IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : But it's the truth even if it didn't happen [Boekentopic II] Volgende pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 29-09-2017 13:22 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Russische literatuur dus, op het lijstje.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 29-09-2017 20:08 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Nu "Gone South" van Robert McCammon voor de tweede keer. Okay verhaal over Viet vet die per ongeluk iemand doodschiet en dan op de vlucht slaat.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 30-09-2017 14:32 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Net een Donald Duck. Dat is lang geleden zeg.


When your people matter, menstrual health matters


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 02-10-2017 8:21 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Nog even over de Russen. Oorlog en Vrede is goed, maar verliest telkens vaart omdat Tolstoj te veel probeert er een geschiedenisboek van te maken. Dan loopt Anna Karenina een stuk lekkerder. Daarna heb ik veel van zijn korte verhalen gelezen en ook zijn laatste grote werk, Opstanding. De nadruk ligt dan steeds meer op anarcho-christelijke ideeën en zijn strijd met de Russische orthodoxe kerk, en dat vond ik zijn beste werken. Minder goed qua karakteropbouw, maar héél boeiend. Mateloos interessante figuur, die onder andere correspondentie onderhield met Gandhi en diens opvattingen over geweldloos verzet enorm heeft beïnvloed.

Van Dostojevski vond ik De Gebroeders Karamazov en Misdaad en Straf het sterkst. De Idioot sprak me totaal niet aan, maar ik moet zeggen dat ik een erg beroerde vertaling las.

Verder nog niet genoemd, maar mijn aanrader uit die contreien: Toergenjev. Prachtige (liefdes)verhalen, fijne stijl en ook erg goed leesbaar.

Sologoeb ben ik niet bekend mee, maar klinkt interessant.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 31-10-2017 9:44 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Omdat er blijkbaar niet genoeg in het nieuwe boekentopic gepost wordt.

Aanraders van de laatste tijd:

SFF:

Brian Catling - The Vorrh (1) en The Erstwhile (2)
Deel 1 en 2 van wat een trilogie moet worden, ge-wel-dig. Brian Catling is een kunstenaar (nog nooit van gehoord verder) die in zijn zestiger jaren boeken begint te schrijven. Prachtige schrijfstijl, ik was vanaf de eerste pagina's verkocht. Genre doet een beetje New Weird aan. The Vorrh heeft een voorwoord door Alan Moore, die ook helemaal fan is, voor wie dat interessant zou vinden.

Over New Weird gesproken, heeft iemand de nieuwe Jeff Vandermeer (Borne) al gelezen? Ik vond de Southern Reach trilogie heel erg goed, dus de verwachtingen zijn hoog.

Ann Leckie - Imperial Radch trilogie: SF, met intelligente ruimteschepen (yay Iain M. Banks), genderneutrale benamingen, en andere leuke dingen. De eerste was wel het leukst, misschien omdat daarna het nieuwe er al een beetje vanaf was. Ze heeft dit jaar weer een nieuw boek uit, ook benieuwd naar.

Adrian Tchaikovsky - Echoes of the Fall serie: fantasy, tot nu toe 2 boeken: The Tiger and the Wolf en The Bear and the Serpent. Het eerste boek was nog een beetje wennen, maar na de tweede ben ik er van overtuigd dat dit, nadat Shadows of the Apt na 10 boeken helaas ten einde kwam, weer een zeer aangename serie wordt. Gelukkig schrijft hij 100 boeken per jaar (of toch minstens 2 à 3). De 2 losse die ik gelezen heb (Guns of the Dawn en Children of Time) waren wel leuk, maar niet super.

Andere fictie:

Steve Toltz - Quicksand. Na enkele jaren geleden 'A Fraction of the Whole' (over een vader en zoon) gelezen en goed bevonden te hebben, deze meegepakt uit de bib enkel vanwege de auteur. Geen spijt van, minstens zo goed. Ditmaal over 2 vrienden met een mislukt leven, hoewel 'waar het over gaat' niet zoveel zegt over dit soort boeken. "For fans of Dave Eggers, Martin Amis, and David Foster Wallace" las ik ergens, en daar kan ik inkomen.

Tips zijn altijd welkom.

edit: typfaut

[Dit bericht is gewijzigd door Bleh? op 31-10-2017 9:45]


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 31-10-2017 9:49 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Dit weekend weer boekenbeurs in Eindhoven, fijn


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 31-10-2017 10:17 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2017 9:49 schreef Deceptikoen het volgende:
Dit weekend weer boekenbeurs in Eindhoven, fijn


Daar struin ik ook altijd wel even rond. Heel veel pulp, maar af en toe vind je een pareltje. En soms ook briljant-onzinnige non-boeken als 'de hammen- en worstenlexicon'.



Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 31-10-2017 10:20 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Ja, heel veel vage shit te vinden ja, hehe

Vorig jaar was voor het eerst dat ik iig zag dat ze boven een heel deel hadden met gewoon NL spanning/fantasy/fictie

Hopenlijk dit jaar weer, hoop mooie boeken kunnen halen toen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-10-2017 10:26 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

"Station Eleven" van Emily St John Mandel uit. Een post-apocalytpische roman, maar dan geschreven door een vrouw :D Het ging (dus, hihi) meer over relaties, cultuur etc. Ondanks het soms wat geforceerd aandoende terug- en vooruitspringen in de tijd, vond ik m uiteindelijk erg goed. Het riep melancholie op, en daar ben ik een sucker voor. Boeken die je even optillen en naar t wat grotere plaatje laten kijken, wat er belangrijk is voor je etc. Aanrader.

Daarna als opvullertje "Full Dark, No Stars" van Stephen King. Niet bepaald zijn beste verhalencollectie. Ik vind zijn romans beter dan zijn horror.

Straks beginnen aan "The Year of the Flood" van Margaret Atwood. Deel twee van een post-apocalyptische trilogie. Helaas heeft de bieb deel één alleen in t Nederlands, dus die sla ik over.


When your people matter, menstrual health matters


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 31-10-2017 10:27 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Is dat het Boekenfestijn? Die vind ik als ik 'boekenbeurs Eindhoven' zoek.
Die is 2x per jaar ook in Gent, heel leuk, ja. Wachten tot december nog.

edit: @Negatieveling en Deceptikoen

[Dit bericht is gewijzigd door Bleh? op 31-10-2017 10:27]


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 31-10-2017 10:36 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Dat is het boekenfestijn ja.

Op meerdere lokaties bezicht, altijd wel goed geregeld


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-10-2017 12:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2017 9:49 schreef Deceptikoen het volgende:
Dit weekend weer boekenbeurs in Eindhoven, fijn
Check. Tot dan!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 31-10-2017 12:10 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Welke dag ga je? Als het uitkomt ff bakkie doen


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 31-10-2017 17:00 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Zojuist À Rebours van Joris-Karl Huysmans gelezen. Pittige kost, zeker vanwege het hyperrealisme dat verwoord wordt in decadent en oubollig taalgebruik, maar dat is mijn eigen schuld voor het uitkiezen van een fin-de-siècle boek van een auteur die tot het decadentisme behoorde. Desondanks zitten er een aantal mooie hersenkronkels en absurde scenes in het boek die de moeite van het onthouden waard zijn.

Nu verplicht Brave New World, want ja, die moet je toch ooit een keer gelezen hebben. (Zeker na het kijken van Blade Runner en Blade Runner 2049.)


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-10-2017 17:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2017 12:10 schreef Deceptikoen het volgende:
Welke dag ga je? Als het uitkomt ff bakkie doen
Ik denk de zondag, al mijn andere dagen zitten al volgepland. Als ik ga wordt het de ochtend, want ik ben die dag ook 12,5 jaar getrouwd.
Ontopic: Net Het verborgen symbool van Dan Brown uit. Erg slecht, hij liep precies af zoals ik al dacht, en ook de "raadsels" had ik al opgelost ruim voordat de oplossing gegeven werd. Als je een boek van Brown gelezen hebt, kun je de rest beter laten liggen. Allemaal meer van hetzelfde.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 31-10-2017 17:39 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2017 17:07 schreef bastianus het volgende:
Ontopic: Net Het verborgen symbool van Dan Brown uit. Erg slecht, hij liep precies af zoals ik al dacht, en ook de "raadsels" had ik al opgelost ruim voordat de oplossing gegeven werd. Als je een boek van Brown gelezen hebt, kun je de rest beter laten liggen. Allemaal meer van hetzelfde.


Dat vermoeden had ik al


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-10-2017 17:55 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Had je Dan een Bruin vermoeden?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 31-10-2017 17:56 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-10-2017 21:23 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 oktober 2017 17:07 schreef bastianus het volgende:
Ik denk de zondag, al mijn andere dagen zitten al volgepland. Als ik ga wordt het de ochtend, want ik ben die dag ook 12,5 jaar getrouwd.
Ontopic: Net Het verborgen symbool van Dan Brown uit. Erg slecht, hij liep precies af zoals ik al dacht, en ook de "raadsels" had ik al opgelost ruim voordat de oplossing gegeven werd. Als je een boek van Brown gelezen hebt, kun je de rest beter laten liggen. Allemaal meer van hetzelfde.
Heb er 3 gelezen. Alle drie even kut. Ieder hoofdstuk eindugt met een voorspelbare cliffhanger, je ziet alles idd mijlenver aankomen, en hij doet altijd aan fake informatie over echt bestaande genootschappen, boeken, schilderijen etc om zijn lege verhaal wat meer fascinatie te geven. Bah.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-10-2017 21:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik vond Inferno beter dan de rest. Omdat de slechterik daar eigenlijk geen slechterik was. En het verhaal minder conspiracy-achtig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 31-10-2017 21:58 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Ik denk dat het hier ook zondag ochtend wordt. Komt me het beste uit.

Dan Brown zn boeken vond ik niet heel veel. Lekker snel geschreven, en leest makkelijk weg, maar vond de verhalen niet zo heel veel om het lijf hebben.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-10-2017 23:01 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

NR: De tolk van Java van Alfred Birnet. Aanrader.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-11-2017 10:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht





Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-11-2017 10:45 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 oktober 2017 10:26 schreef Fusion het volgende:
Straks beginnen aan "The Year of the Flood" van Margaret Atwood. Deel twee van een post-apocalyptische trilogie. Helaas heeft de bieb deel één alleen in t Nederlands, dus die sla ik over.
Halverwege erg tof. Ga zeker deel 1 ook proberen te scoren en deel 3 uiteraard (maar die ligt in de bieb in t Engels).


When your people matter, menstrual health matters


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 08-11-2017 11:04 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Je bent begonnen bij deel 2? Ik snap daar niks van.

Al een week bezig in deze:


"Dark Matter" die spectre een tijd geleden aanraadde is eindelijk aanwezig in de bib, dus hopelijk kan ik die bemachtigen voor hij weer uitgeleend is.


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-11-2017 13:11 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Vladimir Megre - Anastasia


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen