand hier die gezien zou hebben, maar van jou en Hypnos kan het me ook niet verbazen.


LIEF!


signature


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 19-03-2014 1:28 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 17 maart 2014 21:21 schreef Northward het volgende:
Spring Breakers destijds in bios gezien, maar trok em op het visuele vlak na (Debie is altijd goed) vrij matig.
Beste kleurgebruik dat ik ooit in een film heb gezien, denk ik, en ik heb de film niet eens op een goed scherm bekeken. Enter the Void (ook door Debie), vind ik ook een van de besten op dat gebied. Meer tips zijn welkom. Mister Lonely en Julien Donkey-Boy van Korine lijken me niet zo leuk.

Nostalghia (1983) (Tarkovsky) opnieuw gezien.
9/10

En eerder nog:
Pi (1998) (Aronofsky)
10/10

Dallas Buyers Club (2013), met Matthew McConaughey (o.a. Mud, True Detective), die volgens mij ook een Oscar heeft gekregen. Over AIDS(-patiënten/-medicatie) en homoseksualiteit in US 1986. Beter dan verwacht, al vond ik die Jared Leto maar een irritant overdreven personage spelen.
7/10

Les Salauds (2013) van Claire Denis. Erg fijne (in dit geval nare) sfeer en een (met name in het begin) ietwat moeilijk te volgen verhaal, zoals vaker bij Denis.
8/10
quote:
Marco Silvestri, kapitein van een containerschip, spoedt zich naar Parijs. Zijn zus Sandra is wanhopig. Haar echtgenoot heeft zelfmoord gepleegd, de familiezaak is failliet en haar dochter is in een psychiatrische instelling opgenomen. Volgens Sandra is dit allemaal de schuld van de machtige zakenman Edouard Laporte. Marco is vastberaden om wraak te nemen en verhuist naar het gebouw waar Raphaëlle, de minnares van Laporte, woont. Maar Marco is niet voorbereid op de schaamteloze en geheime manipulaties van Sandra... En hij heeft er ook geen rekening mee gehouden dat hij verliefd zou worden op Raphaëlle. MM


Baise-Moi (2000). Twee vrouwen ontmoeten elkaar, vermoorden willekeurige mensen en hebben veel seks. Het idee is leuker dan de uitwerking, die te amateuristisch overkomt.
4/10

Rengoku Eroica (1970) van Yoshida. Supermooie (grijstinten)cinematografie en een vreemd, origineel, maar lastig te volgen verhaal, dat toch interessant bleef.
7/10
quote:
De ingenieur Rikiya Shoda is betrokken bij een project dat werkt aan de ontwikkeling van een laserstraal. Op een dag komt zijn vrouw Nanako met een de verdwaalde tiener Ayu thuis. Als iets later haar vader haar komt ophalen, beweert het meisje volhardend dat Rikiya en Nanako haar ouders zijn en blijft bij hen wonen. Geconfronteerd met het meisje herinnert Rikiya zich zijn eigen jeugd waarin hij nog een revolutionair was. MM


[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 19-03-2014 3:09]


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 19-03-2014 1:34 by Mythics Profiel van Mythics

Vanavond "All Quiet on the Western Front" (originele versie uit 1930) in EYE! gezien en daar eveneens "Otets I Syn" (Sokurov, 2003) gekocht. Fijn gedineerd ook daar


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 19-03-2014 1:57 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 19 maart 2014 1:34 schreef Mythics het volgende:
Vanavond "All Quiet on the Western Front" (originele versie uit 1930) in EYE! gezien en daar eveneens "Otets I Syn" (Sokurov, 2003) gekocht. Fijn gedineerd ook daar
Ik heb nog moeite met alles van voor ~1940. Ik ben nog nooit bij EYE geweest. Jammer dat hier in de regio niet zulke goede filmhuizen zijn. Otets i Syn zou ik ook graag willen zien, maar ik ben er nog niet aan toegekomen, al werd me die een tijd terug nog aangeraden door iemand. Heb je ook Mat i Syn gezien? Die vond ik in ieder geval mooi. Vooral door de beelden en de sfeer, want aan het verhalende ontbreekt wat, door de (trage) speelduur van slechts 75 minuten. Hetzelfde geldt hier voor Krug Vtoroj, maar ik weet niet hoe Otets i Syn zich tot die twee verhoudt. Dni Zatmeniya staat hier al een paar jaar op de pc, maar ik ben er nog steeds niet aan toegekomen. Faust schijnt ook erg goed te zijn, maar ik vind die trailer maar niets.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 19-03-2014 2:07]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-03-2014 10:44 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nu ik er achter ben dat er GEEN apen meespelen in "Rise of the Planet of the Apes" en dat het verrassend goede reviews krijg, ga ik m toch maar s kijken


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen