IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : But it's the truth even if it didn't happen [Boekentopic II] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 08-11-2017 13:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

raadde ik het aan? vond het een geweldig concept maar wel doordrenkt met ernstige flaws, toch wel een verhalenboek wat je goed doet nadenken.

ok ok, klinkt als aanraden


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 08-11-2017 13:38 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Het klonk interessant genoeg om op de lijst te zetten iig.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 08-11-2017 13:51 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2017 11:04 schreef Bleh? het volgende:






Kan niet slecht zijn!


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-11-2017 15:45 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht


Weer heel, heel erg goed. Wel een maand over gedaan nog, zijn geen pageturners die boeken van Pynchon. Favo schrijver op dit moment, wel.

Nu bezig in:


Deep South van Theroux, dus.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-11-2017 18:34 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Is dat Pynchon een beetje te lezen?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-11-2017 20:30 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 9 november 2017 18:34 schreef iPim het volgende:
Is dat Pynchon een beetje te lezen?

Nou.... nee, niet echt.

Het is een heel indrukwekkende schrijver, ik heb twee boeken van hem gelezen nu, "I love them to bits", mijn denken is er door beïnvloed, echt een verrijking van mijn leven. Zeker.
Maar je moet er wel wat voor doen, tering jantje hey. Buitengewoon verdicht proza, extreem veel inhoud, er wordt een enorme partij kennis verondersteld, hij legt niets uit, etc.

Gewoon lezen dus een monument in de postmoderne literatuur en in de 20e eeuw.

(Gravity's Rainbow kostte me drie pogingen, Mason & Dixon twee)


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-11-2017 20:43 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik had Mason and Dixon op de lijst inderdaad, vanwege de wat kortere lengte. Heb geen moed nog om 750 bladzijdes van hem te lezen.

Ik zal me er binnenkort eens aan wagen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-12-2017 14:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht



Dit weekend dit magistrale boek uitgelezen. Hoe vet! Meteen ook maar weer mijn kennis van Wittgenstein's Tractatus bijgeschaafd met behulp van een paar opgenomen colleges op YouTube van Amerikaanse professoren. Al begrijp ik nog geen fractie van alles wat er in de Tractatus staat, toch heb ik het gevoel te begrijpen hoe het relateert aan Wittgenstein's Mistress. Het heeft in ieder geval mijn waardering voor het boek verdiept.

Nu The Petty Demon van Sologub, zoals aangeraden in een eerder boektopic!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 04-12-2017 15:06 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2017 18:34 schreef iPim het volgende:
Is dat Pynchon een beetje te lezen?


quote:
Op 9 november 2017 20:30 schreef M. het volgende:
Nou.... nee, niet echt.



Ik heb V. gelezen en daar zal het ook bij blijven. Je moet ervan houden. Het is me qua stijl gewoon te druk, teveel info in beperkte blokken.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-12-2017 15:11 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Net "Onze man in Teheran" van Thomas Erdbrink voltooid. Aardige verhaaltjes. Maar niet meer dan dat.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 12-12-2017 10:58 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Hier moest ik in het begin toch even doorworstelen. De eerste hoofdstukken is het alsof een arrogante docent je met een belerend vingertje allerlei willekeurige wijsheden door je strot wil rammen. Pas nadien krijgt het verhaal een meer natuurlijke flow. Interessant ook wel om te lezen hoe het was als jongere in een fascistisch land.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 12-12-2017 11:09 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 8 november 2017 10:45 schreef Fusion het volgende:
Halverwege erg tof. Ga zeker deel 1 ook proberen te scoren en deel 3 uiteraard (maar die ligt in de bieb in t Engels).
Had deel 3 inmiddels ook gelezen.

Nu "The Heart Goes Last" van wederom Margaret Atwood. Een soort thriller/liefdesroman/sf, onderhoudend.


When your people matter, menstrual health matters


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 12-12-2017 11:40 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2017 10:58 schreef PandroidJack het volgende:
Hier moest ik in het begin toch even doorworstelen. De eerste hoofdstukken is het alsof een arrogante docent je met een belerend vingertje allerlei willekeurige wijsheden door je strot wil rammen. Pas nadien krijgt het verhaal een meer natuurlijke flow. Interessant ook wel om te lezen hoe het was als jongere in een fascistisch land.




Ik vind het sowieso de minste van zijn fictie-werken, zij het dat ik 'numero zero' nog moet lezen.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-12-2017 9:55 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Leuk, grappig sci-fi boekje er tussen, deed me een beetje denken aan Dr. Strangelove.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-12-2017 10:18 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

"I Am Pilgrim" van Terry Hayes. Hmmm... hij trekt veel registers open, de proza is oke, maar t landt nog niet echt. Heeft ook zeer gemengede Goodread reviews


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-12-2017 23:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Net "De heilige Rita" van Tommy Wierenga uit. Geweldig boek, met een ietwat onbevredigende afloop. Prachtige beschrijvingen van het platteland, herkenbaar ook voor mij, het slag volk ook. Nu bezig in "Thuis mag ik niet meer zeuren" van Sylvia Witteman. Wat een geweldige columniste, ik vind haar net zo goed als Carmiggelt. Af en toe gewoon hardop in de lach schieten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 01-01-2018 1:01 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

"Lord of the flies" eindelijk eens gelezen. Best goed, onderhoudend geschreven. Bizar wel dat er op dat eiland enkel plek is voor jongens, en niet voor meisjes. Had het geheel allicht nog veel ingewikkelder gemaakt

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 01-01-2018 1:02]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-01-2018 9:55 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 1 januari 2018 1:01 schreef PandroidJack het volgende:
"Lord of the flies" eindelijk eens gelezen. Best goed, onderhoudend geschreven. Bizar wel dat er op dat eiland enkel plek is voor jongens, en niet voor meisjes. Had het geheel allicht nog veel ingewikkelder gemaakt

Ja die was wel tof. Grappig ook dat hij een boek wilde schrijven over "hoe kinderen echt zijn" ipv "hoe volwassenen willen dat kinderen zijn".

Net gelezen:

Waarin Chomsky 10 principes uitlegt waarmee je de democratie kunt controleren en naar je hand zetten. Deprimerend. Er schijnt ook een Netflix-docu van te zijn.

Nu bezig in:

Tot nu toe heel, heel, heel gaaf. Maar het is een enorm dikke pil en behoorlijk verdicht (en meesterlijk) proza.

En voor de studie:

+


Voordeel van studeren is dat je iets leert, nadeel is dat het vrijetijdslezen er wat bij inschiet.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-01-2018 10:17 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Welke studie doe je?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-01-2018 10:23 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Algemene cultuurwetenschappen, aan de OU in deeltijd. Anderhalf jaar nu, van de zomer hopelijk de propedeuse binnen!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-01-2018 18:01 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Tof! Ik zit te twijfelen om ook weer te gaan studeren en ook aan de OU. Studeren is leuk


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 04-01-2018 18:06 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 28 december 2017 23:14 schreef bastianus het volgende:
Net "De heilige Rita" van Tommy Wierenga uit. Geweldig boek, met een ietwat onbevredigende afloop. Prachtige beschrijvingen van het platteland, herkenbaar ook voor mij, het slag volk ook.
Ik vond hem ook goed. Wel ook weer dingen uit 'Ga niet naar zee' die terugkwamen net zoals bij andere boeken die ik van hem las. Ik heb nu 'Dit zijn de namen' van hem klaar liggen.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 19-01-2018 10:37 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Een plezier om in het Engels te lezen, ook al blijft het een niet al te spectaculair horror-verhaal.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-01-2018 10:51 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Wilde moet je sowieso gewoon in het Engels lezen, niet in een andere taal.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2018 11:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ben nu bezig in de extra lange versie, inclusief nawoord, van "De brug" van Geert Mak. Moeilijk om in het verhaal te blijven, de constructie van handelaars op de brug, en hun familie, gekoppeld aan de geschiedenis van Turkije vanaf de Ottomanen tot en met Erdo doet een beetje gekunsteld aan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen